Pistänm varalta Teuvon

kirjoituksen talteen

koska yleensä niitä katoaa tärkeällä hetkellä:

"Harkitse tarkoin!
Kirjoittanut: TeuvoSuni 5.3.2006 klo 20.50

"Harkitse kätten päällepanemista tarkoin, jotta
et joutuisi ottamaan osaa toisten synteihin.
Säilytä itsesi puhtaana."

"Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka
ei johda kuolemaan, hän rukoilkoon ja siten
antakoon hänelle elämän; tarkoitan niitä, joiden
synti ei ole kuolemaksi.
Mutta on myös syntiä, joka johtaa kuolemaan,
ja sellaisen synnin vuoksi en kehota rukoilemaan.
Kaikki vääryys on syntiä, mutta on sellaistakin
syntiä on, joka ei johda kuolemaan."

Ihmiskunnian tähden minulla ei ole valtuuksia
lähteä julistamaan syntejä anteeksi ihmiselle,
jonka elämää en tunne. Mitä syntejä hän tunnustaa
ja mitä jättää tunnustamatta.
Ainoa oikea tapa on pyytää rikkomuksiaan anteeksi
niiltä ihmisiltä, joita vastaan on rikkonut.
Eikä siinä ulkopuolisia tarvita:

"Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi
heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen
Isänne teille anteeksi.
Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei
Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne."

Ei tarvita ulkopuolisia silloinkaan, jos on
rikkonut itse Jumalaa vastaan. Ne on selvitettävä
ainoastaan hänen kanssaan.

"Ei Herran käsi ole lyhyt pelastamaan eikä hänen
korvansa kuuro kuulemaan. Vaan teidän
rikkomuksenne erottavat teidät Jumalastanne."

Tässä lisäksi vastine väitteeseen, jonka Teuvo Suni vakuuttaa sanoessaa, että jos joku on rikkonut Jumalaa, vastaan, se on selvitettävä hänen kanssaan eikä tarvitse ulkopuolisia:

Daavid oli rikkonut Jumalaa vastaan ja tunnusti
sen Naatanille ja Naatan sanoi: Herra on antanut anteeksi rikkomuksesi, et sinä kuole.

Siis virhe mikä virhe, eli kannattaisi nöyrtyä!

37

914

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eri asia, jos Jumala lähettää ihmisen luokse profeetan, jolle hän on puhunut juuri tämän ihmisen asiasta. Mutta sellainen touhu, mitä täällä netissäkin on, että joku tunnustaa ja toinen jostakin latoo ne anteeksi, niin se on ihan pelleilyä. Herran tykö pitää aina ohjata löytämään oikea syvältäkäyvä anteeksianto ja sydämen puhdistus ja elämä Herran elävässä yhteydessä.

• eikö Jumala voi netinkin

kautta jotakuta johdattaa...täällähän voi olla Jumalan asialla!

• eikö Jumala voi netinkin kirjoitti:

kautta jotakuta johdattaa...täällähän voi olla Jumalan asialla!

johdattaa Häntä avuksi huutavaa ja Häneen yksin turvaavaa kaikin tavoin. Mutta syntien anteeksianto tulee elävänä ja todellisena Jumalalta, tuo puhdistuksen sydämeen ja Hänen Pyhän Henkensä.

Se on ihan jotakin muuta, kuin että 'kun minä ne julistan anteeksi, niin usko sinä vaan! Usko nyt vaan! Ja kun tulee epäusko, niin taas etsitään jotain ihmistä. Mutta ei Jumalaa.

• Jeesuksen sanat
        SofiaDaan kirjoitti:

johdattaa Häntä avuksi huutavaa ja Häneen yksin turvaavaa kaikin tavoin. Mutta syntien anteeksianto tulee elävänä ja todellisena Jumalalta, tuo puhdistuksen sydämeen ja Hänen Pyhän Henkensä.

Se on ihan jotakin muuta, kuin että 'kun minä ne julistan anteeksi, niin usko sinä vaan! Usko nyt vaan! Ja kun tulee epäusko, niin taas etsitään jotain ihmistä. Mutta ei Jumalaa.

opetuslapsille. Ottakaa Pyhä henki, joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut,,

...missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään..

ja Jaakobin: Tunnustakaa toisillennen syntinne

ja Johanneksen: Jos me valkeudessa vaellamme, niin meillä on yhteys keskenämme ...jos me tunnustamme syntimme, on hän vanhusrkas ja Jeesuksen,,,veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä

Miten Jumala toimii?

Jumala toimii seurakuntayhteydessä...Jeesuksen kristuksen ruumiissa...ja ruumiinjäseniähän yhdistää veri ja Henki, siellä missä on elävä seurakunta,

Sunin Teuvolla ei ole todistusta seurakuntayhteydestä...hän puhuu Jumalalle ja Jumala vastaa monesti äänillä...todella ihmeellistä...jos onkaan Jumalasta!

• #jotain ihmistä"
        SofiaDaan kirjoitti:

vaan uskovaista ihmistä...uskon yhteyttä, joka on Jeesuksen kristuksen yhteyttä...olet näköjään irti uskovien yhteydestä ja ripistä...tunnusta syntisi jollekulle uskovaiselle ja ota vastaan synninpäästö uskossa sen olevan Jeesukselta...sitä on raamatullinen tunnustaminen:

Daavid sanoi Naatanille: Olen tehnyt syntiä Herraa vastaan...ja Naatan vastasi: Niin on Herra antanut anteeksi syntisi, et sinä kuole! (lapsi tosin kuoli)

• koska kirjoitettu on
        Jeesuksen sanat kirjoitti:

opetuslapsille. Ottakaa Pyhä henki, joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut,,

...missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään..

ja Johanneksen: Jos me valkeudessa vaellamme, niin meillä on yhteys keskenämme ...jos me tunnustamme syntimme, on hän vanhusrkas ja Jeesuksen,,,veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä

Miten Jumala toimii?

Jumala toimii seurakuntayhteydessä...Jeesuksen kristuksen ruumiissa...ja ruumiinjäseniähän yhdistää veri ja Henki, siellä missä on elävä seurakunta,

Sunin Teuvolla ei ole todistusta seurakuntayhteydestä...hän puhuu Jumalalle ja Jumala vastaa monesti äänillä...todella ihmeellistä...jos onkaan Jumalasta!

Tämä on Saatanan pettämille täysin käsittämätöntä,
        koska Saatanan mielestä kaikki Jumalan puhetta
        kuulevat ovat henkisesti sairaita.
        Siksi Ramukin on jatkuvasti toimittamassa Teuvoa
        telkien taakse.

Ei Saatana omillaan tätä yhtä ihmistä pilkkaa,
        vaan se pistää omansa pilkaamaan tässä ihmisessä
        asuvaa Kristuksen Pyhää eli Totuuden Henkeä,
        koska sekin uskoo ja tietää minkä rangaistuksen
        nämä pilkkaajat tästä lopulta saavat.

• #jotain ihmistä" kirjoitti:

vaan uskovaista ihmistä...uskon yhteyttä, joka on Jeesuksen kristuksen yhteyttä...olet näköjään irti uskovien yhteydestä ja ripistä...tunnusta syntisi jollekulle uskovaiselle ja ota vastaan synninpäästö uskossa sen olevan Jeesukselta...sitä on raamatullinen tunnustaminen:

Daavid sanoi Naatanille: Olen tehnyt syntiä Herraa vastaan...ja Naatan vastasi: Niin on Herra antanut anteeksi syntisi, et sinä kuole! (lapsi tosin kuoli)

ihmistä ollenkaan, vaan Jumalaa Jeesuksen Kristuksen, ainoan välimiehen kautta. Daavidkaan ei etsinyt ihmistä, vaan Jumala lähetti profeettansa hänen luokseen sanoman kanssa.

• Jeesuksen sanat kirjoitti:

Miten Jumala toimii?

kukaan pysty romuttamaan, vaikka tahtoisikin.

Mutta väärin sen voi ymmärtää ja selittää.

Vain senverran, mitä itse on saanut, voi toiselle antaa.

• Tutkijaporras

todella profeetta? Jospa onkin niin, että hänet on Jumala asettanut puhumaan profeetallisesti tälle maalle?! Onhan hänen sanomansa aika poikkeuksellisen voimakasta ja terävää, mutta eikö se olekin yksi profeetan piirre. Profeetta on yksinäinen todistaja totuuden puolesta herätykseksi ja myös tuomioksi maalle. Sillä Herra ei tee mitään ilmoittamatta ensin profeetan kautta ja antaen näin mahdollisuuden parannuksen tekoon. Meidän olisi nyt alettava tutkimaan ennakkoluulottomasti josko meille on ilmestynyt oikea profeetta Teuvo Sunin hahmossa.

Miten osaisimme varmuudella tutkia onko Suni Jumalan lähettämä vai ei?

a) Sanoma
      b) Henkilö
      c) Hedelmä
      d) Raamatun mukaisuus

• koostetta

Teuvon tekstit ovat pääosin Raamatun mukaisia, koska ne ovat suoria kopioita.

Teuvo korostaa omaa henkikokemustaa, ei korosta Kristuksen ristiä, eikä Kristuksen veren merkitystä.

Toistelee ahtaan portin kokemusta. Liittää lähes kaikki tuohon kokemukseen.

Tuomitsee uudestikasteen synniksi aivan oikein.

Ei ymmärrä henkien koettelun merkitystä sanoen syyllistyvänsä Pyhän Hengen pilkkaan niin tehdessään. Se on uutta opetusta.

Paavali koetteli hengen damaskon tiellä kysymällä hengen nimeä, joka osoittautui Jeesukseksi. Paavali ei syyllistynyt Pyhän Hengen pilkaan.

Tuomas teki aivan oikein kun halusi nähdä naulan jälken heille ilmestyneen Kristuksessa. Onko Teuvo nähnyt naulanjäljet, en muista onko kertonut sellaista?

Jopa Johannes, vaikka näki ja kastoi Jeesuksen Jordanilla lähetti vielä miehiä kysymään ja varmistamaan onko hän varmasti se oikea Jumalan Poika, vai vieläkö piti odottaa.

• Oletko tutkinut

Kaikkien Jumalan lähettämien profeettojen kutsun ja sen, miten Jumala on heille itsensä ilmaissut,
        ja miksi he ovat heti uskoneet Jumalaan, eivätkä ole alkaneet häntä koetella?

Minusta kaikki se, mitä olen täältä netistä Teuvon komemuksista lukenut,
        on täydellisesti yhtäpitävä muiden profeettojen kutsumisen kautta.
        Ja hänen saamansa vastaanotto todistaa sitä samaa,josta Aamoskin sanoi:

Niin kuin profeettoja pappien tahoilta uhkailtiin, niin on tätäkin miestä uhkailtu.

• esim.
        Oletko tutkinut kirjoitti:

Kaikkien Jumalan lähettämien profeettojen kutsun ja sen, miten Jumala on heille itsensä ilmaissut,

Niin kuin profeettoja pappien tahoilta uhkailtiin, niin on tätäkin miestä uhkailtu.

Johannes kastaja oli täytetty Pyhällä Hengellä jo äitinsä kohdussa. Joten hänellä oli varmasti oikea Totuuden Henki sisällään.

Miksi hän lähetti miehiä tiedustelemaan oliko Jeesus oikea Jumalan Poika, vaikka oli kastanut Jeesuksen ja kuullut ja nähnyt kaiken mitä silloin tapahtui ja oli täytetty Totuuden Hengellä?

Ja Johannekselle kertoivat hänen opetuslapsensa tästä kaikesta.
        Niin Johannes kutsui luoksensa opetuslapsistaan kaksi ja lähetti heidät Herran tykö kysymään: "Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?"
        Miehet saapuivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Johannes Kastaja on lähettänyt meidät sinun tykösi ja kysyy: 'Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?'"
        Sillä hetkellä hän juuri paransi useita taudeista ja vitsauksista ja pahoista hengistä, ja monelle sokealle hän antoi näön.
        Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Menkää ja kertokaa Johannekselle, mitä olette nähneet ja kuulleet: sokeat saavat näkönsä, rammat kävelevät, pitaliset puhdistuvat, kuurot kuulevat, kuolleet herätetään, köyhille julistetaan evankeliumia.
        Ja autuas on se, joka ei loukkaannu minuun."

• Tutkijaporras
        Oletko tutkinut kirjoitti:

Raamatussa on Hebrealaiskirjeessä varoitus oman seurakunnankokouksen jättämisestä, hylkäämisestä ja annetaan jopa viittaus tulevaan lopun aikaan. Näin sana siis vaalii uskovien yhteyttä, yhteistä rukousta, ehtoollista niinkuin oli jo alkuseurakunnan aikanakin alussa. Suni taas nimenomaan kehoittaa lähtemään pois "porttoseurakunnista" joiksi hän lukee kaikki kristilliset seurakunnat vuoden 90 jälkeen. Voi olla että aivan todellisia porttoseurakuntia on todella olemassa ainakin valtiokirkkosysteemeissä, mutta luulisi ainakin jossakin olevan aivan oikeita uskovien evankeelisia seurakuntiakin olemassa.

Jos uskova tekisi Sunin kehoituksen mukaan, niin mihin hänen silloin pitäisi mennä mukaan. Missä ehtoollinen? Yhteinen rukous ym tapahtuisi?

Vai onko Sunin tarkoitus perustaa jälleen uusi seurakunta kaikkien uloslähteneiden kanssa, jotka tunnustavat sunilaisen uskon?

Tämä on tutkijaportaan yksi huomio Sunin teksteistä.

• ensin tämä

asia: Teuvo tuomitsee ankarasti Urho Muroman taivaskokemuksen vain kauniin musiikin ja sielullisen kokemuksen yhteisvaikutukseksi ja perustelee asiaa väitteellä, ettei Pyhä Henki ole Jeesuksen päivistä lukien koskaan tullut yhteenkään kirkkoon, temppeliin tai synagogaan!

