Dunckerista

avustaja

Tämän vuoden ensimmäisessä Vene-lehden jättinumerossa oli pikku erikoisuus.
Avustajien lista alkoi uudella nimellä Pertti Duncker.
Onko avustajilla tosiaan kolmenkymmenen vuoden koe- tai oppiaika, koska eikö hän ole jo sen verran juttujaan kirjoitellut?
Vai onko Duncker vaan hidas oppinen?
Kaikkea hyvää vain uuden nimikkeen johdosta ja jatka samalla linjalla.

28

4859

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hukassa?

Ymmärrät varmaan, että voidakseen olla hyvä avustaja, on oltava asioista perillä. Avustaja ei ole sama kuin harjoittelija.

• kielioppinut

Lehdessä ei ole edes riviä hyville avustajille. Ja avustaja ei ole harjoittelija.
        Koitapa vielä saivarrella sanoilla.

• Marinero

Ihan ok että pysyy avustajana, sillä itseriittoisuus ja 'kaikkien alojen asiantuntijuus' paistaa jo tuossa avustajankin hommmissa niin räikeästi läpi. En on Dunkkerin tekstejä lukenut enää aikoihin kun on saman ja vanhan asian toistoa alusta loppuun. Kirjoittaa jo kirjoitetuista asuoista ja luukee, että ihmiset ei tajua sitä. On Dunkkeri kalunnut luunsa jo hyvinkin loppuun, ja muistikin alkaa pettämään....

Mutta yhtä kaikki, helvetin kova jätkä se kuitenkin on.

• Taatelin_tallaaja

Tuossa oli asiaa alusta loppuun!

Juuri tuota mieltä olen itsekin dunkerista. Pikkusen on kilahtanut ukossa kaljahuurut hattuun :)

Kova ukkohan se on mutta asenteessa vikaa.

Miksi siitä vaahdotaan niin paljon kun suomessa on paljon muitakin purjehtijoita joilla on vähintään yhtä upeita saavutuksia ellei parempiakin.

Tosin tietty jatkuvassa putkessa ja pöhnässä purjehtiminen on vaativaa ja vaarallista joten hatun nosto sille. Harva on siitä suoritunut :)

• avustaja
        Taatelin_tallaaja kirjoitti:

Juuri tuota mieltä olen itsekin dunkerista. Pikkusen on kilahtanut ukossa kaljahuurut hattuun :)

Miksi siitä vaahdotaan niin paljon kun suomessa on paljon muitakin purjehtijoita joilla on vähintään yhtä upeita saavutuksia ellei parempiakin.

Tosin tietty jatkuvassa putkessa ja pöhnässä purjehtiminen on vaativaa ja vaarallista joten hatun nosto sille. Harva on siitä suoritunut :)

Lopeta vihjailut ja luettele muutamia nimiä ja saavutuksia jotka ovat kovempia.

• purjehdus

Pitää tähän korjata oleellinen seikka, koska on Merivuokon paluu juuri luvussa... ainakin Dunkun kirjoitusten mukaan he purjehtivat aina selvinpäin ja maissa vedetään "lätyt" ja ollaan kännissä vaikka 3 viikkoa. Taas merille lähdön jälkeen ollaan kuivin suin !

• Viki

Liekö tässä Duncker nihiloinnissa kyse:
        - nuoret (aikuiset?) vs. eläkepapat? (märkäkorville kertoisin, että tekin joskus olette lähellä eläkeikää. Mikäli ette kuole sitä ennen, ja harva sitäkään toivoo...)
        - raittiusintoilijakyyläriämmät vs. rentomeinikihörppääjät? (tätä voisi epäillä edellisestäkin viestistä)
        - eliittiharrastuksen statuksesta nauttivat vs. tee-se-itse-ensin miehet?
        - laituripurjehtijat vs. avomeripurjehtijat (kateus - "kylhä määkii mokomaa paremmi, mutku..."
        - välineurheilijat eli MustoGillsProSailNajadRolexmannekiinit vs. päämäärä ennen kaikkea -ihmiset? (ruosteisella haisevalla purkilla saakelin renttu kiersi maapallon, tana! Hävytön tyyppi, en mää vaan viittis, kännissä varmaan koko ajan kele!)

Jopajoo... asenteessa vikaa, mutta kenellä ;-)

• Sir BB

ihan mielelläni luen ja katselen Pepen pilikuvat ja koepierun tulokset kolmanteen kertaan.

Eikö Vene lehti tosiaankaan löydä muita juttuja?

Taidankin julkaista Nakit muusilla 4. kerran lähiaikoina tällä kanavalla.

• Viki

Vai on Duncker "hidas oppinen" kuten nimimerkki "avustaja" nopeaoppisena ovelasti ehdottaa.

Vaikka nimimerkki on avustaja, niin silti tuntuu että sivistys ei riitä edes oman nimimerkkinsä ymmärtämiseen.

Mutta, mikä on Peran titteli ollut aiemmissa Vene-lehdissä? Oliko toimittaja? Käsittääkseni avustajat ovat freelancereita, esim. Dunckerin tapauksessa eläkeikä alkaa olla niin lähellä (paljon lie ikää?) että on jättäytynyt osa-aikaeläkkeelle tai...? Tai on mahdollista että muutos työsuhteessa (jos sitä on siis tapahtunut) on tullut Vene-lehden aloitteesta, normaalia henkilöstökulujen karsimista kuten joka paikassa nykyisin.

Hyvä kuitenkin, että on avustajien listalla. Toivottavasti jaksaa vielä pitkään kirjoittaa ja ilahduttaa lukijoita!

• kirjoitettu

Kirjoitit väärin: "...muutos työsuhteessa"

Oikeammin se menee: "Muutos hoitosuhteessa".

• Lueskelija

Minun ymmärtääkseni Pertti Duncker on AINA ollut VENE-lehteen nähden nimenomaan avustajan ominaisuudessa – ei koskaan vakinaisen kk-palkkaisen toimittajan toimeen kiinnitettynä.

Peran jututkin poikkeavat subjektiivisuudessaan toimituksellisista teksteistä ja niiden linjasta. Mikäpäs siinä – lehdessä pitääkin olla tilaa monenmoisille jutuille.

Itselläni on hyllyssä puolenkymmentä Peran kirjaa ja VENE-lehdestä olen äijän jutut pyrkinyt aina lukemaan. Mies on värikäs toisinveneilijä, joka ei ota itseään niin ryppyotsaisen vakavasti kuin useimmat meistä. Elämäntaiteilija. Aikamme ehdoilla pelaava tutkimusmatkailija, kirjoittaja ja kuvaaja (eikä niin huonokaan). Kyllä hänenlaisellaan on paikkansa joukossamme!

• Peran saavutuksiin kuuluu myös että hän on pystynyt kaikkiin näihin suorituksiin vakavaa tautia huolimatta! Harva alkoholisti on niin pitkälle potkinut. Minä kunnioitan häntä ja pidän häntä värikkäänä, rehellisenä PURJEHTIANA johon ne jotka häntä kritisoi, eivät yllä!

• mitä juttua!

>>> Aikamme ehdoilla pelaava tutkimusmatkailija, kirjoittaja ja kuvaaja (eikä niin huonokaan).

Tutkimusmatkailija? Voi helvetti, älä nyt pilaa ihan oikeitten tutkimusmatkalijoiden mainetta. Otti mukaan yli-läskin alkuasukkaan ja muija suuttui. Mitäköhän siellä 'tutkimusmatkailitiin'. Ja hölmö vielä kirjoittikin siitä (ja salaa varmaan ihmetteli viinahösyissään että kuka poltti).

Kirjoittaja ei ole eikä kuvaaja. Katsokaa nyt niitä kuvia hei. Ihan oikeesti! Kyä jokainen kirjaimia jonoon aittaa kun alan lehti oikolukee ja uuskijoittaa.

Ällö!

• tarvitaan
        mitä juttua! kirjoitti:

>>> Aikamme ehdoilla pelaava tutkimusmatkailija, kirjoittaja ja kuvaaja (eikä niin huonokaan).

Tutkimusmatkailija? Voi helvetti, älä nyt pilaa ihan oikeitten tutkimusmatkalijoiden mainetta. Otti mukaan yli-läskin alkuasukkaan ja muija suuttui. Mitäköhän siellä 'tutkimusmatkailitiin'. Ja hölmö vielä kirjoittikin siitä (ja salaa varmaan ihmetteli viinahösyissään että kuka poltti).

Kirjoittaja ei ole eikä kuvaaja. Katsokaa nyt niitä kuvia hei. Ihan oikeesti! Kyä jokainen kirjaimia jonoon aittaa kun alan lehti oikolukee ja uuskijoittaa.

Ällö!

Asiasta viis, mutta kommentista päätellen tarvitsisit sinäkin molempia viimemainittuja oikolukee ja uuskijoittaa.

Lauseesi ei puolla ainakaan itseäsi.
        " Kyä jokainen kirjaimia jonoon aittaa." Siinä ei paljon kirjoitushienouksilla mässäillä.
        Mutta ymmärrän, että haluaisit todella oppia kirjoittamaan ja varmaan kuvauksen suhteesi on sama.

• asian ydintä.
        tarvitaan kirjoitti:

Asiasta viis, mutta kommentista päätellen tarvitsisit sinäkin molempia viimemainittuja oikolukee ja uuskijoittaa.

Lauseesi ei puolla ainakaan itseäsi.
        " Kyä jokainen kirjaimia jonoon aittaa." Siinä ei paljon kirjoitushienouksilla mässäillä.
        Mutta ymmärrän, että haluaisit todella oppia kirjoittamaan ja varmaan kuvauksen suhteesi on sama.

Et sitten huomannut asian ydintä? Et sitten huomannut kirjoituksen terää?

Mutta löytyihän se oikolukija sieltä viimenkin, eli eipä tarvinnut muuta kuin laittaa kirjaimet jonoon.

Kevättä sulle juntti. Tuotit suuren ilon kun et ymmärtänyt :)

• Viki
        asian ydintä. kirjoitti:

Et sitten huomannut asian ydintä? Et sitten huomannut kirjoituksen terää?

Mutta löytyihän se oikolukija sieltä viimenkin, eli eipä tarvinnut muuta kuin laittaa kirjaimet jonoon.

Kevättä sulle juntti. Tuotit suuren ilon kun et ymmärtänyt :)

No, junttina toteaisin, jotta tuolla sylttytehtaassa josta nämä kolme tarpeetonta keskustelua on laitettu liikkeelle ja yritetään puhaltaa henkeä kituvaan keskusteluun oikeinkirjoitus on todellakin hakusessa. Kirjoitusvirheiden perustella pystyy hoksaamaan katkeroituneen kynäilijän, vaikka joka kerta eri nimimerkillä monistaakin itseään :-(

• täällä :)
        Viki kirjoitti:

No, junttina toteaisin, jotta tuolla sylttytehtaassa josta nämä kolme tarpeetonta keskustelua on laitettu liikkeelle ja yritetään puhaltaa henkeä kituvaan keskusteluun oikeinkirjoitus on todellakin hakusessa. Kirjoitusvirheiden perustella pystyy hoksaamaan katkeroituneen kynäilijän, vaikka joka kerta eri nimimerkillä monistaakin itseään :-(

Onkin varsinainen liittoutuma täällä :) Tai sitten olenkin superkirjoittaja. Miljoona viestiä saman kellonaikaan kolmella keskustelusäikeellä.

Taitaa Viki olla hinuri ja Pera "laiva yössä", kun noin paljon kiusaa tää juttu. Hah, hah!

Kaverit oikeen, perkele :)

• Viki
        täällä :) kirjoitti:

Onkin varsinainen liittoutuma täällä :) Tai sitten olenkin superkirjoittaja. Miljoona viestiä saman kellonaikaan kolmella keskustelusäikeellä.

Taitaa Viki olla hinuri ja Pera "laiva yössä", kun noin paljon kiusaa tää juttu. Hah, hah!

Vai että "miljoona viestiä...", ihan saman suuntaisia likiarvoja olen kuulut meidänkin perheen toiselta puoliskolta :-(

Sorry, että lörpöttelen asiasta, joka todella tuntuu sinua kiusaavan

• Viki
        täällä :) kirjoitti:

Piti vielä sanomani, jotta eipä olla Peran kanssa edes hyvän päivän tuttuja. Harmi sinänsä, mutta ehkä vielä tutustutaan. Mielellään istua turisisin äijän kanssa tuopin äärellä.

Toisaalta, ihan mielenkiintoista olisi tavata näiden parjausviestien aloittajankin kanssa, elämän ääri-ilmiöitä on kiva tarkkailla ja yrittää nähdä tuollaisenkin pääkopan sisällä mahdollisesti tapahtuvaa liikuntaa. Tämä nyt pelkästään ammatillisesta mielenkiinosta, rentoutumaan lähtisin Peran kanssa!

• Osku
        Viki kirjoitti:

kovasti moitit muita oikeinkirjoituksesta, voisi kai odottaa, että itse kirjoitat virheetöntä tekstiä.

• Viki
        Osku kirjoitti:

kovasti moitit muita oikeinkirjoituksesta, voisi kai odottaa, että itse kirjoitat virheetöntä tekstiä.

Minkäs sille voi, jos parin promillen kumarassa sormet lipsahtelevat näppiksellä. Saattaa myös olla, että kirjoitustaidossani on puutteita, heikohkon sivistystason vuoksi joten kaikkea ei voi laittaa kapakki-illan piikkiin. Pyydän anteeksi aiheuttamaani mielipahaa.

• Osku
        Viki kirjoitti:

Minkäs sille voi, jos parin promillen kumarassa sormet lipsahtelevat näppiksellä. Saattaa myös olla, että kirjoitustaidossani on puutteita, heikohkon sivistystason vuoksi joten kaikkea ei voi laittaa kapakki-illan piikkiin. Pyydän anteeksi aiheuttamaani mielipahaa.

minulle mielipahaa aiheuttanut. Mutta kun olen lukenut, että netiketin mukaan kirjoitus- ja kielioppivirheisiin puuttuminen on sopimatonta, niin odottaisin henkilön, joka näin tekee, käyttävän itse virheetöntä kieltä.

• Viki
        Osku kirjoitti:

minulle mielipahaa aiheuttanut. Mutta kun olen lukenut, että netiketin mukaan kirjoitus- ja kielioppivirheisiin puuttuminen on sopimatonta, niin odottaisin henkilön, joka näin tekee, käyttävän itse virheetöntä kieltä.

Näyttää siltä että kirjoitin: "Kirjoitusvirheiden perustella pystyy hoksaamaan katkeroituneen kynäilijän, vaikka joka kerta eri nimimerkillä monistaakin itseään"

Ei kait netiketin mukaan ole sopimatonta yrittää tunnistaa monella eri nimimerkillä esiintyvää kirjoittajaa hänen tekstinsä tyylin, virheiden tms perusteella?

Vai että henkilön, joka käyttäytyy sopimattomasti ja netiketin vastaisesti, pitäisi tehdä se virheettömällä kielellä???

• että...
        Osku kirjoitti:

samaa mieltä, paitsi että Dunkkeri saa rahaa siitä että kirjoittaa.

• Osku
        Viki kirjoitti:

Näyttää siltä että kirjoitin: "Kirjoitusvirheiden perustella pystyy hoksaamaan katkeroituneen kynäilijän, vaikka joka kerta eri nimimerkillä monistaakin itseään"

Ei kait netiketin mukaan ole sopimatonta yrittää tunnistaa monella eri nimimerkillä esiintyvää kirjoittajaa hänen tekstinsä tyylin, virheiden tms perusteella?

Vai että henkilön, joka käyttäytyy sopimattomasti ja netiketin vastaisesti, pitäisi tehdä se virheettömällä kielellä???

uudelleen ja kokonaisuudessaan kirjoittamasi jutut

"Yhdyssanojen oppimisesta" ja "Oikeinkirjoituksesta..."

Kyllä se tarkoitus niistä selviää. Vittuilu on vittuilua vähän verhoiltunakin.

• Viki
        Osku kirjoitti:

uudelleen ja kokonaisuudessaan kirjoittamasi jutut

"Yhdyssanojen oppimisesta" ja "Oikeinkirjoituksesta..."

Kyllä se tarkoitus niistä selviää. Vittuilu on vittuilua vähän verhoiltunakin.

Se vanha periaatehan on jotta vittuilla saa, mutta ilkeä ei saa olla!

• Rahastaa!
        että... kirjoitti:

samaa mieltä, paitsi että Dunkkeri saa rahaa siitä että kirjoittaa.

Luuletteko ettei matti saa rahaa seiska ym. roskalehtien tarinoista?

Luulisin että matilla on useammankin lenden kanssa vuosisopimus.

Hän itse ilmoittaa ja järjestää asioita niin että jatkuvasti on kirjoitettavaa.

• Vertailija

Naapuripalstalla ("Yleistä veneilystä") on puhetta Ilmari Selänteestä (jääkiekkoilija Teemu Selänteen isästä).

Ilmari Selänne on esiintynyt silloin tällöin VENE-lehden avustajien joukossa. Muistan lukeneenikin hänen asiantuntevia ja hyvin kirjoitettuja juttujaan useampia.

Joku asioista perillä oleva tietää kertoa, että Ilmari Selänne on toiminut VENE-lehden päätoimittajanakin joskus 30 vuotta sitten, ennen Matti Murtoa.

Eivät kirjoittajan taidot siitä riipu, millä nimikkeellä milloinkin kirjoittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5340
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2367
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      113
      1592
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      231
      1550
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1143
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      302
      1105
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      1047
    Aihe