WV-Rieselit

ehkä ostan

Kirjotelkaahan kokemuksia volkkarin pumppusuutin dieseleistä onkos luotettavaa ja toimintavarmaa tekniikkaa tehoja tuntuu löytyvän kyllä mutta kestääkö tekniikka.Onko kestävyydellä eroa koneiden välillä 74kv vai tehokkaampi 100kv riesel kumpaa kannattaa harkita.Vai unohanko koko jutun ja ajelen opelilla.

12

11344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tumppi-82

      Itselläni on volkkari tuolla 74kw dieselillä. Hyvin on toiminut jo 150tkm. Ei syö öljyä eikä kolise. Tosin pumppusuutinkoneen käyntiääni on aina vähän raaempi kuin yhteispaineen. Ja 74kw on kuulemma hiljaisin pumppari kone. Kovilla pakkasilla moottorin lämpeneminen on todella hidasta. Mutta käyntiin lähtee 25asteen pakkasessa tarvittaessa jopa ilman lämppäriä. Tehoa ei niin hirveästi ole, varsinkaan kun ex-autoni oli 190hummanen sporttinen Opel.
      Mutta kyllä tolla volkilla ohi pääsee ja jaksaa se vetää rattaitakin. Ja tehoa saa lastulla ~150hummaa.
      Ja polttoaineen lämpöanturia huijaamalla saa ~15hv ja ~40Nm lisää voimaa koneeseen. Tämän tuntee jo selvästi ja kyseinen viritys maksaa 10senttiä.
      Kulutus on maantiellä ~5l/100, vähän allekkin..

      • metodi

        Sanoit Tumppi et polttoaineen lämpöanturia huijaamalla sais x x tehoja lisää, viitsitkö hiukan kertoa lisää tuosta, alkoi nimittäin kiinnostamaan miten tuo suoritetaan ja onnistuuko kaikissa volkarin koneissa esim. caravellen 2.4 koneessa?
        Lisääkö muuten kulutusta kuinka paljon prosentuaalisesti?


      • Tumppi-82
        metodi kirjoitti:

        Sanoit Tumppi et polttoaineen lämpöanturia huijaamalla sais x x tehoja lisää, viitsitkö hiukan kertoa lisää tuosta, alkoi nimittäin kiinnostamaan miten tuo suoritetaan ja onnistuuko kaikissa volkarin koneissa esim. caravellen 2.4 koneessa?
        Lisääkö muuten kulutusta kuinka paljon prosentuaalisesti?

        Kyseessä on ns. evry-modi. Pumppusuutin koneessa polttoaineen lämpöanturin paikallle laitetaan 150ohm vastus. Tällöin ECU-luulee että polttoaine on 130asteista, ja 130asteinen polttoaine on harvempaa kuin kylmä. Eli jotta saadaan sama energiamäärä niin kuumaa polttoainetta pitää ruiskuttaa enemmän.
        Eli ECU-lisää syöttöä koko kierrosalueella. Tehon nousun tuntee selvästi. Savutuksen lisäyksen juuri huomaa. Kulutuksen noususta en osaa tarkkaan sanoa, mutta mikään kovin merkittävä se ei ole.
        Myös jakajapumpulliseen koneeseen on oma evry-modinsa ja siitä löytyy tietoa FFP:n foorumilta hakusanalla evry:
        http://ffp-motorsport.com/bb/search.php?mode=results


      • Anonyymi
        Tumppi-82 kirjoitti:

        Kyseessä on ns. evry-modi. Pumppusuutin koneessa polttoaineen lämpöanturin paikallle laitetaan 150ohm vastus. Tällöin ECU-luulee että polttoaine on 130asteista, ja 130asteinen polttoaine on harvempaa kuin kylmä. