kesy lintu..

tyttönen-

Tarvitseeko Kesy lintu välttämättä häkkiä? [neitokakadu]

3

455

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

Häkki on linnun oma huone, koti ja turvapaikka johon se pääsee halutessaan rauhaan ihmisten maailmasta. Kyllä jonkinlainen häkki on siis aina hyvä olla, jossei muuten niin ainakin nukkumis- ja ruokailupaikaksi.

Jos lintu saa olla päivittäin useita tunteja vapaana ei häkin välttämättä aina tarvitse olla ihan suositusten kokoinen, mutta yleensä normaalin työssä/koulussakäyvän ihmisen lemmikille kannattaa hankkia monipuolisella nakerrettavalla ja puuhattavalla varustettu ihan reilunkokoinen häkki, jossa lintu mieluusti viettää aikaa omistajan poissaollessa.

Vaikka lintu olisikin kesy, ei se tarkoita etteikö se voisi joutua ihmisasumuksessa vaaranpaikkoihin, itse asiassa juuri kesy ja utelias lintu on eniten alttiina ikäville onnettomuuksille. Irti olevan linnun tekemisiä on vahdittava vähän ainakin sivusilmällä koko ajan. Silloin kun ihmisiä ei ole paikalla on linnun turvallisinta olla omassa häkissään, ettei se pääse esim nakertelemaan sähköjohtoja tai myrkyllisiä aineksia tai vaikka säikkyessään tai muuten vaan paikkoja tutkiessaan tipahtamaan johonkin kapeaan rakoon (kaapin tai patterin taakse tms)josta se ei pääse itse pois ja pahimmassa tapauksessa ehtii kuolla ennen kuin omistaja sen löytää. Sitäpaitsi papukaijoilla on aina taipumuksena nakerrella kaikkea tielle tulevaa, eikä päivän aikana piloille revityt tapetit tai kirjat ole kovin hauskoja omistajan kannalta vaikka linnulle toki hauskaa hupia ja ajanvietettä tuottavatkin.

Häkki on tarpeeton ainoastaan silloin jos linnun käytössä on kokonaan oma huone, joka on sisustettu juuri lintuja silmälläpitäen niin että kaikki sähkölaitteet on suojattu eikä siellä ole mitään muutakaan linnulle vaarallista tai nakertelusta piloille menevää.

• tyttönen-

kiitos tiedosta. :))

• emy

myyn yhden norsun toiseen sirkukseen mutta tarvitsen linnun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2650
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe