voiko olla

nainen 46

jo alkamassa menopussi,kun ei ole viimekuus tullut menkkoja ollenkaan ,mut oireet olivat siis ärtyneisyys ja hikoilu yöllä ,aina menkkojen aikana mulla yöhikoiluu ei muuten;)
papassa kaikki on kunnossa,tähän asti on tullut säännölliseti menkat,nytkö se sitten alkaa ,meinaa ne vaihdevuodet??))
olen 46vee ja raskaana en voi olla,

4

1048

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen vuosimallia 59

Sitähän se. Itselläni alkoi vaihdevuosioireet jo 44 vuotiaana ja nyt minulla ei ole ollut kuukautisia ollenkaan 46 ikävuodesta lähtien. Yöhikoilu on välillä ihan kamalaa ja töissä yhtäkkinen kasvojen punotus hävettää välillä tosi kamalasti. Hirveän hermostunut olen ja ärtynyt, välillä tosi vihainen että ihan itteäkin pelottaa. Elikkä ihan sitä samaa sinulle tulee olemaan.

• nainen 46

voi menkat kerralla pois jäädä? tai mul on kyl vähetynyt ennen tätä jo 6vrk 3een vkr.
        ja pitääkö käydä gynel tai jotain niikun puhdistamas kohtuu? kun mun äiti sanoit et hän jotui kaavintaan kun menkat loppu .
        mut kun näin kysyn en ole "tyhmä" vaan tää on uus asia ;)
        ja oletko sä käynyt hakemassa itelles jotakin apuu oireisiis? mä aijon heti hakee geelii tai laastarin ,jos on kamala olla,tai apteekista "leidimenoo" se on kuulemma hyvää ollut oireiin;)mut kun mull aon lääkäril asia niinkyllä pyydän otaa hormonikokeen ja saa kattoo mun hormoonitason;)sit olen miettinyt et miksi tulee ns,menkkojen oireet?turvotusta ärtymystä.ja niin,mut ei menkkoja ,ja mua naurattaa kun ne oireet meni jo tältä kuulta taas ohi ,ja tulee varmaan taas ensikuus;)
        kaipa se mummutauti jo joutaa tullakkin,kun olenki jo mummu 2delle lapselle;)

• Nainen 45 vee
        nainen 46 kirjoitti:

voi menkat kerralla pois jäädä? tai mul on kyl vähetynyt ennen tätä jo 6vrk 3een vkr.
        ja pitääkö käydä gynel tai jotain niikun puhdistamas kohtuu? kun mun äiti sanoit et hän jotui kaavintaan kun menkat loppu .
        mut kun näin kysyn en ole "tyhmä" vaan tää on uus asia ;)
        ja oletko sä käynyt hakemassa itelles jotakin apuu oireisiis? mä aijon heti hakee geelii tai laastarin ,jos on kamala olla,tai apteekista "leidimenoo" se on kuulemma hyvää ollut oireiin;)mut kun mull aon lääkäril asia niinkyllä pyydän otaa hormonikokeen ja saa kattoo mun hormoonitason;)sit olen miettinyt et miksi tulee ns,menkkojen oireet?turvotusta ärtymystä.ja niin,mut ei menkkoja ,ja mua naurattaa kun ne oireet meni jo tältä kuulta taas ohi ,ja tulee varmaan taas ensikuus;)
        kaipa se mummutauti jo joutaa tullakkin,kun olenki jo mummu 2delle lapselle;)

Meidän muorilla alkoi menopaussi siten, että menkat alkoivat vaan harvenemaan. Vuodessa tuli 3-4 kertaa vuotoja muutaman vuoden ajan ja sitten ne vaan jäivät pois. Sitten hänelle tuli kohtuun polyyppeja, jotka kaavittiin pois. Muutaman kerran tuli myös ns. supermenkkoja / runsaat vuodot, johtuen juuri noista polyypeistä. Mitään lääkitystä hän ei tarvinnut, mutta jos on pahoja oireita, niin gynelle vaan.

• Nainen 45 vee kirjoitti:

Meidän muorilla alkoi menopaussi siten, että menkat alkoivat vaan harvenemaan. Vuodessa tuli 3-4 kertaa vuotoja muutaman vuoden ajan ja sitten ne vaan jäivät pois. Sitten hänelle tuli kohtuun polyyppeja, jotka kaavittiin pois. Muutaman kerran tuli myös ns. supermenkkoja / runsaat vuodot, johtuen juuri noista polyypeistä. Mitään lääkitystä hän ei tarvinnut, mutta jos on pahoja oireita, niin gynelle vaan.

mitään oireita oo, eikä minkään näköistä tiputteluukaan ei punasta ei valkosta;)) mun niki on muuten ihan ite vaihtunut ,että terveisin nainen 46:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1779
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1598
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1404
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1358
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1275
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1141
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1048
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      951
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      949
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      889
    Aihe