kuskin oven kaiutin särisee. välil enemmen ja välil ei juuri lainkaan. mistä osais vikaa lähtee paikantaa? tuskin kaiutin rikki. onko muilla ollu saman laisii ongelmii?
300m toinen ovi kaiutin särisee
3
818
Vastaukset
- paikantanut
jo vian. Ei sitä enempää tarvi paikantaa. Todennäköisesti ovipanelissa/kaiutin ritilässä joku resonoi. Voihan kaiutinkin olla rikki mutta hyvin harvoin sellaista tapahtuu. Voi myös olla roska kaiuttimen ja ritilän välissä. Ei muuta kuin tarkistaa ensin että ovipaneli on kunnolla kiinni ja kiristää mahdolliset ruuvit. Kannattaa myös kuunnella sitä särinää ja samalla painella panelia jos auttaa niin sitten on keksittävä millä korjailee tilannetta. Itse olen käyttänyt joskus näihin muovien resonointiin ja kitinöihin konstia jossa laitetaan osien väliin pikku tippa jotain joustavaa liimamassaa (ei kuitenkaan mitään silikonia) esim. jotkut koriliimat hyviä.
- ...mahdollisesti...
noi etu kaiuttimet voi vaihtaa? mitä pitää purkaa??
- hardigan
Vanhan nosto, mutta itsellä oli apparin puolella sama. Ovikaiuttimen ritilä on vain painettu paikoilleen, lähtee vetämällä ulos. Kaiuttimen liitimien suojana on puristettu muoviholkki joka saattaa ajan myötä venyä pois paikoiltaan ja kaiuttimeen tulee häiriö, joko toisesta johdosta joka osuu liittimeen tai sitten huonosta kontaktista. Kannattaa käydä nämä liittimet ja johdotukset ensin läpi. Itsellä korjaantui heti kun siirsi yhden johdon pois liittimen päältä ja veti suojakuoren takaisin paikoilleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742862
- 642743
- 681812
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171619- 201580
- 181454
- 481287
- 381253
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91239