Hauskin leikki ?

taff

Mikä on hauskin Leikki a)sinun /b) koirasi mielestä ?
Meillä 3 kk vanha pentu tykkää hirveästi repimisleikeistä ja tuo jatkuvasti leluja minulle revittäväksi ja välillä lelu heitetään kauemmaksi ja pentu hakee sen , sitten taas revitään palkkioksi. Nämä repimisleikit eivät kuitenkään käsittääkseni ole kauhean hyviä tai ne voi lisätä itsetuntoa liikaakin tai korostaa koiran piileviä aggressiivisia piirteitä tai näin olen ainakin ymmärtänyt, siksi nyt kyselen vinkkejä erilaisista leikeistä mistä koirat tykkää.

34

8062

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meillä ainakin tykätään jalkapalloa pelata..=) Koira on ihan innoissaan kun sitä pelaillaan.. Myös talvella tykätään kun lumipalloja heitellään.

• Nuusku

Meillä tykätään etsimisleikeistä..Wc paperi hylsyn sisälle nameja ja päädyt kiinni tai sitten johonkin tyhjään muovipulloon nameja..niitä ne tykkää pyöritellä ja toinen mikä on kiva niin vetämisleikit!:)

• Emäntä
        Nuusku kirjoitti:

Meillä tykätään etsimisleikeistä..Wc paperi hylsyn sisälle nameja ja päädyt kiinni tai sitten johonkin tyhjään muovipulloon nameja..niitä ne tykkää pyöritellä ja toinen mikä on kiva niin vetämisleikit!:)

Oma koirani pitää maitopurkkien repimisestä, olipahan sisällä nameja tai ei.

• Anonymous

Mun koiran mielestä kivointa on kun noudetaan frisbeetä :D Itsehän siinä ei paljoa tartte liikkua, kun vaan heittää sitä niin koira hakee (en siis ole mikään laiska)

• eppulainen

näillä paimentajilla..menen polvilleni etukroppa maahan ja töpsyttelen sormilla ympäriinsä ja pentu yrittää saada kiinni.heti jos hampaat osuu niin leikki loppuu,tassulla saa otta kiinni.

• Sirkuttaja

Lopeta tuo leikki,ei ole tarkoitus koiran leikkiä ihmisellä. Ajattele miten pentu isona eroittaa mikä on leikkiä? Minä puhun monesti koiralleni sormin ja käsin,eipä tarvitse lenkkipolulla huudella koiralleni. Jos se leikkisi käsilläni,miten sitten komennat tai paremminkin ohjaat ystävääsi? Osta tai tee lelu se on parasta. Hyvää jatkoa..

• eppulainen
        Sirkuttaja kirjoitti:

Lopeta tuo leikki,ei ole tarkoitus koiran leikkiä ihmisellä. Ajattele miten pentu isona eroittaa mikä on leikkiä? Minä puhun monesti koiralleni sormin ja käsin,eipä tarvitse lenkkipolulla huudella koiralleni. Jos se leikkisi käsilläni,miten sitten komennat tai paremminkin ohjaat ystävääsi? Osta tai tee lelu se on parasta. Hyvää jatkoa..

olen sitä leikkinyt 10 vuotta koirieni kanssa.
        silti käsimerkit toimivat loistavasti koirilleni, etusormi on käsky-jumala; jos se on pystyssä kaikki seis. olen sen verran tiukka laumanjohtaja että koirilleni ei ole epäselvää se kun sanon loppu.

• Minä_Itte
        Sirkuttaja kirjoitti:

Itse olen leikkinyt koiran kanssa tuota samaa, eikä siitä purijaa ole tullut (niistä itseasiassa, 4 koira minun perheessäni menossa)
        Samoin ohjaan käsimerkeillä hauvaa kotona ja pihalla.
        Kyllä normaalijärkinen koira erottaa milloin se saa "leikki"purra ja milloin ei

• mä oon
        eppulainen kirjoitti:

olen sitä leikkinyt 10 vuotta koirieni kanssa.
        silti käsimerkit toimivat loistavasti koirilleni, etusormi on käsky-jumala; jos se on pystyssä kaikki seis. olen sen verran tiukka laumanjohtaja että koirilleni ei ole epäselvää se kun sanon loppu.

sitä mieltä että käy jos koira tassulla ottaa. Jos se puree on hyvä lopettaa. Mulla on ittelläni kohta puoltoistauotias kääpiösnautseri

• noutaja..

tykkää hakea piilotettuja leluja.

• nappi

Piparipiilo on aika kivaa meidän koirastamme.Se odottaa toisessa huoneessa kun piilottelemme piparinpaloja eripaikkohin koiran ulottuville ja kun saa käskyn etsiä niin voi sitä riemua kun etsintä alkaa ja aina löytyy hyvä makupala ja taas seuraava ja välillä etsintä jatkuu vaikka kaikki on jo löytynyt.

• myös
        nappi kirjoitti:

Piparipiilo on aika kivaa meidän koirastamme.Se odottaa toisessa huoneessa kun piilottelemme piparinpaloja eripaikkohin koiran ulottuville ja kun saa käskyn etsiä niin voi sitä riemua kun etsintä alkaa ja aina löytyy hyvä makupala ja taas seuraava ja välillä etsintä jatkuu vaikka kaikki on jo löytynyt.

tykätään tuosta piilosleikistä :)) Myös tykkäävät oikeasta piilosilla olosta tai siis kun muksut menevät piiloon...näyttävät sitten onnellisina heti missä muksut on ja lapsia kiukuttaa :)))
        Mulla on kaksi koiraa ja ne riehuvat keskenään, niillä on todella hauskaa aina, jos toinen yrittää vähän levätä niin toinen menee vetämään hännästä tai korvasta ja hyppää vähän kauemmas odottamaan...jos ei heti onnistu niin yrittää yleensä kunnes toinen myös innostuu ja sitten riehutaan :)) Ei tarvitse telkkaria katsella vaan istutaan usein sohvalla katselemassa kun koirat leikkivät keskenään, se on sitä parasta komediaa!

• reaperjamoona

No tuo meidän saku on ihan höpelönä kepin ja lumipallon heittoon,sitä se jaksaisi vaikka kuinka!=)Rotkun lempileikki on taistelu,eli siis voimien mittely esineestä,kovasti olen sitäkin yrittänyt lumipallon perään innostaa mutta herra vaan tuhahtaa eikä ymmärrä ideaa juosta jonkun perässä hulluna,heh...;)

• Musti

Piilosta ulkona metsässä tai koirapuistossa.
      Kun koiran huomio muualla, mennään piiloon ja hetken päästä koira etsii. Tuntee jo leikin ja tykkää siitä.Kun on pienestä asti leikitty, se ei itsekään häviä pitkälle vaan vahtii että ollaan näkösällä.

• taff

leikkivinkeistä. Nyt aletaan pennun kanssa leikkimään erilaisia leikkejä

• Meillä tuo nuorempi tykkää ainakin kaikenlaisten esineíden heittelystä - ainakin kun sen ei tarvitse tuoda niitä heti minulle. Lisäksi se varmasti tykkää erilaisista etsimisjutuista, esim. piilotetun lelun tai namien etsimisestä ja jäljestä, joka oikeastaan on piilotetun lelun etsimistä.
      Mutta ihan hulluksi sen saa talutushihnanrepimisleikillä. Eli se roikkuu hampaillaan hihnan päässä ja minä kiskon toisesta päästä. Samalla tavalla leikitään erilaisten palveluskoirien, etenkin käyttömalien ja saqksanpaimenkoirien kanssa. Koira on siis belgianpaimenkoira tervueren.

Joo, repimisleikillä vahvistetaan koiran saalisviettiä ja joskus myös itsetuntoa. Leikki on varmaasti aika kiihdyttävä eikä sitä saisi siksi leikkiä liikaa. Leikki käy kuitenkin esim. palkaksi huippuhyvästä suorituksesta. "Patukalla" koulutetut koirat tekevät opetetut liikkeet yleensä reippaasti ja innokkaasti. Repimisleikkiä on kuitenkin osattava käyttää oikein.

Muista, että sinä päätät, milloin leikitään. sinä otat lelun esiin, kun haluat leikkiä koiran kanssa. Sinä myös lopetat leikin, ja koiran on kiltisti luovutettava lelu sinulle. Jos koira vain aina vain tuo leluja sinulle, vaikka et haluaisi leikkiä, lita kaikki lelut kaappiin. Lelu tulee vain, kun sinä haluat leikkiä.

Voit leikkiä namin piilotusta, se on rauhallista vastapainoa riehumiselle. Voit myös antaa koiralle lisähaastetta lelunrepimisleikkiin alkamalla piilotella lelua sen sijaan, että koira saa repiä ja riehua sen kanssa. Tästä voi myöhemmin rakentaa vaikka millaisia etsimisjuttuja: itse olen opettanut lelun avulla koiralle jäljestystä, ja joku voi opettaa vaikka etsimään lenkillä hukkuneet hanskat/avaimet tms.

Ja leikin lomassa voi opettaa koiralle temppuja ja tokojuttuja, niistä voi tehdä ihan oman leikinkin. Se on hyödyllistä.

• agency

Riippuu täysin haukusta.
      Minulla on sellainen 35 kiloinen, melko hurjaluonteinen, mutta takuulla pelkkää komentoa uskova otus.
      Se hajoittaa ihan huvin vuoksi yhden tennispallon päivässä.
      Energian on purkauduttava positiivisesti!

• koiran omistaja

minulla on itelläni sekarotuinen koira se tykkäsi myös pentuna repimis leikeistä... minä tein näin
      revin koirani kanssa kaikilla mitä se minulle toi ja aina kun minulle riitti rääkäsin oikein lujaa että lopeta aina lopeta. nyt koirani on noin 6 vuotta ja tykkää vieläkin repiä mutta vain silloin kun antaa luvan eei tule mitenkään akressiiviseksi jos näytät kuka on pomo ja käytät paljon eri äänen sävyjä niin koira oppii mikäö on väärin ja mikä ei..

• tanskandoggi

tykkää tanssimisesta yli kaiken!Vaikka se olisi nukkumassa ja itse ottaa pari tanssiaskelta niin se tulee heti mukaan.Ei mitään oikeata koiratanssia,vaan tanssitaan discoa ja hypitään hevin tahdissa.Välillä se osaa pyörähtää ja mennä minun ympäri.Joskus se jopa hakee minua tanssiin kun musiikki soi.
      Piilottamisleikit on kanssa kivoja ja takaa-ajo puistossa,siis vuorotellen ajetaan toisiamme takaa.Jalkapallo kuuluu myös suosikkeihin,varsinkin pihan lasten kanssa ja yleensä se on maalivahti.

Rakastan koiria ihan mielettömästi!On ihanaa leikkiä ja peuhata oman kiltin hassun pöhköliinin kanssa!=)=)

• virtuaali susiko

koira on suden sukua. samat kaikki pätee kaikkiin koiriin kuin kaikkiin susiin. perusluonteen piirteitä voi vahvistaa tai laimentaa, ei niitä koskaan voi muuttaa. jokainen eläinkin on yksilö mutta perusleikki kaikille koirille on pallo ja takaa-ajo. muu on pelkkää höpinää eikä käsityksesi
      " repimisleikit eivät kuitenkään käsittääkseni ole kauhean hyviä tai ne voi lisätä itsetuntoa liikaakin tai korostaa koiran piileviä aggressiivisia piirteitä "
      osoita eläimen luonteen tuntemusta, vaan on yleinen ihmisen luulo siitä mikä koiraeläin on. perehdy, luepas joku perusteos koiranhistoriasta, jossa luonne kuvataan ja unohda hetkeksi puudelivauvan hössötys päiväkirjat, koska jokaisen koiran perusvietit ovat roduista riippumatta samaa.

• isäntä

Yhdyn edelliseen, siinä oli hyvin oivallettu. Vaikka seurakoiraksi jalostetut rodut joskus viihtyvätkin parhaiten sisällä, niin silti meidän bokserit ovat aina rakastaneet nouto-, takaa-ajo ja etsintäleikkejä. Myös ne luonteeltaan kaikkein arimmat.
        Vinkkinä niille joilla ei ole aikaa tai liikuntakykyä muihin leikkeihin: aina kun annat makupalan koiralle, niin piilota se asuntoon ja anna koiran etsiä se. Tästä tulee pian koiralle rakas rituaali, joka lisäksi stimuloi koiran luontaista viettiä.

• Sirkuttaja

Koirasi saa sinut leikkimään seuraa johtajaa ja johtaja on koira. Koira on hyvä ja sympaattinen kaveri,jonka päämäärä on miellyttää ihmistä saadakseen tahtonsa toteutettua. Siten myös koirat opetetaan annetaan kiitos,kun se toimii oikein ja vain silloin. Koirat on ihania,kaikki kasvattajat ei ole,ne huutaa koiralle tai lyö laittaa kiinni ja koirparka ei ymmärrä miksi.Se vain on iloinen kun pääsee irti tai sitä paapotaan ;)

• semmu

Purkkien repiminen tuntuu olevan tällä hetkellä 9 kk noutajalla. On myös tullut huomattua, koiralle on käskyjen noudattaminen paljon mieluisampaa ja parempaa jos palkkana leikitäänkin kepillä eikä anneta namua. Kepin etsimisestä on tullu uus hauska leikki ulkosalla.

• Mustatassu

keskittyisit leikin varjolla opettamiseen,niin siitä olisi tulevaisuudessa enempi hyötyä,kuin pähkäillä mitä leikkejä voit koirasi kanssa harrastaa.

• sisäleikkinä: eteiskäytävällä istuu kaksi ihmistä (molemmissa päissä eteistä) ja välillä kulkee tennispallo, milloin se vierii lattiaa myöten, milloin pomppii tai lentää matalalla ja sitä sitten otetaan kiinni kilpaa, kun pallon sitten saa kiinni niin tuo jommalle kummalle ihmiselle, kumpi on lähempänä, sitten kiitellään ja rapsutellaan "hyvä poika" ja taas leikki jatkuu, menee usein tuntejakin touhussa..

ulkoleikkeinä; jalkapallonpelaus, kapulan nouto,pallonnouto, etsintä, halkojen kanto... sekä "kukkulankuningas" eli kiipeillään mahdollisimman korkealle... niin ja meinasi unohtua, omatekoinen agilityrata

• blondi-72hki

Mieluisin leikki on heittää lelua kauemmaksi tuo sen takas ja ravistelee sitä vetää poispäin ja jos itse ns.murisee niin koira tekee saman äänen yhtä kovaa mutta jos on itse hiljaa niin ei koirakaan murise..

• harjaantunut

katuharja alkaa olla poikki ja muoviharjakset pitkin pihamaata.Välillä oikein hirvittää kun harja heiluu auton vierellä ja pienempi koira saa väistellä.koiralla on ikää 10kk ja kooltaan se on 15 kg sekä monirotuinen.Kaikki pallotkin käy sekä polttopuut jotka se hakee puuvajasta.

• NEUVON SAANUT

Hei,

Minulla on nyt vuoden ikäinen perhoskoira ja viimekesänä tapasimme lenkillä miehen, joka kasvatti saksanpaimenkoisia poliisikoiriksi. Hän sanoi, että koiran itsetunto kasvaa huomattavasti, jos se saa, silloin esim. ruohotupsun. Ensiksi hän piti sitä itsellään ja antoi lopulta koirani ottaa ruohotupsun suuhun. Hän kuitenkin sanoi, ettei koira saa suinkaan voittaa joka kerta ja leikki ei saa kestää pitkään.

Rakkain leikki oman koirani kanssa on se, että hän tuntee olevansa rakastettu ja niin tunnen minäkin. Minun koirani on vienyt sydämeni täysin ja uskon, että minullakin on paikka hänen sydämessään, sillä hän seuraa minua kuin hai laivaa. Koskaan se ei ole tehnyt mitään luvatonta, vaikka minullakin on pehmoleluja sängyllä. Hänellä on omat lelunsa ja rakkain on tällä hetkellä pieni kissan pallo, jota hän iloisesti kujettelee.

Iloisia hetkiä pentusi kanssa. Niin ja muista, että et koskaan rankaise koiraasi lyömällä - alenna, hiljennä ääntäsi ja sano vaikka hyi hyi hyvin hitaasti. Koira on viisas ja ymmärtää, että jokin meni pieleen. Itse heilutan vielä sormea varmuuden vuoksi. No tosi harvoin on tullut tilanteita, että on pitänyt torua:)

• ovat mieleen

pienelle villakoiralleni. Samoin erilaiset temput, esim. renkaan läpi tai esteen yli hyppääminen. Pieni superpalloja koiratytteli pompottelee usein itsekseenkin. Lempilelu on varmaan muropallo: se täytetään koiran muroilla ja palloa pyörittelemällä koira saa ´pienestä reiästä tippumaan lisää muroja. Eläinkaupasta neuvoivat toissa joulun lahjaksi tyttelilleni.:)

• Minä_Itte

Vanhempi koira 14 vuotta ei enää niin paljon leiki.
      Nuorempana sillä oli taipumusta vetoleikkeihin ja "myyräjahtiin", sekä etsintöihin.
      Nuorempi 18 kk leikkii mielellään "myyräleikkiä" ja noutaa erittäin mielellään kaikenlaista (joskus turhankin innokkaasti), nuuskua (etsintöihin) ollaan nuorenkin koiran kanssa leikitty aika paljon

- Myyräleikki koostuu peitosta ja ihmisestä (tai vetolelusta) käsi tai vetolelu laitetaan piiloon peiton alle ja siellä sitä liikutellaan ja hielutellaan (pieniä liikkeitä). Yleensä koira villiintyy aika railakkaaksi tästä leikistä kaivamalla ja tonkimalla "myyrää" peiton alta.
      kannattaa varata tietty peitto tai matto tätä leikkiä varten (ei se kallein mitä löytyy)

- nuusku (etsintä) pikkupennulla koiran on hyvä nähdä etsittävä tai seurata vanhemman koiran kanssa mikä on jutun juoni.
      otetaan joku herkku, lihapulla, kuivalihasuikale tai koirasuklaa tms. ja vedetään sitä pitkin lattiaa niin että jää haju jälki. Piilotetaan (varsinkin pikkupennulla helppoon paikkaan) herkku ja päästettän koira aetsimään. Toinen versio on tehdä "hajuvana" ripottelemalla jotain erityisen herkullista vanaksi siten että alussa palat ovat noin 15 cm:n päässä toisistaan ja loppupäässä koirasta riippuen puolesta metristä puoleentoista, ja sitten koira vapaaksi.

• Kääpiösnautseri

Samanlaisista leikeistä se meiänki koira tykkää... En mä usko että jotain aggressiivisia piirteitä tulis esiin... riippu tietty koiran luonteesta. Meiän koira (kääpiösnautseri) on kohta.1v 5kk... Ei siinä vielä oo mitään näkyny... Ite en oo niin kiinnostunut sisällä heittämään leluja, ulkona kylläkin... Sisällä on ihanaa kun pieni ja väsynyt koira tulee syliin... =)

• aaa

meiän 9 vuotias koira on tykänny koko elämänsä pyöriä lumihangessa ja pyörii yhä lenkin jälkeen, oikein hauskan näköstä ku koko pää aina hangen sisällä.

• enne

Itse tykkään sellaisesta "ryömimisleikistä" missä koira ryömii ja nostelee tassuja, sitten se yrittää muka ottaa kiinni sillain jännästi, tosi hauskaa aina on meillä! Samoin sellaista että heitetään pallo ja sitten juostaan perään tai niin että revitään palloa ;D
      Esteiden hyppiminen on myös hauskaa ja temppujen opetteleminen! Ja samoin tämä piiloleikki on myös tosi huvittavaa, meidän koira ainakin ihan innoissaan etsii aina!

• tästä tykkäs

Tanskandoggini tykkäs kun komensin sen istumaan
      keittiössä,,sitten otin HK.sinista ja annoin sen haistaa sitä,,ja piilotin sen jonnekin
      asuntoon ja komensin,,etsi,,,se aina löysi
      ja oli onnelinen onnistumisestaan(((ps
      elä vie suraan kätköön sit makkaraa,,vaan hajusta
      muitakin paikkoja,koira kyllä löytää)

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5360
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2367
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1607
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      232
      1564
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      310
      1116
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      1047
    Aihe