hinta per capita Suomessa? En tiedä paljonko tänä päivänä jokainen suomalainen maksaa vuodessa markkinointi/mainoskustannuksia kun hän ostaa jonkin tuotteen, luulenpa että summa on 1000€.
Kauan sitten TV:ssa pyöri tietoisku: myymälävaras syö sinun pöydässäsi.
Kukahan siellä nyt aaveena istuu ja mihin hintaan?
Markkinoinnin
3
400
Vastaukset
- Baldur Gates
Niin, otsikon mukaisesti mietin seuraavaa: kuinka paljon tuotetta täytyy ostaa jotta se kattaisi mainoskustannuksia? Telivisiossa, praim-taimin aikana se maksaa kymmeniä tuhansia euroja ja kun mainostetaan esim. Seppälän halpoja hameita tai hammastahnaa, niin miettikää, näitä lukuja. Tosin veikkaan, että tuotteiden kate on sen verran suuri verrattuna valmistuskustannuksiin, että tuottoa jää huomattavasti enemmän. En mainosta mitään Naomi Kleinin "No Logo"a, mutta ajatelkaa merkkituotteita valmistavan firman strategiaa. Ei se tuotekehitys/valmistus maksaa, mutta ne mainokset..
- Suzie
Kyllä tuotteen tekeminen on kalleinta. Ja ihan pelkästään logistiikka miten tuote saadan kauppaan maksaa. Suomalaiset mainostajat käyttävät noin 4 % rahoistaan mainontaan ja siihen liittyy pakkaukset ja myymälämateriaalit jne.
Se on totta että mainonnan avulla saadaan tuotteisiin sellaisia arvoja joita ihmiset haluavat kannatta ja sen takia maksaa lisää tuotteesta eli saadaan parempaa katetta tuotteesta.
Suomessa on noin 3000 ihmistä jotka työskentelevät jotenkin mainonnan parissa. Olisi kyllä hienoa jos tuotteden myynnistä menisi suurikin osa heille silloin Suomessa olisi 3000 miljonääriä lisää.
- mainoksista
Hyvä esimerkki on kans tää yks piimä joka on pakattu noin reilu desin riemukirjavaaan muovipulloon, ite oon ostanut ikäni piimäni purkissa ja käyttänyt joka päivä ja vatsa On kunnossa, mutta huomattavasti edullisemmin.
Se muovipullopiimä on ainakin kolmekertaa kalliimpaa kuin tavallinen purkkipiimä, eli hinnasta suurinosa menee mainoskuluihin. Minä en mainosta tarvii tietääkseni, että piimällä vatsa pysyy kunnossa.
Saapahan siinä muutama mainostyöläinen töitä, mutta osa menee sijoittajille noille todellisille voittajille, mutta ei minun kukkarostani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857505- 965424
- 2614669
- 444555
- 643302
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512362
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214