Rajoitin 100km/h

Saetkae

Kaikille henkilöautoille rajoittimet pakollisiksi. Rajoitin asetetaan 100km/h jolloin ohitustarpeet pienenee kun kaikilla tielläliikkujilla on lähes sama nopeus.
Oikeastaan olis varmaan parempi rajoittaa kaikkien kulkuneuvojen nopeus siihen samaan 88km/h joka on jo kuorkeilla. Kyllä silläkin vauhdilla perille ehtii...

15

2900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saa asentaa maksimissaan 89 km/t

      • Vitsin murjaisit. Ajattele nyt vähän, liimaudut henkilöauton taakse, joka ajaa tunnollisesti 80 km/h ja sinä ajat rajoitinta vasten (tietoisesti ylinopeutta) ja yrität ohi. Tulee tilanne, jolloin henkilöauto jarruttaa. Mitä teet?? Yrität jarruttaa, mutta henkilöauto hidastuu p a l j o n nopeammin. Ajatko yli vai ojaan ???


      • JARRAA
        parrakas kirjoitti:

        Vitsin murjaisit. Ajattele nyt vähän, liimaudut henkilöauton taakse, joka ajaa tunnollisesti 80 km/h ja sinä ajat rajoitinta vasten (tietoisesti ylinopeutta) ja yrität ohi. Tulee tilanne, jolloin henkilöauto jarruttaa. Mitä teet?? Yrität jarruttaa, mutta henkilöauto hidastuu p a l j o n nopeammin. Ajatko yli vai ojaan ???

        EISE HENKILÖ AUTO YHTÄÄN SEN NOPEEMMIN SIINÄ EDESSÄ PYSÄHDY VAIKKA KUINKA JARRUTTAA...JOTEN TULKAAMME VÄLTTÄMÄÄN LIIMAANTUMISIA TAKAPUSKURIIN


      • JARRAA kirjoitti:

        EISE HENKILÖ AUTO YHTÄÄN SEN NOPEEMMIN SIINÄ EDESSÄ PYSÄHDY VAIKKA KUINKA JARRUTTAA...JOTEN TULKAAMME VÄLTTÄMÄÄN LIIMAANTUMISIA TAKAPUSKURIIN

        Nyt minä ymmärrän ne kuorma-autojen perään ym ajot. Voima millä kuorma-auto puskee eteenpäin myös jarrutustilanteissa on suoraan verrannollinen sen massaan. Kummanko massa on suurempi henkilöauton vai kuoema-auton?? Ohhoh.


      • Saetkae
        parrakas kirjoitti:

        Vitsin murjaisit. Ajattele nyt vähän, liimaudut henkilöauton taakse, joka ajaa tunnollisesti 80 km/h ja sinä ajat rajoitinta vasten (tietoisesti ylinopeutta) ja yrität ohi. Tulee tilanne, jolloin henkilöauto jarruttaa. Mitä teet?? Yrität jarruttaa, mutta henkilöauto hidastuu p a l j o n nopeammin. Ajatko yli vai ojaan ???

        turvaväli. Jos tietää että kaikki liikkuu samalla nopeudella, ei tule tarvetta ajaa puskurissa kiinni, koska et pääse perille yhtään nopeammin, vaikka niin teet. Ja ohittaminenkin on lähes mahdotonta. Sehän on koko pointti siinä että kaikille on sama kattonopeus.
        Kun ei kerran pääse nopeammin, voi samalla ottaa vähän rennomman asenteen ja ajaa järkeä käyttäen.

        Eihän ammattimies koskaan aja niin, ettei pysty ajokkiaan pysäyttämään vapaalla näkyvällä tieosuudella?? ;)
        Mitä pienemmillä nopeuseroilla siellä liikumme, sitä turvallisempaa ja stressittömämpää siellä on kaikille ajaa.


