Nyt ja edelleen valtakuntamme jatkaa sosialisti-vetoisella päättäjillään,pakkoholhous periaatteella,jotka täälläkin kirjoittavat haluavat vain lisää,ovat nyt saaneet toiveensa kuuluville. Nimittäin tämä kaavailtu yleisnopeuden alentaminen 70iin.
Asiahan on niin että toivomanne raskaanliikenteen nopeudenalennus ei tule kysymykseen kun kaikkia ihmisiä pidetään "samanarvoisina",joten silloin alenetaan kaikkien nopeutta. Tällöin raskasliikenteen nopeus laskee 80iin ja samalla laskee myös linja-autojen nopeudet. Tämähän on teoriaa. Motareilla joita on vielä vähän maassamme,saamme sit ottaa ajan takaisin mikä on yleisellä nopeusalueella menetetty. Mikäli motari osuu matkan varrelle.
Jos tälläinen "pakkokeino" menee läpi,vaatii se poliisiltakin enemmän resusseja kun pitää olla sakottamassa jokaista joka ajaa 70n alueella yli 80ä. Ohitusten määrä nousee koska,osa nykyisistäkin 80n kuljettajista ei hyväksyisi 70n nopeutta. Ja ohittaisivat siten niitä jotka noudattaisivat "orjallisesti" uutta rajoitusta.
Käytännössä ei tule olemaan juurikaan apua 10kmh nopeudenlaskusta. Sakkotulojen määrä kasvaa oikeusministeriöön. Mutta niitähän olikin budjetoitu taas lisää.
Joten mahdollisesti tulevasta liikenne-ilmapiirin huononuksesta ei niiden kannata purnata jotka ovat vaatineet raskaanliikenteeseen kieltoja ja rajoituksia. Kaikella on hintansa...
Mutta,mikä on faktaa,kaikissa asioissa on kaksipuolta ja ne jakaa kansaa kahtia... Ja siihen ei sosialistien-periaate kuitenkaan yllä. Aina jää se "maanalainen armeija" jotka uskaltaa olla erimieltä asioista.
Jääkäämme vartoilee mitä ne jatkossa meitä kansaa haluavat ohjailla... "turvallisuuden nimissä".
Palstan "asiantuntioille"!
15
1128
Vastaukset
- Kaos
Kysessähän on nyt PERUSNOPEUDEN mahdollinen lasku! Perusnopeushan(80)on nopeus,mitä tulee noudattaa jos suurinta sallittua nopeutta ei liikennemerkein olla osoitettu.Jos nyt perusnopeutta lasketaan 70:een,niin eihän se välttämättä tarkoita sitä,että liikennemerkein osoitetulla 80-alueella automaattisesti aletaan ajamaan 70:ä.Vaan kahdeksaa kymppiä ajetaan edelleen siellä,missä se liikennemerkein on osoitettu/sallittu.
- asiaintuntia
Tuo yleisnopeusrajoituksen lasku on ihan paikallaan. Kahdeksaa kymppiä noilla kylienvälisillä hiljaisilla ja kuoppaisilla teillä on hieman liikaa. 60-70 ihan sopiva.
Valtaosalla maanteistähän nopeusrajoitukset on merkitty, eli ei ne rajoitukset isoilla teillä laske. - sinivilkku
asiaintuntia kirjoitti:
Tuo yleisnopeusrajoituksen lasku on ihan paikallaan. Kahdeksaa kymppiä noilla kylienvälisillä hiljaisilla ja kuoppaisilla teillä on hieman liikaa. 60-70 ihan sopiva.
Valtaosalla maanteistähän nopeusrajoitukset on merkitty, eli ei ne rajoitukset isoilla teillä laske.>>Valtaosalla maanteistähän nopeusrajoitukset on merkitty, eli ei ne rajoitukset isoilla teillä laske.
