04,03,2006 Lauantai.

Huomenta!Menin iltasella tytön vireen, ku se halus et isä ois nukuttamassa, hän ku lähtee huomenna hiitolomalle, ja toisaalta tietää, et vähän tulee ikäväkin kotia,johtuen siitä kun ei ole ollut yhtä yötä kauempaa ilman äitiä tai isää pois kotoa.

No siinä nukuttamishommassa kävi niin että olin ittekin nukatannu.
Ensiks olin sevon niinku ennen kännissä,et mikä paikka mikä aika.Mut uskokaat tai älkäät niin nyt olen hereillä,enkä ole hetkään varma menenkö hiihtään tänään vaikka sukset ovat odotelleet jo tuossa takakuistilla kuukauden verran.

Nyt aion mennä piipusteleen,ja taidampa jatkaa unia ku ensin sammutelen noi enimmät valot.Kyllä näin ku raittiina saa olla,niin elämä on elämisen arvoista.Energiaa kuluu näin viikonloppuisinkin paljon vähemmän ku silloin juovana aikana.Nyt kun ei ole tullut säntäiltyä lenkeileenkään vähään aikaan.:!!Tuo edellinen lause on pääasiallisesti mulle ittelle tarkoitettu,kun enää en tado päästä mitenkään kuntoilun alkuun,vaikka tiedän kuinka se ois mulleki suositeltavaa,ihan hyvän olon ja terveydenkin puolesta.Taidan olla aika laiska!??!???

Mutta väkijuomitta oon täänpäivää.Hyvää viikonloppua kaikille.Muistakaaten että olette tärkeitä ihmisiä kaikki.

33

1650

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aahoohoo

vinkee veitikka,.!

Minäki oon vetäny yhtä ja samaa hirttä melkein kuus tuntii ja hiihtämään ei tee vieläkään mieli - sen suhteen oon ihan terve.

Ja kyllä oon hyvilläni sheriffinki puolesta kun tuli tolkkuihinsa - polttas kiukaan alla ne sukset nii lakkaisivat riesaamasta. Nythän ne palais hyvin ku on ne tervannukki.

Ei sitä ihminen paljo tarvii ku mieli on jo hyvä - esim mulla on iskemätön eloveenapaketti ja litra tervettä maitoo, semmosta ruisleipää jossa on jyvät, akanat ja varmaan juuretki mukana, maalaishyytelöö (lepo vaan, ei oo tehty maalaisista) ja jotain ihme salaattii ja kraanavettä. Ei muuta ku syömään.

Hyvää päivää kaikille........! (Tuo se jotain ottaa pattiin)

• Kyllä uni maittoi, kun kolme yötä meni huonolla nukkumisella. Olen niin herkkä uninen, että oudossa pakassa ei tahdo uni tulla millään. Nyt on virkeä olo, seitsemän tunnin nukkumisen jälkeen.

Tuossa katteli reissussa ottamia kuvia, yksi kuva pysäytti miettii, että kaikkea se ihminen keksii. En ennen ole törmännyt kuppilaan, jossa oli mitään sanomaton nimikyltti ( ÄTERITSIPUTERITSIPUOLILAUTATSI-BAARI ). Jätän sanomatta paikkakunnan, ettei mene mainoksen puolelle. En meinaa täänään ottaa kaljaa, vaikka tuossa kaljakuppilasta kirjoittelinkin.

• aahoohoo

oli kerran juttu telkkarissa. Omistaja oli yrittäny rekisteröidä toiminimekseen joko Katariina- tai Katriina -baarin mutta sitä ei oltu hyväksytty koska ilmeisesti niitä on jo Suomessa tai että se muistutti jotain aikasemmin rekisteröityä toiminimeä.

Siispä, omistaja oli keksiny niin älyttömän nimen baarilleen että varmasti on ainoo koko maailmassa.

• pörri1

lauantaita.Onpas hyvä olo:)On tullut jo naruhyppelyt ym.venytykset suoritettua.Kissa vieressä tassua heiluttamassa ja laskemassa,että tulee oikea määrä narua hypättyä:)
      Hiihtämisestä vielä.Pidän kyllä hiihtämisestä,mutta nykyisin harrastan enempikin pulkalla laskettelua.Siinä on se hyväpuoli,ettei kaadu korkealta:)
      Nytpä ei muuta kun suunnittelemaan päivän ohjelma.Onkin kiva,kun ei ole mitään pakollista ohjelmaa.
      Sinullakin on nyt oiva tilaisuus hemmotella vaimoa,kun tytär lähtee lomalle:)
      Toivottavasti tämä päivä olisi kaikilla sellainen,että siitä jäisi iloisia:):)muistoja.t pörri1

• Cettuz!

Päivää kaikille, mahtavat kelit. Olkaamme suvaitsevaisia, menee silloin paremmin itselläänkin. Jatketaan hörinöitämme selvinpäin, nauttikaamme elonpäivistä, pienistä hetkistä.

• pörri1
        Cettuz! kirjoitti:

Päivää kaikille, mahtavat kelit. Olkaamme suvaitsevaisia, menee silloin paremmin itselläänkin. Jatketaan hörinöitämme selvinpäin, nauttikaamme elonpäivistä, pienistä hetkistä.

kirjoitit hörinöistä,pienistä onnen hetkistä.Kunpa ymmärtäisimme nauttia kaikesta siitä mitä meillä tällä hetkellä on.
        On paljon ihmisiä joilla ei ole enää mitään sanomista ei kirjoittamista.On vain tyhjä katse silmissä ja joku "pehmolelu"kädessä tajuamatta edes mikä se on.
        Elikkä puhua pulputtakaamme ja nauttikaamme elämästämme niinkauan kun siihen meillä on mahdollisuus.
        Jokainen halujensa mukaan,unohtamatta kuitenkaan sitä,että mikä sopii yhdelle se ei välttämättä sovi toiselle.
        Minulle ainakin toistaiseksi sopii tipattomana pölpöttäminen.t pörri1

• pörri1 kirjoitti:

kirjoitit hörinöistä,pienistä onnen hetkistä.Kunpa ymmärtäisimme nauttia kaikesta siitä mitä meillä tällä hetkellä on.
        On paljon ihmisiä joilla ei ole enää mitään sanomista ei kirjoittamista.On vain tyhjä katse silmissä ja joku "pehmolelu"kädessä tajuamatta edes mikä se on.
        Elikkä puhua pulputtakaamme ja nauttikaamme elämästämme niinkauan kun siihen meillä on mahdollisuus.
        Jokainen halujensa mukaan,unohtamatta kuitenkaan sitä,että mikä sopii yhdelle se ei välttämättä sovi toiselle.
        Minulle ainakin toistaiseksi sopii tipattomana pölpöttäminen.t pörri1

Nyt on hiitolenkki tehtynnä,saunottu,syöty ja juotu,tosin vettä ja maitoo vain on ollut juomana.

Kahdeksan kilometrin kohdalla meinasin keskeyttää ja soittaa vaimon hakeen,mutta hiihtelin kuitenkin kotiin,kieli oli kuivin kun olin kotona,mutta olihan se hienoa ku vaimo oli lämmittänyt saunan,pääsin heti kun tulin saunomaan,ja sitten eiku syömään,kyllä nyt on ihanan raukee olo.!Tämä tarina on tosi.

En taida ihan mätölaiska ollakkaan??.!.?!.!?Mutta lujille se otti,meinaten se hihtominen.Oli nimittäin satanut,kolme neljä senttiä pakkaslunta, ja latukone ei ollut ajanut tuota lenkkiä ollenkaan,sukset luisti eteen yhtähyvin kuin taaksekin päin.Tiiä vaikka huomenna kävis uudesti.

• Systeri

...oli kiva päivä! Raittiina täälläkin ja ihan mukavasti mennyt tämä päivä, kyläillen:).

