Nyt ku Nobuo Uematsu on jättänyt Square Enixin niin on mahdollista, että Final Fantasy Saaga ei ole enään niin suosittu, koska musiikki muuttuu niin paljon niissä ja Hän oli yksi kantav voima. Kuten esimerkkinä on FFx-2 siinä oli aivan erilaiset musiikit kuin muissa ff peleissä, koska Nobuo ei säveltänyt siihen musiikkeja. Joten täten Nobuon viimeiseksi Final Fantasyksi jää FFXII. En nyt itse sitten osaa sanoa, mutta jos tarina säilyy hyvänä ja muu sisältö niin hyvä, mutta musiikki tuo tunnelman... Pitäisi saada joku Nobuon musiikin ammattilainen joka ajattle samanlailla kuin hän ja osaa tehdä kunnollista fantasia musiikki!
Nobuo Uematsu = Pelimusiikin Legenda =)
Mitä mieltä ootte?
6
511
Vastaukset
- dipsu-creeper
FFX-2:sta puuttui sellaiset tunnelmalliset biisit. Uematsulla sellaiset rutiinibiisitkin olivat kovampia kuin X-2:n parhaat. Tunnelma ja sitä kauta koko pelisarja tulee kärsimään pahasti, paitsi jos square todella löytää toisen huippusäveltäjän.
FF:ien tärkein osa-alue on tunnelma, ja musiikki on tärkein tunnelman luoja, niin peleissä kuin elokuvissakin.- Nekka
Niin...suurena fanina pelkään tämän toteutuvan =(
- MyKey
Nekka kirjoitti:
Niin...suurena fanina pelkään tämän toteutuvan =(
Viis musiikeista, FF-sarja on nykyään mennyt niin pahaan suuntaan, ettei voi kuin harmitella ja muistella lämmöllä vanhoja hyviä FF:iä :,/
- Rufus
MyKey kirjoitti:
Viis musiikeista, FF-sarja on nykyään mennyt niin pahaan suuntaan, ettei voi kuin harmitella ja muistella lämmöllä vanhoja hyviä FF:iä :,/
Olen jokseenkin samaa mieltä. Kyllä ne kultahetket sijoittuu tuonne kaukaiseen menneisyyteen...
Nobuo Uematsu on säveltänyt FFXII:een vain kappaleen "Kiss Me Good-Bye", lähes kaikki muu jälki on Hitoshi Sakimoton työtä (Final Fantasy Tactics, Vagrant Story). Sakimoto ei luo yhtä mieleen painuvia melodioita kuin Uematsu, mutta edellä mainittujen pelien musiikit osoittavat Sakimoton kykenevän tekevän hyvin tunnelmallista musiikkia.
Niin ja lukekaa Uematsun haastattelun 4. kysymys
http://www.rpgfan.com/features/interviews2006/index2.html- Kamrusepas
Täysin samaa mieltä. Tosin eihän Uematsu tehnyt edes FFXII:n musiikkeja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038192- 1105743
- 555171
- 2875168
- 773813
- 583021
- 662737
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452481