- Ohjaamotarkkailija
Nykyiset 80n alueet säilyy? Ja jostain 60n alueista poistetaan merkit? Hommalta putoisi pohja pois siinä tapauksessa. Perusnopeuden lasku tarkoittaa liikenneturvallisuuden nostoa. Eli nopeudet putoaa talvella eritoten ja suurimmaltaosin nykyisistä 80n alueista myös kesällä. Kohtaamis-onnettomuudet aiheuttavat teoriassa vähemmän vammoja kun ajetaan päin 20ä pienemmällä nopeudella.
Ja entäs kun pudottavat seuraavaksi 100sen 90ksi?
Tälläiset pakkokaavailut nopeuksien laskuun eivät ole järkeviä tapoja saada kansaa kunnioittamaan lakia. - Ohjaamotarkkailija
sinivilkku kirjoitti:
>>Valtaosalla maanteistähän nopeusrajoitukset on merkitty, eli ei ne rajoitukset isoilla teillä laske.
Olet ymmärtänyt asian oikein. Kansaa hämätään ja sen jälkeen kansa marisee asiasta jonka halusivat.
- ÄIJÄLÄ
Ohjaamotarkkailija kirjoitti:
Olet ymmärtänyt asian oikein. Kansaa hämätään ja sen jälkeen kansa marisee asiasta jonka halusivat.
Minulle on aivan yksi hailee, vaikka nopeuksia alennetaan, mutta jos niitä nostettaisiin, niin se rasittais. On taivahan tosi, ettei pieni nopeuksien pudotus nakkaa maalta merelle, vaan kaikki ehtii, kunhan otetaan vaan aikaa enemmän.
On vain kaksi vaihtoehtoa olemassa harmoniselle liikkumiselle ilman vahinkoja, nimittäin leveääkin leveämmät valtatiet joka paikkaan ja ei mitään nopeusrajoituksia. Toinen vaihtoehto. Koska huippuhyviä teitä ei ole, täytyy nopeuksia pudottaa, jolloin vahinkoja ei satu niin paljoa.
On turhaa puhua nopeuksien nostosta, kun ei ole sellaisia teitä, joita pystyy turvallisesti nopeasti ajamaan.
Mutta kun se on ihminen tälläinen raukka, ettei tajua omaa parastaan.
Kiellot ja rajoitukset on tehty kaikkien meitin yhteiseksi hyväksi, ei piruuttaan.
Minusta kaheksankympin vauhti on oikein sopiva ja sillä ehtii ja on talvikelille oikein passeli nopeus.
Kesäkelillä tietysti voi paahtaa yheksää kymppiä ja sataakin riippuen tiestä ja olosuhteista.
Kuitenkin kuivallakin kesäkelillä on tilanteita, jolloin kova vauhti ei ole turfvallista...
esim.
- laskeva aurinko häikäisee
- outo mutkainen sorapintainen paikallistie
- märkä tienpinta sateen jälkeen tai vesisade, jolloin uraiseen tienpintaan voi muodostua syviä vesilätäköitä
- kuluneet renkaat märällä asfaltilla
- oma vireystila, väsynyt, nälkäinen, ahdistunut
- jyrkkä mutka tiessä, jne.. - Apiina
ÄIJÄLÄ kirjoitti:
Minulle on aivan yksi hailee, vaikka nopeuksia alennetaan, mutta jos niitä nostettaisiin, niin se rasittais. On taivahan tosi, ettei pieni nopeuksien pudotus nakkaa maalta merelle, vaan kaikki ehtii, kunhan otetaan vaan aikaa enemmän.
On vain kaksi vaihtoehtoa olemassa harmoniselle liikkumiselle ilman vahinkoja, nimittäin leveääkin leveämmät valtatiet joka paikkaan ja ei mitään nopeusrajoituksia. Toinen vaihtoehto. Koska huippuhyviä teitä ei ole, täytyy nopeuksia pudottaa, jolloin vahinkoja ei satu niin paljoa.
On turhaa puhua nopeuksien nostosta, kun ei ole sellaisia teitä, joita pystyy turvallisesti nopeasti ajamaan.
Mutta kun se on ihminen tälläinen raukka, ettei tajua omaa parastaan.
Kiellot ja rajoitukset on tehty kaikkien meitin yhteiseksi hyväksi, ei piruuttaan.
Minusta kaheksankympin vauhti on oikein sopiva ja sillä ehtii ja on talvikelille oikein passeli nopeus.
Kesäkelillä tietysti voi paahtaa yheksää kymppiä ja sataakin riippuen tiestä ja olosuhteista.
Kuitenkin kuivallakin kesäkelillä on tilanteita, jolloin kova vauhti ei ole turfvallista...
esim.
- laskeva aurinko häikäisee
- outo mutkainen sorapintainen paikallistie
- märkä tienpinta sateen jälkeen tai vesisade, jolloin uraiseen tienpintaan voi muodostua syviä vesilätäköitä
- kuluneet renkaat märällä asfaltilla
- oma vireystila, väsynyt, nälkäinen, ahdistunut
- jyrkkä mutka tiessä, jne..Sanot, että "Minulle on aivan yksi hailee, vaikka nopeuksia alennetaan" vaikka mielestäsi "kaheksankympin vauhti on oikein sopiva".
En nyt ymmärrä tuota logiikkaasi?
Tässä toinen ristiriita:
"Kuitenkin kuivallakin kesäkelillä on tilanteita, jolloin kova vauhti ei ole turfvallista..."
"- oma vireystila, väsynyt"
Nopeus ja haasteellisempi ajo nostavat vireystilaa. Tämä on hyväksi havaittu ja paljon itsekin käyttämäni keino; jos uni meinaa tulla simmuun, niin eikun talla pohjaan. - juippi vailla järkeä
ÄIJÄLÄ kirjoitti:
Minulle on aivan yksi hailee, vaikka nopeuksia alennetaan, mutta jos niitä nostettaisiin, niin se rasittais. On taivahan tosi, ettei pieni nopeuksien pudotus nakkaa maalta merelle, vaan kaikki ehtii, kunhan otetaan vaan aikaa enemmän.
On vain kaksi vaihtoehtoa olemassa harmoniselle liikkumiselle ilman vahinkoja, nimittäin leveääkin leveämmät valtatiet joka paikkaan ja ei mitään nopeusrajoituksia. Toinen vaihtoehto. Koska huippuhyviä teitä ei ole, täytyy nopeuksia pudottaa, jolloin vahinkoja ei satu niin paljoa.
On turhaa puhua nopeuksien nostosta, kun ei ole sellaisia teitä, joita pystyy turvallisesti nopeasti ajamaan.
Mutta kun se on ihminen tälläinen raukka, ettei tajua omaa parastaan.
Kiellot ja rajoitukset on tehty kaikkien meitin yhteiseksi hyväksi, ei piruuttaan.
Minusta kaheksankympin vauhti on oikein sopiva ja sillä ehtii ja on talvikelille oikein passeli nopeus.
Kesäkelillä tietysti voi paahtaa yheksää kymppiä ja sataakin riippuen tiestä ja olosuhteista.
Kuitenkin kuivallakin kesäkelillä on tilanteita, jolloin kova vauhti ei ole turfvallista...
esim.
- laskeva aurinko häikäisee
- outo mutkainen sorapintainen paikallistie
- märkä tienpinta sateen jälkeen tai vesisade, jolloin uraiseen tienpintaan voi muodostua syviä vesilätäköitä
- kuluneet renkaat märällä asfaltilla
- oma vireystila, väsynyt, nälkäinen, ahdistunut
- jyrkkä mutka tiessä, jne..Siis pitääkö sinun mielestäsi nopeuksia laskea ihan vain sen takia, että liikenteessä on seassa ihmisiä, jotka saattavat olla väsyneitä, nälissään tai ahdistuneita? Tuo oli jo todella paksua. Siis minulla ei ole mitään turvallista ajamista vastaan, jossa tilannenopeudet otetaan huomioon, mutta että nopeksia lasketaan, koska joistakin se tuntuu hyvälle. Olet tainutr ajaa hidastetöyssyyn vähän liian kovaa ÄIJÄLÄ. Aja ensi kerralla hieman hiljempää, ettei pää kolahda niin kovin
- ÄIJÄLÄ
Apiina kirjoitti:
Sanot, että "Minulle on aivan yksi hailee, vaikka nopeuksia alennetaan" vaikka mielestäsi "kaheksankympin vauhti on oikein sopiva".
En nyt ymmärrä tuota logiikkaasi?
Tässä toinen ristiriita:
"Kuitenkin kuivallakin kesäkelillä on tilanteita, jolloin kova vauhti ei ole turfvallista..."
"- oma vireystila, väsynyt"
Nopeus ja haasteellisempi ajo nostavat vireystilaa. Tämä on hyväksi havaittu ja paljon itsekin käyttämäni keino; jos uni meinaa tulla simmuun, niin eikun talla pohjaan.Meinaat, että kun nopeutta nostetaan tarpeeksi, vireystila pysyy vakaana.
Kylläpä ne on nukahtaneet monet nopeudesta huolimatta.
Itse kerran ajelin pitkän taipaleen Pohjois-Norjasta kotiseudulle karjalaan yhdessä päivässä.
No väsymyshän siinä iski. Oli hyvät ajo-olosuhteet ja valoisaa kesäaikaan.
Ajelin 90 - 100.n vauhtia, kunnes havahduin porolaumaan tiellä. Sain viime hetkellä autoni pysähtymään porolauman eteen.
Se säikäytti niin, että vireystilani parantui teräväksi pitkäksi aikaa.
Sitten se taas laski ja tajusin, etten voi jatkaa ja ohjasin levikkipaikalle, jonne asetuin korsaamaan.
Heräsin siihen, kun alkoi julmettu vesisade rummuttamaan auton kattoa.
Katsoin olevani jo tarpeeksi virkeä jatkamaan matkaa, mutta kaatosateen päätin antaa mennä ohi ennen liikkeelle lähtöä.
No eihän siitä näyttänyt tulevan loppua ja siksi lähdin matkaan.
Tiellä oli vettä paksusti ja kun koko ajan satoi, ajonopeutta piti pudottaa roimasti.
Siinä ajaessani vireystilani sai taas uuden piristyksen, kun vastaan tulevan rekan perävaunu liiraili minun ajokaistalla.
Rekka räpytteli valoja ja ehdin hiljentää ja kurvata linja-autopysäkille senverran, ettei heittelehtivä perävaunu osunut, vaikka läheltä menikin.
Siitä hetkestä alkaen vireystilani oli parempi kuin koskaan. Kiittelin taas mielessäni maalaisjärkeäni, joka käski ajamaan hiljempaa.
Jos olisin ajanut kovempaa, ei koukkaus kovasta vauhdista lyhyelle linkkaripysäkille olisi onnistunut.
- kake
Ei ole ihme jos neuvottelukunnan jutut ovat teoreettisä ja elämästä vieraantuneita, katsokaa keitä siellä on:
http://liikenneministerio.fi/scripts/cgiip.exe/WService=lvm/cm/pub/showdoc.p?docid=2080&menuid=162&channelid=71&channelitemid=7159
Todella innovatiivista ja dynaamista sakkia----virkamiehiä suurin osa jolle on ihan paskan maku itse asia, vain valta merkitsee.. - Elmeri
Vaalit kertoivat valitettavan totuuden Suomen kansasta. Suomen presidentinvaaleissa äänestäneet ovat yli 50%:sti ajattelematonta skeidaa. Vielä olisi 6 vuotta kestettävä 'porkkanatukkaa'.
Harmittaa, kun Saukki jäi toiseksi tässä neukkujen liittovaltiossa.. noh, ehkä joku päivä avataan se kaappi, ja katsotaan stasi-listasta kenen oksa sahataan poikki. Saa kansakin ymmärrystä, mistä Suomen poliittinen kenttä koostuu...- Ohjaamotarkkailija
Vaalien tulos osoitti että,meitä on yli 100th "lammasta" jotka äänesti osittain sen vuoksi ettei valtion tarvitse maksaa eläkettä 3lle presidentille yhtäaikaa!
6den vuoden päästä nähdään "jos luoja suo" maksetaanko 3lle presidentille kuitenkin eläkettä.
- finnbulli
70,90,110 km rajoitukset.
- stycke
Kyllähän Ruotsissa yleisrajoitus on 70, mutta käytännössä 70 on rajoitus jo kaupunkien sisääntuloväylillä paikoissa, missä Suomessa olisi jo pitkän matkaa ajettu 60km/h. 70:n rajoituksia on maakunnassa jonkun verran, mutta silloin tiekin on niin kapea ja mutkainen ettei juuri kovempaa tee mieli ajaa. Heti kun tie paranee nousee rajoituskin yleensä 90:een. 110 on yleensä suurin rajoitus, mutta sitäkin näkee muuallakin kuin moottoriteillä. Vaijerikaideteillä näkee usein ja paikoin ihan 2-kaistaisillakin osuuksilla, esimerkiksi Nissastigen tie 26 Gislavedin kohdalla. E6:lla kokeillaan nyt 120km/h rajoitusta. Kyllä Ruotsissa käytännössä on keskimäärin paljon järkevämmät nopeusrajoitukset kuin Suomessa, vaikka äkkiseltään alhaisemmilta näyttävätkin. Ruotsin liikenneturvallisuustyö perustuu myös investointeihin eli teiden parantamiseen, turvallisempien risteyksien rakentamiseen yms. sekä jossain määrin rajoituksiin ja valvontaan, mutta kiusanteko on siellä kauempana kuin täällä Suomessa.
stycke kirjoitti:
Kyllähän Ruotsissa yleisrajoitus on 70, mutta käytännössä 70 on rajoitus jo kaupunkien sisääntuloväylillä paikoissa, missä Suomessa olisi jo pitkän matkaa ajettu 60km/h. 70:n rajoituksia on maakunnassa jonkun verran, mutta silloin tiekin on niin kapea ja mutkainen ettei juuri kovempaa tee mieli ajaa. Heti kun tie paranee nousee rajoituskin yleensä 90:een. 110 on yleensä suurin rajoitus, mutta sitäkin näkee muuallakin kuin moottoriteillä. Vaijerikaideteillä näkee usein ja paikoin ihan 2-kaistaisillakin osuuksilla, esimerkiksi Nissastigen tie 26 Gislavedin kohdalla. E6:lla kokeillaan nyt 120km/h rajoitusta. Kyllä Ruotsissa käytännössä on keskimäärin paljon järkevämmät nopeusrajoitukset kuin Suomessa, vaikka äkkiseltään alhaisemmilta näyttävätkin. Ruotsin liikenneturvallisuustyö perustuu myös investointeihin eli teiden parantamiseen, turvallisempien risteyksien rakentamiseen yms. sekä jossain määrin rajoituksiin ja valvontaan, mutta kiusanteko on siellä kauempana kuin täällä Suomessa.
Ruotsin tievirasto on lisäksi päättänyt ehdottaa moottoriteiden nopeusrajoitusten nostamista joillakin tieosuuksilla jopa 140 kilometriin tunnissa: http://www.sr.se/cgi-bin/sisuradio/nyheter/artikel.asp?artikel=665193
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.36614407Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei1002171- 941819
- 831703
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te451291- 971220
Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e2801093Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista
Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi281054Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn211033Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin741005