Mistä saisi? tekeekö mitään?
Kilpi pikakytkentäkolmio
7
4200
Vastaukset
- 7011
Olen itse hankkinut Kilpi-pikakytkentälaitteen muistini mukaan 80-90 lukujen taitteessa. Valmistaja taisi olla ns. pikkufirma ja ei ole tiedossa, valmistetaanko tätä enää lainkaan. Olettaisin maaseudun murroksessa (lue EU)laitteen käyttäjien vähentyneen niin paljon, että menekkiä ei ole paljoakaan. Samoihin aikoihin saattoi tulla vetovarsiin pikakytkentäkourat, joten kilpailua oli riittävästi.
Pikakytkentälaite toimii juuri niin hyvin, kuin sen luvattiin toimivankin. Raskaskin kone voidaan jättää pois perästä ilman, että nousee traktorista irrottelemaan ja takaisinotto traktorin perään sujuu hyvin. Laite sallii myös peräkärryn oton traktoriin. Minulla on Kilpi-laitteen sovitusosa kyntöauraan, joten senkin käyttö pikakiinnityksenä onnistuu.- Vai olisiko?
Millainen se niin kuin on?
Ollapa kuva, kun kuulostaa niin mielenkiintoiselta vehkeeltä. Vai olisiko? kirjoitti:
Millainen se niin kuin on?
Ollapa kuva, kun kuulostaa niin mielenkiintoiselta vehkeeltä.tai ainakin n. 15 viimeistä vuotta valmisttu on sellainen kaarikytkin (ei enää kolmio) jossa työkone kytketään työkoneessa oleviin U-kouriin (hitsatut tai irroitettava välikappale)alhaalta ja työntövarren tappiin ylhäältä lukituskouralla. Irroitus tapahtuu yläkouran lukistushihnasta vetämännä ja laskemalla nostolaite alas.
Erittäin kätevä ja TURVALLINEN kun ei tarvitse mennä tr ja työkoneen väliin, muuta kuin mahdolliset letkut ja voa kytkemään sen jälkeen kuin kone on jo turvallisesti kiinni.
Lisäksi sivurajoittimet ja työntövarsi on aina kiinni ja kohdallaan.
Vaatii (silloin aina helppo kytkentä) hydraulisen työntövarren ja mielelään kaltevuudensäädön,silloin ei ole tarkka kohdalleajostakaan 5-10 sm.Käy myös tarvittaessa etupäähän.
Ainoa missä sitä ei kannata pitää paikallaan on voa-aksellilla varustettu hinattava työkone/kärry, muuten nivelakselia saa varoa aika lailla.
Parhaimpia keksintojä mitä tr-keksitty, mallia on vaan monta erilaista varsinkin euroopassa, siellä jo yleisesti käytössä.
Valmistaja (vuosia sitten tehdyssä esitteestä)A.& O. Kärkkäinen
74170 Soinlahti Iisalmi/ Kiuruvesi
P.977-423307 977-53044 ei varmaan enää voimassa!- Kilpi-pikakytkentälaite
kawasaki250 kirjoitti:
tai ainakin n. 15 viimeistä vuotta valmisttu on sellainen kaarikytkin (ei enää kolmio) jossa työkone kytketään työkoneessa oleviin U-kouriin (hitsatut tai irroitettava välikappale)alhaalta ja työntövarren tappiin ylhäältä lukituskouralla. Irroitus tapahtuu yläkouran lukistushihnasta vetämännä ja laskemalla nostolaite alas.
Erittäin kätevä ja TURVALLINEN kun ei tarvitse mennä tr ja työkoneen väliin, muuta kuin mahdolliset letkut ja voa kytkemään sen jälkeen kuin kone on jo turvallisesti kiinni.
Lisäksi sivurajoittimet ja työntövarsi on aina kiinni ja kohdallaan.
Vaatii (silloin aina helppo kytkentä) hydraulisen työntövarren ja mielelään kaltevuudensäädön,silloin ei ole tarkka kohdalleajostakaan 5-10 sm.Käy myös tarvittaessa etupäähän.
Ainoa missä sitä ei kannata pitää paikallaan on voa-aksellilla varustettu hinattava työkone/kärry, muuten nivelakselia saa varoa aika lailla.
Parhaimpia keksintojä mitä tr-keksitty, mallia on vaan monta erilaista varsinkin euroopassa, siellä jo yleisesti käytössä.
Valmistaja (vuosia sitten tehdyssä esitteestä)A.& O. Kärkkäinen
74170 Soinlahti Iisalmi/ Kiuruvesi
P.977-423307 977-53044 ei varmaan enää voimassa!Kuvauksesi sopii juuri Kilpi-merkkiseen pikakytkentälaitteeseen. IKH:n sivuilla on ns. kolmio-malliset. En löytänyt hakukoneella enää kyseistä firmaa.
Kilpi-pikakytkentälaite kirjoitti:
Kuvauksesi sopii juuri Kilpi-merkkiseen pikakytkentälaitteeseen. IKH:n sivuilla on ns. kolmio-malliset. En löytänyt hakukoneella enää kyseistä firmaa.
se kilpi nimeltään, itsellä niitä 3 kpl käytössä,
toisessa koneessa molemmissa päissä.
Valitettavaa jos sen valmistus lopetettu,
jostakin vois löytää, kun laittais ilmoituksen, ja niitä työkonekouria pystyy itsekin tekemään , jos saa raudan taipumaan ja hitsaus onnistuu.
- Massikka 35
ainakin IKH:n valikoimista nostolaitetarvikkeiden puolelta.
- Pehtoori,
Mielenkiintoinen laite, onko kellään kuvia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565710Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141737
- 941566
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391369Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121325Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3521286