170206

åpoi

wiinaton wäinönpäivä, pulloton perjantai
siinäpä lukujärestys tälle päivälle

24

1441

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aahoohoo

minäki ajattelin. Ei oo Wäinö mikää turha nimi. Eiks ne ennen vanhaan ristiny sen Suomen kuninkaan Wäinöks - mistä ei sit kuningasta tullukkaan.

Mulla on pää ihan turvoksissa sen eilisen konsertin jälkeen. Woi witsi - olihan hieno kokemus. Monta pelkoo tuli voitettuu ja siitä oon hiton ylpee. Aikaa koko hommassa palo meiltä seittemän tuntii melkein minuutilleen mut oli se sen arvosta. Puolpehmeen artistin takii en kyllä Areenalle lähe mut tää iso mies joka siellä esiinty eilen niin kyllä kannatti mennä.

Toi oli ensimmäinen kerta ku käyn koko Areenassa ja mä olin järkyttyny siitä ihmisjoukosta mikä siellä oli. Välillä oikein päässä huippas ja kesti pitkän aikaa ennen ku uskalsin katella ympärille. Tuo ihmispaljouden keskellä oleminen on yks mun suurimmista peloista ku minä onneton pelkään sitä et mä rupeen pelkäämään ja saan paniikin. Vaan empä saanu!

Piti mun jonkin aikaa vakuutella itelleni et nää ihmiset ei oo mun vihollisia eikä pahantahtosia vaan et jos mulle joku hätä tulee niin on kymmenentuhatta ihmistä auttamassa.

Ja sitten arkisimpiin asioihin. Miten saa jääkaapin semmoseen kuntoon jälkiä jättämättä et voi mennä ruikuttamaan isännöitsijältä uutta. Tuo romu ei oo kunnossa - se on varma. Mulla oli taas maito mätiny vaikka päivämäärää oli jälellä vaikka miten paljo.

• omassa

osakkeessa taloyhtiössä jääkaappi kuuluu asukkaan omiin murheisiin. Ainakin meillä. Jos taas vuokralla esim. kaupungin asunnossa kai niiden kuuluu vaihtaa uusi jo tuollakin perusteella.

Itse kun joskus velaksi tällaisen rivitalon pätkän ostin on tullut selväksi mikä kuuluu taloyhtiölle ja mikä asukkaalle. Esim kun takapihalle menee kaksi ovea. Sisemmän lukko kuuluu asukkaalle, ulomman taas taloyhtiölle. Ja kaikki keitttiökoneet asukkaat uusii omaan tahtiinsa. Siitä on kai joku isännöitsijäliiton laatima vastuunjakokirjanenkin. Mutta voihan yhtiökohtaisesti olla niin, että on sovittu jotain muuta.

• Vuolijoki
        omassa kirjoitti:

osakkeessa taloyhtiössä jääkaappi kuuluu asukkaan omiin murheisiin. Ainakin meillä. Jos taas vuokralla esim. kaupungin asunnossa kai niiden kuuluu vaihtaa uusi jo tuollakin perusteella.

Itse kun joskus velaksi tällaisen rivitalon pätkän ostin on tullut selväksi mikä kuuluu taloyhtiölle ja mikä asukkaalle. Esim kun takapihalle menee kaksi ovea. Sisemmän lukko kuuluu asukkaalle, ulomman taas taloyhtiölle. Ja kaikki keitttiökoneet asukkaat uusii omaan tahtiinsa. Siitä on kai joku isännöitsijäliiton laatima vastuunjakokirjanenkin. Mutta voihan yhtiökohtaisesti olla niin, että on sovittu jotain muuta.

Hella. Jos hella on rikki, ostaako taloyhtiö uuden
        vai korjaako vanhan.

• vinkkejä

yksi pelkosi on voitettu,askel kerrallaan.
        Pää turvoksissa nyt siel hoilailet,onnesta myhkyräisenä.Varmaan upea elämys.Ja pistäs kampoihin vaan,kaappi kuuluu uusia jos vuokrankin maksaa.Eihän siit tule mitään jos maidot piimäksi muuttuu,tulee sinulle kalliiksi ajanmyötä.