Kuitenkin hän itse kertoo, että kerran Lappeenrannan kirkossa Teuvo havahtui: Tämähän on minun virteni ja alkoi leiojailla kuten Muromakin "jonnekin" ja tapasi Herran!

Samanlainen kokemus! Miksi toinen olisi väärä ja miksi sitten Lappeenrannan kirkossa Teivonkin elämässä Pyhä Henki olisi tehnyt poikkeuksen!

...ja vielä..

Halleluja.sana tarkoittanee "kunniaa Jumalalle"

antaisiko Pyhä Henki Teuvolle näyn tai unen, jossa Teuvo on hillasuolla ja sanoisiko Henki "Hillalujaa"...minä ainakin epäilen!

...

ja vielä...tuhannet ovat saaneet siunausta kirkon ehtoollispöydässä, mutta sanoisiko Jumalan mies Hengessä: vain pahvinmakuinen öylätti ja viinitilkka! Kuten Teuvo on sanonut!

• ja joku on todennut
        Tutkijaporras kirjoitti:

Raamatussa on Hebrealaiskirjeessä varoitus oman seurakunnankokouksen jättämisestä, hylkäämisestä ja annetaan jopa viittaus tulevaan lopun aikaan. Näin sana siis vaalii uskovien yhteyttä, yhteistä rukousta, ehtoollista niinkuin oli jo alkuseurakunnan aikanakin alussa. Suni taas nimenomaan kehoittaa lähtemään pois "porttoseurakunnista" joiksi hän lukee kaikki kristilliset seurakunnat vuoden 90 jälkeen. Voi olla että aivan todellisia porttoseurakuntia on todella olemassa ainakin valtiokirkkosysteemeissä, mutta luulisi ainakin jossakin olevan aivan oikeita uskovien evankeelisia seurakuntiakin olemassa.

Jos uskova tekisi Sunin kehoituksen mukaan, niin mihin hänen silloin pitäisi mennä mukaan. Missä ehtoollinen? Yhteinen rukous ym tapahtuisi?

Vai onko Sunin tarkoitus perustaa jälleen uusi seurakunta kaikkien uloslähteneiden kanssa, jotka tunnustavat sunilaisen uskon?

Tämä on tutkijaportaan yksi huomio Sunin teksteistä.

hänen kirjoittaneen rutkasti enemmän saatanasta kuin Jumalasta ja Jeesuksesta. Sekin on tärkeä asia kun punnitaan hengellisiä ulottuvuuksia!

• sanomat
        ensin tämä kirjoitti:

asia: Teuvo tuomitsee ankarasti Urho Muroman taivaskokemuksen vain kauniin musiikin ja sielullisen kokemuksen yhteisvaikutukseksi ja perustelee asiaa väitteellä, ettei Pyhä Henki ole Jeesuksen päivistä lukien koskaan tullut yhteenkään kirkkoon, temppeliin tai synagogaan!

Kuitenkin hän itse kertoo, että kerran Lappeenrannan kirkossa Teuvo havahtui: Tämähän on minun virteni ja alkoi leiojailla kuten Muromakin "jonnekin" ja tapasi Herran!

Samanlainen kokemus! Miksi toinen olisi väärä ja miksi sitten Lappeenrannan kirkossa Teivonkin elämässä Pyhä Henki olisi tehnyt poikkeuksen!

...ja vielä..

Halleluja.sana tarkoittanee "kunniaa Jumalalle"

antaisiko Pyhä Henki Teuvolle näyn tai unen, jossa Teuvo on hillasuolla ja sanoisiko Henki "Hillalujaa"...minä ainakin epäilen!

...

ja vielä...tuhannet ovat saaneet siunausta kirkon ehtoollispöydässä, mutta sanoisiko Jumalan mies Hengessä: vain pahvinmakuinen öylätti ja viinitilkka! Kuten Teuvo on sanonut!

TÄSSÄ PIENI OTOS TEUVON TEKSTEISTÄ:

Monessa keskusteluissa olemme olleet vastakkain,
        joten en tämän jälkeen enää viesteihisi vastaa,
        sillä ei ole Pyhän Hengen tahdon mukaista, että
        tietoisesti asettaa itsensä Saatanan hengen vallassa
        olevan ihmisen rienausten kohteeksi

Sitä en tiedä, miten voi kahdesti kastettu puhdistautua
        tuosta toisesta Saatanan kasteesta. Sitä ei
        Pyhä Henki ole sanonut, ja kun en ole vielä
        ainuttakaan useasti kastettua tavannut, joka
        olisi siitä eroon päässyt.

Tämän maailman jumala, Saatana, jonka henki on
        valheen henki, opettaa omansa erilaisilla
        ihmisopeilla: teologisissa tiedekunnissa
        Raamattukouluissa, -opistoissa, kristillisissä
        kouluissa ja -opistoissa. Kunkin porttoseurakuntansa
        paimenet omissa laitoksissaan.

teot ja tekemiset, jotta näkisit, mitä hän tuolla
        DVD-kampanjalla ajaa takaa. Mieti myös sitä, miksi
        hän jakelee helluntailaisten uskomisoppeja ihmisille,
        vaikka itse väittää olevansa vain kerran kastettu.

Kyllä hän saanut kymmenen vuotta tuota firmaansa
        rauhassa pyörittää. Minä olin tehtävän tehnyt,
        kun Pyhä Henki oli paljastanut hänessä vaikuttavan
        hengen Saatanan hengeksi. Jos ojennat hänelle
        käden saadaksesi DVD-levyn, on hän pian siepannut
        sinut kokonaan.
        On parempi mennä taivaaseen ilman DVD-levyjä,
        kuin soitin ja levyt kainalossa joutua kadotukseen.

Minä en häntä tänne nettiin, enkä omiin avauksiini
        ole kutsunut vaan Saatana hänet tännekin lähetti
        totuutta rienaamaan.
        Minä en pysty hänestä tuota Saatanan henkeä pois
        ajamaan, kun hän itsekään ei sitä edes yritä,
        sillä niin vahvasti hän uskoo tuon valheen hengen
        Totuuden Hengeksi.

Eräs ystävä kehotti minua käymään herätysliikkeiden
        palstalla katsomassa, mitä tuo mies siellä tekee,
        ja siellähän tätä Voittoa oikein toden teolla on:
        "Voitto eestä, Voitto takaa, Voitto istuu, Voitto makaa!"
        Miksi hän ei pysy edes yhdessä keskustelussa?
        Siksi, koska kirjoitettu on:

"Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä
        kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet saisi niellä."

Ja tämä se Saatanan palvelijoita todella jurppii.
        Mahtanevatko edes yöllä nukkua, kun joskus löytää
        heidän viestejään, jotka on kirjoitettu silloin,
        kun Kristuksen omat rauhassa nukkuvat.

Onko Saatana sinulta jo täydellisesti poistanut
        Jumalan pelon, kuin noin törkeillä syytöksilläsi
        hyökkäät Totuuden Henkeä vastaan?

Niin tekevät myös hänen pettämät tekopyhyyden
        opetuslapset. Koska Totuuden Hengen saaneet
        ihmiset ovat Saatanalle kauhistus, se ei rauhaa
        saa, ennen kuin se saa pois silmistään ja
        korvistaan tällaiset ihmiset. Jos ei muuten,
        niin uhkauksia ladellen: "VIRANOMAISET TOIMIKAA!",
        näin tämä tämän maan paras Saatanan agentti huutaa.

Näin sanoo Saatana
        TeuvoSuni 3.3.2006 klo 12.23

joka pesettää omiansa tekopyhässä veressään,
        sillä on silläkin näyttää tekopyhilleen omat
        haavansa, jotka se sai, kun taivaasta alas syöstiin:

Tämä on se Saatanan poika, Antikristus, joka
        nousee merestä, aivan kuin upostuskastealtaasta,
        puhtaaksi pestynä. Päässään jo valmiina
        tekopyhyden kruunut.
        Itse Saatana nousee maan uumenista. Päässään
        sarvet vain tappamista varten. Ja tämä on se Peto,
        joka on saanut sinutkin kumartamaan tuota merestä
        noussutta Petoa
        Tästä yhdistelmästä tulee se Pedon luku, jolla
        Saatana omiaan hallitsee. Ihmisen toisella
        puolella seisoo Saatana, joka panee keskellä
        olevan ihmisen kumartamaan toisella puolella
        seisovaa Antikristusta: 666.

KYLLÄ TEUVO AINAKIN SAATANAA TUO KOVASTI ESILLE, EIPÄ IHME SITTEN , ETTÄ MUUKIN TEKSTI ON SITTEN SEN MUKAISTA!

• muukalainen 4
        ja joku on todennut kirjoitti:

hänen kirjoittaneen rutkasti enemmän saatanasta kuin Jumalasta ja Jeesuksesta. Sekin on tärkeä asia kun punnitaan hengellisiä ulottuvuuksia!

on kerrottava saatanan työt.

Sillä teidät on pumpuloitu väärän armon suojiin.

Teille on tuotava julki synti, synniksi.

Sillä synnistä ei ole saanut puhua, kun ei paha
        ole kenkään ihminen toinen vain on parempi
        toista.

Tämä miksi ei ole saanut synnistä puhua on niitä
        ihmisen hienoja rakennelmia sitä ihmisen fiksuutta
        toista ihmistä kohtaan.
        Tässä on ajateltu sitä mikä on ihmisen eikä
        sitä mikä on Jumalan.
        Miettikää miten saastaista touhua.
        Tällaisella ns. "hyvällä" ajatuksella ollaan eksymässä ja eksyttämässä muita.

Miettikää todella ketä tahdotte palvella?

• Kun Saatana jää jossakin avauksessa pian toiseksi,
      niin heti kohta se pistää palvelijansa tekemään
      uuden avauksen samasta aiheesta. Ikään kuin se
      ei olisi koskaan saanut jauhoja suuhunsa.
      Puhdistaa suunsa, ja tulee taas uuden avauksen
      kanssa osoittamaan tyhmyyttään ja tietämättömyyttään.
      Mitä muuten tarkoittaa: "Pistänm?" Joten pistän
      tässä sinullekin uuden kysymyksen:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000014654127

• jonka Johannes

vuonna 96 ilmoitti jo silloin kaikille maailman porttoseurakunnille:

Onko sekin vain Sunin ilmoitusta, kun apostoli Johannes jo vuonna 90 kirjoitti:
      "Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa."

Kun näin oli jo silloin, niin missä kohdin Raamattua on ilmoitus, että tämän jälkeen
      koko maailma on joutunutkin hyvän valtaan?

• kaikki valta

Käärmeen pää poljettiin rikki Golgatalla. Jeesus on voittaja, jolla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Julistetaan nyt vaan Jeesuksen valtaa, eikä saatanan valtaa, jota hänen omansa ylistävät?

Matt.28
        16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
        17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• lihan maailmaan

Totuuden Henki tunnustaa Jeesuksen vallan myös lihan maailmassa eli ihmisten maailmassa. Antikristuksen henki ei tunnusta Jeesuksen valtaa lihan maailmassa, koska se tunnustaa Saatanan valtaa lihan maailmassa.

1.Joh.4
        1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta (Kristukseksi, lihaan tulleeksi), ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
        4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
        5 He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
        6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
        7 Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.
        8 Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.

• ovat paljastaneet

Saatanan ovelat juonet, joita se pappiensa kautta on aina maailmassa toteuttanut.

Jos Teuvo Suni ei näitäkään olisi paljastanut, ei hän Jumalan profeetta olisi.

Paljastihan hän Voitto Ramussa vaikuttavan hengen Saatanan valheen hengeksi, vaikka tätäkin
      väärää profeetta täällä monet ihmiset kovasti kiittelivät. Ennen kuin saivat tietää totuuden.

• armolahja

Henkien erottaminen edellyttää henkien erottamisen armolahjaa, jota Teuvo ei tiettävästi omaa. Lisäksi Teuvo ei koettele henkiä ollenkaan peläten siten syyllistyvänsä Pyhän Hengen pilkkaan, vaikka Johannes kehottaa aina seurakuntalaisia koettelemaan henget joka tilanteessa kun esiintyy hengen toimintaa (1.Joh.4:1-3).

Suosittelen kaikkia lukemaan Voitto Ramun kirjoittaman oppaan kuinka henget koetellaan käytännössä. "Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko,vaan koetelkaa henget ovatko ne Jumalasta"

Jumalan Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin, niin toki Totuuden Hengen saanut silloin myös tutkii kaiken, ja pitää sen mikä hyvä on.

• aikoja sitten

Matt. 23:34

Sentähden, katso, minä lähetän teidän tykönne profeettoja ja viisaita ja kirjanoppineita. Muutamat heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, ja toisia heistä te ruoskitte synagoogissanne ja vainoatte kaupungista kaupunkiin;

• henki ei ole

saatanasta...Teuvo Sunilla sen sijaan ei ole itsensä kirjoitusten perusteella todistusta, että hän olisi aikoinaan Lappeenrannan kirkossa todella kohdannut Jeesuksen, koska hän itse vakuuttaa, ettei Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen Pyhä Henki ole koskaan tullut yhteenkään pyhäkköön, temppeliin, synagoogaan jne..

Se, mitä Teuvo Suni on kohdannut Lappeerannan kiskossa ei ole todistettu, ei koeteltu...Jos hän on kuullut sanat. Olen Herra sinun Jumalasi...ym.sanoja, mitään koeteltua todistusta asialle ei kuitenkaan ole

Kun Urho Muroma koki viime vuosisadan alussa Johanneksen kirkossa vastaavanlaisen "nousun" Herran puoleen, tapausta Suni pitää vain sielullisen musiikin ja antikristus Albert Lunden
        puheiden yhteisvaikutuksena ja sielunvihollisen kohtaamisena, koska Pyhä Henki ei Sunin mukaan ole koskaan enää tullut kirkkoihin jne..

