ECC vai ei?

Dehocas

Mitä hyötyä käytännössä on virheenkorjaavasta ECC muistista? Onko se hitaampaa tai nopeampaa kuin vastaava ei-ECC muisti? Kalliimpaa se ainakin on!

Jos emolevy tukee ECC muistia, niin voiko siihen laittaa vastaavaa ei-ECC muistia ja mitä silloin häviää? Emolevy olisi esim. MSI K8N MASTER2-FAR tai Asus K8N-DL

7

2626

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Google on pyhä!

Hakusanalla "ECC RAM" löytyi ensimmäiseksi tulokseksi: "ECC RAM (error correcting code) is normally used on a server motherboard for more reliability and costs more, the extra 8 Bits is used to correct the data passing through."

Eli muistissa on oma virheenkorjaus. Käytännössä siitä ei taida saada mitään hyötyä.

• Dehocas

Ei kai se ihan hyödytön voi olla kun kaikissa järeissä yrityskäytössä olevissa windows-palvelimissa käytetään ecc-muistia? Osaako joku oikeasti kertoa mitä hyötyä siitä on?

• pjotr
        Dehocas kirjoitti:

Ei kai se ihan hyödytön voi olla kun kaikissa järeissä yrityskäytössä olevissa windows-palvelimissa käytetään ecc-muistia? Osaako joku oikeasti kertoa mitä hyötyä siitä on?

käytöstä."normaalissa kotikäytössä" ECC muistista ei ole hyötyä.ainakaan tuon mukaan.
        http://forums.macrumors.com/archive/index.php/t-157322.html

• Dehocas

• pjotr
        Dehocas kirjoitti:

Kiitti pjotr. Tiesin että venäläisiin voi luottaa!

ihan kotimainen olen.Petteri jos sillä mitään merkitystä.hienoa olla Suomalainen näin olympialaisten kiekkofinaalin aikaan.ehkä menee näitten edelle kuitenkin?niin ja kun vielä kossua pakkasaessa niin mikäs tässä.paha puoli vaan vaan että se arkikin alkaa pukkaa tuota pikaa.fuck!.ÄÄÄÄÄGGG!!!

• pjotr
        pjotr kirjoitti:

ihan kotimainen olen.Petteri jos sillä mitään merkitystä.hienoa olla Suomalainen näin olympialaisten kiekkofinaalin aikaan.ehkä menee näitten edelle kuitenkin?niin ja kun vielä kossua pakkasaessa niin mikäs tässä.paha puoli vaan vaan että se arkikin alkaa pukkaa tuota pikaa.fuck!.ÄÄÄÄÄGGG!!!

vitutus hiipii mieleen.hävittiiks me se lätkämatsi.joo.onks kossut juotu.joo.onks mitää ?2 bissee.hymy rupee hyytyy.niin mutta tämä taitaakin olla tietotekniikka palsta??so what eikö täällä saa muuta läppää heittää oon joskus ihan asiaakin laittanut.

• Dehocas
        pjotr kirjoitti:

vitutus hiipii mieleen.hävittiiks me se lätkämatsi.joo.onks kossut juotu.joo.onks mitää ?2 bissee.hymy rupee hyytyy.niin mutta tämä taitaakin olla tietotekniikka palsta??so what eikö täällä saa muuta läppää heittää oon joskus ihan asiaakin laittanut.

Suonissasi taitaa virrata slaavilaista verta toveri. Votka maistuu ja synkkämielisyys valtaa alaa. Arvostan neuvojasi tietotekniikan vaikealla saralla, ja toivon että voisin antaa sinulle jotain takaisinkinpäin. Niinpä pyydän sinua harkitsemaan tipattoman kuukauden viettämistä. Voisitko ihan kokeilumielellä yrittää olla kuukauden kokonaan nauttimatta mitään alkoholijuomia? Tarkoituksenmukaista olisi pidättäytyä kaikista muistakin päihteistä, kuten hashis-savukkeista samanaikaisesti. Jos se tuottaa hankaluuksia, on sinulla vakavan itsetutkiskelun paikka edessäsi. Jos se onnistuu ihan helposti, niin pyydän seuraavaksi kokeilemaan samaa kahden kuukauden ajan. Olet auttanut minua tietotekniikan salatieteiden tulkitsemisessa. Toivottavasti minä voin nyt auttaa vastavuoroisesti sinua elämäsi kokemuksen rikastuttamisessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5150
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1730
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe