kertokaa ihmeessä miten asiat saa "raiteilleen" silloin kun äiti ei ole alkoholisti eikä huumeidenkäyttäjä, ei rikollinen tai väkivaltainen, silloin kun huostaanoton perusteluina ovat valheet äidistä ja lapsesta... kun perusteluina jotkin "salaiset" tiedot joita ei äidille itselleen voi paljastaa ettei vaan suuttuisi turhaan...vähitellenhän totuus paljastuu mutta sosiaalityönammattilainen naureskelee maitopartaansa saipa tehtyä kiusaa taas yhdellekin äidille ja lapselle... älkää turhaan rikollisia puolustelko vaan tuomitkaa oikea tuomio
mikäli tiedätte
17
891
Vastaukset
- puolustautua
Kun se viranomaisen "tieto" on sitä ainoaa oikeata tietoa ja se ratkaisee asiat. Oikeudet tunnetusti nuolee kuntien viranomaisia, joten sieltä harvemmin oikeutta saa, mutta jos löytyy hyvä lakimies, se saa kyllä jotain aikaiseksi, kyllä salaisetkin kansiot avautuu.
- avuton
entä millä kumoat ne "tiedot" jotka joku on kirjoittanut, kun jos sanot että tuo ei ole totta se on vaan mielipide josta ei tarvi välittää
- korjaamaan
avuton kirjoitti:
entä millä kumoat ne "tiedot" jotka joku on kirjoittanut, kun jos sanot että tuo ei ole totta se on vaan mielipide josta ei tarvi välittää
Jos viranomaisten tiedoissa on virheitä, on pyydettävä korjaamaan virheet. Pyyntö on tehtävä sille viranomaiselle joka virheellisen tiedon on kirjannut tai muulle, esim ko henkilön esimiehelle, sos johtajalle, tms.
Syytä olisi kaikkien tietojen olla kirjallisina. Ne tiedot saa itselleen, pitää kirjallinen pyyntö tehdä sille viranomaiselle jolla tiedot ovat. Ensimmäisellä kerralla en itse saanut, sitten kun tietosuojavaltuutettu puuttui asiaan, paperikasoja tuli, ja sen jälkeen aina, joskus pyytämättäkin.
Niistä "tiedoista" vielä, yleensä kyllä niin on, että joka parhaiten valehtelee, se voittaa. Jos viranomaisilla olevaa tietoa haluaa muuttaa mieleisekseen , eli oikeaksi, useimmiten se vaatii oikeudenkäynnin ja todistajat ratkaisee asian.
Itse tuon todistusaineiston kerään pitämällä aina nauhuria taskussa viranomaisten luona asioidessani. - tarkoitan
korjaamaan kirjoitti:
Jos viranomaisten tiedoissa on virheitä, on pyydettävä korjaamaan virheet. Pyyntö on tehtävä sille viranomaiselle joka virheellisen tiedon on kirjannut tai muulle, esim ko henkilön esimiehelle, sos johtajalle, tms.
Syytä olisi kaikkien tietojen olla kirjallisina. Ne tiedot saa itselleen, pitää kirjallinen pyyntö tehdä sille viranomaiselle jolla tiedot ovat. Ensimmäisellä kerralla en itse saanut, sitten kun tietosuojavaltuutettu puuttui asiaan, paperikasoja tuli, ja sen jälkeen aina, joskus pyytämättäkin.
Niistä "tiedoista" vielä, yleensä kyllä niin on, että joka parhaiten valehtelee, se voittaa. Jos viranomaisilla olevaa tietoa haluaa muuttaa mieleisekseen , eli oikeaksi, useimmiten se vaatii oikeudenkäynnin ja todistajat ratkaisee asian.
Itse tuon todistusaineiston kerään pitämällä aina nauhuria taskussa viranomaisten luona asioidessani.oletko siis sitä mieltä että sinun on todistettava sos.tt valehtelijaksi oikein KHOssa asti? ennen kuin saat lapsen kotiin... olemmeko siis jossain saippuaoopperassa vai miksi tuntuu niin epätodelliselta tuo touth, olenko tulossa hulluksi vai onko sosiaalityöntekijä hullu? kallistun jälkimmäiselle kannalle entä sinä?
- missä roikkuu
tarkoitan kirjoitti:
oletko siis sitä mieltä että sinun on todistettava sos.tt valehtelijaksi oikein KHOssa asti? ennen kuin saat lapsen kotiin... olemmeko siis jossain saippuaoopperassa vai miksi tuntuu niin epätodelliselta tuo touth, olenko tulossa hulluksi vai onko sosiaalityöntekijä hullu? kallistun jälkimmäiselle kannalle entä sinä?
Vai miten se sanonta olikaan. Jos sossut valehtelee, kyllä minun ja myös Sinun on todistettava ne valheet valheiksi. Jos emme pysty todistamaan, ne valheet ovatkin tosiasioita. Ja meidät leimataan hulluiksi.
Kun sillain pyrimme "tosiasioita" muuttelemaan.
Minunkin täytyi terveyteni todistaa oikein erikoislääkärin lausunnolla. Vastapuoli ei ole vielä lausuntoa itsestään esittänyt, siksipä hieman epäilen heidän olevan hulluja. Yleensä se vika onkin juuri sosiaaliviranomaisissa, en tiedä ovatko syntymähulluja vai virkako on pään sekoittanut. Sillä ei kai väliä kun sama lopputulos on kuitenkin, tekevät paljon kärsiviä ihmisiä. Enkä yhtään ihmettele enää niitä veritekoja mitä nykyään tapahtuu, kohde saisi olla vaan toinen.
- sheena2
Multa vietiin ensin lapsi sijaisperheeseen kokoaikaiseksi maattuani sairaalassa ja tämän jälkeen kun aloin toipua niin joulukuussa ei enää palautettu kotiin ja tuli päätös(täynnä valheita)..
minusta tehtiin hullu,väkivaltainen,huono äiti jne
vaikkakin kävin säännöllisesti töissä ja vein lastani aina silloin päiväkotiin. Vapaa-ajalla harrastettiin tai ihan vaan vietettiin koti-iltaa taikka lapsellani oli kaveri meillä yötä jne.
On aivan helvetin väärin että sossut eivät tiedä todellisuudesta mitään mutta kirjaavat papereihin mitä tykkäävät. Taistele siinä sitten.- lapsi vietiin
sheena2, miksi lapsi vietiin sairaalassa ollessasi , eikö ollut ketään hoitajaa, tuttavaa tai muuta, siksi aikaa ? Itseäni aina pelottaa se jos joudun sairaalaan, eikä ole ketään.....
- muuten lähtee lapset
lapsi vietiin kirjoitti:
sheena2, miksi lapsi vietiin sairaalassa ollessasi , eikö ollut ketään hoitajaa, tuttavaa tai muuta, siksi aikaa ? Itseäni aina pelottaa se jos joudun sairaalaan, eikä ole ketään.....
Pistän tähän oman konstini. Kävin molempien jalkojen suonikohjuleikkauksessa, eikä sossut tienneet yhtikäs mitään. Vaanivat jo silloin lapsiani ja minun oli valittava menenkö leikkaukseen vai pidänkö lapseni. Jos sossut olisivat saaneet tietää minun olevan sairaalassa, olisivat lapset taatusti sillä aikaa lähteneet. Päätin pitää lapseni ja käydä leikkauksessa. Varasin ruokaa kotiin ja vannotin lapsia olemaan sisätiloissa lähtiessäni aamulla leikkaukseen ja tullessani seuraavana päivänä kotiin välisen ajan. Lapsia oli neljä, pienin kolmen ja siitä parin vuoden välein vanhempia.
Kyllä jännitti, mutta tulin kotiin seuraavana päivänä jalat paketissa ja lapset oli tallella. Sain toiseen jalkaan sairaalasta stafylococcus-bakteerin ja paraneminen oli vähän hidasta. Kivuliastakin oli alkaa heti tehdä arjen askareet, mutta tuntuu vieläkin hyvältä kun sain asiani hoidettua, eikä sossu tiedä asiasta tänäkään päivänä.
Sossu kylläkin järjesti myöhemmin ansan ja vei lapset. Ilmoitti maireasti että voin tarvitessani viedä lapsia hoitoon jos tarvitsen aikaa kun tein opintojani ja lähetteli samalla minulle mielipuolen kirjoituksiaan kotiin vastattavaksi. Minä onneton ajattelin, että vastaan sen hullun kirjoituksiin kun vastausta pyysi ja vien lapset ehdottamaansa hoitoon pois näkemästä mielisairaan sossun tuotoksia kun levittelen kirjeensä pöydälle ja sieltä sossu nappasi lapset.
Nämä sossujen tekoset on niin uskomattomia ettei niitä usko ellei ole joutunut kohteeksi. Jos menee tällaisia kertomaan vaikkapa jollekin terapeutille, jotuu välittömästi psykiatriseen hoitoon ja minkä varaan sossu laskee luikahtaakseen tilanteesta voittajana. Nimittäin viranomaisten toilailuista jos puhuu mitä tekevät saa äkkiä hullun leiman itse. Sitä samaahan sijaisvanhemmat ovat tuoneet esille palstoilla, että biovanhemmat ovatkin sairauden tunnottomia kun valittavat lastensa huonosta kohtelusta tai jos lapset kertovat biovanhemmilleen kohtelustaan, sijaisvanhemmat leimaavat lapset valehtelijoiksi.
Aavistin silloin heti mistä on kyse, kun sossu oli varannut minulle ajan mielenterveystoimistoon. Ihmettelin kun kotiini tuli kirje mielenterveystoimistosta ja soittaessani ihmetystäni sinne sain kuulla sossun varanneen sen. Peruin ajan enkä mennyt ja ilmoitin sossulle että käyttäisi ajan itse.
Minulla ei ole ollut eikä ole päihteiden käyttöä. Aion vain pitää jääräpäisesti kiinni tavallisesta elämästä työssäkäynteineen ja velanmaksuineen ja lasten hoitamisineen. Ei käynyt sossulle. - koko ajan
muuten lähtee lapset kirjoitti:
Pistän tähän oman konstini. Kävin molempien jalkojen suonikohjuleikkauksessa, eikä sossut tienneet yhtikäs mitään. Vaanivat jo silloin lapsiani ja minun oli valittava menenkö leikkaukseen vai pidänkö lapseni. Jos sossut olisivat saaneet tietää minun olevan sairaalassa, olisivat lapset taatusti sillä aikaa lähteneet. Päätin pitää lapseni ja käydä leikkauksessa. Varasin ruokaa kotiin ja vannotin lapsia olemaan sisätiloissa lähtiessäni aamulla leikkaukseen ja tullessani seuraavana päivänä kotiin välisen ajan. Lapsia oli neljä, pienin kolmen ja siitä parin vuoden välein vanhempia.
Kyllä jännitti, mutta tulin kotiin seuraavana päivänä jalat paketissa ja lapset oli tallella. Sain toiseen jalkaan sairaalasta stafylococcus-bakteerin ja paraneminen oli vähän hidasta. Kivuliastakin oli alkaa heti tehdä arjen askareet, mutta tuntuu vieläkin hyvältä kun sain asiani hoidettua, eikä sossu tiedä asiasta tänäkään päivänä.
Sossu kylläkin järjesti myöhemmin ansan ja vei lapset. Ilmoitti maireasti että voin tarvitessani viedä lapsia hoitoon jos tarvitsen aikaa kun tein opintojani ja lähetteli samalla minulle mielipuolen kirjoituksiaan kotiin vastattavaksi. Minä onneton ajattelin, että vastaan sen hullun kirjoituksiin kun vastausta pyysi ja vien lapset ehdottamaansa hoitoon pois näkemästä mielisairaan sossun tuotoksia kun levittelen kirjeensä pöydälle ja sieltä sossu nappasi lapset.
Nämä sossujen tekoset on niin uskomattomia ettei niitä usko ellei ole joutunut kohteeksi. Jos menee tällaisia kertomaan vaikkapa jollekin terapeutille, jotuu välittömästi psykiatriseen hoitoon ja minkä varaan sossu laskee luikahtaakseen tilanteesta voittajana. Nimittäin viranomaisten toilailuista jos puhuu mitä tekevät saa äkkiä hullun leiman itse. Sitä samaahan sijaisvanhemmat ovat tuoneet esille palstoilla, että biovanhemmat ovatkin sairauden tunnottomia kun valittavat lastensa huonosta kohtelusta tai jos lapset kertovat biovanhemmilleen kohtelustaan, sijaisvanhemmat leimaavat lapset valehtelijoiksi.
Aavistin silloin heti mistä on kyse, kun sossu oli varannut minulle ajan mielenterveystoimistoon. Ihmettelin kun kotiini tuli kirje mielenterveystoimistosta ja soittaessani ihmetystäni sinne sain kuulla sossun varanneen sen. Peruin ajan enkä mennyt ja ilmoitin sossulle että käyttäisi ajan itse.
Minulla ei ole ollut eikä ole päihteiden käyttöä. Aion vain pitää jääräpäisesti kiinni tavallisesta elämästä työssäkäynteineen ja velanmaksuineen ja lasten hoitamisineen. Ei käynyt sossulle.ostin oveen kuusi lukkoa kaikki abloylukkoja, jokaiseen erilainen avain ja avaimia ei ole kuin yksi jokaiseenlukkoon huomaa jos yksikin hukkuu
kerran joku soitteli tunnin ja kakskymmentäkaks minuuttia mutta minä makailin vaan siinähän soitteli toisella kertaa soitti vaan kolme kertaa en tiä kuka oli mutta kai se joku sossu aikaansa kulutti kunnei muuta tekemistä ollut sitten vielä joku soitteli yks ilta mulla ei ollu valoja eikä telkka auki jos seurasivat ulkoa eivät nähneet mitään valoa kerran pidin telkkaa auki ja haastemies huuteli postiluukusta jotta kyllä hän tietää että kotona olette huusin ei olla kotona
uskohan haastemies kun ei enää soitellu siitä on kaks vuotta ei oo enää sen käynnin jälkeen käynyt epäilin kyllä ettei silloinkaan ollut haastemies vaan talonmies
sitte yks kerta alko yöllä kolmen aikaan kuuluun kauheaa kolinaa yläkerrasta ajattelin sossun tulevan sieltä ja tempaisin varsiluudan käteen olisin vetellyt korville mutta sitten hiljeni ei näkyny eikä kuulunu enää mitään
mutta sitten, no nyt kiehuu soppa ylitse kerron lisää pian - xxxxx
koko ajan kirjoitti:
ostin oveen kuusi lukkoa kaikki abloylukkoja, jokaiseen erilainen avain ja avaimia ei ole kuin yksi jokaiseenlukkoon huomaa jos yksikin hukkuu
kerran joku soitteli tunnin ja kakskymmentäkaks minuuttia mutta minä makailin vaan siinähän soitteli toisella kertaa soitti vaan kolme kertaa en tiä kuka oli mutta kai se joku sossu aikaansa kulutti kunnei muuta tekemistä ollut sitten vielä joku soitteli yks ilta mulla ei ollu valoja eikä telkka auki jos seurasivat ulkoa eivät nähneet mitään valoa kerran pidin telkkaa auki ja haastemies huuteli postiluukusta jotta kyllä hän tietää että kotona olette huusin ei olla kotona
uskohan haastemies kun ei enää soitellu siitä on kaks vuotta ei oo enää sen käynnin jälkeen käynyt epäilin kyllä ettei silloinkaan ollut haastemies vaan talonmies
sitte yks kerta alko yöllä kolmen aikaan kuuluun kauheaa kolinaa yläkerrasta ajattelin sossun tulevan sieltä ja tempaisin varsiluudan käteen olisin vetellyt korville mutta sitten hiljeni ei näkyny eikä kuulunu enää mitään
mutta sitten, no nyt kiehuu soppa ylitse kerron lisää pianEdellinen provo
- sellanen on
xxxxx kirjoitti:
Edellinen provo
ihan tosijuttu se edellinen, kaikkea voi tapahtua
lapsi vietiin kirjoitti:
Kyllähän isovanhemmat hetken pystyivät mutta heti kun eivät niin sossu kyllä kävi kiinni, paskiaiset!
olisi ne edes voineet ennalta varoittaa- että isovanhempia
Teresa30 kirjoitti:
Kyllähän isovanhemmat hetken pystyivät mutta heti kun eivät niin sossu kyllä kävi kiinni, paskiaiset!
olisi ne edes voineet ennalta varoittaaei tuettu, heti ollaan hakemassa lapselle vieraita kasvattajia.
Kyllä lapsen etu olisi saada olla tuttujen ihmisten seurassa silloin kun omat vanhemmat eivät siihen pysty.
Jos isovanhemmat uupuvat, heti lapsi pois.
Jos sijarit uupuvat, siitä ei välitetä tai lapsi kiertoon... - sheena2
että isovanhempia kirjoitti:
ei tuettu, heti ollaan hakemassa lapselle vieraita kasvattajia.
Kyllä lapsen etu olisi saada olla tuttujen ihmisten seurassa silloin kun omat vanhemmat eivät siihen pysty.
Jos isovanhemmat uupuvat, heti lapsi pois.
Jos sijarit uupuvat, siitä ei välitetä tai lapsi kiertoon...Tilanne on nyt se että olen ihan rikki näistä asioista ja itkeskelen koko ajan. Kumpa löytäisi jonkun tukihenkilön Helsingistä.....
- oletko ollut
sheena2 kirjoitti:
Tilanne on nyt se että olen ihan rikki näistä asioista ja itkeskelen koko ajan. Kumpa löytäisi jonkun tukihenkilön Helsingistä.....
siellä suljetulla keskustelupalstalla
ja pyytänyt sieltä jotakuta jo huostaanottorumbasta
selvinnyttä itsellesi tukihenkilöksi. - Nimetön
oletko ollut kirjoitti:
siellä suljetulla keskustelupalstalla
ja pyytänyt sieltä jotakuta jo huostaanottorumbasta
selvinnyttä itsellesi tukihenkilöksi.SORI,MUTTA MIKÄ ON SULJETTU KESKUSTELUPALSTA???tIEDÄN PALJON APUJA MILLÄ AUTTAA VANHEMPIA KUN OVAT TULLEET ASIATTOMASTI KOHDELLUIKSI SOS.VIRANOMAISTEN TOIMESTA.NYT PITÄISI SAADA KAIKKI NÄMÄ VANHEMMAT YHTEEN,JOTTA VOIDAAN NOSTAA RYHMÄKANNE.NORJASSA VALTIO ON VELVOLINEN MAKSAMAAN AIHEETTOMASTA HUOSTAANOTOSTA,SAMA TÄYTYY OLLA SUOMESSA!!!tehkööt työnsä sos.tt vakaalla ammattitaidolla,ei valtaansa hyväksi käyttäen.Asiat pitää saada myös välittömästi kärjäoikeuteen,hallinto-oikeus lienee vain suojatyöpaikka tuomareille koska kovin pos.tiiv.lausuntoja en ole sieltä kuullut
- sheena2
Nimetön kirjoitti:
SORI,MUTTA MIKÄ ON SULJETTU KESKUSTELUPALSTA???tIEDÄN PALJON APUJA MILLÄ AUTTAA VANHEMPIA KUN OVAT TULLEET ASIATTOMASTI KOHDELLUIKSI SOS.VIRANOMAISTEN TOIMESTA.NYT PITÄISI SAADA KAIKKI NÄMÄ VANHEMMAT YHTEEN,JOTTA VOIDAAN NOSTAA RYHMÄKANNE.NORJASSA VALTIO ON VELVOLINEN MAKSAMAAN AIHEETTOMASTA HUOSTAANOTOSTA,SAMA TÄYTYY OLLA SUOMESSA!!!tehkööt työnsä sos.tt vakaalla ammattitaidolla,ei valtaansa hyväksi käyttäen.Asiat pitää saada myös välittömästi kärjäoikeuteen,hallinto-oikeus lienee vain suojatyöpaikka tuomareille koska kovin pos.tiiv.lausuntoja en ole sieltä kuullut
tukihenkilöni on yhteis-ja yksinhuoltajaliitosta että siihen malliin. Siksi toisekseen vanhemmat.com ei ole suljettu palsta mutta sinne täytyy rekisteröityä(jos uskallat)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565360Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1141607
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2321564- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3101116- 721047