• ostaa
        Vuolijoki kirjoitti:

Hella. Jos hella on rikki, ostaako taloyhtiö uuden
        vai korjaako vanhan.

asukas.

• Olen ollut ujo jo lapseta saakka, sen vuoksi viina anto rohkeutta. Humalassa en pelkää mitään, muutenkin jännitys häipyy kokonaan. Niin kauan se toimi kun pystyin hallitsee, nykyään en pysty lopettaa muutamaan ryyppyyn. Tänä päivänä on parempi kun ei ota ollenkaan, olen vielä laistanut semmoisia paikkoja jossa viinaa on saatavilla. Ikääkö on tullut enemmän, en niin herkästi punastele. Silti olen hyvin varovainen, uusiin ihmisiin tutustumaan.

• Dokaani

Konsertti oli varmaan hieno - itse olen käynyt Hectorin konserteissa ainakin 5 kertaa. Sen miehen musaan en kyllästy ikinä. "Lumi teki enkelin eteiseen" on mielestäni kaikkien aikojen suomirock-biisi. Synkkä laulu synkästä kansasta.
        Hectorilla on lavakarismaa, jos kellä.

• aahoohoo
        Dokaani kirjoitti:

Konsertti oli varmaan hieno - itse olen käynyt Hectorin konserteissa ainakin 5 kertaa. Sen miehen musaan en kyllästy ikinä. "Lumi teki enkelin eteiseen" on mielestäni kaikkien aikojen suomirock-biisi. Synkkä laulu synkästä kansasta.
        Hectorilla on lavakarismaa, jos kellä.

Lumi teki enkelin eteiseen on yks mun lemppareista. Yksinäinen tinasotamies ja olen hautausmaa ovat myös siellä kärkipäässä.
        Ja valot - hitsi et siellä joku osas käyttää valoja.
        Mulla jauhaa ne biisit vielä monta päivää päässä.

• aahoohoo
        omassa kirjoitti:

hyyryläisenä. Se on semmonen jää-viileekaappi ja mulla on niistä huonoja kokemuksia ennestään.

• aahoohoo
        vinkkejä kirjoitti:

yksi pelkosi on voitettu,askel kerrallaan.
        Pää turvoksissa nyt siel hoilailet,onnesta myhkyräisenä.Varmaan upea elämys.Ja pistäs kampoihin vaan,kaappi kuuluu uusia jos vuokrankin maksaa.Eihän siit tule mitään jos maidot piimäksi muuttuu,tulee sinulle kalliiksi ajanmyötä.

mädänneistä maidoista vielä traumoja. Sitä onnessaan keittelee kahvit aamulla ja on täysin tietämätön jääkaapissa odottavasta aamun pilaajasta.

Mulla on kuule vielä iso pino pelkoja voitettaviks:hissit, korkeet paikat, hammaslääkärin pumpulitupot....kyllä löytyy.

Mä muuten parasta aikaa lueskelen sitä Mieli keinussa kirjaa oon tullu siihen tulokseen et mä taidan olla vaan luonnevikanen enkä varsinaisesti sairas:) Ne jutut on siinä aika rankkoja kertomuksia todella sairastuneista.

Mun huomio noissa kertomuksissa kiinnitty siihen et esim viina saatto laukasta sen maanisen vaiheen ja aika moni näytti olevan onnessaan kun se maaninen vaihe oli päällä ja sitä oikein haettiin tieten tahtoen.

• vinkkejä
        aahoohoo kirjoitti:

mädänneistä maidoista vielä traumoja. Sitä onnessaan keittelee kahvit aamulla ja on täysin tietämätön jääkaapissa odottavasta aamun pilaajasta.

Mulla on kuule vielä iso pino pelkoja voitettaviks:hissit, korkeet paikat, hammaslääkärin pumpulitupot....kyllä löytyy.

Mä muuten parasta aikaa lueskelen sitä Mieli keinussa kirjaa oon tullu siihen tulokseen et mä taidan olla vaan luonnevikanen enkä varsinaisesti sairas:) Ne jutut on siinä aika rankkoja kertomuksia todella sairastuneista.

