Haluaisin tulla uskoon, jotta voisin pelastua mutta miten se tapahtuu, sillä en pysty mitenkään uskomaan Jumalaan kaikkien todisteiden valossa vaikka kuinka haluaisin. Siksi minua pelottaa kuolema, että joudun helvettiin kun en osannut tulla uskoon. Ymmärtääkö Jumala minua ja riittääkö että haluaa uskoa Jumalaan?
Miten voin tulla uskoon?
18
1075
Vastaukset
- Luota sanaan
Tervehdys !
Ihan kuten raamattu opettaa: usko tulee kuulemisesta. Eli hakeudu kuunteleemaan sanaa. Jos olet kovinkin arka, kuten itse olin aikoinani, lue Uutta Testamenttia ja seuraa esim Radio Dei:tä, siinä on hyvä ja kasvattava ohjelma.
Äläkä vaivu epätoivoon jos et mitään "salamaa" taivaalta heti saisikaan. Olet nyt etsikkoajassasi ja se on HYVÄ merkki. Jokaisella ihmisellä on eläessään 2-3 etsikkoaikaa. Nyt olet omassasi äläkä jätä tuota käyttämättä.
Kuuntele, Usko, Rukoile ja Kiitä (KURK)
t. Pekka - tuttan
Alat saapua herätyksen tilaan, koskapa nämä asiat askarruttavat mieltäsi.
Neuvoisin sinua ottamaan suoran kontaktin Pyhään, joka on alkanut varovasti herätellä sinua unestasi.
Laitan tähän sinulle linkin, jossa on hyvä opaste ja vastaus miten voit tulla uskoon.
http://tampere.nokiamissio.fi//index.php?option=com_content&task=view&id=23&Itemid=36
Tärkeintä tässä on se että sinä pyydät Jeesukselta anteeksi ja pyydät päästä hänen rakkaakseen.
Ihanaa keväänjatkoa sinulle- Ag-nost
Olipa kehnot sivut. Aikamoista kuraa tämäkin:
"Kuolema on synnin seurausta. Jeesus kuoli sinun sijastasi syntiesi tähden"
-Eli ilman syntiä eläisimme täällä ikuisesti? Kuka sellaista haluaisi? Ja kuka sanoo, että jokainen ihminen on syntinen? Pieni lapsi Afrikassa, joka kuolee nälkään tai malariaan, onko hänkin tehnyt syntiä? Jeesus kuoli kaiken lisäksi lähes 2000 vuotta sitten. Miten Hän saattoi tietää, että minä, joka synnyn kaksituhatta vuotta Hänen jälkeensä olen tekevä syntiä?
"Hän teki sen, koska Hän rakastaa sinua: Hän ei halunnut sinun joutuvan maksamaan kaikesta siitä, mitä olet tehnyt väärin. Jeesuksen uhrin tähden syntisi eivät enää syytä sinua Jumalan edessä. Jeesuksen kuoleman tähden Jumala on valmis antamaan anteeksi jokaisen synnin, jonka olet koskaan tehnyt. Sinä voit vapautua syyllisyydestä, häpeästä, pelosta ja tuomiosta. Sinut voidaan sovittaa taivaallisen Isäsi kanssa juuri nyt. Voit puhdistua ja vapautua synnin vallasta"
-Tunsiko Jeesus minut, vaikkei minua vielä ollut edes olemassa? Vai onko tähän haudattu jokin korkeampi älyllinen salaisuus, joka ei oikein avaudu minulle - jota meidän Raamatunpainoksissamme ainakaan ei ole kerrottu? Tyypillinen ikivanha itämainen marttyyritarina, jossa itse asiassa ei ole kunnollista logiikkaa edes, jos vaivautuu asiaa tarkastelemaan ja pohtimaan. Tyypillistä taitavasti naamioitua pelottelua: "voit vapautua syyllisyydestä, häpeästä, pelosta ja tuomiosta", kunhan otat Sen vastaan. Muussa tapauksessa...
"Koska Jeesus nousi kuolleista, sinusta voi tulla sisäisesti uusi ihminen"
-Missä olikaan se perustelu ja tämänkin lausekkeen logiikka? Miten jonkun - jumalan poika tahi ei - kuolema voi vaikuttaa siihen mitä minusta mahdollisesti on "sisäisesti tuleva"? Miksi Raamattu on näin verinen ja ällöttävä? Kaikki kuitataan Jeesuksen kärsimyksillä ja kuolemalla (kuten myös ylösnousemuksella). Tämäkin on tyypillistä itämaiden kansatarustoissa - veriset ja väkivaltaiset teot, marttyyrius ym. Yhtä hyvin voin sanoa, että "koska sitruunaperhonen lensi yli voikukkaniityn, minäkin saan uuden mahdollisuuden". Eikö tämä olisi paljon kauniimpaa (Jumalankin mielestä) kuin Jumalan pojan verinen matka Golgatalle ja siellä ristillä kituminen?
Jotain järkeä näihin höpötyksiin, kiitos. Jos pitää uskoa levittää, tehtäköön se edes vakuuttavasti.
- mayacca
Uskoisin, että olet jo kokeillut ja etsinyt eri uskontopiireistä vastausta kysymykseesi, mutta et ole jostain syystä tullut vakuuttuneeksi Jumalan olemassaolosta, joten en kehotakkaan sinua menemään enempää mihinkään missioon, uskonnolliseen kokoukseen tai johonkin seurakuntaan etsimään totuutta. Voisit kuitenkin tehdä omalle sydämellesi vakaan kysymyksen Jumalasta ja pyytää vastauksen kysymyksiisi. Sinun ei tarvitse siis tehdä tätä kysymystä erikoisesti kenellekään muulle kuin omalle itsellesi. Tulet aivan varmasti saamaan vastauksen, et ehkä heti, mutta ole tarkkaavaisena! Joku kirja saattaa "tipahtaa" käteesi, tapaat ihmisen joka sanoo jotain "herättävää" tai vaikkapa löydät netistä sen sivun, joka on vastaus sinulle - mitä tahansa.
Toisekseen haluaisin kertoa sinulle sen, ettei kukaan meistä tarvitse pelastusta, koska olemme Jumalan lapsia uskoimme häneen tai ei. Sielumme on ikuinen ja ääretön. Kehomme on vain sielumme käyttöväline tällä elämäntasolla ja jonka palautamme kuolemassa takaisin äitimaalle. Kuolema sinänsä on siis vain vähän niin kuin auton vaihto parempaan.
Jumala on ääretön Rakkaus eikä Hänessä ole tuomiota. Helvetillä pelottelu on ollut uskontojen lempi-ideoita saattaakseen ihmiset uskonnon piiriin. Mutta mikään, mikä aiheuttaa pelkoa, ei ole Jumalasta.
Kysyt vielä, ymmärtääkö Jumala sinua. Vaikka sinä et ymmärtäisi Jumalaa, niin voit olla varma, että Jumalalta ei jää huomaamatta yhtäkään tekemääsi ajatusta ja sanaa, sillä me kaikki olemme ikuisessa yhteydessä Häneen sielumme kautta haluaisimmepa tai emme. Ja tämä yhteys on sydämemme kautta ja senpä vuoksi pyysinkin sinua tuossa alussa pyytämään vastausta omalta sydämeltäsi.- Pähkylä
>>ettei kukaan meistä tarvitse pelastusta,
>>koska olemme Jumalan lapsia uskoimme häneen
>>tai ei.
Tuossa ilmeisesti ei ole kysymys siitä Jumalasta,
josta Raamattu puhuu.
Jeesus sanoi heille:
"Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa
evankeliumi kaikille luoduille.
Joka sen uskoo ja kastetaan, se pelastuu;
mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."
(Mark. 16:15-16)
"Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan
sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen.
Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita;
mutta joka ei usko, se on jo tuomittu,
koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen
Pojan nimeen." (Joh. 3:17-18) - mayacca
Pähkylä kirjoitti:
>>ettei kukaan meistä tarvitse pelastusta,
>>koska olemme Jumalan lapsia uskoimme häneen
>>tai ei.
Tuossa ilmeisesti ei ole kysymys siitä Jumalasta,
josta Raamattu puhuu.
Jeesus sanoi heille:
"Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa
evankeliumi kaikille luoduille.
Joka sen uskoo ja kastetaan, se pelastuu;
mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."
(Mark. 16:15-16)
"Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan
sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen.
Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita;
mutta joka ei usko, se on jo tuomittu,
koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen
Pojan nimeen." (Joh. 3:17-18)Kyllä puhun siitä yhdestä ainoasta Jumalasta, joka on ikuinen, jakamaton ja josta on kaikki mitä on. Siis mitään ei ole olemassa Hänen ulkopuolellaan ei edes syntisistä syntisin olento maailmankaikkeudessa, ei ole ollut eikä tule olemaan,- vaikka kuinka etsit raamatustasi todistuksia muulle. On vain erilaisia "teitä" jotka johtavat takaisin Alkulähteeseemme; jotkut kulkevat pitkän ja vaikean tien, jotkut valitsevat rakkauden...
Raamattu on vanha kirja ja siinä on paljon virheitä ja tahallisia tai tahattomia asioiden vääristymiä. On siellä paljon oikeaakin asiaa. Pitää vain luottaa omaan arvostelukykyyn sitäkin kirjaa luettaessa. - Pähkylä
mayacca kirjoitti:
Kyllä puhun siitä yhdestä ainoasta Jumalasta, joka on ikuinen, jakamaton ja josta on kaikki mitä on. Siis mitään ei ole olemassa Hänen ulkopuolellaan ei edes syntisistä syntisin olento maailmankaikkeudessa, ei ole ollut eikä tule olemaan,- vaikka kuinka etsit raamatustasi todistuksia muulle. On vain erilaisia "teitä" jotka johtavat takaisin Alkulähteeseemme; jotkut kulkevat pitkän ja vaikean tien, jotkut valitsevat rakkauden...
Raamattu on vanha kirja ja siinä on paljon virheitä ja tahallisia tai tahattomia asioiden vääristymiä. On siellä paljon oikeaakin asiaa. Pitää vain luottaa omaan arvostelukykyyn sitäkin kirjaa luettaessa.>>Raamattu on vanha kirja ja siinä on paljon
>>virheitä ja tahallisia tai tahattomia asioiden vääristymiä.
Niin, kuten kirjoitin, kyse on siitä uskooko
Raamatun ilmoittamaan Jumalaan vai johonkin muuhun
jumalaan.
Itse uskon siihen Jumalaan, joka puhuu Raamatussa. - ekaa kertaa täällä
mayacca kirjoitti:
Kyllä puhun siitä yhdestä ainoasta Jumalasta, joka on ikuinen, jakamaton ja josta on kaikki mitä on. Siis mitään ei ole olemassa Hänen ulkopuolellaan ei edes syntisistä syntisin olento maailmankaikkeudessa, ei ole ollut eikä tule olemaan,- vaikka kuinka etsit raamatustasi todistuksia muulle. On vain erilaisia "teitä" jotka johtavat takaisin Alkulähteeseemme; jotkut kulkevat pitkän ja vaikean tien, jotkut valitsevat rakkauden...
Raamattu on vanha kirja ja siinä on paljon virheitä ja tahallisia tai tahattomia asioiden vääristymiä. On siellä paljon oikeaakin asiaa. Pitää vain luottaa omaan arvostelukykyyn sitäkin kirjaa luettaessa.Oho, täällähän on ihan mieltä lämmittäviä näkemyksiä/kokemuksia uskosta ja jumalasta. Kiitos siitä!
Oletko muuten Neale Donald Walschin tuotantoon perehtynyt? Mä tykkään valtavasti hänen "Keskusteluja jumalan kanssa" -kirjoista, sisimmässäni tunnen, että niissä on paljon tärkeitä ja olennaisia totuuksia
- Pähkylä
Raamatussa sanotaan, ettei ihminen uskokaan
Jumalaan omalla uskollaan, sillä ihminen on
langennut niin kauas Jumalasta. Mutta Jumala
antaa lahjaksi uskon sinulle, kun sitä pyydät.
Hän antaa sen sitä kautta kuin on itse hyväksi
nähnyt: Sanansa (=Raamatun, evankeliumin)
kuulemisen kautta. Usko ei tipahda suoraan
taivaasa ilman mitään välineitä.
Mutta on hyvä tietää, että se usko ei ole
sellaista, ettei sinulle jäisi epäilyksiä.
Uskovassa ihmisessä elää samanaikaisesti
sekä usko että epäilykset. Ja ne taistelevat
keskenään. Mitä enemmän ruokit uskoasi sillä
tavalla kuin Jumala neuvoo, sitä enemmän Hän
voi vahvistaa uskoasi.
Siis, niin kuin jo aikaisemmassa vastausviestissä
joku laittoi: "Usko tulee kuulemisesta, mutta
kuulemisen synnyttää Kristuksen sana".
Jumala synnyttää, ylläpitää ja vahvistaa uskon
lahjan Sanansa kuulemisen kautta. Kun kuulet
jonkun kertovan Jeesuksesta, joka otti pois
maailman synnin ristinkuolemassaan, sen kautta
Jumala vahvistaa sydämeesi, että tämä on totta
ja koskee sinuakin. Sinunkin syntisi on sovitettu
Jumalan edessä.
Usko ei todellakaan tule jonkin järkeilyketjun
perusteella, sillä evankeliumissa on kyse
"hullutuksesta", jota Jumala on käskenyt julistaa,
ja sen kautta Hän pelastaa synnyttämällä uskon
ihmisen sydämeen.
"Onhan kirjoitettu: -- Minä hävitän viisaitten
viisauden ja teen tyhjäksi ymmärtäväisten ymmärryksen.
Missä ovat viisaat ja oppineet, missä tämän
maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt
maailman viisautta hulluudeksi?
Jumala on kyllä osoittanut viisautensa,
mutta kun maailma ei omassa viisaudessaan oppinut
tuntemaan Jumalaa, Jumala katsoi hyväksi julistaa
HULLUUTTA ja näin pelastaa ne, jotka uskovat."
1.Kor.1:19-21
Tuo Raamatunkohta jatkuu, että toiset vaativat
uskoakseen viisautta/järkeä/logiikkaa,
toiset taas vaativat ihmeitä ja merkkejä
voidakseen uskoa. Mutta Jumalapa ei anna muuta
kuin sanoman Jeesuksen Kristuksen ristintyöstä,
jossa sovitettiin koko maailman synti, sinunkin.
Ja sen sanoman kuulelmisen kautta Jumala
synnyttää ihmisessä uskon.
"ristiinnaulittu Kristus on Jumalan voima ja
Jumalan viisaus. Jumalan hulluus on ihmisiä viisaampi
ja Jumalan heikkous ihmisiä voimakkaampi."
>>...riittääkö että haluaa uskoa Jumalaan?
Se, että sinä haluat uskoa Jumalaan, on aivan
ehdottomasti Jumalan työ sinussa. Jo halu
uskoa Häneen on Pyhän Hengen työ sinun
sydämessäsi. Sinä et itsessäsi edes etsisi
Luojaasi, kuten Raamattu vakuuttaa: "niinkuin
kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta,
ei ainoatakaan, ei ole ketään ymmärtäväistä,
ei ketään, joka etsii Jumalaa;
kaikki ovat poikenneet pois,
kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet;
ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on,
ei yhden yhtäkään." (Room.3)
>>Ymmärtääkö Jumala minua...
Jumala ymmärtää sinua enemmän kuin hyvin.
Hän tietää, että ilman Jeesusta, omassa varassasi
olisit hukassa, etkä tulisi koskaan voisi uskoa Häneen. Ihminen on omassa varassaan hengellisten
asioiden suhteen kuin kuollut. Mutta Jeesus
tekee eläväksi Sanallaan. Hän rakastaa sinua
todellisella rakkaudella. Hän antaa sinulle aivan
kaiken lahjaksi, ilman mitään omaa ansiotasi.
Usko ei ole vaatimus vaan lahja.
Sinä saat uskoa syntisi anteeksi,
koska Jeesus on ottanut omaksi syykseen
sinun syntisi, epäuskosi, kovuutesi ja
paatumuksesi. Hän on kärsinyt täydellisesti
sinun ansaitsemasi rangaistuksen.
Siksi, ja vain siksi, sinä olet nyt vapaa
Jumalan lapsi, Hänen edesssään puhdas
ja tahraton. Jumalan Poika on ristintyössään
tehnyt sinut "pysyvästi täydelliseksi"
Jumalan tuomioistuimen edessä.
Synti pysyy sinussa kiinni, etkä sinä
pääse siitä eroon ennen kuin viimeisellä
henkäyksellä täällä maan päällä.
Itsessäsi pysyt syntisenä ja lankeat monta
kertaa, mutta kun huudat Jeesusta avuksesi
ja turvaat pelastuksen asiassa yksin siihen,
mitä Jeesus teki ristillä, pysyt Jumalan
lapsena, puhtaana ja pyhänä.
Jeesus pukee ihmisen kasteessa omaan pyhyyteensä,
koska Jumala lupaa Sanassaan niin.
Jos olet kastettu, palaa uskomaan siihen,
mitä Jumala lupaa kasteessa tapahtuvaksi.
Jos sinua ei ole vielä kastettu, mene kasteelle,
ja usko, mitä Jumala lupaa sanassaan.
Jeesus lahjoittaa siinä sinulle oman pyhyyteensä.
Saat uskolla tarttua siihen, ja turvautua
siihen niin kuin peruskallioon.
Jumala pysyy lupauksissaan.
------------
Kannattaa lukea tämä:
http://www.sley.fi/eo/tampere/etsikko2.html - -----------------
Lue Raamattua ja käy kirkossa. Se, että haluaa uskoa on jo uskoa. Usko tarvitsee kuitenkin ruokaa. Sitä tarjoaa Raamattu, kaste ja ehtoollinen. Olethan jo kerran elämässäsi kastettu?
Täältä voit saada uskon eväitä alkuun:
http://www.nuotta.com/pulmakulma/index.shtml
Usko on kotimatkaa. Sinulla on koti ja olet tervetullut matkalle. Moni asia selviää matkalla. on jo kokonaan Jumalan Hengen vaikuttamaa sinussa, että haluaisit uskoa, vaikka et pysty. Raamatussa sanotaan: 'Ihmiselle se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle, sillä Hänelle on kaikki mahdollista.' Vaikka saisitkin itsesi jotenkin uskomaan, niin ei se mitään hyödyttäisi, sillä oma usko joutuu haaksirikkoon.
Mutta jos Pyhä Henki sinussa synnyttää elävän uskon, niin sitä ei mikään voita. Jumala sen haluaa itse tehdä. Voit vaikka rukoilla niin kuin eräs mies, josta Raamatussa kerrotaan:'Herra, minä haluan uskoa, auta minun epäuskoani!'- oooo
monta vuotta uskonut, mutta eipä ole mitää tapahtunut. ei vaan kelpaa sinne yläkertaan.
- löytyy tietoa
oooo kirjoitti:
monta vuotta uskonut, mutta eipä ole mitää tapahtunut. ei vaan kelpaa sinne yläkertaan.
uskoontulosta ja muustakin.
Paljon on sitä oikeaakin, mutta elämä on sitten mitä se on ja se todistaa varsinkin nykyaikana että usko ei ole joka miehen, kun synti sallitaan ja taivaan tie tehdään niin leveäksi että kaikki on sallittua, vaikka raamattu toisin opettaa, eli etsi raitis uskonyhteisö, jossa rakastetaan Jeesusta puhtaasta sydämestä, eikä siellä suhtauduta kevyesti syntiin, vaan kilvoitellaan ja vaelletaan pyhyydessä ja rakkaudessa. http://spaces.msn.com/usko/PersonalSpace.aspx?_c02_owner=1 - ihmettelee
oooo kirjoitti:
Mitä sinun mielestäsi olisi pitänyt tapahtua?
Haluatko jotain merkkejä vai?
- helvettiä ei
ole, joten sinne ei voi joutua. Ainoa helvetti joka voi olla olemassa(kuvainnollisessa mielessä)on jokaisen ihmisen oman pään sisässä.
Kuolemaa ei kannata pelätä. Se on luonnollista ja tapahtuu meille kaikille. Ei siellä kuoleman jälkeen voi olla mitään sen pahempaa kuin mitä täällä "elämässä" on.
Jos usko Jumalaan ei tunnu "aukeavan" voi kysymys olla myös siitä, että oma hengellinen etsintäsi tarvitsee jotain muuta. Tutustu muihin uskontoihin ja elämänfilosofioihin, ehkä löydät ratkaisun jostain muualta kuin kristillisestä Jumalasta.
Ja jos se Jumala nyt sitten kuitenkin olisi olemassa (sitähän ei kukaan ihminen voi tietää)ja sinä, et olisi ns. uskonut häneen...ja sitten kuolet,niin tuskin se Jumala niin julma on että sinua rankaisee. Kaikkihan sanovat, että Jumala on hyvä ja oikeudenmukainen. Kyllä hän silloin epäuskonkin ymmärtää. - Henex
Kuuntele tosi paljon uskonnollista puhetta, lue paljon uskonnollista tekstiä äläkä missään tapauksessa suhtaudu kriittisesti mihinkään. Ei aikaakaan niin uskot ja luulet mihin tahansa.
Olet tullut uskoon. Halleluja!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363687- 122416
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371965Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211731Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301493- 1241458
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101311- 141256
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4811233- 771151