Hei,
voisko joku neuvoa kun pitäis asentaa tutka mutta antennin kaapeli on liian lyhyt!
Voiko sitä jatkaa vaiko pitääkö ostaa uusi kaapeli ?
Kiitos neuvoista
tutkan
16
2525
Vastaukset
- Sir BB
Tutkan kaapelit on tehty venyviksi, esim Raymarine/Raytheon piuha venyy n. 30%, aluksi aika jäykkää mut vedä vaan tosissasi.
Virtajohto ei veny.- asennus
että se venyy kolme kertaa niin paljon kuin sinun herneen teko välineesi ?
- Sir BB
asennus kirjoitti:
että se venyy kolme kertaa niin paljon kuin sinun herneen teko välineesi ?
elektroniikkamiehen paikalle, ei jakseta alkaa vastaamaan mistä saa kaapelia ja miten karvat kuoritaan, pitääkö päät tinata, ..............................................................................................................................................................
- seilaaja
tutkassa on jo myydessä valmiiksi aika pitkä antenninjohto, mutta niihin myydään myös jatkojohtoja, joten varmasti sitä voi myös itse jatkaa.Kaikuluotaimen johto onkin sit eri juttu.
- masa
jatkaisi tuppaa tulemaan ongelmia jatkosten vuoksi.
Helpommalla pääset kun ostat uuden kaapelin,ei se niin kovin arvokas ole.
PS.kaapelin pituuden muuttuessa pitää tutka säätää uudestaan.Ohjekirjassa se yleensä kerrotaan- seilaaja
kaikissa purkkareissa joissa antenni mastossa.ymmärtänet kai miksi.
- asennus
seilaaja kirjoitti:
näinhän se tietysti täytyy olla, laiturilla vaan kertoivat että liitokset saattaa aiheuttaa häiriöitä.
kiitokset vinkeistä - masa
seilaaja kirjoitti:
Ja siksi niissä esiintyy enemmän ongelmia kuin jatkamattomissa.
- seilaaja
masa kirjoitti:
Ja siksi niissä esiintyy enemmän ongelmia kuin jatkamattomissa.
Liitokset ovat huonoja ja varmasti ajanoloon aiheuttavat harmia.
- XXX
Osta tutkan valmistajan tekemä pidempi kaapeli. Saattaa olla helvetin kallis, mutta varmasti toimiva. Eihän se tutkakaan mikään halpa ole, joten ÄLÄ SÄÄSTÄ VÄÄRÄSSÄ PAIKASSA !!!
- Sir BB
osta yleiselektroniikasta sopiva määrä 10 napaista kaapelia ja merkkaa värit paperille ja eikun juottamaan.
Ja Yleiselektroniikka löytyy hakusanalla netistä. Hanki uusi kaapeli maahantuojalta. Minulla oli tutkassani huono kuva. Kaapeli vaihdettiin kunnolliseen ja tutka on kuin toinen.
- Sir BB
Mie en tarvi tutkaa mihinkhää.
- keijo
Sir BB kirjoitti:
Mihinkäs siellä itäsuomessa tutkaa tarvittaisiin
- Pööö
Sir BB kirjoitti:
sulla oo venethäkään....
- 17635
Eipä ole kummoisia neuvoja tullut tähänkään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565320Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212357- 1131582
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2281529- 931467
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681165Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91133Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2911085- 721047