Mun huomio noissa kertomuksissa kiinnitty siihen et esim viina saatto laukasta sen maanisen vaiheen ja aika moni näytti olevan onnessaan kun se maaninen vaihe oli päällä ja sitä oikein haettiin tieten tahtoen.

kyl kaappi on vaihettava eihän siit mitään tule kun traumojakin tulee ja aamut on pilalla pilaajasta.
        Korkeet paikat on kauheita,siellä tuulee, vie koko muijan mennessä ja silmät lyö siksakkia.
        Ei se silt kuulosta et se tauti olis sinulla.Itse olen lukenut sen monta kertaa läpi,rankkoja ovat kertomukset,hirvittävä sairaus.Todella kuvaava on kirjan nimi.
        Lääke puoli siinä on etsimisessä,jokainen on oma yksilönsä,mikä sopii toiselle ei sovi sit toiselle.Käsittääkseni toisille laukasee joku nimenomainen lääke manian päälle josta seuraus juominen.Onnessaan he ovat, ihan pilvissä leijailevat seuraukset vaan ovat aivan kamalia.

• sitten
        aahoohoo kirjoitti:

hyyryläisenä. Se on semmonen jää-viileekaappi ja mulla on niistä huonoja kokemuksia ennestään.

eli vuokranantajan pitäisi hommata uusi kaappi tilalle.

• aahoohoo kirjoitti:

Lumi teki enkelin eteiseen on yks mun lemppareista. Yksinäinen tinasotamies ja olen hautausmaa ovat myös siellä kärkipäässä.
        Ja valot - hitsi et siellä joku osas käyttää valoja.
        Mulla jauhaa ne biisit vielä monta päivää päässä.

Iltaa!

Kyllä Hectoria mielellään kuuntelee ja mukavaa on, kun nämä muutkin vanhat "starat" on edelleen pinnalla.

Vähän tulee surumieliset nostalgiset tunnelmat mieleen, kun ajattelee Irwiniä, "Junnu" Vainiota, Baddingia,Laila Kinnusta ja monia muitakin laulajia, jotka alkoholi vei ennen aikaiseen hautaan, mutta muistot, sekä persoonalliset laulunlahjat ja piisit on tallessa kuitenkin.

Irwinin kuolema säväytti ehkä eniten ja taisi tulla meikäläiselle tippa silmäkulmaan, kun ajoin autoa ja radiosta kuului tiedote, että kansantaiteilija on poissa. Tavallaan sitä koki siihen aikaan jollaista samaistumista Irwiniin saman ikäpolven ja rennon elämäntyylin myötä, johon myös alkoholi kuului.
        Irwin edusti kansan syvien rivien ääntä, ehkä protestilaulajanakin ja vaikea kuvailla tarkoin hänen persoonaa, sillä herkkyys,karskius sivusivat toisiaan ja loivat oman rikkaan paketin kulttuurillemme.

T. Mettäläinen kaikki ruokainen musiikin suhteen, mutta tilanteen mukaan.

• papio
        Mettäläinen kirjoitti:

Iltaa!

Kyllä Hectoria mielellään kuuntelee ja mukavaa on, kun nämä muutkin vanhat "starat" on edelleen pinnalla.

Vähän tulee surumieliset nostalgiset tunnelmat mieleen, kun ajattelee Irwiniä, "Junnu" Vainiota, Baddingia,Laila Kinnusta ja monia muitakin laulajia, jotka alkoholi vei ennen aikaiseen hautaan, mutta muistot, sekä persoonalliset laulunlahjat ja piisit on tallessa kuitenkin.

Irwinin kuolema säväytti ehkä eniten ja taisi tulla meikäläiselle tippa silmäkulmaan, kun ajoin autoa ja radiosta kuului tiedote, että kansantaiteilija on poissa. Tavallaan sitä koki siihen aikaan jollaista samaistumista Irwiniin saman ikäpolven ja rennon elämäntyylin myötä, johon myös alkoholi kuului.
        Irwin edusti kansan syvien rivien ääntä, ehkä protestilaulajanakin ja vaikea kuvailla tarkoin hänen persoonaa, sillä herkkyys,karskius sivusivat toisiaan ja loivat oman rikkaan paketin kulttuurillemme.

T. Mettäläinen kaikki ruokainen musiikin suhteen, mutta tilanteen mukaan.

Minulla oli kunnia istua Irwin Goodmanin kanssa iltaa hänen hotellihuoneessaan ennen Irwinin keikkaa alakerran ravintolassa. Elettiin aikaa ennen Rentun Ruusua ja olin toimittajan ominaisuudessa Irwiniä haastattelemassa.

Irwin oli mitä mainioin tarinan kertoja! Siinä keikan alku venyi kyllä aika lailla, mutta se ei Irwiniä haitannut. Hänellä oli kyllä kieltämättä oma tyylinsä. Ajoi hattu päässä ja pikkusikari huulen pielessä heiluen partaansa ennen keikkaa. Pöydällä oli neljä pulloa Koskenkorvaa, pari vichypulloa ja yksi pullo A-olutta.

Irwin kertoi avoimesti diabeteksestaan, kuulohäriöstään (sairaus jolla anoi taitelijaeläkettä; ei saanut) ja siitä, ettei voinut juuri muuta juoda kuin Kossua. Minä väkeviin tottumattomana päihdyin myöhäisillan mittaaan niin paljon, että tuolloinen kihlattuni sanoi, että olin piereskellyt, kun olimme kävelleet kohti kotia.

Irwin kärsi tavattomasti yksinäisyydestä. Hän olisi mielellään mennyt jonnekin päivällä kävelylle ja istumaan, vaikka baariin, muttei pystynyt, koska kaikki olisivat tulleet taputtelemaan olkapäälle ja tarjoamaan juomaa.

Irwin oli hankkinut jonkin sortin lyhytaaltovastaanottimen, jolla hän hotellihuoneessaan kuunteli sekä radioa että naapuritalon puhelinliikennettä. "Tämä ei kyllä ole laillista", kansantaitelija totesi tyynesti.

Irwinillä oli taustanauhat tulevasta "Haistakaa paska, koko valtiovalta!" -LPlevystä ja hän laittoi kasetin soimaan ja lauloi siinä paikan päällä lauluosuudet. Siis, eräänlaista esikaraokea. Minulla oli lentää Kossut pitkin puseroa, kun kuulin nuo laulut. Sittenhän se levy taisi joutua pannaan radiossa.

Keikkansa Irwin hoiti ammattitaidolla kuten tyyliin kuuluu. Kihlattuni oli minulle vahvasta humalatilastani hyvin nyreä. Mutta oli se kokemus sen väärti.

Olen tästä Irwinin kanssa kohtaamisesti hyvin onnellinen. Sitä ei saa rahalla, eikä muistoja voi viedä pois, vaikka ihmiset tulevat ja menevät.

• papio kirjoitti:

Minulla oli kunnia istua Irwin Goodmanin kanssa iltaa hänen hotellihuoneessaan ennen Irwinin keikkaa alakerran ravintolassa. Elettiin aikaa ennen Rentun Ruusua ja olin toimittajan ominaisuudessa Irwiniä haastattelemassa.

Irwin oli mitä mainioin tarinan kertoja! Siinä keikan alku venyi kyllä aika lailla, mutta se ei Irwiniä haitannut. Hänellä oli kyllä kieltämättä oma tyylinsä. Ajoi hattu päässä ja pikkusikari huulen pielessä heiluen partaansa ennen keikkaa. Pöydällä oli neljä pulloa Koskenkorvaa, pari vichypulloa ja yksi pullo A-olutta.

Irwin kertoi avoimesti diabeteksestaan, kuulohäriöstään (sairaus jolla anoi taitelijaeläkettä; ei saanut) ja siitä, ettei voinut juuri muuta juoda kuin Kossua. Minä väkeviin tottumattomana päihdyin myöhäisillan mittaaan niin paljon, että tuolloinen kihlattuni sanoi, että olin piereskellyt, kun olimme kävelleet kohti kotia.

Irwin kärsi tavattomasti yksinäisyydestä. Hän olisi mielellään mennyt jonnekin päivällä kävelylle ja istumaan, vaikka baariin, muttei pystynyt, koska kaikki olisivat tulleet taputtelemaan olkapäälle ja tarjoamaan juomaa.

Irwin oli hankkinut jonkin sortin lyhytaaltovastaanottimen, jolla hän hotellihuoneessaan kuunteli sekä radioa että naapuritalon puhelinliikennettä. "Tämä ei kyllä ole laillista", kansantaitelija totesi tyynesti.

Irwinillä oli taustanauhat tulevasta "Haistakaa paska, koko valtiovalta!" -LPlevystä ja hän laittoi kasetin soimaan ja lauloi siinä paikan päällä lauluosuudet. Siis, eräänlaista esikaraokea. Minulla oli lentää Kossut pitkin puseroa, kun kuulin nuo laulut. Sittenhän se levy taisi joutua pannaan radiossa.

Keikkansa Irwin hoiti ammattitaidolla kuten tyyliin kuuluu. Kihlattuni oli minulle vahvasta humalatilastani hyvin nyreä. Mutta oli se kokemus sen väärti.

Olen tästä Irwinin kanssa kohtaamisesti hyvin onnellinen. Sitä ei saa rahalla, eikä muistoja voi viedä pois, vaikka ihmiset tulevat ja menevät.

Täytyy myöntää (kehu), että monta kaunotarta taisin menettää nuorena huikean humalan seurauksena ilman aivoja ja naapurin kaverikin huomautteli asiasta. Taisin piereskellä minäkin huitsin nevadaan sussut, mutta taisi olla sitä hulvatonta nuoruus aikaa, että ei välittänyt mistään mitään.

No, nyt sitä nyhjää saman sussun kanssa (yli 20v ja kiva likka kuitenkin) ja funtsii miten toi jälkipolvi pärjää.

• Määki aattelin, eli ilman viinaksia koko Perjantai.

• paranoidi

Väinöstä on tehty laulukin. Sitä voi hyräillä selvänä.

• papio

Alkoton perjantai ja 10 kiloa hoikempana kuin parisen kuukautta sitten :)

• Cettuz!

jantaina selvänä.

• aahoohoo

Sinähän tarviit jo henkselit housuihin!

Kävin kauppareisulla työpaikalla ja pomo esitteli siellä mulle yhen työn ja sano et Arja saa tän kyllä tehä. Miesten toppahousuja pitää leventää vyötärön kohalta viistoista senttii. Leventäshän niitä vaikka kakskytä senttii mut niistä ei tuu ikinä pidettävän näkösii ku pitää pistää kiila perssaumaan.

Ajattele, sun asias on ihan toisella tolalla. Unoha ne henklelit ja käy ostamassa uudet pökät - kymmenen kiloo on jo sitä luokkaa et se vaatii jo palkinnosk timmifarkut.

• papio
        aahoohoo kirjoitti:

Sinähän tarviit jo henkselit housuihin!

Kävin kauppareisulla työpaikalla ja pomo esitteli siellä mulle yhen työn ja sano et Arja saa tän kyllä tehä. Miesten toppahousuja pitää leventää vyötärön kohalta viistoista senttii. Leventäshän niitä vaikka kakskytä senttii mut niistä ei tuu ikinä pidettävän näkösii ku pitää pistää kiila perssaumaan.

Ajattele, sun asias on ihan toisella tolalla. Unoha ne henklelit ja käy ostamassa uudet pökät - kymmenen kiloo on jo sitä luokkaa et se vaatii jo palkinnosk timmifarkut.

Ostin nämä nykyiset uudet, vanhan kunnon Jamekset silloin kun olin pulleimmillani n. vuosi sitten. Kaupasta kotiin tultuani huomasin, että ne eivät p***le mahtuneet päälle! Olivat vyötäröstä aivan liian kaposet, vaikka miltei suurinta kaupasta löydettyä kokoa. Syksyllä mahtuivat jo jalkaan. Nyt ovat väljät ja pyörivät jaloissa. Mutta vyötä kiristämällä pysyvät jalassa.

Eikö se ole muotia, että on lököfarkut?

• åpoilla.!Minä noudatan sitä. Kiitos vain åpoille minullekin sopivasta lukujärjestyksestä.

• aahoohoo

pomon jäämään ens viikoks talvilomalle - vois tehä sille hyvää. Minäpä soitan ja ehdotan.

• Mimmuli1

viinattomuus ja pullottomuus nimittäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5410
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2377
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1617
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      235
      1592
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      321
      1145
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      313
      1108
    Aihe