Tervehdys rakkaat kansalaiset. Taas on esipuheen aika. Paikallinen seriffi pakotti minut laittamaan myös seuraavan kirjoitelman tänne esille. Siispä ei kai tässä ole muuta sanottavaa, kuin että tuo puhe pakottamisesta oli vitsi. Hän hienovaraisesti esitti imperatiivejä. Eli lukekaa, jos haluatte...
Mies katsoi pimenevään talvi iltaan. Kylmyys oli jo tunkeutunut talon rakenteiden läpi sisälle. Sitä mies ei huomannut. Hän ei oikeastaan tiennyt mitä hän haki ajatuksillaan enään, jos koskaan oli tiennytkään. Hitaasti hän kääntyi ja sytytti pöydällä olevan kynttilän. Jotenkin sen vaikutuksesta varjota vain voimistuivat., mutta pimeys ei koskaan ollut häirinnyt miestä. Hän oli oikeastaan kauan sitten havainnut sen lohdulliseksi omalla tavallaan. Se ei koskaan vaatinut mitään. Mies vetäytyi nurkkaan istumaan ja katsomaan kynttilää.
Niin kynttilä jatkoi yksinäistä paloaan. Aikansa se valaisi ikkunan läpi ympäröivää maailmaa, mutta lopulta pimeys vei voiton ja pian ei mitään enää ollut nähtävissä. Tuntemattomassa vaiheessa lumi alkoi rauhaisasti laskeutua taivaalta vaimentaen kaiken. Niin hiljaisuus ja pimeys ottivat hiljaa kaiken haltuunsa.
Ajan jälkeen, joka oli täysin merkityksetön, mies nousi ylös ja käveli ympäröivään pimeyteen. Hänen ruuminsa jäi nurkkaan kevättä odottamaan tarjotakseen elämää jälkeensä tuleville.
Sponttaani itsestäänsyttyminen ei ole rikos.
3
753
Vastaukset
- kirjoittaa
huolellisemmin, tuossa oli muutama silmiinpistävä kirjoitusvirhe :) Tuosta tekstistä saisit ihan kivan novellinpätkän väsättyä. Jäin kaipaamaan jonkinlaista syvyyttä, jotta lauseet saisivat enemmän merkitystä ja lukija ymmärtäisi paremmin, mistä on kysymys.
- elisant
Se oli vain käskymuodossa esitetty toivomus, tai pikemminkin innostunut hieman vaativa kehoitus... *wirn*
Ja kuten minä sanoin, minä olen myyty näille hetkille, erikoisille ja hieman synkille syksyisille kuville, joita jonnekin mielen perukoille piirtyy Slipknotin Vermilion Part 2:n soidessa taustalla.- se oli
innostunut, vähän kyrpiintynyt ja harkitsemattomasti muotoiltu pyyntö ;) Ajatus oli tarkoitettu rakentavaksi, mutta en tiiä, jotkut eivät halua kritiikkiä ollenkaan ja mikäs siinä sitten... Itse tykkäisin lukea vähän hiotumpia tekstejä, vaikka tuossa tekstissä ei hassumpi ajatus olekaan.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496605Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6642815Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831249Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.931210- 841205
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611113- 891110
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361089- 721002
- 228875