      • Saetkae kirjoitti:

        turvaväli. Jos tietää että kaikki liikkuu samalla nopeudella, ei tule tarvetta ajaa puskurissa kiinni, koska et pääse perille yhtään nopeammin, vaikka niin teet. Ja ohittaminenkin on lähes mahdotonta. Sehän on koko pointti siinä että kaikille on sama kattonopeus.
        Kun ei kerran pääse nopeammin, voi samalla ottaa vähän rennomman asenteen ja ajaa järkeä käyttäen.

        Eihän ammattimies koskaan aja niin, ettei pysty ajokkiaan pysäyttämään vapaalla näkyvällä tieosuudella?? ;)
        Mitä pienemmillä nopeuseroilla siellä liikumme, sitä turvallisempaa ja stressittömämpää siellä on kaikille ajaa.

        Kerroppa tuo sama niille useille ammattilaisille, jotka ohittavat rajoittimien kanssa ajaessaan toisiaan tuolla tiellä. Kuinka paljon aikaisemmin olet perillä esim 100 km:n matkalla, jos ajat 82 km/h tai ajat 89 km/h?

        Olen ajanut moottoritiellä kuorma-auton perässä n e l j ä kilometriä "ammattimiehen" ohittaessa toista työtoveriaan.


      • vasten
        parrakas kirjoitti:

        Kerroppa tuo sama niille useille ammattilaisille, jotka ohittavat rajoittimien kanssa ajaessaan toisiaan tuolla tiellä. Kuinka paljon aikaisemmin olet perillä esim 100 km:n matkalla, jos ajat 82 km/h tai ajat 89 km/h?

        Olen ajanut moottoritiellä kuorma-auton perässä n e l j ä kilometriä "ammattimiehen" ohittaessa toista työtoveriaan.

        kun ei tartte maksaa aineita


      • muutaku
        vasten kirjoitti:

        kun ei tartte maksaa aineita

        sanoa että
        NY AJETAAN 80, PERKULES!


      • sam
        parrakas kirjoitti:

        Kerroppa tuo sama niille useille ammattilaisille, jotka ohittavat rajoittimien kanssa ajaessaan toisiaan tuolla tiellä. Kuinka paljon aikaisemmin olet perillä esim 100 km:n matkalla, jos ajat 82 km/h tai ajat 89 km/h?

        Olen ajanut moottoritiellä kuorma-auton perässä n e l j ä kilometriä "ammattimiehen" ohittaessa toista työtoveriaan.

        Eihän sinunkan tarvitsisi purnata kun autosi kulkisi 89km/h ajaisit vaan kiltisti moottoriteillä sen ohittavan rekan perässä tai voisithan valita sen 82km/h ajavan. Kun itse varmaankin olet laskenut paljonko aika menetyksisi olisi sadalla kilometrillä!!!!!!!


      • että pojat,vähän
        parrakas kirjoitti:

        Kerroppa tuo sama niille useille ammattilaisille, jotka ohittavat rajoittimien kanssa ajaessaan toisiaan tuolla tiellä. Kuinka paljon aikaisemmin olet perillä esim 100 km:n matkalla, jos ajat 82 km/h tai ajat 89 km/h?

        Olen ajanut moottoritiellä kuorma-auton perässä n e l j ä kilometriä "ammattimiehen" ohittaessa toista työtoveriaan.

        leikki sun kanssa,jos olet sellanen takahutlarissa nuohaaja? Joo kyllä sä oikeessa olet ei niin sais tehdä,mutta kyllä sitä sattuu. Pojat saattaa ajattelemattomuuttaan härnätä kiireistä "KÖRTTIÄ" ja se on turhaa touhua. No ehdit sitten kuitenkin.


      • stycke
        muutaku kirjoitti:

        sanoa että
        NY AJETAAN 80, PERKULES!

        Kyllä tuo on ihan toimiva konsti. Muunlaisia isäntiä ennemmin ihmettelen.

