kauran hinta

crisu

osaako joku sano kauran hinta/kg ja litistetyn kauran hinta/kg leseen hinta/kg. kiitos kaikille vastanneille :)

3

12112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Agrologi AMK

Maaseuduntulevaisuudessa tänä päivänä mainittiin vientilaatuisen kauran hinnaksi 110€/t (euroa/1000kg) satamaan toimitettuna. Suunnilleen samaa luokkaa maksaa kaura sisämaassakin, jos pystyt ottamaan edes muutaman tonnin erän kerralla. Säkitettynä hinta huomattavasti kalliimpi. Litistettynä hintaan lisätään litistyskustannus (olisi 20-40€/t). Muista että litistetty vilja olisi hyvä käyttää n.2vk sisällä litistyksestä.

• zingzing

Itse juuri kyselly kauran hintoja. Taitaa kilohinta vaihdella 0,10-0,20€/kg
      Maatalouskaupasta jos ostaisin, maksaisi 20snt/kg eli 40kg olis 8€
      Mutta tutun kautta saan hakea säkeissä siihen 10snt/kg. eli silloin esim. 100kg olisi 10€. Kannattaa kysellä monista eri paikoista ja suoraan tuottajilta, koska heillä hinnat yleensä halvempia.

Tuosta litistetystä sanoisin sen verran, että minulle on aina opetettu, että kauraa ei tulisi litistää kuin korkeintaan päivän annokset kerrallaan.
      Kannattaa aina miettiä tarkkaan tarviiko hevosesi litistettyä kauraa, koska kokonainen on aina paras vaihtoehto. Esim. jos hevosesi hotkii ruokansa tai jos ulosteen mukana tulee paljon kokonaisia kauroja, voi olla syytä käyttää litistettyä. Mutta jos tällaisiä ongelmia ei esiinny, suosittelen pysymään kokokaurassa :)

• mitä

Voiko kauran leseitä/kuoria syödä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2673
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe