Iiik!
Sain halvalla 60l. akvaarion ja meinasin tehdä siitä kodin platyn poikasille. Se on sellanen vanha, ja rapsiessani vanhaa silikonia pois ilmestyikin ihan oikea RAKO. Siis silikonihan siellä on joka sivussa ollut uutenakin estämässä vedentulon. Mutta siis nyt siellä on ihan veitsen mentävä rako yhdellä sivulla!
Kun laitan uuden silikonin ja oikeen kunnolla paikkaan varsinkin sen reikäkohdan, niin onko varma että se pitää? Kai sen pitäisi, eikä se ainakaan ennen KUULEMMA ole vuotanut. Vai kannattaako mun vähän siltikin investoida ja ostaa uusi? Ei olisi rahaa semmoseen mutta en mä kämppääkään halua veden alta etsiä!
Auttaako silikoni tähän rakoon?
4
852
Vastaukset
- bentol
sielä kuujuu olla miitaman millin rako jotta sili kooni menee tiiviisti. älä sitten säästele silikoonia kun silikoonaat
- Rihma
Tuskimpa se 60-litraisen vesi kämppääsi peittää kokonaan. Mutta joo, sijoittaisin uuteen akvaarioon ja jonkinverran isompaankin, olisi sitten helpompi pitää sitä puhtaana ja vesiarvot tasaisempina.
- ...
Itse olen rakentanut 180l altaan ja vaihtanut silikonit 250litraiseen.. Otat kaikki silikonit pois huom tarkasti koska uusi silikoni ei vanhan päälle tartu, jonka jälkeen puhdistat lasit ensin vedellä huolella, sitten apteekista saatavalla asetonilla ei oo kamalan tyyristä teet tämän hyvin muutaman kerran ideana on saada sormen jäljet pois sitten pidät näpi pois reunoista. Varaa ennen silikonin levittämiseen ryhtymistä lähelle kippo jossa on paljon astian pesu ainetta ja jonkin verran vettä akvaario liikkeestä saa akvaario käyttöön sopivaa silikonia älämissään tapauksessa käytä saniteetti silikonia tai sellaisia missä on homeen esto aineita. voit suojata maalarin teipillä reunat(poistettava heti silikonin levityksen jälkeen). Pursota reilu makkara silikonia per reuna sitten kasta sormi pesuaine veteen ja paina silikoni nurkkaan. Kannattaa vielä ennen hommaan ryhtymistä hakea googlella silikonien uusimiseen ohjeita niitä löytyy paljon..muista pestä pesuaine jämät pois ennen kuin otat akvan käyttöön.
- Pepsa
Jepjep. Päätin kokeilla. Otin vanhat silikonit pois ja laitoin uudet. Sitten kuivui ja nyt onkin ollut pesuhuoneessa täytettynä jokusen päivän. Ei ole tippaakaan ainakaan toistaseksi vuotanut mihinkään ja luulempa että uskallan ottaa käyttöön pian! Kiitos paljon neuvoista. =D Sitähän minäkin että silikonillahan ne reunat on alunperinkin laitettu, että kyllähän sen pitäisi toimia... Aika näyttää saumasinko tarpeeksi huolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881557
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla111425- 971377
- 691250
- 1151129
- 901076
- 69951
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n256948Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18905- 34876