        Ajoin 1½vko yhdelle isännälle, joka heti alkuun ilmoitti, että ajetaan sitä kahdeksaakymppiä, se saa riittää. Kyllähän se mulle sopi.


    • Elämää nähnyt

      Hyvä ajatus !

    • Ei koskaan

      En yleensä ota kantaa näihin kirjoituksiin mutta nyt ajattelin kantaa korteni kekoon vallitsevasta rajotinta vasten ajamisesta...
      Elikkäs.. jos olet menossa lastaamaan ja trukkikuskin työaika loppuu kello 22:00 ja olet firman pihassa 21:51;30 (edellyttäen että kyseessä on tuo mainittu 9.5 minuuttia) niin epäilen että se trukkikuski ei rupea lastaamaan kuormaasi enään siihen aikaan, varsinkin jos kyseessä on muutakin kun yksi nosto. Joten se että ajetaan rajottimessa tai se että ajetaan 80-85km/h ei vaikuta tässä asiassa yhtään mitään. Muutakuin sen että polttoaine kulut ovat aivan toista luokkaa kun painetaan sitä rajotinta vasten menemään. Oma ajokkini on Volvo FH16 ja mittausteni mukaan se että ajat 80-83km/h nopeutta rajottimen sijaan tuottaa noin 5-7litran säästön sataa kilometriä kohden, ja jos ajatellaan että vuotuinen ajo suorite on esim: 100000km niin jokainen voi itse laskea nykyisellä polttoaine hinnalla sen mitä sen rajotinta vasten ajaminen maksaa. No nythän tietysti älähtävät ne jotka perustelevat asian näin "Ei mua kiinnosta vittuakaan mitä se vie, ei tartte ite maksaa" no varmastikkaan sitä ei tartte itse maksaa mutta kuitenkin minä ajattelen vaikka täysin palkkakuski olenkin asian niin että jos se leipä loppuu sieltä isännän pöydästä loppuu se myös minun pöydästä. No joo tiedän että tähän tulee vitusti vastauksia että sit vaihdetaan taloa yms muuta sellaista... no joo kyllähän sekin tietysti käy. Tämä rajotinasia tuntuu olevan meille raskaanliikenteen "ammattilaisille" oikeen elämän peruskysymys.. mutta minä ajan kuitenkin 80-83km/h ja se on pelkästään minun mielipiteeni ja kaikkien ei todellakaan tarvitse olla samaa mieltä..onneksi suomi on vapaamaa. Minua ei hävetä ajaa alle rajottajan ja saatan joskus nostaa nopeuden liki rajottajaan jos takana tuleva kärkyy perseessä ja ei ole ohituspaikkaa mutta heti tilaisuuden tullen lasken nopeuden ja annan vilkulla merkin että nyt voipi mennä ohi.
      Kaasun nostaminen myös moottoritiellä ei aiheuta minulle mitään tuskaa, kiireisemmät menkööt ohi jos haluavat. Mutta siinä kaikki tällä kertaa, ja antakaahan rakentavaa palautetta mutta kaikki haistattelut voi jättää kirjoittamatta. Sillä avoimella kämmenellä on kivempi ajaa kuin sormet nyrkissä tai se kuuluisa keskisormi pystyssä
      Terveisin Läski

      • YTK

        Tuohon ei voi lisätä enää mitään! hyvä kommentti


      • lähinnä naurattaa

        kun rengit tulee roikkumaan persiiseen ja sitten ne päästää ohi ja työntää rajotinta vasten ja seuraavissa liikennevaloissa/risteyksessä on taas niitten takana, hölmökin osaa laskea että siinä säästää ainetta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      101
      8033
    2. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5647
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      279
      4993
    4. Haluun sua niin paljon

      ❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4933
    5. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3707
    6. Mitä palveluita mies..

      Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      54
      2940
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      64
      2667
    8. Olet oikeasti ollut

      Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2498
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

      Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2432
    10. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      42
      2358
    Aihe