• pörri1
        joonatan11 kirjoitti:

Nyt on hiitolenkki tehtynnä,saunottu,syöty ja juotu,tosin vettä ja maitoo vain on ollut juomana.

Kahdeksan kilometrin kohdalla meinasin keskeyttää ja soittaa vaimon hakeen,mutta hiihtelin kuitenkin kotiin,kieli oli kuivin kun olin kotona,mutta olihan se hienoa ku vaimo oli lämmittänyt saunan,pääsin heti kun tulin saunomaan,ja sitten eiku syömään,kyllä nyt on ihanan raukee olo.!Tämä tarina on tosi.

En taida ihan mätölaiska ollakkaan??.!.?!.!?Mutta lujille se otti,meinaten se hihtominen.Oli nimittäin satanut,kolme neljä senttiä pakkaslunta, ja latukone ei ollut ajanut tuota lenkkiä ollenkaan,sukset luisti eteen yhtähyvin kuin taaksekin päin.Tiiä vaikka huomenna kävis uudesti.

kyllä että ei tee mieli huomenna sinulla hiihtoladulle.Makaat vaan sängynpohjalla ja vaikerrat,jos tollasen urakan tänään suoritit:)
        Voipi olla paikat kipeinä.
        Hyvin olit kuitenkin voitelussa onnistunut,kerran luisto oli yhtä hyvä eteen että taaksepäin(suksissa)t pörri1

• pörri1
        Systeri kirjoitti:

...oli kiva päivä! Raittiina täälläkin ja ihan mukavasti mennyt tämä päivä, kyläillen:).

se lauantai hupsahti.Sain inspiksen,että koti pitää saada keväisen keltaiseen sävyyn.Ei muuta kun ostoksille.Ilta vierähtikin ompeluhommissa.
        Kyllä varmaan nään auringon keltaisia unia:)t pörri1

• paranoidi

Kahvia tänään. Jospa lähtis ulkoilemaan, kun on noin komia päivä.

• papio

Nukuin sikeästi kuin tukki kellon ympäri. Mutta nyt espressoa kuulaan ja kohti raitista päivää.

• Ryyppymies

raittiina tämäkin päivä alkanut. Raittius tuntuu päivä päivältä paremmalta. Kyllähän se rupeaa vaikuttamaan (vuosienkin jälkeen tuntuu hyvältä tämä raittius). Sitä paitsi - ei oo kankkusta.

• Se ois Lauantai, tänään aattelin jättää hiihtämisen väliin, tosin jäi se eilenkin mutta raittiina meinaan olla.

• aahoohoo

ne kalvaa sun syräntäs rinnastas.

• aahoohoo kirjoitti:

ne kalvaa sun syräntäs rinnastas.

Jo noihin "fiksumpiin" kirjoittajiin.

• ma-sa

Hyvää tämänpäivän jatkoa kaikille.

Kokemusta on lähes kaikesta, mutta expertti en ole missään. Motto:"Ole pienistä hetkistä onnellinen sillä jokainen on enemmän kuin laulun arvoinen!" ...

Perinteisellä tavalla ja pitävät voiteet eikä lipsu.

Rekisterissäkin olen taas ja sama (masa*)vaikka voissa paistais.

• pörri1

kuin tuulahdus.Sinä olet kun muuttolinnut.Syksyllä lähdet ja keväällä palaat:)
        Hyvä näin.On hauskaa että palasit takas tänne hölpöttämään:)Tämä on meidän tapamme pysyä pullosta erossa.Ei hassumpaa,vai kuinka:)t pörri1

• ma-sa
        pörri1 kirjoitti:

kuin tuulahdus.Sinä olet kun muuttolinnut.Syksyllä lähdet ja keväällä palaat:)
        Hyvä näin.On hauskaa että palasit takas tänne hölpöttämään:)Tämä on meidän tapamme pysyä pullosta erossa.Ei hassumpaa,vai kuinka:)t pörri1

Ottakaa nyt suojapuvut päälle ja ruiskut käteen.Tautia on havaittu muuttolinnuissakin.Tämä mun tautini kyllä pysyy kurissa pysymällä erossa siitä ensimmäisestä ryypystä.Tämäkin ketjukin on hyvä tapa muistuttaa ainakin itseään siitä minkälaista oli olla kuopassa ja miten sieltä noustaan ystävien aavulla.

• paranoidi
        ma-sa kirjoitti:

Ottakaa nyt suojapuvut päälle ja ruiskut käteen.Tautia on havaittu muuttolinnuissakin.Tämä mun tautini kyllä pysyy kurissa pysymällä erossa siitä ensimmäisestä ryypystä.Tämäkin ketjukin on hyvä tapa muistuttaa ainakin itseään siitä minkälaista oli olla kuopassa ja miten sieltä noustaan ystävien aavulla.

Noh, sitten sen näkee, linnut tulee. Ylös noustaan kun ei ole muuta suuntaa. Ystävät ovat tärkeitä, silloinkin kun on huonompaa aikaa.

• vielä kerran
        paranoidi kirjoitti:

Noh, sitten sen näkee, linnut tulee. Ylös noustaan kun ei ole muuta suuntaa. Ystävät ovat tärkeitä, silloinkin kun on huonompaa aikaa.

Olen jo parit vieshit laittanut ja taas poistehtettu?

Antakahaan nyt meijän lappilaisten kommnethoitda.
        Mikäs saathanan seriffi se siel poikeihn on?

Ryyppääh välillä tai sithen en.
        Mitäs se sulle seriffi kuuluu?

• vielä kerran kirjoitti:

ketään syrjitään, ellei itse aiheuta sitä kirjoituksillaan. Hieman huvittaa tämä tosikkomaisuus mikä tällä palstalla villitsee. Joitakin häiritsee tipattomien ketju ja ruokavihjeet tai muut löpinät, mutta eikö se ole aivan yksinkertaista hoitaa näin, että ei lue kirjoituksia ja ota turhia pultteja asiasta. Näyttää toisille olevan elämän kysymys, kun yksi ketju höpisee joutavia ja uteliaisuuttaan joku menettää mielenrauhan,kun ei pysytä asiassa ja aletaan riehumaan oikeuksien puolesta. Olen edelleen sitä mieltä, että antaa ihmisten keskustella tipattomien ketjussa vapaasti omista asioistaan, koska se ei pitäisi loukata ketään, vaikka välillä asioitten vierestä puhutaankin, eikä vie palsta tilaa ja toimii terapiana selviytyä alkoholin kurimuksen ehkäisyssä.Mielestäni tällä palstalla on tilaa muillekin kirjoituksille ja asiallinen aiheeseen liittyvä ketään loukkaava kirjoitus pysyy palstalla ja veikkaan, että sheriffi on samaa mieltä asiasta. Tuskinpa ketään mollaamalla ja arvostelemalla muitten tekemisiä saadaan hyväksyntää ylläpidolta, sheriffiltä, sekä muilta asiallisilta kirjoittajilta, eli eikö silloin juuri olisi itsetutkiskelun paikka, että mistä johtuu, kun kirjoitus poistuu.

Raitista illanjatkoa kaikille t. Mettäläinen.

• ma-sa
        paranoidi kirjoitti:

Noustahan ylöspäin joo.Alkaa tässä vähitellen tulemaan ilmaa siipien alle.Nyt pitää olla taas varovainen ettei mene liian lujaa.Koska muistissa on mitä ennen tapahtui vastaavassa tilanteessa.

• ma-sa kirjoitti:

Noustahan ylöspäin joo.Alkaa tässä vähitellen tulemaan ilmaa siipien alle.Nyt pitää olla taas varovainen ettei mene liian lujaa.Koska muistissa on mitä ennen tapahtui vastaavassa tilanteessa.

Juu, ilmaahan sitä tarvitaan siipien alle, mutta vakaaseen ilmalentoon harjoitellaan, vai mitä?

• ma-sa
        Mettäläinen kirjoitti:

ketään syrjitään, ellei itse aiheuta sitä kirjoituksillaan. Hieman huvittaa tämä tosikkomaisuus mikä tällä palstalla villitsee. Joitakin häiritsee tipattomien ketju ja ruokavihjeet tai muut löpinät, mutta eikö se ole aivan yksinkertaista hoitaa näin, että ei lue kirjoituksia ja ota turhia pultteja asiasta. Näyttää toisille olevan elämän kysymys, kun yksi ketju höpisee joutavia ja uteliaisuuttaan joku menettää mielenrauhan,kun ei pysytä asiassa ja aletaan riehumaan oikeuksien puolesta. Olen edelleen sitä mieltä, että antaa ihmisten keskustella tipattomien ketjussa vapaasti omista asioistaan, koska se ei pitäisi loukata ketään, vaikka välillä asioitten vierestä puhutaankin, eikä vie palsta tilaa ja toimii terapiana selviytyä alkoholin kurimuksen ehkäisyssä.Mielestäni tällä palstalla on tilaa muillekin kirjoituksille ja asiallinen aiheeseen liittyvä ketään loukkaava kirjoitus pysyy palstalla ja veikkaan, että sheriffi on samaa mieltä asiasta. Tuskinpa ketään mollaamalla ja arvostelemalla muitten tekemisiä saadaan hyväksyntää ylläpidolta, sheriffiltä, sekä muilta asiallisilta kirjoittajilta, eli eikö silloin juuri olisi itsetutkiskelun paikka, että mistä johtuu, kun kirjoitus poistuu.

Raitista illanjatkoa kaikille t. Mettäläinen.

Sullekin,pitkästä aikaa.Täytyy sanoa että kyllä "tujussa" on selvät toipumisen merkit havaittavissa.Senverran kauan täällä sinunkin kanssa kirjoitellu.Että silleen....

• ma-sa kirjoitti:

Sullekin,pitkästä aikaa.Täytyy sanoa että kyllä "tujussa" on selvät toipumisen merkit havaittavissa.Senverran kauan täällä sinunkin kanssa kirjoitellu.Että silleen....

haastelee. Täytyy myöntää, vaikka en nyt puhdas pulmunen olekaan, niin minimiin on jäänyt alkoholin käyttö ja aivotkin alkaa pikku hiljaa toimia. Tietenkin vaikeuksia on edelleen, mutta suunta on oikea kuitenkin.

• ma-sa
        Mettäläinen kirjoitti:

Juu, ilmaahan sitä tarvitaan siipien alle, mutta vakaaseen ilmalentoon harjoitellaan, vai mitä?

Sitä tarkoitin.On tapahtunut niitä alas törmäilyjä jo tarpeeks.

• vielä kerran kirjoitti:

Ei tosiaankaan sinun ryyppämisesi kuulu millään tavalla, omalla kohdallani se on pääasia että minä en juo, eikä tee edes mieli.

• mussukka1

Hyvät oli ajokelit, mutta kyllä on ihana olla kotona. Sauna on lämpiämässä ja uni tulee sen jälkeen ilman alkoa.
      Kyllä on ketju ollut usein mielessä eli huomasin, että ystäviä, vertaistukea voi olla myös virtuaalissa. Huomenna on toivottavasti kaikilla touhukas, krapulaton sunnuntai.
      ps. pitääkö investoida läppäriin tämän ketjun takia???, no aika pian se raha on säästetty, jos on juomatta.

• kun mussukalta löytyy positiivisuutta. Tässä issekseen mietiskelen, että ei se mussukka taida saunaan pyytää ja taitaisi olla liian pitkä matka selänpesuun muutenkin.DD

• ma-sa

mussukallekin terkkuja.Vieläkös se harmaa villatakki on tallella.Kumisaappailla ja kukkamekolla tuskin tarkenee.....

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5360
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2367
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1607
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      232
      1564
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      310
      1116
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      1047
    Aihe