Onko kellekkään tehty mahalaukun ohitusleikkausta, jos sinulle on tehty, voisitko kertoa oman kokemuksesi.. miten leikkaus meni, kauanko jouduit odottamaan leikkausta, miten toipuminen, painonlasku.. ongelmat, ym?
suositteletko?
olen itse menossa kohti leikkausta, toivottavasti,tuntuu vain olevan hirveän pitkä prosessi..
Mahalaukun ohittusleikkaus
68
14386
Vastaukset
- laihduttaja
Minä olin mahalaukun ohitusleikkauksessa tammikuussa nyt 4 viikkoa/8 kg. Olen tyytyväinen leikkaukseen. Kyllä se tuntui pitkältä ajalta odotella, ensimmäisestä lääkärikäynnistä leikkaukseen kesti n.11 kk. Mutta kyllä kannatti. Leikkauksesta, joka minulle tehtiin avoleikkauksena, toivuin hyvin, sairaalassa viikko.
- tiedonjanoinen
voisitko kertoa minulle lisää, ihan kaikki mikä liittyy koko prosessiin.
minun sähköpostiosoite on helmimaija@luukku.com
jos vain haluat, niin voisitko myös kertoa oman lähtöpainon, iän, ym..
minä olen jo käynyt sisätautilääkärin luona, en tiedä mihin tämä prosessi seuraavaksi johtaa, nyt on kestänyt jo yli puoli vuotta tämä prosessi.. - kuinka on mahd...
tiedonjanoinen kirjoitti:
voisitko kertoa minulle lisää, ihan kaikki mikä liittyy koko prosessiin.
minun sähköpostiosoite on helmimaija@luukku.com
jos vain haluat, niin voisitko myös kertoa oman lähtöpainon, iän, ym..
minä olen jo käynyt sisätautilääkärin luona, en tiedä mihin tämä prosessi seuraavaksi johtaa, nyt on kestänyt jo yli puoli vuotta tämä prosessi..edes päästä kyseiseen leikkaukseen?pitääkö olla sairauksia reilun ylipainon lisäksi,laihdutus näyttöä yms..ja joutuuko kaiken maksamaan itse
- vähän
kuinka on mahd... kirjoitti:
edes päästä kyseiseen leikkaukseen?pitääkö olla sairauksia reilun ylipainon lisäksi,laihdutus näyttöä yms..ja joutuuko kaiken maksamaan itse
Painoindeksi pitää olla yli 40 tai jos on sairauksia kuten verenpaine tai diabetes niin painoindeksi muistaakseni 38-39. Tämän leikkauksen jälkeen laihtuu varmasti koska mahalaukkuun sopii kerralla vain n.1½ dl ruokaa, lisäksi rasvaisia ruokia tulee välttää. Kaiken joutuu maksamaan itse, mutta se on vain normaali sairaalan päivämaksu. Mene omalle lääkärillesi keskustelemaan asiasta, siitä se lähtee rullaamaan.
- Epäuskoinen
vähän kirjoitti:
Painoindeksi pitää olla yli 40 tai jos on sairauksia kuten verenpaine tai diabetes niin painoindeksi muistaakseni 38-39. Tämän leikkauksen jälkeen laihtuu varmasti koska mahalaukkuun sopii kerralla vain n.1½ dl ruokaa, lisäksi rasvaisia ruokia tulee välttää. Kaiken joutuu maksamaan itse, mutta se on vain normaali sairaalan päivämaksu. Mene omalle lääkärillesi keskustelemaan asiasta, siitä se lähtee rullaamaan.
No jo aikoihin eletty! Missä kunnassa/kaupungissa pääsee tuollaisilla vaivoilla ja mitoilla leikkaukseen?!!! Varmaan joku yksityinen lääkärikeskus...
Minä olen viimeiset kymmenen vuotta taistellut kilojeni kanssa ja kaikki mahdolliset riskitekijät kaikkiin kansantauteihin löytyvät; MUTTA en ole saanut lääkäriltä edes reseptiä mihinkään laihdutusta tukevaan lääkehoitoon!!! Ja olen kyllä pyytänyt ja rukoillut ja uhkaillut ja...
Minun faktani ovat: ikä kolmenkympin pahemmalla puolella, BMI 48, ei kohonnutta verensokeria, kolesterolia tms. eikä muutakaan lääkitystä. Paino vaan menee vuoristorataa; jossei alas, niin ainakin ylös!
Kertokaahan nyt sitten ne taikasanat mitä lääkärille pitää kuiskata saadakseen edes jotain lääketieteellistä apua! - pois
Epäuskoinen kirjoitti:
No jo aikoihin eletty! Missä kunnassa/kaupungissa pääsee tuollaisilla vaivoilla ja mitoilla leikkaukseen?!!! Varmaan joku yksityinen lääkärikeskus...
Minä olen viimeiset kymmenen vuotta taistellut kilojeni kanssa ja kaikki mahdolliset riskitekijät kaikkiin kansantauteihin löytyvät; MUTTA en ole saanut lääkäriltä edes reseptiä mihinkään laihdutusta tukevaan lääkehoitoon!!! Ja olen kyllä pyytänyt ja rukoillut ja uhkaillut ja...
Minun faktani ovat: ikä kolmenkympin pahemmalla puolella, BMI 48, ei kohonnutta verensokeria, kolesterolia tms. eikä muutakaan lääkitystä. Paino vaan menee vuoristorataa; jossei alas, niin ainakin ylös!
Kertokaahan nyt sitten ne taikasanat mitä lääkärille pitää kuiskata saadakseen edes jotain lääketieteellistä apua!Ei siinä mitään taikasanoja tarvita eukä tarvitse edes kuiskia. Mene terveyskeskukseen omalle lääkärillesi ja sano että haluat laihdutusleikkaukseen (mahalaukun ohitus),tuolla BMI:llä pääset varmasti. Tai jos terv.kesk. lääkäri ei asiaa tajua, mene yksityiselle. Lääkärit ei jostain syystä mainosta tuota leikkausta, joten oma-aloitteisuus on tarpeen.
- painoa?
Epäuskoinen kirjoitti:
Kertokaahan nyt sitten ne taikasanat mitä lääkärille pitää kuiskata saadakseen edes jotain lääketieteellistä apua!Oletko mies vai nainen ja paljonko oikeasti painat? Mulla on jonkunlainen kuvitelma että naiset pääsisi helpommin sekä lääkehoitoon että leikkaushoitoonkin mutta faktaa en osaa sanoa.
- pullero
painoa? kirjoitti:
Oletko mies vai nainen ja paljonko oikeasti painat? Mulla on jonkunlainen kuvitelma että naiset pääsisi helpommin sekä lääkehoitoon että leikkaushoitoonkin mutta faktaa en osaa sanoa.
Hei. Mulla on kans toiveissa päästä ko. leikkauksee.
Prosessi kestänyt puolisen vuotta. Olen käynyt kirurgilla ja sisätautilääkärillä ja taas huhtikuussa sisätautilääkärille. Verikokeissa olen käynyt myös. Toivottavasti pääsen leikkaukseen, sillä muut konstit kokeiltu ja jalat kertaalleen leikattu, mut ylipaino aiheuttaa kipuja edelleen, joten liikunta on tosi vaikeeta ja paino pitäs saada putoamaa. - laihduttaja
pullero kirjoitti:
Prosessi kestänyt puolisen vuotta. Olen käynyt kirurgilla ja sisätautilääkärillä ja taas huhtikuussa sisätautilääkärille. Verikokeissa olen käynyt myös. Toivottavasti pääsen leikkaukseen, sillä muut konstit kokeiltu ja jalat kertaalleen leikattu, mut ylipaino aiheuttaa kipuja edelleen, joten liikunta on tosi vaikeeta ja paino pitäs saada putoamaa.Onnea leikkaukseen, et tule katumaan, varmasti laihdut.
- hanna
kertoisitko lisää tosta sun prosessista, kun moni ja minä haluan tietää.. Paljon tuli kaikkiaan maksamaan ja onko jälkikäteen ollut kipuja..
Ja onx se sit ihan ikuista, et se mahalaukku on iana niin pieni vai pitääkö se leikata myöhemmin normaalin kokoiseksi.. kerro kerro kerro.. please!!!! - laihduttaja
hanna kirjoitti:
kertoisitko lisää tosta sun prosessista, kun moni ja minä haluan tietää.. Paljon tuli kaikkiaan maksamaan ja onko jälkikäteen ollut kipuja..
Ja onx se sit ihan ikuista, et se mahalaukku on iana niin pieni vai pitääkö se leikata myöhemmin normaalin kokoiseksi.. kerro kerro kerro.. please!!!!Eihän tuo leikkaus paljon maksa, normaali sairaalan päivämaksu, en minä yksityispotilaana ollut. Kun ylipainoa on paljon, BMI yli 40, pääsee leikkaukseen. Minulle tehtiin avoleikkauksena, koska vanha leikkausarpi esti tähystysleikkauksen, jota myös käytetään. Minä toivuin leikkauksesta hyvin, viikko sairaalassa, kipuja ei ole ollut. Ja kyllä se on ikuista, ei mahalaukkua enää suurenneta, ja sehän on hyvä sillä painohan voisi taas nousta jos pystyisi syömään paljon. Ruoka-annokset on todella pieniä, korkeintaan 1½ dl, ja maha on täynnä. Sitä on vaan uskottava että ei saa syödä paljon, liika syöminen johtaa oksentamiseen ja tulee huono olo. Minä kävin yksityslääkärillä puhumassa, että haluan mahalaukun ohitusleikkaukseen, hän laittoi lähetteen sisätautilääkärille, sieltä kirurgin juttusille, joka suositteli leikkausta. Prosessi kesti sietämättömän kauan, yks.lääkärillä käynnistä leikkaukseen 11 kk, mutta kyllä kannatti odottaa, en ole katunut.
- Epäuskoinen
painoa? kirjoitti:
Oletko mies vai nainen ja paljonko oikeasti painat? Mulla on jonkunlainen kuvitelma että naiset pääsisi helpommin sekä lääkehoitoon että leikkaushoitoonkin mutta faktaa en osaa sanoa.
No jos ihmisen BMI on 48, niin silloinhan paino väkisinkin on kolminumeroinen? Olen nainen ja ylipainoa (jos BMI 25 on "normaali"-painon raja) on reilut 60kg.
Meillä suhtaudutaan kunnallisessa terveydenhuollossa ylipainoon jakamalla jotain saakelin ravintoympyröitä ja terveellisistä ateriamalleista kuvia... Tell me `bout it!!! Ihan kuin tälläinen ikuinen laihduttaja ei tietäisi kaikkea oikeanlaisesta ravitsemuksesta.
Joillakin (mm. anorektikko ravitsemusterapeutti) vaan ei mene tajuntaan se että kysymys ei enää ole tiedosta vaan enemmänkin ainakin minun kohdallani hallitsemattomasta syöpöttelystä. Milläs sitten saat sen loppumaan??? Minulla ei ainakaan ole mitään keinoa joka toimisi tilanteessa kuin tilanteessa. Sitten kun syöt koko kaapin tyhjäksi, tulee taas sellainen olo että miksi? Kierre on valmis. Viime vuonnakin pudotin painoa yhteensä n. 30 kg, MUTTA en yhtäjaksoisesti. Eli ensin laihduin 12kg, sitten paino jämähti paikalleen. Lihoin 15kg. Taas tiputin 8kg ja lihoin muutaman kuukauden jälkeen 10kg. Että tätä rataa menee meikäläisen painonhallinta... Psykologisesti olisi tosi tärkeää saada paino kaksinumeroiseksi. Ja olisi mukavaa saada apua ennenkuin diabetes yms. oheissairaudet iskevät! - metwursti
pullero kirjoitti:
Prosessi kestänyt puolisen vuotta. Olen käynyt kirurgilla ja sisätautilääkärillä ja taas huhtikuussa sisätautilääkärille. Verikokeissa olen käynyt myös. Toivottavasti pääsen leikkaukseen, sillä muut konstit kokeiltu ja jalat kertaalleen leikattu, mut ylipaino aiheuttaa kipuja edelleen, joten liikunta on tosi vaikeeta ja paino pitäs saada putoamaa.Paino putoaa kun syö vähemmän. Se on halvin ja terveellisin tapa laihtua. Ei tarvita leikkauksia ja rahaa vain säästyy kun menee syötäviin vähemmän.
- pullero
hanna kirjoitti:
Ja onx se sit ihan ikuista, et se mahalaukku on iana niin pieni vai pitääkö se leikata myöhemmin normaalin kokoiseksi.. kerro kerro kerro.. please!!!!kiva, kun on joku joka on käynyt leikkauksen läpi, ja kertoo siitä. Odotan todella, että pääsen itsekkin. Odotusaika on todella rasittavan pitkä.
Voin laitella viestiä kun saan tietää pääsenkö vai en. Huhtikuussa ratkeaa. - pullero
metwursti kirjoitti:
Paino putoaa kun syö vähemmän. Se on halvin ja terveellisin tapa laihtua. Ei tarvita leikkauksia ja rahaa vain säästyy kun menee syötäviin vähemmän.
Oisko mitenkään mahdollista, olla arvostelematta muita? Kukin tässä elämässä elää tavallaan. Kaikki ihmiset eivät vain ole samanlaisia. Minä olen lihava, mutta en ala sitä selittelemään sen enempää.
Jos lääkäri ehdotti, kyseistä leikkausta, niin miksi kieltäytisin, jos kerran sillä saa tuloksia aikaan ja nimenomaan pysyviä tuloksia. Sen jälkeenhän oikeat syömistavat opitaan nopeasti ja pysyvästi.
Tsemppiä kaikille ylipainoisille!
sinulle tahdon sanoa, että annetaan kaikkien kukkien kukkia! - metwursti
pullero kirjoitti:
Oisko mitenkään mahdollista, olla arvostelematta muita? Kukin tässä elämässä elää tavallaan. Kaikki ihmiset eivät vain ole samanlaisia. Minä olen lihava, mutta en ala sitä selittelemään sen enempää.
Jos lääkäri ehdotti, kyseistä leikkausta, niin miksi kieltäytisin, jos kerran sillä saa tuloksia aikaan ja nimenomaan pysyviä tuloksia. Sen jälkeenhän oikeat syömistavat opitaan nopeasti ja pysyvästi.
sinulle tahdon sanoa, että annetaan kaikkien kukkien kukkia!Miten arvostelin viestissäni ketään? Totesin vain että kalliin, riskialttiin ja luonnottoman leikkauksen sijaan on halvempia ja turvallisempia tapoja laihtua. Annoskokoja voi pienentää ja ruokavalion muuttaa ilman mitään radikaaleja kirurgisia toimenpiteitä.
Eniten noista toimenpiteistä hyötyvät kirurgit. - tiedän kyllä
pullero kirjoitti:
sinulle tahdon sanoa, että annetaan kaikkien kukkien kukkia!Ruusu olet mielestäsi?
pullero kirjoitti:
Prosessi kestänyt puolisen vuotta. Olen käynyt kirurgilla ja sisätautilääkärillä ja taas huhtikuussa sisätautilääkärille. Verikokeissa olen käynyt myös. Toivottavasti pääsen leikkaukseen, sillä muut konstit kokeiltu ja jalat kertaalleen leikattu, mut ylipaino aiheuttaa kipuja edelleen, joten liikunta on tosi vaikeeta ja paino pitäs saada putoamaa.eix ohitusleikkaukseen pääse ellei painoindeksi ole yli 40?
- Muumi mamma
metwursti kirjoitti:
Paino putoaa kun syö vähemmän. Se on halvin ja terveellisin tapa laihtua. Ei tarvita leikkauksia ja rahaa vain säästyy kun menee syötäviin vähemmän.
Kyllähän mäkin ainakin yritän syödä vähemmän,mut mitä tehdä sille kauhealle,hillittömälle makeanhimolle joka mua luultavasti lihottaakin.Mulla on kaikki painonvartija ohjeetkin menneiltä vuosilta ja sain sen kunniajäsenyydenkin 2002,mut kilot on tullu mulle takas oikein ryminällä.Että mitä tehdä.Ruokavalio muutoksia haluaisin tehdä mutta liikkumaan en entiseen tahtiin pääse.Vasen polvi tosi huonossa kunnossa painon takia.HELP ME SOMEBODY!!!!!
- metwursti
Tuntuu hullulta tuollaiset mahalaukun ohitusleikkaukset. Siis leikkauksella pienennetään mahalaukkua niin että sinne ei voi tunkea paljoa ruokaa?!
Yksinkertaisempi ja turvallisempi olisi kai suun sulkemisleikkaus. Pantaisi kita kiinni niin että ei pysty mutustelemaan kuin pikkupaloja.- kun et tiedä
sinä leikit nyt vakavalla aiheella.
sinusta voi tuntua hullulta, mutta sinä et ole minä. Minullahan voi olla sairaus, joka estää laihtumisen, lihon vaikken söisi rasvaista ruokaa ja makeaa.
Leikkaus ei ole helppo valinta, vaan pakko valinta, ja sen jälkeen ruokavalio muuttuu täysin. annokset ovat erittäin pieniä ja kylläiseksi tulee hyvin nopeasti.
Mene jakelemaan typeriä kommenntejasi muualle.
toisilla on todella vaikeaa ylipainon takia, joten hieman rajaa!!!
täällä ei haettu tuollaista törky palautetta, vaan asiallista tietoa aiheesta mahalaukun ohitusleikkaus! - metwursti
kun et tiedä kirjoitti:
sinä leikit nyt vakavalla aiheella.
sinusta voi tuntua hullulta, mutta sinä et ole minä. Minullahan voi olla sairaus, joka estää laihtumisen, lihon vaikken söisi rasvaista ruokaa ja makeaa.
Leikkaus ei ole helppo valinta, vaan pakko valinta, ja sen jälkeen ruokavalio muuttuu täysin. annokset ovat erittäin pieniä ja kylläiseksi tulee hyvin nopeasti.
Mene jakelemaan typeriä kommenntejasi muualle.
toisilla on todella vaikeaa ylipainon takia, joten hieman rajaa!!!
täällä ei haettu tuollaista törky palautetta, vaan asiallista tietoa aiheesta mahalaukun ohitusleikkaus!Mikä ihmeen sairaus estää laihtumisen? Mahalaukun ohitusleikkaus estää syömästä liikaa, ja siksi paino putoaa. Paino putoaisi yhtä hyvin ilman leikkauksia jos vähentää ruokamäärät yhtä pieneksi.
Ruokavalion ja annosmäärät voi muuttaa myös ilman leikkausta. Onko se tullut mieleen? - älä puhu mitään
metwursti kirjoitti:
Mikä ihmeen sairaus estää laihtumisen? Mahalaukun ohitusleikkaus estää syömästä liikaa, ja siksi paino putoaa. Paino putoaisi yhtä hyvin ilman leikkauksia jos vähentää ruokamäärät yhtä pieneksi.
Ruokavalion ja annosmäärät voi muuttaa myös ilman leikkausta. Onko se tullut mieleen?kun sä et ilmeisestikkään tiedä mitä on olla lihava koko ikänsä,lapsesta saakka. vanhemmat ja sisarukset ovat normaalipainoisia!
joten ihan oikeesti älä tule neuvomaan!!!
minä olen koko ikäni laihduttanut, ja enintään paino on pudonnut 7kg. se ei vaan putoa!!
yritä jo ymmärtää että aina ei riitä omat voimat!
joten painu nyt jo johonkin muualle jakelemaan ohjeitasi, en minä tyhmä ole.
sinä kuvittelet että kaikki on niin yksinkertaista, älä syö niin laihdut! hoh hoh - Kaikki uskoo
älä puhu mitään kirjoitti:
kun sä et ilmeisestikkään tiedä mitä on olla lihava koko ikänsä,lapsesta saakka. vanhemmat ja sisarukset ovat normaalipainoisia!
minä olen koko ikäni laihduttanut, ja enintään paino on pudonnut 7kg. se ei vaan putoa!!
sinä kuvittelet että kaikki on niin yksinkertaista, älä syö niin laihdut! hoh hohSä et vaan ole tarpeeksi tehnyt töitä laihtumisesi eteen! Olet siis laiska ja saamaton, niin kuin lihavat ihmiset yleensä ovat! Turha yrittää kerätä sääliä uikuttamalla "mulla on sairaus!". Sellaiset sairaudet ovat TODELLA harvinaisia ja koska kerrot ollees koko elämäs lihava, niin eiköhän tuo sairaus olisi jo hoidettu. Nyt ollaan hei 2000-luvulla, älä viitsi olla naurettava! :D
- metwursti
älä puhu mitään kirjoitti:
kun sä et ilmeisestikkään tiedä mitä on olla lihava koko ikänsä,lapsesta saakka. vanhemmat ja sisarukset ovat normaalipainoisia!
sinä kuvittelet että kaikki on niin yksinkertaista, älä syö niin laihdut! hoh hohVähemmän syömällä laihtuu. Se on niin yksinkertaista. Siihen perustuu myös mahalaukun ohitusleikkauksen vaikutus. Kun mahalaukku on pienennetty, ei pysty syömään entisiä määriä, vaan pakosta joutuu syömään vähemmän, kun ei maha vedä enempää. Ja tämän takia paino alkaa pudota, varsinkin jos samalla lisää liikuntaa.
Ruokavalion voi muuttaa terveelliseksi ja liikuntaa lisätä ilman leikkauksiakin. Eikä maksa mitään.
Vaikeaa se voi olla, mutta kyseessä on psyykkinen puoli, ei mikään elimellinen lihottava sairaus. - tämä!
metwursti kirjoitti:
Mikä ihmeen sairaus estää laihtumisen? Mahalaukun ohitusleikkaus estää syömästä liikaa, ja siksi paino putoaa. Paino putoaisi yhtä hyvin ilman leikkauksia jos vähentää ruokamäärät yhtä pieneksi.
Ruokavalion ja annosmäärät voi muuttaa myös ilman leikkausta. Onko se tullut mieleen?Kilpirauhasen vajaatoiminta ainakin. Et ole ilmeisesti vieläkään ottanut todesta sitä, että on yksi sairaus joka lihottaa ja estää laihtumisen, jos hormoniarvot eivät ole kohdallaan.
Sairaus lihottaa, vaikka mitä tekisi, siitä olen elävä esimerkki. Mutta toisaalta, en kiistä sitä, että useimpien ihmisten kohdalla lihominen johtuu ruokatavoista. - Niitähän riittää...
tämä! kirjoitti:
Kilpirauhasen vajaatoiminta ainakin. Et ole ilmeisesti vieläkään ottanut todesta sitä, että on yksi sairaus joka lihottaa ja estää laihtumisen, jos hormoniarvot eivät ole kohdallaan.
Sairaus lihottaa, vaikka mitä tekisi, siitä olen elävä esimerkki. Mutta toisaalta, en kiistä sitä, että useimpien ihmisten kohdalla lihominen johtuu ruokatavoista.Tuohonkin on olemassa lääkkeet, joten taas käytetään TEKOSYYNÄ sairautta! Minullakin on vajaatoiminta todettu ja kas, minä olen kyllä ihan normaalipainoinen! Lihavuutesi johtuu ihan vain ainoastaan LIIALLISESTA syömisestä! Ei mikään sairaus kerää elimistöösi rasvaa tyhjästä, kyllä se rasva täytyy sinne elimistöön saada ensin jotain muuta kautta ja se muuhan on sinun suusi!
- läski
metwursti kirjoitti:
Vähemmän syömällä laihtuu. Se on niin yksinkertaista. Siihen perustuu myös mahalaukun ohitusleikkauksen vaikutus. Kun mahalaukku on pienennetty, ei pysty syömään entisiä määriä, vaan pakosta joutuu syömään vähemmän, kun ei maha vedä enempää. Ja tämän takia paino alkaa pudota, varsinkin jos samalla lisää liikuntaa.
Ruokavalion voi muuttaa terveelliseksi ja liikuntaa lisätä ilman leikkauksiakin. Eikä maksa mitään.
Vaikeaa se voi olla, mutta kyseessä on psyykkinen puoli, ei mikään elimellinen lihottava sairaus.Voisitko jättää tämän keskustelupalstan jo rauhaan! selvästikkään sinä et ymmärrä lihavuudesta mitään.
kuvittelet että se on noin yksinkertaista!
Minäkin voisin tulla luennoimaan ihmisille joka on 50vuotta polttanut tupakkaa ketjussa että miten helppoa on jättää tupakointi.
"Et vaan osta enää tupakkaa, etkä polta! " niin yksinkertaista se on! JUST JOO!!!!!!!
MIETI PIKKUSEN ENNENKUN TUUT SAARNAAMAAN IHMISILLE JOTKA TODELLA YRITTÄVÄT LAIHDUTTAA, MUTTA AINA SE EI RIITÄ!!!
Olet todella tyhmä ihminen ilmeisesti. - vaikka mitä tekisit
Niitähän riittää... kirjoitti:
Tuohonkin on olemassa lääkkeet, joten taas käytetään TEKOSYYNÄ sairautta! Minullakin on vajaatoiminta todettu ja kas, minä olen kyllä ihan normaalipainoinen! Lihavuutesi johtuu ihan vain ainoastaan LIIALLISESTA syömisestä! Ei mikään sairaus kerää elimistöösi rasvaa tyhjästä, kyllä se rasva täytyy sinne elimistöön saada ensin jotain muuta kautta ja se muuhan on sinun suusi!
Ei ole tekosyy, ota selvää ennenkuin intät! Kun koko kilpirauhanen poistetaan, niin oma tyroksiinituotanto loppuu täysin. Ja sitten tulee vajaatoiminta, jonka yksi oire on lihominen. Lihomisen tahti riippuu ihmisen sairauden tilasta. Olet normaalipainoinen, okei, mutta jos sinunkin kilpirauhanen poistettaisiin, niin hetken päästä olisit jotain ihan muuta!
Eka kontrolli oli kuuden viikon jälkeen leikkauksesta ja painoa oli tullut 8 kiloa dieetistä huolimatta. Tasainen lihominen jatkui vielä useita kuukausia, mutta hitaammin, sillä lääke vaikutti aina yhä enemmän, kunnes painonnousu 8 kuukauden jälkeen loppui täysin.
Juuri tuon leikkauksen takia lihoin paljon, lääkityksestä huolimatta. Lääkitys auttaa ajan mittaan, mutta ei heti, koska elimistöllä menee aikaa sopeutua keinotekoiseen tyroksiiniin. - .....
vaikka mitä tekisit kirjoitti:
Ei ole tekosyy, ota selvää ennenkuin intät! Kun koko kilpirauhanen poistetaan, niin oma tyroksiinituotanto loppuu täysin. Ja sitten tulee vajaatoiminta, jonka yksi oire on lihominen. Lihomisen tahti riippuu ihmisen sairauden tilasta. Olet normaalipainoinen, okei, mutta jos sinunkin kilpirauhanen poistettaisiin, niin hetken päästä olisit jotain ihan muuta!
Eka kontrolli oli kuuden viikon jälkeen leikkauksesta ja painoa oli tullut 8 kiloa dieetistä huolimatta. Tasainen lihominen jatkui vielä useita kuukausia, mutta hitaammin, sillä lääke vaikutti aina yhä enemmän, kunnes painonnousu 8 kuukauden jälkeen loppui täysin.
Juuri tuon leikkauksen takia lihoin paljon, lääkityksestä huolimatta. Lääkitys auttaa ajan mittaan, mutta ei heti, koska elimistöllä menee aikaa sopeutua keinotekoiseen tyroksiiniin.No sittenhän sinun tapauksessasi ei auta edes tuo leikkaus, vaan sinut on tuomittu viettämään koko elämäsi ylipainoisena.
- metwursti
läski kirjoitti:
Voisitko jättää tämän keskustelupalstan jo rauhaan! selvästikkään sinä et ymmärrä lihavuudesta mitään.
kuvittelet että se on noin yksinkertaista!
Minäkin voisin tulla luennoimaan ihmisille joka on 50vuotta polttanut tupakkaa ketjussa että miten helppoa on jättää tupakointi.
"Et vaan osta enää tupakkaa, etkä polta! " niin yksinkertaista se on! JUST JOO!!!!!!!
MIETI PIKKUSEN ENNENKUN TUUT SAARNAAMAAN IHMISILLE JOTKA TODELLA YRITTÄVÄT LAIHDUTTAA, MUTTA AINA SE EI RIITÄ!!!
Olet todella tyhmä ihminen ilmeisesti.Yksinkertaista se laihdutus on, välttämättä helpoksi en ole väittänyt. Toisille se on helppoa, toisille sitten taas ei.
Kalliiden ja riskejä sisältävien leikkausten ja lääkeaineiden ja vastaavien sijaan kannattaa miettiä mistä painonhallinnassa on oikeasti kysymys, mistä ylipaino johtuu ja miten paino saadaan laskemaan. - Olet niin hakoteillä
..... kirjoitti:
No sittenhän sinun tapauksessasi ei auta edes tuo leikkaus, vaan sinut on tuomittu viettämään koko elämäsi ylipainoisena.
Miten niin? Olen koko ajan dieetillä ja laihduttanut jo melkein 10 kiloa! Ennen kilpparileikkausta ruokailu- ja liikuntatottumukseni olivat ok ja sitä ne ovat lihotessa ja nytkin, joten laihtuminen on luonnollista. Sen takia halusinkin tuoda tämän näkökulman, että on todellakin yksi sairaudellinen syy lihomiseen!
Omasta mielestäni tuo mahalaukun pantaleikkaus on turha, jos ei pysty tekemään elämäntapamuutosta. Kaikkein tärkein tekijä on ruokavalio. Mutta tällaiset väitteet "ei ole MITÄÄN sairautta blaablaa" on paskapuhetta, koska näin voi todella joskus käydä! - Kaikki uskoo, juu juu
Olet niin hakoteillä kirjoitti:
Miten niin? Olen koko ajan dieetillä ja laihduttanut jo melkein 10 kiloa! Ennen kilpparileikkausta ruokailu- ja liikuntatottumukseni olivat ok ja sitä ne ovat lihotessa ja nytkin, joten laihtuminen on luonnollista. Sen takia halusinkin tuoda tämän näkökulman, että on todellakin yksi sairaudellinen syy lihomiseen!
Omasta mielestäni tuo mahalaukun pantaleikkaus on turha, jos ei pysty tekemään elämäntapamuutosta. Kaikkein tärkein tekijä on ruokavalio. Mutta tällaiset väitteet "ei ole MITÄÄN sairautta blaablaa" on paskapuhetta, koska näin voi todella joskus käydä!Vai että oikein kymmenen kiloa! xD Ja senkin sinä tulet lihomaan moninkertaisesti takaisin. Niin ja sitten tulet tänne lihoinesi itkemään, että se johtuu sairaudesta, vaikka tosiasiassa tämä sairautesi on yletön syöminen! Sano mitä sano, kyllä me teidät läskit tiedetään.
- kun intät vaan
Kaikki uskoo, juu juu kirjoitti:
Vai että oikein kymmenen kiloa! xD Ja senkin sinä tulet lihomaan moninkertaisesti takaisin. Niin ja sitten tulet tänne lihoinesi itkemään, että se johtuu sairaudesta, vaikka tosiasiassa tämä sairautesi on yletön syöminen! Sano mitä sano, kyllä me teidät läskit tiedetään.
eihän sulla oo mitään tolkkua tossa asiassa!
minulla on myös HORMONAALINEN HÄIRIÖ, jonka takia en laihdu ja lihon helposti!
SINÄ olet todellakin hakoteillä tälläpalstalla,ja varmasti muutenkin elämässäsi..
jotenkin ihan uskomatonta, että voit tulla tänne haukkamaan lihavia ihmisiä ja kuvittelemaan itsesästi liian paljon! et sinä ole toisia ylempiarvoisempi ja viisaampi!
mene itseesi typerys! - koville :)
Kaikki uskoo, juu juu kirjoitti:
Vai että oikein kymmenen kiloa! xD Ja senkin sinä tulet lihomaan moninkertaisesti takaisin. Niin ja sitten tulet tänne lihoinesi itkemään, että se johtuu sairaudesta, vaikka tosiasiassa tämä sairautesi on yletön syöminen! Sano mitä sano, kyllä me teidät läskit tiedetään.
Voivoi, taitaa ottaa onnistumiseni koville! :) Ehkä et ole itse onnistunut elämässäsi missään, joten katkeroidut siitäkin. Kova olet yleistämään, mutta tulet ihan varmasti vielä huomaamaan, että on asioita, joihin ei aina voi vaikuttaa. Toivottavasti olet siihen mennessä oppinut maailman menosta jotain muutakin kuin katkeruutta, sillä sen avulla et kovin pitkälle pääse.
- noin päättelit?
koville :) kirjoitti:
Voivoi, taitaa ottaa onnistumiseni koville! :) Ehkä et ole itse onnistunut elämässäsi missään, joten katkeroidut siitäkin. Kova olet yleistämään, mutta tulet ihan varmasti vielä huomaamaan, että on asioita, joihin ei aina voi vaikuttaa. Toivottavasti olet siihen mennessä oppinut maailman menosta jotain muutakin kuin katkeruutta, sillä sen avulla et kovin pitkälle pääse.
Sen verran voin sinulle sanoa, että olen onnistunut elämässäni erittäin hyvin. Olen hoikka, kaunis, korkeasti koulutettu ja työssäni arvostettu. Siinä sinulle sitä onnistumista! xD
- Iivari
metwursti kirjoitti:
Vähemmän syömällä laihtuu. Se on niin yksinkertaista. Siihen perustuu myös mahalaukun ohitusleikkauksen vaikutus. Kun mahalaukku on pienennetty, ei pysty syömään entisiä määriä, vaan pakosta joutuu syömään vähemmän, kun ei maha vedä enempää. Ja tämän takia paino alkaa pudota, varsinkin jos samalla lisää liikuntaa.
Vaikeaa se voi olla, mutta kyseessä on psyykkinen puoli, ei mikään elimellinen lihottava sairaus.Hyvä Metukka! Tiedän, että sinulla itselläsi on ongelmia painon kanssa, tai on ainakin ollut. Kun ihmiset onnistuvat esimerkiksi lopettamaan tupakanpolton, heistä tulee helposti niuhoja saman asian suhteen. Onnea siis, kun olet onnistunut pudottamaan painoasi pelkästään sulkemalla suusi.
- metwursti
Iivari kirjoitti:
Hyvä Metukka! Tiedän, että sinulla itselläsi on ongelmia painon kanssa, tai on ainakin ollut. Kun ihmiset onnistuvat esimerkiksi lopettamaan tupakanpolton, heistä tulee helposti niuhoja saman asian suhteen. Onnea siis, kun olet onnistunut pudottamaan painoasi pelkästään sulkemalla suusi.
Täydellinen erehdys, Iivari. Minulla ei ole, eikä ole ongelmia painon kanssa, enkä ole ylipainoinen.
Niin, ja kuka olenkaan? Se sinulta jäi sanomatta.
- radikaalia
moi.oletko yrittänyt kaikki muut konstit tiputtaa painoa?tuntuu aika hurjalta tollanen leikkaus.itse tiputin painoo noin 70 kg muutama vuosi sitten.kyllähän se yleensä painon pudotus onnaa kun oikein asennoituu siihen.ajattelee että ei ole muuta
vaihtoehtoa.eikö se ole sitten ikuisesti riesa se leikattu vatsa?vai korjataanko se myöhemmin?- leijonana
Kyllähän paino putoaa dietillä mutta kun se ei pysy . Itse olen näitä koko ikänsä ylipainon kanssa taistelleita . Olen pudottanut painoa useita satoja kiloja mutta kaikki on tullut takaisin ennemmin tai myöhemmin . Kun ikää tulee lisää jojon vauhti kiihtyy eli pudotettu paino tulee aina vain nopeammin takaisin . Onkohan vatsalaukun ohitusleikkaukseen mitään ikärajaa . Itse ole vuosikaudet miettinyt näitä leikkaushoitoja . Pantaleikkauksesta kyselin aikanaan KYKS : stä , mut nykyään sitä leikkausta ei kai enää tehdä..?
- metwursti
leijonana kirjoitti:
Kyllähän paino putoaa dietillä mutta kun se ei pysy . Itse olen näitä koko ikänsä ylipainon kanssa taistelleita . Olen pudottanut painoa useita satoja kiloja mutta kaikki on tullut takaisin ennemmin tai myöhemmin . Kun ikää tulee lisää jojon vauhti kiihtyy eli pudotettu paino tulee aina vain nopeammin takaisin . Onkohan vatsalaukun ohitusleikkaukseen mitään ikärajaa . Itse ole vuosikaudet miettinyt näitä leikkaushoitoja . Pantaleikkauksesta kyselin aikanaan KYKS : stä , mut nykyään sitä leikkausta ei kai enää tehdä..?
"Kyllähän paino putoaa dietillä mutta kun se ei pysy . "
No ei tietenkään pysy, jos dieetin lopettaa. Mitäs luulit? Jos syöt normaalisti liikaa / liian suurienergistä ravintoa niin lihot. Jos sitten vähän aikaa syöt vähemmän, paino alkaa pudota. Mutta heti kun palaat entisiin sapuskoihin paino tietysti alkaa nousta. Tuo on kai päivänselvä asia tuo.
Ei pysyvää painon pudotusta voi saada aikaan millään hetken dieetillä. Dieetti tehoaa niin kauan kun sitä jatkaa.
Pysyvään painon hallintaan tarvitaan elinikäinen dieetti, eli elämäntapojen ja ruokavalion muutos.
Kyseessä on varsin yksinkertainen matematiikka:
Jos syöt 2 yksikköä ravintoa ja kulutat 1 yksikön, 2-1=1, eli yksi yksikkö kertyy rasvaksi kehoosi. Jos syöt yhden yksikön ja kulutat 2, 1-2= -1, eli läskit alkavat kadota. Ja jos syöt yhden yksikön ja kulutat yhden 1-1=0, eli paino pysyy samoissa lukemissa.
Otetaanko vielä kerä rautalankaa? - kyllä
metwursti kirjoitti:
No ei tietenkään pysy, jos dieetin lopettaa. Mitäs luulit? Jos syöt normaalisti liikaa / liian suurienergistä ravintoa niin lihot. Jos sitten vähän aikaa syöt vähemmän, paino alkaa pudota. Mutta heti kun palaat entisiin sapuskoihin paino tietysti alkaa nousta. Tuo on kai päivänselvä asia tuo.
Ei pysyvää painon pudotusta voi saada aikaan millään hetken dieetillä. Dieetti tehoaa niin kauan kun sitä jatkaa.
Pysyvään painon hallintaan tarvitaan elinikäinen dieetti, eli elämäntapojen ja ruokavalion muutos.
Jos syöt 2 yksikköä ravintoa ja kulutat 1 yksikön, 2-1=1, eli yksi yksikkö kertyy rasvaksi kehoosi. Jos syöt yhden yksikön ja kulutat 2, 1-2= -1, eli läskit alkavat kadota. Ja jos syöt yhden yksikön ja kulutat yhden 1-1=0, eli paino pysyy samoissa lukemissa.
Otetaanko vielä kerä rautalankaa?taitaa olla toi metwursti ja fittnes sama henkilö, eli idiootti joka käy joka palstalla ärsyttämässä ihmisiä ja kehumassa itseään.
hän on itse varmasti joku älyttömän lihava ja mielisairas ihminen, tai muuten vaan jotenkin todella syrjäytynyt... kannattaisiko meetvurstipötkön ottaa yhteyttä lähimpään lääkäriin.. tai vaikka voisit soittaa ambulanssin itsellesi.. - metwursti
kyllä kirjoitti:
taitaa olla toi metwursti ja fittnes sama henkilö, eli idiootti joka käy joka palstalla ärsyttämässä ihmisiä ja kehumassa itseään.
hän on itse varmasti joku älyttömän lihava ja mielisairas ihminen, tai muuten vaan jotenkin todella syrjäytynyt... kannattaisiko meetvurstipötkön ottaa yhteyttä lähimpään lääkäriin.. tai vaikka voisit soittaa ambulanssin itsellesi..En ole fitness enkä mikään muukaan. En tarkoituksella ärsytä, enkä varsinkaan itseäni kehu, vai voitko esittää jonkun lauseen, jossa olen itseäni kehunut. En myöskään ole älyttömän lihava, syrjäytynyt tai mielisairas. Ambulanssiakaan ei turhaan pidä soitella...
Oliko ohjeissani jotain virheellistä? Jos niin kerropa mitä. Ja mikä niissä ärsytti? Sekö, että ne pitävät paikkansa? - ZZZ
metwursti kirjoitti:
En ole fitness enkä mikään muukaan. En tarkoituksella ärsytä, enkä varsinkaan itseäni kehu, vai voitko esittää jonkun lauseen, jossa olen itseäni kehunut. En myöskään ole älyttömän lihava, syrjäytynyt tai mielisairas. Ambulanssiakaan ei turhaan pidä soitella...
Oliko ohjeissani jotain virheellistä? Jos niin kerropa mitä. Ja mikä niissä ärsytti? Sekö, että ne pitävät paikkansa?Olet erittäin säälittävä. Elämässäsi on asiat niin huonosti, että tällaisillä palstoilla pitää esittää viisasta. Siis vielä sellaisilla tiedoilla, jotka kaikki tietävät ennestään.
Hyvin surullista, ettei ihmisellä ole muuta elämässä. - _QQQ_
ZZZ kirjoitti:
Olet erittäin säälittävä. Elämässäsi on asiat niin huonosti, että tällaisillä palstoilla pitää esittää viisasta. Siis vielä sellaisilla tiedoilla, jotka kaikki tietävät ennestään.
Hyvin surullista, ettei ihmisellä ole muuta elämässä.Tiedätkö mikä on OIKEASTI säälittävää? Entinen ihminen, joka on nykyisin pelkkä höllyvä ruho, jonka elämässä ei ole muuta, kuin ruoka.
Ja jos kerta te kaikki lihavat tiedätte jo nämä asiat, mitä norm.painoiset ihmiset teille kertovat mm. ruoasta, laihduttamisesta, niin minkä takia te silti olette lihavia? Nyt tiedän! Lihavuutenne lisäksi te olette TYHMIÄ! - ZZZ
_QQQ_ kirjoitti:
Tiedätkö mikä on OIKEASTI säälittävää? Entinen ihminen, joka on nykyisin pelkkä höllyvä ruho, jonka elämässä ei ole muuta, kuin ruoka.
Ja jos kerta te kaikki lihavat tiedätte jo nämä asiat, mitä norm.painoiset ihmiset teille kertovat mm. ruoasta, laihduttamisesta, niin minkä takia te silti olette lihavia? Nyt tiedän! Lihavuutenne lisäksi te olette TYHMIÄ!Nyt löytyi todella säälittävyyden huippu. Ihminen, jolla ei ole kanttia vastata edes omalla nimimerkillään.
Pahoja ongelmia. Lihavat voivat edes laihduttaa halutessaan, mutta tuohon ei auta mikään. - _QQQ_
ZZZ kirjoitti:
Nyt löytyi todella säälittävyyden huippu. Ihminen, jolla ei ole kanttia vastata edes omalla nimimerkillään.
Pahoja ongelmia. Lihavat voivat edes laihduttaa halutessaan, mutta tuohon ei auta mikään.No miksi et sitten laihduta, vaikka siitä niin vouhotat? Yksinkertaisesti siksi, koska sinusta ei ole siihen! Jos sinusta jonain päivänä löytyisi halua laihtua, et enää siihen pystyisi, koska siihen mennessä olet lihonut jo muodottomaksi kasaksi, ellet sitä jo nyt ole.
Ja mitä tulee nimimerkkiini, niin se on aivan omani. Mitäpä jos sinä vaihtaisit nimimerkkisi tuon ZZZ sijaan XXXXXXL:ään? - ZZZ
_QQQ_ kirjoitti:
No miksi et sitten laihduta, vaikka siitä niin vouhotat? Yksinkertaisesti siksi, koska sinusta ei ole siihen! Jos sinusta jonain päivänä löytyisi halua laihtua, et enää siihen pystyisi, koska siihen mennessä olet lihonut jo muodottomaksi kasaksi, ellet sitä jo nyt ole.
Ja mitä tulee nimimerkkiini, niin se on aivan omani. Mitäpä jos sinä vaihtaisit nimimerkkisi tuon ZZZ sijaan XXXXXXL:ään?Kun ei ole tarvetta laihduttaa, niin miksipä laihduttaisin?
Mutta sinulle toivoisin oikein mukavan lääkärin kanssa juttelemista. Tarvitset apua. Tuollainen ajatusmaailma vaatii korjausta. Ja pian. - Muumi mamma
metwursti kirjoitti:
Otetaanko vielä kerä rautalankaa?Paino pysyy siis kyllä samana jos on yhtä paljon kulutusta kuin mitä syö.Ja laihtuminenhan tapahtuu,kun ei syö kaikkea kuluttamaansa!Eikö vaan?Oletko ollut koskaan painonvartijat ryhmässä?Siinä on kyllä monta hyvää puolta.Siellä opetetaan se lautasmalli,silläkin jo laihtuu hiljalleen,mutta taas tuo liikunnan tärkeys tulee,se tehostaa sitä painon pudotusta.No sitten on ne pisteet.Ne ovat myös hyvä apu,oppii tietämään vähän että mitä mikin suuhun laitettava ns.maksaa pisteissä.Mutta täytyy oppia syömään ruokaa ei pisteitä.Painonhallinta jakso tai se 7 viikkoa on suht ok,mut sais kestää kauemminkin mun mielestä.Ei mulla moittimista ole painonvartijoista.Mutta vanhoihin syömätottumuksiin ei ole palaamista,ja silloin paino pysyy.Ja jos pystyy käyttämään niin se apteekista saatava Alli valmistehan poistaa kehosta sitä ylimääräistä rasvaa jota ruoan mukana tulee syötyä.Näin mä ainakin sen ymmärsin.Ei muuta kun tsemppiä kaikille.
- Niina Siltala
Ei voi olla totta nää teidän jutut? Minkä ikäisiä olette? Kamala tappelu.. huh! Itse lihava voin sanoa näille "mikset lopeta syömistä" tyypeille että kaikki ei ole niin musta valkoista. Ja teveydenhoitajana voin sanoa että todellakin on paljon sairauksia jotka lihottavat, niistä ei vaan ole vielä niin paljon tutkimus tietoa että niitä lähdettäisiin vielä julkistamaan. Suurin osa lihavista on varmasti lihavia koska syövät-liikkuvat huonosti, mutta monilla on myös taustalla sairautta tai mielenterveysongelmia. Monet unohtavat että lihavuus on sairaus!!! Aina syy jostain.. Kukaan meistä lihavista tuskin on lihottanut itseään sillai että "minäpä nyt alan syömään herkkuja jotta lihoisin"!! Syy liikasyömiseen on yleensä psyykkinen! Moni nuori lihoo nykyään psyyke lääkkeiden takia(aiheuttavat turvotusta, elimistön kaikki toiminta hidastuu), moni entinen urheilija kortisoni hoitojen takia.. Syitä on paljon!
Mahalaukun ohitusleikkaus on hyvä asia meille lihaville jotka on yrittänyt kaikki keinot ja paino ei vaan tipu. Itse olen yksi heistä. Sairaaladietit, pussidietit jne. kaikki kokeiltu. Olin taannoin 2kk tällä diettamidi dietillä ja paino tippui hurjat 3kg vaikka päivän kalorimäärä oli n. 600! Lääkäri oli aivan äimän käkenä, minulla siis puhutaan jo huolestuttavasta hormonaallisesta häiriöstä joka on siis myös imeytymishäiriö! Lapsesta asti(2v.) olen ollut lihava.. Paino noussut koko nuoruuden vaikka aina olen rakastanut liikkumista ja salaatit on intohimoni. :) Näin se vaan on.
Älkäämme siis ottako nokkiimme näitten tietämättömien kommenteista. Moni heistä hämmästyisi jos näkisi minunkin kaikki epikriisit ja muut lappuset. Eka kerran olin sisätautilääkärin vastaaotolla 4vuotiaana lihavuuden takia, sen jälkeen olen vuosittain rämpännyt ties missä tutkimuksissa. Ja meidän perheessä ei siihen aikaan mitään herkkuja syöty.. Siihen aikaan ei oikein näitä sipsejä ja karkkeja osteltukkaan. Viikkorahat meni aina ratsastustunneille tai tiimarin pikku krääsään. :) Joskus saatiin jäätelöä siivu tai 5mk:n karkkipussi!- Leonhard Euler
Millä ihmeen kirjekurssilla olet terveydenhoitajakoulusi käynyt? Lihavuus ei todellakaan ole mikään sairaus, vaan seurausta elimistön kyvystä varastoida energiaa tulevaisuutta varten. Olet niin ammattitaidoton, että hävettää minuakin. Toisekseen, on aika epämoraalista terveydenhoitajana ruveta suosittelemaan jotain leikkaushoitoa ongelmaan, joka johtuu heikosta itsekurista. Lihavuuden taustalla on aina ylensyöminen. Jos kyseessä on syömishäiriö, on syytä mennä psykiatrin paikelle kirurgin sijasta.
- Niina Siltala
Leonhard Euler kirjoitti:
Millä ihmeen kirjekurssilla olet terveydenhoitajakoulusi käynyt? Lihavuus ei todellakaan ole mikään sairaus, vaan seurausta elimistön kyvystä varastoida energiaa tulevaisuutta varten. Olet niin ammattitaidoton, että hävettää minuakin. Toisekseen, on aika epämoraalista terveydenhoitajana ruveta suosittelemaan jotain leikkaushoitoa ongelmaan, joka johtuu heikosta itsekurista. Lihavuuden taustalla on aina ylensyöminen. Jos kyseessä on syömishäiriö, on syytä mennä psykiatrin paikelle kirurgin sijasta.
Ja siellä taas joku tietämätön puhuu puuta heinää! Lihavuus on aina syy jostain joko psyykkisestä tai fyysisestä "vammasta". Ahmimishäiriö on sairaus, itsetunto ongelma on sairaus jne. Ihminen joka syö niin että lihoo ei ole terve, hänellä on joku fyysinen tai psyykkinen sairaus joka johtaa tähän! Niin ja sanoinko jossain vaiheessa ettei lihavuuden syy ole jokin muu kuin ylensyöminen? Sanoin että suurin osa ihmisestä lihoo siitä syystä että syövät enemmän kun kuluttavat, mutta on myös muitakin syitä lihavuuteen. Ota selvää ennekun tulet tänne väitäämään mitään! Sinuna puhuisin sisätautilääkärin kanssa näistä asioista niin mielesi ehkä avartuisi hieman. Tai etsi tietoa netistä! Suurin osa suomen tän hetkisistä sisätautilääkäreistä suosittelevat mahalaukun ohitusleikkausta ja niin teen minäkin. Se on tarkoitettu juuri tälle ihmisryhmälle jotka eivät laihdu muin keinoin! Ja tästä vielä kun kirjoitit että lihavuus ei ole sairaus kyllä se on! minun kelakortin tiedoissanikin on merkitty lapsuudesta saakka ollut lihavuus. Saan kaikkiin lihavuudestajohtuviin lääkkeisiin kelakorvauksen!
Hyvää jatkoa sinulle ja enemmän tietoa pyydän ennekun ensi kerralla raotat suutasi! - pullero
Verrataampa alkoholismiin, huumeiden käyttöön tai nikotiiniriippuvuuteen. Nämähän ovat eräänlaisia sairauksia. Miksei siis lihavuus. Myönnän, että syön liikaa ja siksi en laihdu.
Mutta sanoppa jollekkin jolle viina maistuu paremmin kuin hyvin, et älä juo. Lopettaako vai voittaako riippuvuus. mietipä tätäkin.
Heikko ihminen ei vain pysty lopettamaan ainakaan kenenkään käskystä saati nälvimisestä syömistä noin vain. Toiset laitattaa silikoneja ja käy nahan kiristyksissä ollakseen muka kauniimpia. turhaa sanon minä. toiset syö viagraa ollakseen muuta kuin on.
Laihdutusleikkaus tehdään AINA terveydellisitä syistä ainakin suomessa. Minä ainakin olen onnellinen, jos leikkaukseni toteutuu ja saan terveyteni paremmaksi ja jaksan taas nauttia liikunnasta ilman kipuja ja lääkkeitä. - Leonhard Euler
Niina Siltala kirjoitti:
Ja siellä taas joku tietämätön puhuu puuta heinää! Lihavuus on aina syy jostain joko psyykkisestä tai fyysisestä "vammasta". Ahmimishäiriö on sairaus, itsetunto ongelma on sairaus jne. Ihminen joka syö niin että lihoo ei ole terve, hänellä on joku fyysinen tai psyykkinen sairaus joka johtaa tähän! Niin ja sanoinko jossain vaiheessa ettei lihavuuden syy ole jokin muu kuin ylensyöminen? Sanoin että suurin osa ihmisestä lihoo siitä syystä että syövät enemmän kun kuluttavat, mutta on myös muitakin syitä lihavuuteen. Ota selvää ennekun tulet tänne väitäämään mitään! Sinuna puhuisin sisätautilääkärin kanssa näistä asioista niin mielesi ehkä avartuisi hieman. Tai etsi tietoa netistä! Suurin osa suomen tän hetkisistä sisätautilääkäreistä suosittelevat mahalaukun ohitusleikkausta ja niin teen minäkin. Se on tarkoitettu juuri tälle ihmisryhmälle jotka eivät laihdu muin keinoin! Ja tästä vielä kun kirjoitit että lihavuus ei ole sairaus kyllä se on! minun kelakortin tiedoissanikin on merkitty lapsuudesta saakka ollut lihavuus. Saan kaikkiin lihavuudestajohtuviin lääkkeisiin kelakorvauksen!
Hyvää jatkoa sinulle ja enemmän tietoa pyydän ennekun ensi kerralla raotat suutasi!"Lihavuus on aina syy jostain joko psyykkisestä tai fyysisestä "vammasta"."
Jos henkilöllä on mielenterveydellisiä ongelmia, hakeudutaan psykiatrin, ei kirurgin luo. Jos henkilöllä on fyysisiä sairauksia tai vammoja, suunnitellaan ruokavalio sen mukaisesti. Kun syöt yhtä paljon kuin kulutat, et liho. Mikään sairaus ei tätä tosiasiaa miksikään muuta.
"Sanoin että suurin osa ihmisestä lihoo siitä syystä että syövät enemmän kun kuluttavat, mutta on myös muitakin syitä lihavuuteen."
Ei ole mitään muuta syytä, sillä tämä rikkoisi tunnettuja fysiikan energiansäilymislakeja.
"Suurin osa suomen tän hetkisistä sisätautilääkäreistä suosittelevat mahalaukun ohitusleikkausta ja niin teen minäkin."
Tuollaista leikkausta suosittelevat vain rahanahneet yksityislääkärit. Kunnallisella tasolla tuollaisia operaatioita ei tehdä, korkeintaan poikkeustapauksissa ja syykin on täysin selvä.
"Ja tästä vielä kun kirjoitit että lihavuus ei ole sairaus kyllä se on! minun kelakortin tiedoissanikin on merkitty lapsuudesta saakka ollut lihavuus. Saan kaikkiin lihavuudestajohtuviin lääkkeisiin kelakorvauksen!"
Lapsikin tietää, että energian varastoiminen rasvaksi elimistöön on ominaisuus, joka löytyy kaikilta nisäkkäiltä. Eli lihavuus ei todellakaan ole mikään sairaus, luki kelakortissasi mitä hyvänsä. Lihavuus kylläkin suurentaa huomattavasti todennäköisyyksiä sairastua erilaisiin sairauksiin, kuten diabetekseen. - Niina Siltala
"Lihavuus on aina syy jostain joko psyykkisestä tai fyysisestä "vammasta"."
Jos henkilöllä on mielenterveydellisiä ongelmia, hakeudutaan psykiatrin, ei kirurgin luo. Jos henkilöllä on fyysisiä sairauksia tai vammoja, suunnitellaan ruokavalio sen mukaisesti. Kun syöt yhtä paljon kuin kulutat, et liho. Mikään sairaus ei tätä tosiasiaa miksikään muuta.
"Sanoin että suurin osa ihmisestä lihoo siitä syystä että syövät enemmän kun kuluttavat, mutta on myös muitakin syitä lihavuuteen."
Ei ole mitään muuta syytä, sillä tämä rikkoisi tunnettuja fysiikan energiansäilymislakeja.
"Suurin osa suomen tän hetkisistä sisätautilääkäreistä suosittelevat mahalaukun ohitusleikkausta ja niin teen minäkin."
Tuollaista leikkausta suosittelevat vain rahanahneet yksityislääkärit. Kunnallisella tasolla tuollaisia operaatioita ei tehdä, korkeintaan poikkeustapauksissa ja syykin on täysin selvä.
"Ja tästä vielä kun kirjoitit että lihavuus ei ole sairaus kyllä se on! minun kelakortin tiedoissanikin on merkitty lapsuudesta saakka ollut lihavuus. Saan kaikkiin lihavuudestajohtuviin lääkkeisiin kelakorvauksen!"
Lapsikin tietää, että energian varastoiminen rasvaksi elimistöön on ominaisuus, joka löytyy kaikilta nisäkkäiltä. Eli lihavuus ei todellakaan ole mikään sairaus, luki kelakortissasi mitä hyvänsä. Lihavuus kylläkin suurentaa huomattavasti todennäköisyyksiä sairastua erilaisiin sairauksiin, kuten diabetekseen.Ei voi olla totta nuo sinun juttusi, olet naurettava väitteinesi joissa ei ole juurikaan päätä eikä häntää! Hoet jotain asiaa koko ajan tietämättä edes mitä puhut. Huh!
Sanon vielä kerran OTA SELVÄÄ ASIOISTA ennekun tulet väittämään tänne jotain! Oletko koskaan kuullut lääkkeestä nimeltä kortisoni? Oletko koskaan lukenut aineenvaihduntahäiriöstä? Erillaiset lääkkeet kerryttävät nestettä elimistöön ja siis nostattaa painoa, AINA ei ole syse siitä että ihminen syö enemmän kun kuluttaa. Sit nämä psyykelääkkeet, KYLLÄ ne TODELLA hidastavat aineenvaihduntaa! Elimistö kerää erillailla ravintoaineita ruoasta ja tämä johtaa siihen että paino joillakin ihmisillä nuosee vaikka ruokatottumukset pysyisivät samoina.
Ja tuota tuota, kysyppä terveyskeskuksestasi kuinka pitkät jonot on ihan kunnanlliselta puolelta mahalaukunohitusleikkauksiin!! Saatat hämmästyä. Niihin on joka vuosien jonot! Itse olen menossa kyseiseen operaatioon ja minulle sanottiin että 2vuotta joudun odottamaan! Ja nämä kaikki on siis kunnallisenpuolen jonoja EI YKSITYISEN! Joten niitä leikkauksia todellakin tehdään nykyään JA PALJON tehdäänkin! En tiedä yksityisestä puolesta millaiset jonot siellä on, mutta sisätautilääkärit tekee päivittäin lähetteitä esim. kuopioon leikkaukseen, jonotus ajat on vaan turhan pitkiä!
Kysyisinkin ikääsi? Taidat provoilla oikein tosissasi. Eiks vaan! :) - Leonhard Euler
Niina Siltala kirjoitti:
Ei voi olla totta nuo sinun juttusi, olet naurettava väitteinesi joissa ei ole juurikaan päätä eikä häntää! Hoet jotain asiaa koko ajan tietämättä edes mitä puhut. Huh!
Sanon vielä kerran OTA SELVÄÄ ASIOISTA ennekun tulet väittämään tänne jotain! Oletko koskaan kuullut lääkkeestä nimeltä kortisoni? Oletko koskaan lukenut aineenvaihduntahäiriöstä? Erillaiset lääkkeet kerryttävät nestettä elimistöön ja siis nostattaa painoa, AINA ei ole syse siitä että ihminen syö enemmän kun kuluttaa. Sit nämä psyykelääkkeet, KYLLÄ ne TODELLA hidastavat aineenvaihduntaa! Elimistö kerää erillailla ravintoaineita ruoasta ja tämä johtaa siihen että paino joillakin ihmisillä nuosee vaikka ruokatottumukset pysyisivät samoina.
Ja tuota tuota, kysyppä terveyskeskuksestasi kuinka pitkät jonot on ihan kunnanlliselta puolelta mahalaukunohitusleikkauksiin!! Saatat hämmästyä. Niihin on joka vuosien jonot! Itse olen menossa kyseiseen operaatioon ja minulle sanottiin että 2vuotta joudun odottamaan! Ja nämä kaikki on siis kunnallisenpuolen jonoja EI YKSITYISEN! Joten niitä leikkauksia todellakin tehdään nykyään JA PALJON tehdäänkin! En tiedä yksityisestä puolesta millaiset jonot siellä on, mutta sisätautilääkärit tekee päivittäin lähetteitä esim. kuopioon leikkaukseen, jonotus ajat on vaan turhan pitkiä!
Kysyisinkin ikääsi? Taidat provoilla oikein tosissasi. Eiks vaan! :)"Erillaiset lääkkeet kerryttävät nestettä elimistöön ja siis nostattaa painoa, AINA ei ole syse siitä että ihminen syö enemmän kun kuluttaa."
Nesteen kertyminen elimistöön ei aiheuta lihavuutta, sillä lihominen tarkoittaa ylimääräisen rasvan kertymistä elimistöön ja tällöinhän kyse on aina siitä, että ihminen syö enemmän kuin kuluttaa. Mikäli näin ei olisi, joutaisivat tunnetut fysiikan lait romukoppaan.
"Elimistö kerää erillailla ravintoaineita ruoasta ja tämä johtaa siihen että paino joillakin ihmisillä nuosee vaikka ruokatottumukset pysyisivät samoina. "
Tällaisen sairauden kohdatessa, henkilön tulee muuttaa ruokavaliotaan siten, että kulutus pysyy nautitun energian suuruisena.
"Saatat hämmästyä. Niihin on joka vuosien jonot! Itse olen menossa kyseiseen operaatioon ja minulle sanottiin että 2vuotta joudun odottamaan!"
Heh ja näiden kahden vuoden aikanahan tehdäänkin pelkästään mahalaukunohitusleikkauksia. Eiköhän kaikki muut operaatiot aja tuollaisten hömpötysten edelle ja siitä johtuu pitkä jonotusaikasi.
"Kysyisinkin ikääsi? Taidat provoilla oikein tosissasi. Eiks vaan! :)"
Sillä tiedolla sinä et tee yhtään mitään ja toisekseen, jos asiallinen kritiikki on mielestäsi provoilua, niin olkoot. Tosin silloin ei kyllä kannattaisi tällaisilla palstoilla pyöriä. - Niina Siltala
"Erillaiset lääkkeet kerryttävät nestettä elimistöön ja siis nostattaa painoa, AINA ei ole syse siitä että ihminen syö enemmän kun kuluttaa."
Nesteen kertyminen elimistöön ei aiheuta lihavuutta, sillä lihominen tarkoittaa ylimääräisen rasvan kertymistä elimistöön ja tällöinhän kyse on aina siitä, että ihminen syö enemmän kuin kuluttaa. Mikäli näin ei olisi, joutaisivat tunnetut fysiikan lait romukoppaan.
"Elimistö kerää erillailla ravintoaineita ruoasta ja tämä johtaa siihen että paino joillakin ihmisillä nuosee vaikka ruokatottumukset pysyisivät samoina. "
Tällaisen sairauden kohdatessa, henkilön tulee muuttaa ruokavaliotaan siten, että kulutus pysyy nautitun energian suuruisena.
"Saatat hämmästyä. Niihin on joka vuosien jonot! Itse olen menossa kyseiseen operaatioon ja minulle sanottiin että 2vuotta joudun odottamaan!"
Heh ja näiden kahden vuoden aikanahan tehdäänkin pelkästään mahalaukunohitusleikkauksia. Eiköhän kaikki muut operaatiot aja tuollaisten hömpötysten edelle ja siitä johtuu pitkä jonotusaikasi.
"Kysyisinkin ikääsi? Taidat provoilla oikein tosissasi. Eiks vaan! :)"
Sillä tiedolla sinä et tee yhtään mitään ja toisekseen, jos asiallinen kritiikki on mielestäsi provoilua, niin olkoot. Tosin silloin ei kyllä kannattaisi tällaisilla palstoilla pyöriä.Ja taas todistit sen että et tiedä mitään näistä asioista.. Puhut vaan.. Ei mitään järkeä. Siis sinun teoriasi laihtumisesta pätee normaaliin/terveeseen ihmiseen, mutta lueppa huviksesi viime aikaisia tutkimuksia lääkkeiden vaikutuksesta lihavuuteen, tai perinnöllisyyden vaikutuksesta aineenvaihduntaan! yllätyt! Netti on täynnä tietoa, käytä sitä ennenkun tulet tänne mitään omia juttujasi meille sanelee!
Ja mitä tulee tähän sinun kirjoitukseesi(jonka kopion alemmaksi) niin sanoisin että: KYLLÄ, Kuopion ravitsemusyksikössä on 2vuoden jonot mahalaukunohitusleikkauksiin! Siinä yksikössä tehdään vain näitä leikkauksia!
Laitappa huviksesi mahalaukunohitusleikkaus googleen hakusanaksi, jossain pitäisi olla linkkin siitä että kyseinen leikkaus tehdään nykyisin tuhansille suomalaisille!
"Heh ja näiden kahden vuoden aikanahan tehdäänkin pelkästään mahalaukunohitusleikkauksia. Eiköhän kaikki muut operaatiot aja tuollaisten hömpötysten edelle ja siitä johtuu pitkä jonotusaikasi. " - metwursti
Niina Siltala kirjoitti:
Ei voi olla totta nuo sinun juttusi, olet naurettava väitteinesi joissa ei ole juurikaan päätä eikä häntää! Hoet jotain asiaa koko ajan tietämättä edes mitä puhut. Huh!
Kysyisinkin ikääsi? Taidat provoilla oikein tosissasi. Eiks vaan! :)Miten ihmeessä se mahalaukkuleikkaus muka auttaa jos lihavuus ei johdu liiasta syömisestä? Eihän se leikkaus elintoimintoja muuta eikä niitä "lihottavia sairauksia" paranna. Et kuulemma laihtunut vaikka lähes paastosit. Miten ihmeessa leikkauksen ansiosta laihtuisit. Se leikkaushan vain pienentää mahalaukkua niin, että et pysty syömään paljoa kerralla.
- Niina Siltala
metwursti kirjoitti:
Miten ihmeessä se mahalaukkuleikkaus muka auttaa jos lihavuus ei johdu liiasta syömisestä? Eihän se leikkaus elintoimintoja muuta eikä niitä "lihottavia sairauksia" paranna. Et kuulemma laihtunut vaikka lähes paastosit. Miten ihmeessa leikkauksen ansiosta laihtuisit. Se leikkaushan vain pienentää mahalaukkua niin, että et pysty syömään paljoa kerralla.
Siis kun leikkaus on tehty ihminen täyttyy ihan pienestä ruokamäärästä.. Tyyliin 0.5dl pystyy syömään kerralla. kalorimäärä vuorokaudessa jää varmasti johonkin 300:aan, joten laihtuminen on taattu! Sen tarkoitus on se että mahd. vähäisellä kalorimäärällä ihminen tulee kylläiseksi eikä tunne nälkää. Jokainen meistä laihduttajista tietää miten jossain 800kalorin dietissä on nälkä koko ajan joten leikkaus auttaa tässä asiassa, olet kylläinen "puolikkaasta perunasta". Kukaan ei pysty laihduttamaan ruokavaliolla jossa on vaan 300kaloria, siihen tarvitaan tämä leikkaus pakostakin jotta olo pysyisin hyvänä vaikka ruokamäärä on lähes olematon! Leikkaus muuttaa myös aineenvaihduntaan ja vaikuttaa ruoanimeytymiseen!
- metwursti
Niina Siltala kirjoitti:
Siis kun leikkaus on tehty ihminen täyttyy ihan pienestä ruokamäärästä.. Tyyliin 0.5dl pystyy syömään kerralla. kalorimäärä vuorokaudessa jää varmasti johonkin 300:aan, joten laihtuminen on taattu! Sen tarkoitus on se että mahd. vähäisellä kalorimäärällä ihminen tulee kylläiseksi eikä tunne nälkää. Jokainen meistä laihduttajista tietää miten jossain 800kalorin dietissä on nälkä koko ajan joten leikkaus auttaa tässä asiassa, olet kylläinen "puolikkaasta perunasta". Kukaan ei pysty laihduttamaan ruokavaliolla jossa on vaan 300kaloria, siihen tarvitaan tämä leikkaus pakostakin jotta olo pysyisin hyvänä vaikka ruokamäärä on lähes olematon! Leikkaus muuttaa myös aineenvaihduntaan ja vaikuttaa ruoanimeytymiseen!
Aivan kuten kirjoitin: Vähemmän syömällä laihtuu! Mahalaukkuleikkaus pakottaa syömään vähemmän ja siksi laihtuu.
Ruokavalionsa voi muuttaa ja annoksia pienentää ilman mahalaukkuleikkaustakin. - kummastelija
metwursti kirjoitti:
Aivan kuten kirjoitin: Vähemmän syömällä laihtuu! Mahalaukkuleikkaus pakottaa syömään vähemmän ja siksi laihtuu.
Ruokavalionsa voi muuttaa ja annoksia pienentää ilman mahalaukkuleikkaustakin.kun jaksat jänkätä. Anteeksi vaan, mutta en ymmärrä, mikä ihmeen fiksaatio sinulla on tunkea tänne jakamaan neuvojasi, kun olen ymmärtänyt, ettet kärsi etkä ole kärsinyt koskaan paino-ongelmista. Taidat kärsiä besserwisser-ongelmasta. Käytkö muillakin palstoilla neuvomassa, miten ihmisten tulee elää? Ei kai täällä maailmassa olisi huumeiden käyttäjiä, alkoholisteja tai hiilihydraattiriippuvaisia, jos asiat olisivat noin yksinkertaisia. Olet rasittava, pysy poissa, jos sinulle ei ole muuta sanottavaa, kuin tuon yhden ja saman asian hokeminen loputtomiin.
- jepsjeps!
metwursti kirjoitti:
Ruokavalionsa voi muuttaa ja annoksia pienentää ilman mahalaukkuleikkaustakin.No metwursti pötkylä yrittää sit vaan olla 300kalorin dietillä! Tule tänne kertomaan miten kestit sellaista diettiä ja miten psyyke kesti sitä näläntunnetta!
Odotamme mielenkiinnolla tulostasi! - metwursti
jepsjeps! kirjoitti:
No metwursti pötkylä yrittää sit vaan olla 300kalorin dietillä! Tule tänne kertomaan miten kestit sellaista diettiä ja miten psyyke kesti sitä näläntunnetta!
Odotamme mielenkiinnolla tulostasi!Ei tarvitse minun eikä kenekään muunkaan olla 300 kcal dieetillä. Syödä voi normaalisti ja laihtua. Mutta nimenomaan normaalisti!
Ei mahalaukkuleikkauksen jälkeenkään olla 300 kcal dieetillä. Siihen kuolisi. - ollakaan
metwursti kirjoitti:
Ei tarvitse minun eikä kenekään muunkaan olla 300 kcal dieetillä. Syödä voi normaalisti ja laihtua. Mutta nimenomaan normaalisti!
Ei mahalaukkuleikkauksen jälkeenkään olla 300 kcal dieetillä. Siihen kuolisi.vaan päivittäinen kalorimäärä jää ohitusleikkauksen jälkeen reilusti alle 1000kcal.n eli noin 800kcal.iin, joka jo varmasti takaa sen, että laihtuu.
Jos normaalisti ihminen kuluttaa vuorokaudessa 2000kcal ja laihdutusleikkauksen läpikäynyt syö tuon n. 800kcal, niin hänelle tulee vajetta 1200kcal/vrk ja viikossa vajetta yhteensä 8400kcal, on laihtumistulos tuolloin 1,2 kg/viikko.
Tuo,mitä joku kirjoitti, että laihdutsleikkauksen jälkeen päivittäinen energiansaanti jäisi johonkin 300kcal.n tienoolle, on kyllä selvästi hakoteillä olevaa tietoa, nimittäin se määrä on juuri tuon n. 800kcal/vrk
Eihän kukaan nomraalikokoinenkaan syö alle 1000kcal/vrk, vaan sen päälle.
Mitä tuohon 800kcal.n määräärn tulee, se on normaalisti elimistön paastotilan saavuttamisen raja, koska tuolloin hiilihydraattienkin määrä jää vähäiseksi, joka tavallisesti muuttuu rasvaksi.
Olen ollut alle 800kcal.n määrällä joskus pidempään ja voin sanoa, että siinä EI OLE NÄLÄNTUNNETTA koska elimistö paastotilassa ja käyttää siinä olevia varastorasvoja ravintonaan.
Tuo paastotila on aika taivaallinen olotila, mutta siinä on oltava erittäin tarkka ja tiukka, että syö kuitenkin tuon tarvittavan määrän oikeaa ravintoa, tai muuten lihakset alkavat laihtumaan, eikä suinkaan rasva häviä silloin samoin,niin kuin on tarkoitus.
- kunniaan
Olen seurannut huvittuneena tätä "keskustelua" tällä palstalla. Tämä alkaa asiallisella kysymyksellä mahalaukun ohitusleikkauksesta, mutta jo sinne joku metukka-patukka tulee puhumaan aivan asian vierestä. Jos ei itse osaa lukea, pitäisi pyytää lukutaitoista aikuista lukemaan ja vastata senjälkeen kysymykseen jos asiasta on kokemusta.
- metwursti
Tuosta voi lukea asiatietoa mahalaukun ohitusleikkauksesta
http://www.uku.fi/yliopistolehti/arkisto/0305/artikkeli5.shtml
Pari lainausta:
"Ohitusleikkauksessa mahalaukku ositetaan ja yläosasta muodostetaan noin desilitran vetoinen pussi, johon ohutsuoli yhdistetään. Kun mahalaukun virkaa toimittaa pieni pussi, potilas saa kylläisyyden tunteen jo hyvin pienestä ruokamäärästä. "
- Eli laihtuminen perustuu siihen että syöty ruokamääärä vähenee.
"Leikkaus on ehdottomasti viimeinen keino eikä missään tapauksessa sovi kaikille. Edellytyksenä on sairaalloinen lihavuus ja se, ettei riittävää apua ole ravitsemusterapeutin tuellakaan löytynyt ruokavaliomuutoksista, liikunnasta, laihdutuslääkkeistä eikä VLCD- kuureista, Gylling toteaa..
– On myös ymmärrettävä, ettei leikkaus ole mikään taikatemppu, vaan potilas joutuu myös itse kiinnittämään huomiota ruokavalioonsa. Leikkauksen jälkeiset viikot saa nauttia vain pieniä määriä sosemaista ruokaa. Toivuttuaan voi syödä tavallista ruokaa, mutta entisten pääaterioiden sijaan syödään useita pieniä aterioita päivässä lopun ikää."
Näitä asioita ole yrittänyt selittää, mutta halua ymmärtämiseen ei tunnu olevan.
- kait siit sit
olen myös itse miettinyt leikkaus mahdollisuutta kun ei mikään muu tunnu tehoavan mutta minua pelottaa koska en ole varma voidaanko sitä tehdä minulle kun olen kuitenkin vasta viisitoista enkä ehkä kuitenkaan niin vakavan sairas 159cm/85kg joten olen miettinyt tätä pitkään niin että voisiko joku kertoa tälle nuorelle hölmölle kannataako mokomaa operaatiota tehdä vaiko ei ja mitä riskejä se mahdollisesti sisältää???
- ei....
sun ei missään nimessä kannata hakeutua leikkaushoitoon, ensinnäkään suomeen sua ei edes harkittais otettavan leikkausjonoon!
ruotsiin ehkä juuri ja juuri yksityiselle pääsisit, mutta ei todellakaan kannata! sulla on niin vähän ylipainoa, että pystyt kyllä VARMASTI laihdutamaan ne pois omin avuin! usko pois!!!!
Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565430Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141637
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2391620- 931487
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91163Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3241150Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3241136