Mullan vaihto

ninni

Oletteko vaihtaneet kukille mullat alakuun aikana? Äitini sanoi että silloin onnistuu parhaiten. Ja milloin on alakuu? Kiitos vastauksista etukäteen..

7

2483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anna_

Yläkuuhun pitää mullat vaihtaa, pistokkaat ottaa ja siemenet kylvää. Näin minä olen kuullut. Enpä tiedä, mikä se oikea termi on, mutta joka tapauksessa tarkoittaa sitä aikaa, kun kuu kasvaa. Nyt on täysikuu ja siitä se alkaa pienenemään, parin viikon päästä siis on taas kasvavan kuun aika. Viime vuonna kylvin samettikukkia kahteen otteeseen, ja kasvavan kuun aikaan kylvetyt kasvoivat paljon paremmin! Nyt otin muratista pistokkaita, oikein odotin kasvavaa kuuta, ja kappas vaan, rupesivat työntämään juurta hetkessä, joskus ovat jököttäneet viikkokausia juurettomina vedessä. Pakko kai uskoa tuohon kuuhommaan!

• ninni

taisin sekoittaa ylä- ja alakuun... Kiitos vastauksesta!

• tarkalleen tuota

Alakuu tarkoittaa ajanjaksoa jolloin kuu kiertää "matalemmalla" ja yläkuu sitä ajanjaksoa kun korkealla. Tyypillisesti kesä-joulu joulu-kesä

• rita

Näin täytyy uskoa.Kaikki kesäkukan taimet iti alle viikossa ja kasvavat hyvin.Keijunmekkokin ja lopeliat ym. Olen sen huomannut jo vuosia sitten.Joten odotellaan rauhassa seuraavaa kylvöjaksoa.

• Anonyymi

Sinulla on kuukauden väärin Kasvihan näytti että nyt on juurien vuoro kun ototit sitä yläkuuta joka on varren vuori. Jostain kumman syystä nuo kasvit tietää jota me ei tiedetä.

• Anonyymi

olen äitisi kanssa samaa mieltä. Kasvi kasvattaa juuristoaa alakuussa ja vartta yläkuussa. Alakuun istukkaat juurtuu hyvin onnistumien on varmempaa.

• Anonyymi

Oli aika nostaa tämäkin aloitus...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2982
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2857
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1832
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1689
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1622
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1610
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe