...Alice Cooperin Poisonia?
Mua häiritsee suunnattomasti yhdessä kohtaa ja kuulen aina päässäni tän tutun "I want to love you but I better not
Touch (don’t touch)
I want to hold you but my senses
Tell me to stop" jne.
En tie onko tarpeeksi paljon ollakseen plagiointia, mutta mun korvaa se häiritsee.
Kuuleeko kukaan muu lordin biisissä...
18
1032
Vastaukset
- ...
Tuota nyt on täällä toitotettu jo ties kuinka monta kertaa ja itse olen nuo molemmat kuunnellut ties kuinka usein enkä juurikaan löydä yhtymäkohtia...
Joku nero kuitenkin alkaa huutamaan että pitää olla tosi pro että kuulee... ehkä olenkin liian pro koska en sitä huomaa... - Monikin
Tervetuloa joukkoon!
Kyllä Herra ... on nyt väärässä tässä asiassa.
Voit lukea kommenttini tuolta:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=124&conference=1500000000000020&posting=22000000014989208
Tai täältä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=124&conference=1500000000000020&posting=22000000015046326 - tv oli auki
Joo, oli menossa yhdestä huoneesta keittiöön, tv oli auki olohuoneessa. En seurannut itse noita kisoja, mutta yht´äkkiä kuulin sen; kuka laulaa tuon tutun laulun tuolla lailla ja hups, mitä näinkään, se oli suomen euroviisuehdokas, Lordi. Enpä ole ennen kirjoitellut tänne.
- kuunnellessa
huomaa jonkinlaista yhtäläisyyttä, mutta ei niin paljoa että se häiritsisi. Tuskinpa siitä mitään plagiointisyytöksiä tulee.
- Ei Kuulosta
Ite kuuntelin moneen kertaan, enkä saanu siihen juurikaan yhdenkaltaisuutta Poison biisin kanssa. Ja mitä väliä vaikka olisikin? On olemassa vain rajattumäärä säveliä olemassa jotka kuulostaa hyvältä yhdessä, niin joskus on pakko kuulostaa hieman samalta kuin joku muukin biisi.
- Plaggari
Selvää plagiointia ja se on hyvä juttu. Se onkin suomalaisille ainoa tapa päästä otsikoihin ja pisteille.
- ...joka lainaa...
Esimerkiksi:
Ruotsin edustaja Carola ja kappale Invincible muistuttaa sekä Celine Dionia että Abbaa.
Suomen muut ehdokkaat:
Shanghain valot - ehdokas on Bond-musiikkikopio.
Janen - VIP! taas kuulostaa todella paljon Paulina Rubion espanjankieliseltä kappaleelta "Perros"
Tomi Metsäketo taas imitoi Il Divoa.
Lordin kappale on tarkastettu ja tutkittu, eikä se ole plagiaatti. Tietty määrä nuotti lainauksia muilta yhtyeiltä on LAILLISTA. Saman voivat vahvistaa sekä levy-yhtiö että tekijänoikeuksia vavovt tahot. - plagioi viisuissa
Jari Sillanpään "it takes 2 to tango" kuulosti liiankin paljon Frederikin "Tuu jo Tangoon" kappaleelta.
- nopenope
tossa Lordin biisissä ole kuin yksi kohta mikä menee samalla tavalla kuin poisonissa ja sekin kulkee samoja säveliä ainoastaan about 3s joten ei voida sanoa että se olisi plagiointia. Tai muutoin voitais alkaa syyttämään suurinta osaa musiikki"tähdistä" plagioinnista..
- Ammattikanttori
Täällä voi lukea onneksi myös järkikommentteja.
Minusta tuo yksi Poisonia muistuttava kohta ei tee koko biisistä plagiaattia. Toisaalta taas se kohta juuri ennen tuota "plagiaatiokohtaa" kuulostaa taas hyvinkin omaperäiseltä, mutta aivan loistavalta. (Siis se lause joka päättyy ...hard rock hallelujah).
Itse tiedän säveltäjänä, että joskus tulee luotua omasta mielestään hieno sävelkulku, kunnes joku sanoo, että toihan on siinä toisessakin biisissä. Alitajunnasta pulppuaa teemoja jotka säveltäjä muokkaa biisiksi. Joskus tulee siis aivan vahingossa "plagioitua" itse kunkin.
...ja kuka voi sanoa, että Lordilaiset olisivat joskus kuulleet Poisonin?
Minusta Lordin biisi on aivan älyttömän hyvä, myös silloin kun pelkästään KUUNTELEE sitä...!!!
Lordi tuo voiton kotiin. Aivan varmasti. Olen kuunnellut kyseisen biisin huolella n. 200 kertaa ja voin omastapuolestani sanoa, että olet väärässä. Tietenkin voin olla väärässä, mutta marginaali on kohtuuttoman pieni. Ja vaikka olisinkin väärässä, tiedän ettei EV-raati sitä huomaa.. :/
- kuuro
En mää ainakaa kuule. Toi kohta ja HRH:n kertsa jos molemmat lähtis E:stä, soinnut siis:
Hard Rock Hallejujah:
E D C G - A F C D
Poison:
E C G D - A F C G
On tosa ny varakupongilla 3/4 oikeen, mutta ei sillä voittas lotostakaa mitää. Siis Suomeksi: ei todellakaan ole plagiaatti tuon takia. Eikä muuten taida Alice Cooper iha olla sadan ensimmäisen säveltäjän joukossa, ketkä on laittaneet noi soinnut tohon järjestykseen. Ja Melodioissa ei sit oo enää mitää yhteistä. Molemmat tosin lähtee samasta nuotista ton A:n kohdalla, ehkä siitä johtuu, että joistain kuulostaa samalta kun vielä kitarakin on molemmissa surisevaa hevimallia. Mut ei se kyl minulle aiheuta pienintäkään mielleyhtymää.
Uskon, että korvakuulo on kirjoittaessaan ollu iha vilpitömästi asialla, mutta joittenki muiden kirjoittajien aikasemmista ja taajaan toistuneista plagiaattisyytöksistä kyl paistaa minusta läpi ilmeisen tarkoitushakuinen totuuden vääristely. Liekö ollut sama henkilö asialla joka kerta...
Plagiaattipoliisit vois tekemisen puutteessa käydä lataamassa tuolta Islannin euroviisukarsintoihin vuonna 1987 osallistunutta yrittäjää ja arpoa, että miltä tämän vuoden viisulta se kuulostaa. On sentään huikan enempi yhtäläisyyttä ku tässä hatusta vedetyssä Poison-keississä:
http://rapidshare.de/files/16000650/Eyj_lfur_Kristjansson_-_Nordurljos.mp3.html- korvakuulo
Anteeksi kaikille toisto, en tiennyt että on puhuttu jo.
Kunhan tosiaan kysäisin vaan... ajattelin että kuvittelenkohan omiani, kun alkoi ihan toiset sanat soida päässä :) Häiritsee sellanen vähän kuuntelua kuitenkin. Mutta ei se mun maailmaa kaada, kun en ole Lordin himofani enkä inhoaja kumpikaan, ja vältyn kuuntelemasta sitä jos haluan :P
Tiedän, että on aika pitkä lista asioita mitkä pitää löytyä ennen kuin on oikeasti plagiaatti, eikä tämä varmaan sellanen olekaan. (otaksuma mistään mitään oikeasti tietämättä:)
- ihan oikeesti
kuulen. Soitin molemmat pianolla ja ihan sama oli tuo kohta, vähän asteikkoa vaihtamalla.
- Pato_Donaldo
ei mene läheltä Poisonin melodiaa.
Jotkut on vaan saaneet päähänsä että Lordin tyyli on lähellä Cooperia; minä vertaisin Lordia mieluummin heavymestariin King Diamondiin ( Tanska ).- Lordy-Kid
Jos se soi kolme sekuntia, ei se tee koko biisistä plagioitua.
- Hurskas
Älä pilkkaa Lordia. Ei hän plagioi ketään. Ei saa puhua pahaa Lordin biiseistä eikä vähätellä niitä. Mulla on kaikki Lordin levyt ja ne ovat täynnä ainutlaatuisia hittibiisejä. Muut alkavat nyt matkia Lordia. Se on paha asia. Alice Cooperkin matkii Lordia ja ihmettelee miksei hän koskaan tehnyt niin hyvää musaa kuin Lordi.
- www...
Provot ei toimi täällä häntäpäässä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363687- 122416
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371965Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211731Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301493- 1241458
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101311- 141256
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4811233- 771151