Huomionarvoista olisi lukea esim, alkuseurakunnan yhteuisistä kokouksista: "..he olivat alati, joka päivä yksimielisesti pyhäkössä...!" ja todeta, että tuskinpa he siellä ilman Jumalan Henkeä olivat!

• Tässä teille mestarinne kootuista valheista yksi
      tärkeä kohta, jota noudattamalla voitte vaivatta
      osallistua Pyhän Hengen pilkkaamiseen:

"Henkilössä vaikuttavan hengen tunnistaminen
      tapahtuu myöskin henkien erottamisen armolahjalla.
      Mutta sitähän lahjaa ei kaikilla ole, eikä se ole
      aina toiminnassa, niin rankka lahja se on kantaa."

Kyllä tällekin Ramun mantralle on jokainen
      Totuuden Hengen saanut ihminen makeasti nauranut,
      sillä vain Saatana pystyy antamaan omilleen
      käärmeen, kun he pyytävät häneltä munaa.

Minä en tähän keskusteluun enää puutu, joten saatte
      tauhassa pilkata Pyhää Henkeä, joka sydämessäni
      Kristuksen totuutta julistaa. Teillä ei enää ole
      estoja sen pilkaamiseen, koska Saatana on teidät
      jo täydellisesti totuudesta vieroittanut.

• analyysi

Yllä olevassa Teuvon tekstissä esiintyy

Saatanan nimi 2 kertaa.

Jeesuksen nimi 0 kertaa.

Saatana - Jeesus 2-0

Mitä siitä voimme päätellä?

• haluaa lausua
        analyysi kirjoitti:

Saatanan nimi 2 kertaa.

Jeesuksen nimi 0 kertaa.

Saatana - Jeesus 2-0

Rakastuttuani vaimooni huomasin ajattelevani vain häntä joka käänteessä. Ei siinä muita naisia tullut ajatelleeksi. Vain oma rakas, kuinka suloista oli lausua hänen nimensä silloin. Sitä ketä ihminen rakastaa, sitä myös paljon ajattelee ja tuo hänen nimeänsä esiin.

Raamattukin puhuu ensirakkaudesta hengellisessä elämässämme. Onkohan Sunin kohdalla ajateltava jotakin tältä kantilta: kukahan on Teuvolle rakas?

• eräs muukalainen
        analyysi kirjoitti:

Saatanan nimi 2 kertaa.

Jeesuksen nimi 0 kertaa.

Saatana - Jeesus 2-0

että uskon Teuvo pelkäävän Jumalaa niin, ettei hän turhaan hänen nimeänsä lausu,
        koska tietää, mikä rangaistus siitäkin tulee, jos hänen nimeään tyhjänpäiten hokee.

Samanlainen on tilanne Saatanan eksyttämien ihmisten kohdalla, eivät hekään
        hevillä uskalla oman jumalansa, Saatanan, nimeä ääneen lausua, koska pelkäävät
        häntä yhtä paljon kuin Totuuden Hengen saaneet ihmiset pelkäävät Jumalaa.

• ei johdata

karkuteille silloin kun on voitolla!

Miksi Teuvo Suni et pysty pysymään asiassa ja nöyrästi tunnustamaan olleesi väärässä väittäessäsi, että Jumalaa vastaan tehdyt synnit tulee kunkin selvitellä ilman ulkopuolisia, vaikka
        Naatan oli VT:ssä mainittuna Jumalan ja Daavidin välimiehenä ja UT:ssa Jeesus käskee päästämän tai pidättämään toisten synnit...Johannes lupaa , etä jos valkeudessa vaellamme, meillä on yhteys keskenämme ja Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä ja Jaakob kehottaa; tunnustakaa toisillenne syntinne!

Et jaksa kauaa kantaa syntitaakkojasi, ellei sinulla ole elävää seurakuhtayhteyttä, valkeutta, Jeesuksen veren voimaa ja puhdistusta,,Jeesuksen veri virtaa Jeesuksen ruumiin so. seurakuntalaisia yhdistäen,,,heidän kauttaan!

Teuvo! Jeesuksen nimessä: sinulta puuttuu seurakuntayhteys,,,vaikka monessa ásiassa oletkin oikeassa, sinulla ei ole profetoinnissakaan raittiutta ja nöyryyttä...ei koettelmisen alttiutta itseäsi kohtaan...toisia kyllä arvostelet ja rankasti...pilkkaat ja vähättelet itse ehtoollistakin...se ei ole Jumalan Hengestä!

• noin kirjoittaessaa:

"Henkilössä vaikuttavan hengen tunnistaminen
        tapahtuu myöskin henkien erottamisen armolahjalla.
        Mutta sitähän lahjaa ei kaikilla ole, eikä se ole
        aina toiminnassa, niin rankka lahja se on kantaa."

,,,vaan nimenomaan juuri noin se menee...Pyhä henki jakaa armolahjok´ja seurakunnan rakentumiseksi...armolahjoja tulee tavoitella...yksi tärkeä lahja on diakrisis eli henkien erottamisen ja arvostelemisen armolahja

Tunnen miehen, joka luki Raamattua ja löysi tuon asian juuri noin ja meni kirkkoherran tykö ja pyysi kättenpäällepanemisen kautta siunauksen saada diakrisis...Kirkkoherra tutkisteli kauan ja kyseli miksi tämä nuori mies tahtoi saada kyseisen lahjan..ja lopulta siunasi...ja niin Jumala antoi kyseisen lahjan,,,aivan juuri niinkuin Ramu kertoi...lahja on osoittautunut rankaksi ja monillekaan siitä ei voi puhua...monelle siitä on ollut hyötyä, koska vaimollaan on eksorkismin lahja, eli hän pystyy ajamaan saastaiset henget ulos ihmisistä Jeesuksen nimessä...sekin on rankkaa, koska noissa toiminnoissa on monenlaisia voimavaikutuksia...Totta kuitenkin, että Jeesus Kristus on Herra ja Jeesuksen nimi on kaiken yläpuolella, mutta välitilat ovat todella olleet vaikeita,,,rankaa, mutta toimii,.,.,kunnia Jumalalle Jeesuksen nimessä"

Ramun teksti ei ole matra, vaan täyttä asiaa!

• tutkija minäkin

Tuossa on kaksi eri tutkijaportaan kirjoitusta. Ensimmäinen on kirjoittanut sen totuutta etsien.

Toinen kirjoitus on syntynyt täydellisesti Saatanan hengen tuotteena, koska se ei halua
      yhdenkään ihmisen hänen porttoseurakuntiaan jättävän.

• Tutkijaporras

vaikka omaankin omankin mielipiteeni niin olisi sinun tutkijatason ihmisenä pitänyt tekstistä huomata etten varsinaisesti ottanut kantaa puoleen enkä toiseen vaan esitin kysymyksen. Vastaus esittämääni kysymykseen valaisisi arvoisan tutkivan raadin kykyä ottaa kantaa Sunin sanomaan ja hedelmään.

Kysymyshän kuului siten, että miten seurakunnista uloslähtevät uskovat voisivat toteuttaa seurakunnallisia toimintoja kuten ehtoollinen, yhteinen rukous ym

Muutenkin ihmetyttää tuo sinun asenteesi tuomita heti saatanan hengen tuotteeksi. oletko sunilainen ja siten jäävi ottamaan kantaa?

• Muukalainen 5
        Tutkijaporras kirjoitti:

vaikka omaankin omankin mielipiteeni niin olisi sinun tutkijatason ihmisenä pitänyt tekstistä huomata etten varsinaisesti ottanut kantaa puoleen enkä toiseen vaan esitin kysymyksen. Vastaus esittämääni kysymykseen valaisisi arvoisan tutkivan raadin kykyä ottaa kantaa Sunin sanomaan ja hedelmään.

Kysymyshän kuului siten, että miten seurakunnista uloslähtevät uskovat voisivat toteuttaa seurakunnallisia toimintoja kuten ehtoollinen, yhteinen rukous ym

Muutenkin ihmetyttää tuo sinun asenteesi tuomita heti saatanan hengen tuotteeksi. oletko sunilainen ja siten jäävi ottamaan kantaa?

Mitä yhteistä on pimeydellä ja valkeudella?
        yhteiset rukoukset ja ehtoolliset?

• oekee uskovaene

jottei vua ois Teukalla povessa sitä pelekuruuve henkee?

• "Jos teitä jossakin talossa tai kaupungissa ei oteta
      vastaan eikä teidän sanojanne kuunnella, lähtekää
      sieltä ja pudistakaa pöly jaloistanne.
      Totisesti: Sodoman ja Gomorran maa pääse
      tuomiopäivänä vähemmällä kui se kaupunki."

• pöytäkaveri

Teuvo, en ole puolesta enkä vastaan, mutta miltä mielestäsi näyttää tämä keskustelu?
        Itse koen ettei tässä ole päätä eikä häntää, eli plus miinus nolla.

Suni, jos saan neuvoa, niin älä ole kuin se entinen pokerihai joka läjäytti värisuoran heti pöytään, vaan tee niin kuin Sokrates, joka kysymyksillään johti kerskujan sanoistaan omaan satimeensa, hitaasti ja viivytellen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3667
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2396
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1955
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1721
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1493
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1448
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1311
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1246
    9. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      478
      1221
    10. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      76
      1135
    Aihe