Kyllä se Äkäslompolossa on senthään vielä jotaki oikeasta luonnosta jäljelä ko vertaa esimerkiksi Levhiin. Sehän oon rakennettu niile, jotka ei ossaa Helsingin karusellimaisesta ilmapiiristä hetkeksikhään irtaantua. Äkäslompolhoon met aina menemä, emmä ees Ylläsjärvele.
Ylläs ja Äkäslompolo
3
687
Vastaukset
- sukulaisuussiteitä
tai muita paikkaan on, niin varmasti onkin. Minulla ei ole minkäänlaisia. Levi kuuluu kategoriaan biletys ja näyttäytyminen. Jos niistä joku tykkää, niin sinne vaan.
Minä jatkan yleensä matkaa Äkäslompoloa ja Leviä pohjoisemmaksi. Vaikkapa hiihtäen Pallas-hotellilta Nammalakuruun kahville, siitä hotel Montellille katsomaan nimiä vieraskirjasta ja eteenpäin Hettaan tai vauhdilla alas Vuontispirtille. Se on mukavan pitkä lasku. Avotunturissa sitä osaa laittaa itsensä oikeisiin mittasuhteisiin. Ja sielu lepää. Eikä siellä ole turhan paljon porukkaakaan.
Kesällä taas aivan ehdoton paikka pohjoisimman Lapin lisäksi on Saimaa. Kun on kanootti alla ja aurinko paistaa, niin mikäpä sen mukavampaa. Eikä ole sääskiäkään riesaksi asti.- sääskiä
Ei tunturissakhaan ole sääskiä jos ei ole Saimaalakhaan. Kanoottiakhaan ei tartte jos patikoipi mutta hyä son käyä muualaki joskus haukkaamassa happea.
- juuri
sääskiä kirjoitti:
Ei tunturissakhaan ole sääskiä jos ei ole Saimaalakhaan. Kanoottiakhaan ei tartte jos patikoipi mutta hyä son käyä muualaki joskus haukkaamassa happea.
jos pysyttelee puurajan yläpuolella, jossa tuulet puhaltelee vapaasti. Mutta varjele, jos sieltä joutuu alemmas. Monet etelän ihmiset eivät suostu räkän aikaan edes ajattelemaan Lappiin matkustamista. Minulle se ei ole ollut este koskaan, kun viihdyn myös tammukkapuroilla. Mutta kieltämättä on kiusallista läträtä jatkuvasti offien kanssa. Niitä hattuja ja huppuja en ole suostunut päähäni laittamaan. Taitavatko ne edes auttaa mäkäräisiltä ja polttiaisilta suojautuessa.
Vuodet eivät ole onneksi veljiä keskenään. Pitkien helteitten aikaan ötökät on vähissä. Mutta eipä silloin kyllä syö kalakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 863176
- 883023
- 681862
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191812- 271711
- 211691
- 241677
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi321336- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91309