huutokauppa ja kirpputorihankinnat

inkku

Oletteko hankkineet palapelejä huutokaupoista ja kirpputoreilta? Itse käytän huuto.net , ainut kehnous siinä on tosi kalliit postikulut, 6-9 e. Tiedättekö muita nettiosoitteita joissa olisi pelejä tarjolla? Yks yllättävä hyvä ja halpa pelipaikka on ollut Lidl, josta aina joskus löytyy, ja ovat erilaisia kuin tavaratalojen valikoimat.

1

658

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Päiviivi

Edullisia palapelejä kirppareilta hmm... Näihin kertaalleen avattuihin ja koottuihin palapelilaatikoihin liittyy tietysti aina riskinsä. Huuto.netistä ostava saa myyjän tiedot ja haukkua pataluhaksi, jos kaikki luvatut palat ei olekaan tallella, mutta miten kirpputoreilla?! Itse ostin usseemman tuhannen palan palapelilaatikon ja riskillä, että paloja puuttuu. En kuitenkaan ollut varautunut yli sadan palan puuttumiseen! No, hintakaan ei päätä huimannut, mutta jää keskeneräiseksi projektiksi ja koristaa joskus paskahuussin seinää... Ihan aina ei ole aikaa, haluja eikä mahdollisuutta laskea palojen lukumäärää... Olen senkin kyllä joskus tehnyt, kun on ollut kyse pienemmästä palapelistä. Kerran myyjä alkoi selitellä, että voi siitä paloja puuttuakin, vaikka oli alkuun vannonut, että kaikki on tallella! Ei tullut kauppoja, kun kymmeninsen palaa puuttui. On niin helppoa myydä, kun ei vainukoiratkaan perään löydä.
      Lidlissä on aina silloin tällöin edullisia laatikoita, mutta kuvavalikoima on aika suppea. Isommissa kaupungeissa edullisia löytää Halpahalleista, Löytötavarataloista ja kaikenmaailman Euronkaupoista ja Robinhoodesta, mitä näitä nyt onkaan pitkin Suomea. Markettihinnat on aikalailla tasaisesti samaa tasoa.
      Jos kokoat kertakäyttöisesti, yritä etsiä itsellesi joku, joka vaihtelee palapelejä kanssasi. Kuulin eräältä osto- ja myyntiliikkeen omistajalta, että hänellä on asiakkaana vanhempi mies, joka kokoaa kerran ja tuo palapelin sitten hänelle myytäväksi. Laatikko on tiukasti teipattu ja siisti. Hintaa on ollut noin kolmisen euroa palojen lukumäärastä riippuen. Tavallisimmin ovat olleet tuhannen palan paikkeilla. Mutta jos kokoat tallentavasti ja tapetoit niillä seiniäsi, on vaihtaminen ulkona edullisista vaihtoehdoista.
      Voithan laittaa lähikauppasi ilmoitustaululle lapun, että ostat vanhat pölyyntyneet, kokoamattomat, useamman sadan palan palapelit pois vinteiltä ja komeroiden kätköistä eurolla per laatikko. Voit tehdä löytöjä, sillä usenkin vanhoilla ihmisillä on kätköissänsä aina jokunen vanha palapelilaatikko jostain vuosikymmenten takaa ja ovat onnellisia, kun heidän vuosia säästämänsä palapelilaatikko päätyy niitä harrastavan asiantunteviin käsiin, eikä lasten riepoteltavaksi ja äidin imurinpussin täytteeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2278
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      1993
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1485
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1394
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      121
      1361
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1045
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      894
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      78
      876
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      863
    Aihe