Kameratolppia perustellaan että "tutkimusten mukaan n% vähempi kuole..." blaa blaa blaa.
MUTTA MISSÄÄN EI MAINITA LUKUJA, TAI TUTKIMUKSIA MISTÄ NUO LUVUT ON!
Lisäks sanotaan, että LUOTETTAVAA TILASTOA EI VIELÄ SAADA, vaikka kameravalvontaa on ollu suomessa jo 15 vuotta.
Päivän selasin tutkimuksia sun muuta valtion julkaisemaa propagandaa, mutta faktaa automaattivalvonnan vaikutuksista ei löydy mistään.
Taitaa totuus olla, että onnettomuudet lisääntyy, vaan tieto pimitetään.
SALALIITTO
24
1180
Vastaukset
- perusteluista
ja tutkimustuloksista mitään, mutta ihmetyttää jatkuva narina kameratolpista. Siis miksi ei tolppia, perustele.
- teoria
Hei, perusteles sä, miksei sun kotiis laitettas videokameraa, ettet vaan polttele hasista tai tee muuta laitonta.
Siis oikeesti, perustelut pitäisi mennä toisinpäin, eli "miksi tolppia". Ja näytöt pitäs löytyä ja faktat lyödä tiskiin. Parempia maalitauluja nuo kameratolpat olisivat ampumaradoilla kuin teiden varsilla: http://www.skannerilehti.net/cgi-bin/cgiwrap/skalehti/sauna/YaBB.pl?board=turtek&action=display&num=1138864154&start=30
- osaa
teoria kirjoitti:
Hei, perusteles sä, miksei sun kotiis laitettas videokameraa, ettet vaan polttele hasista tai tee muuta laitonta.
Siis oikeesti, perustelut pitäisi mennä toisinpäin, eli "miksi tolppia". Ja näytöt pitäs löytyä ja faktat lyödä tiskiin.perustella? Mulle perusteluksi riittää nopeusvalvonta ja sitä kautta lain noudattaminen.
Suoritetaanhan liikennevalvontaa muutenkin (tämän valvonnan ilmeisesti hyväksyt, hyväksytkö sen myös kotiisi...tuskin). Ei kannata sotkea appelsiineja ja omenoita keskenään, vaikka ne sattuvat molemmat hedelmiä olevankin. - perustella
osaa kirjoitti:
perustella? Mulle perusteluksi riittää nopeusvalvonta ja sitä kautta lain noudattaminen.
Suoritetaanhan liikennevalvontaa muutenkin (tämän valvonnan ilmeisesti hyväksyt, hyväksytkö sen myös kotiisi...tuskin). Ei kannata sotkea appelsiineja ja omenoita keskenään, vaikka ne sattuvat molemmat hedelmiä olevankin.Sulle perusteluksi riittää laki, vaan sähän ootkin munaton lammas, bää, bää. Sähän nyppisit itteltäs vaikka perskarvat, jos sellainen laki tehtäis hygieniaan vedoten.
Mutta mulle automaattivalvonnan teho pitää osoittaa, ennen kuin voin edes harkita sen hyväksymistä.
Automaattivalvonta
a) aiheuttaa stressiä ja siirtää huomion pois liikenteestä
b) palvelee valtiota vain rahankerääjänä
c) aiheuttaa vaaratilanteita mm. haitariliikenteen takia
d) vähentää valvontaa oikeista turvallisuusongelmista, kuten rattijuopot
e) lisää aggressioita
f) lisää onnettomuuksia edellämainittujen seikkojen takia
Perustele nuo väitteet vääriksi ja osoita automaattivalvonnan positiivinen turvallisuusvaikutus, niin minäkin sen hyväksyn.
- automies69
- Sohvatiikeri
Ei se perustelu sinua varten ole. Ihan muita, niitä jotka päättää.
Sinun kannalta mikään ei muutu. Poliisi laittaa tolpan ja sinä itket.- kuitenkaan
ei laita tolpan tolppaa.
- vähän että..
Tuskin tällä nykyisellä kameravalvonnan määrällä mitään lukuja mistään muusta kuin sakotettujen määrästä saa aikaan. Eihän niitä ole juuri missään.
- tolppia
Tolppaviidakko vain kaikille pääteille (rahaa on , jos vain on tahtoa). Eiköhän sillä konstilla saada kaaharit pois jaloista pyörimästä.Ja eiköhän rupea onnettomuustilastot siistiytymään (kyllä niitä tilastoja on jo nytkin valvotuilta tieosuuksilta).
- miihkali
Sanonpahan vielä kerran, että lisääntyneellä kameravalvonnalla ja liikenneturvallisuudella ei ole mitään yhteyttä toisiinsa. Valtiovalta ei välitä hengestäsi (olitpa sitten nysväri tai kaahari). Ainoa asia mistä ollaan kiinnostuneita on tilipussisi keventäminen. Verratkaapa huviksenne esim. perusterveydenhuoltoon satsattua rahamäärää muitten pohjoismaitten tasoon. Tulkaa sitten kertomaan, kuinka valtiovalta on huolissaan hyvinvoinnistamme. Painakaa tämä kaaliinne!
- totta kai
valtiovalta välittää tilipussista - nimittäin omastaan: mitä vähemmän loukkaantumisia liikenteessä tapahtuu, sitä halvemmaksihan se tulee.
- sinivilkku
totta kai kirjoitti:
valtiovalta välittää tilipussista - nimittäin omastaan: mitä vähemmän loukkaantumisia liikenteessä tapahtuu, sitä halvemmaksihan se tulee.
Valtiovalta vähät välittää loukkaantuneista. Korvauksista pitävät vakuutusyhtiöt huolen ja niistä korvauksista, samoin kuin mahdollisista eläkkeistä valtio saa verotulonsa.
Että älähän nyt satuile :) - siirretty
sinivilkku kirjoitti:
Valtiovalta vähät välittää loukkaantuneista. Korvauksista pitävät vakuutusyhtiöt huolen ja niistä korvauksista, samoin kuin mahdollisista eläkkeistä valtio saa verotulonsa.
Että älähän nyt satuile :)vakuutusyhtiöiden hoidettavaksi? Eiköhän valtiovalta edelleenkin saa parempaa verotuloa tuottavaa työtä tekevistä kuin eläkeläisistä. Luultavammin terve työkykyinen perustaa esim. yrityksen (joka "tuottaa" niitä veronmaksajia) kuin invalidi sairaseläkeläinen.
- car
valtiovaltaa ei kiinnosta muu kuin se, miten valtion menoista sataisiin katettua suurempi osa liikenteestä kerätyillä maksuilla.Sakot kuuluu yhtenä niihin. ns.liikenneturvallisuus on ainoastaan ,poliisin intressi saadakseen lisää rahaa.jota liikenneministeriö avittaa tekemällä alyttömiä nopeus rajoitus päätöksiä.esim talvinopeus.
- sinivilkku
siirretty kirjoitti:
vakuutusyhtiöiden hoidettavaksi? Eiköhän valtiovalta edelleenkin saa parempaa verotuloa tuottavaa työtä tekevistä kuin eläkeläisistä. Luultavammin terve työkykyinen perustaa esim. yrityksen (joka "tuottaa" niitä veronmaksajia) kuin invalidi sairaseläkeläinen.
Onnettomuudessa loukkaantuneen hoito, leikkaukset ym. hoitotoimenpiteet laskutetaan nimenomaan vakuutusyhtiöltä.
Tuohon loppuosaan sitten. Aika moni onnettomuudessa loukkaantunut opiskelee (vakuutusyhtiön kustannuksella) uuden ammatin ja aika moni heistä myös perustaa yrityksen.
Olisi muuten mielenkiintoista tietää yrityksen perustaneista suhde "terveet" vs. liikenteessä vammautuneet. Se voisi olla monelle yllätys :)
Loppujen lopuksi se on aika pieni osa vammautuneista, jotka "jäävät" työkyvyttömyyseläkkeelle. - siirretty... (miihkali)
siirretty kirjoitti:
vakuutusyhtiöiden hoidettavaksi? Eiköhän valtiovalta edelleenkin saa parempaa verotuloa tuottavaa työtä tekevistä kuin eläkeläisistä. Luultavammin terve työkykyinen perustaa esim. yrityksen (joka "tuottaa" niitä veronmaksajia) kuin invalidi sairaseläkeläinen.
Kannattas vähän tutustua budjetoinnin aakkosiin, ennenkuin tulee tänne itseään nolaamaan. Tietänet varmaan, että valtion talousarvioon arvioidaan etukäteen ennakoidut sakkotulot arvion tulokohtaan. Tämä on ikäänkuin tietynlainen tulostavoite (sinivuokoille) joka asetetaan seuraavalle vuodelle. Tällä summalla taas yritetään kattaa toiminnasta aiheutuvia menoja. Tämä on siis puhdasta matematiikkaa, liikenneturvallisuuden kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Siis puhtaasti tulonsiirtoa autoilijalta valtiolle.
Valtion budjetti koostuu erilaisista sektoreista. Kun vertaat terveydenhoitosektorille ohjattuja resursseja esim. muihin pohjoismaihin, huomaat kuinka niukilla resursseilla terveydenhoitoamme pyöritetään. Tässäpä sinulle mietittävää yön hiljaisille hetkille. Eli, jos perustelet kameravalvontaa liikenneturvallisuuteen vedoten, saat minulta paskaiset naurut. - miihkali
car kirjoitti:
valtiovaltaa ei kiinnosta muu kuin se, miten valtion menoista sataisiin katettua suurempi osa liikenteestä kerätyillä maksuilla.Sakot kuuluu yhtenä niihin. ns.liikenneturvallisuus on ainoastaan ,poliisin intressi saadakseen lisää rahaa.jota liikenneministeriö avittaa tekemällä alyttömiä nopeus rajoitus päätöksiä.esim talvinopeus.
Aivan oikein. Tätähän juuri yritin sanoa. Hyvä, että selvensit!
- et ymmärrä
siirretty... (miihkali) kirjoitti:
Kannattas vähän tutustua budjetoinnin aakkosiin, ennenkuin tulee tänne itseään nolaamaan. Tietänet varmaan, että valtion talousarvioon arvioidaan etukäteen ennakoidut sakkotulot arvion tulokohtaan. Tämä on ikäänkuin tietynlainen tulostavoite (sinivuokoille) joka asetetaan seuraavalle vuodelle. Tällä summalla taas yritetään kattaa toiminnasta aiheutuvia menoja. Tämä on siis puhdasta matematiikkaa, liikenneturvallisuuden kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Siis puhtaasti tulonsiirtoa autoilijalta valtiolle.
Valtion budjetti koostuu erilaisista sektoreista. Kun vertaat terveydenhoitosektorille ohjattuja resursseja esim. muihin pohjoismaihin, huomaat kuinka niukilla resursseilla terveydenhoitoamme pyöritetään. Tässäpä sinulle mietittävää yön hiljaisille hetkille. Eli, jos perustelet kameravalvontaa liikenneturvallisuuteen vedoten, saat minulta paskaiset naurut.kameratolpat tulostavoitteita täyttämään?! NAURUA
Entä kuntatalous, jota valtio pönkittää (lue:valtion rahaa): suurin osa taitaa mennä juuri sosiaali-ja terveyssektorille.
Kasvavat vakuutuskustannukset kai viime kädessä me maksetaan, vai? - "perusteluita"
siirretty... (miihkali) kirjoitti:
Kannattas vähän tutustua budjetoinnin aakkosiin, ennenkuin tulee tänne itseään nolaamaan. Tietänet varmaan, että valtion talousarvioon arvioidaan etukäteen ennakoidut sakkotulot arvion tulokohtaan. Tämä on ikäänkuin tietynlainen tulostavoite (sinivuokoille) joka asetetaan seuraavalle vuodelle. Tällä summalla taas yritetään kattaa toiminnasta aiheutuvia menoja. Tämä on siis puhdasta matematiikkaa, liikenneturvallisuuden kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Siis puhtaasti tulonsiirtoa autoilijalta valtiolle.
Valtion budjetti koostuu erilaisista sektoreista. Kun vertaat terveydenhoitosektorille ohjattuja resursseja esim. muihin pohjoismaihin, huomaat kuinka niukilla resursseilla terveydenhoitoamme pyöritetään. Tässäpä sinulle mietittävää yön hiljaisille hetkille. Eli, jos perustelet kameravalvontaa liikenneturvallisuuteen vedoten, saat minulta paskaiset naurut.oli odotettavissakin: kameravalvonta johtuu valtion "ahneudesta", sillä ei ole mitään tekemistä liikenneturvallisuuden kanssa, vähenevät onnettomuudet eivät vähennä kustannuksia jne. jne.
Nämä väitteet saavat aikaan paskaista naurua. "perusteluita" kirjoitti:
oli odotettavissakin: kameravalvonta johtuu valtion "ahneudesta", sillä ei ole mitään tekemistä liikenneturvallisuuden kanssa, vähenevät onnettomuudet eivät vähennä kustannuksia jne. jne.
Nämä väitteet saavat aikaan paskaista naurua.http://www.kaleva.fi/plus/index.cfml?j=547988
Kerrohan millä tavalla tuollainen parantaa liikenneturvallisuutta, kun rikkomukseen ei puututa heti ja ylinopeus, sekä mahdollinen päihtyneenä ajaminen saa vaan jatkua. Sakko voi tulla ylinopeudesta postissa ties millä viiveellä jälkikäteen (jos edes tulee) ja mahdollinen rattijuopumus jää tuomitsematta.
Kirjoitukseni ei tarkoita sitä, että kannattaisin nykyisiä liian alhaisia nopeusrajoituksia, tai pitäisin muutenkaan muutaman kympin ylinopeuksia vaarallisina.- kameravalvonta
Kairakettu kirjoitti:
http://www.kaleva.fi/plus/index.cfml?j=547988
Kerrohan millä tavalla tuollainen parantaa liikenneturvallisuutta, kun rikkomukseen ei puututa heti ja ylinopeus, sekä mahdollinen päihtyneenä ajaminen saa vaan jatkua. Sakko voi tulla ylinopeudesta postissa ties millä viiveellä jälkikäteen (jos edes tulee) ja mahdollinen rattijuopumus jää tuomitsematta.
Kirjoitukseni ei tarkoita sitä, että kannattaisin nykyisiä liian alhaisia nopeusrajoituksia, tai pitäisin muutenkaan muutaman kympin ylinopeuksia vaarallisina.ylinopeuksia vähentää (eikös se jo osaltaan lisää liikeneturvallisuutta?). Totta on sekin, että ei sillä muuhun ajokäyttäytymiseen ole vaikutusta.
- miihkali
kameravalvonta kirjoitti:
ylinopeuksia vähentää (eikös se jo osaltaan lisää liikeneturvallisuutta?). Totta on sekin, että ei sillä muuhun ajokäyttäytymiseen ole vaikutusta.
Kameravalvonta terveyssektoria pönkittämään. Kameravalvonta vähentää sitä ja tätä... Vittu mä en jaksa enää vääntää tästä asiasta. Onni Huoviselle, että on noin fiksuja alamaisia. Lähden tästä tekemään jotakin järkevämpää...
- Ilonpilaus
Tässä kirjoituksessa asiaa jo käsitelläänkin, joten samoja asioita ei tarvitse minun toistaa. Lisäksi kirjoituksesta löytyy linkkejä faktoihin.
Tiivistettynä, jostain kumman syystä se "valtion propaganda" antaa samat tulokset riippumattomien tutkimusten kanssa, niin koti- kuin ulkomailtakin. Ihme juttu!
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=531&posting=22000000013772203
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.36614407Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei1002171- 941819
- 831703
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te451291- 971220
Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e2801093Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista
Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi281054Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn211033Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin741005