Tuli teän Tornionlaakso

Kajuutasta

Minun täytyy nyt ottaa vähän puheeksi tämä teä Tornionlaaksolehti - tänään sen sain vähän myöhässä. Sen suhteen on ollut aiemmin näillä sivuilla kritiikkiä luettavissa, mutta nyt en enää löytänyt juttua. Lehtiseen kirjoitaa ahkerasti teän pappi, jolla tuntuu olevan kovin vähän huonoa sanottavaa itsestään ja on kyllä samalla melkoinen itsensä mainostaja. Nyt oli oikein puh.numerokin tarjolla, johon voi soittaa, jos on kaikesta taivaan ja maan välillä yhtä mieltä hänen kanssaan. Onko hän lisäksi provokatorinenkin seurakuntansa päättäjiä ja johtoa kohtaan - tällaisen pappilakuvan saa monessakin mielessä ja helposti.

Onhan se aivan hieno juttu, että pohjoisen piispa Salmi on esittänyt palkan edestä yhteisvastuusta tunnustusta joka paikasta hakeneelle papille paikkaa, hiippakunnan vuorolla, valtioneuvoston avajaisseremonioihin. Jumalaa ei kuitenkaan kannattaisi hurjimmissa unissakaan sotkea tähän soppaan - sen taitavat pellolaiset itsekin tietää ja tapauksen tuntea.

On suorastaa käsittämätöntä ja ihmeteltävää, että jollakin, erityisesti papilla, voi tällainen omavanhurskas usko. Vielä ihmetyttää se, että jokin lehti elää kylvämällä tällaista sokeaa uskoa ja lukijoita suorastaan aliarvoivaa elämänymmärrysta. Enää puuttuu vain suuri omaelämänkerta - kustantantajasta ei taida olla epäselvää - onhan niitä varoja tullut kerättyä!

6

2327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • deletoitu

se juttu ja äkkiä. Eivät kestänhet kritiikiä.

• Rannalta

Olipa hyvin kirjotettu. Joo ei siihen lehteen vaikuta omia mielipiteitä tuputtaa. Nämä paikkakunnan "hyväntekijät" heittaa semmoset roskhiin. Se on arka asia se kritiikki. Jos valtakunnan lehissä on kohujuttu Pellosta, siitä ei hiiskuta paikkakunnan julkaisussa. Viimeisen iltalehen kohujutun(Pappi kavalsi lasten rahat) jälkeen oli kuulemma paikkakunnan iltalehet salaperäisesti kodonneet kaupoista ja kioskeista. Joku oli ostanut sytykkeitä kerralla enemmän.

• Don Corleniemi

Iltalehtien Lasten mehurahat erikoisnumerolla.

Hyvin syttyy ja lämpiää, hoh hoh hoh hoooo

Valiteltkaa mitä valittelette, ette kumminkaan mahda meille mitään

• meän piispa ja piispaska

Pellon entinen rovasti oon aina ollu mieltyny itheensä ja sukhuunsa kovasti. Saarnakki käsitelit enimäkseen omien lastensa kaimojen veljien kaimoja, joista jokku olit pääsheet päälepäsmäreikki. Päälepäsmäriksihän se Pellon rovastiki halusi kovasti ja sitä yrittiki. Arkippiispaki oli oikein pyytäny entistä opiskelutoveriaan tulehmaan Turkhuun, niin että olis pantu kirkon asiat kunthoon. Niihän se Paavo ainaki itte ilmotti arkkipiispan häntä pyytähneen. Oon se ollu varhmaan ainaki omasta mielestä opiskelutovereittenki silmissä ilmiselvä lahjakkuus jo pappiskoulun aikoina.

Kyllähän se kovasti hartahauela Muurmanskin rosvoista kirjottaa. Ja välilä se joutuu lähipiirinsäkki rosvoja puolustaan - mailman ihmisekkö yrittävä viatonta pappiveljeäki mustamaalata. Yrittää ny siinä hyyää tehä muile, ko saa syytheen kavaluksesta, vaikkei pastoriveli ollu pimittäny lasten rahoja ko muutaman kymmenen tuhatta euroa ja niitäki vain muutaman vuen.

• oon rovasti

Se pappiveli on kans rovasti. Sen piispa Salmi nimitti, ko se kans oli niin ansioitunnu niissä hyväntekiäisissä mistä tääläki oon niin paljon kirjotettu ja muussaki mistä ei ainakhaan vielä ole havanu kirjotettavan.

• Voi veljet

... tehhään se rakhauella - kaikesta huolimatta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2992
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2857
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1832
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1699
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1632
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1610
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1279
    Aihe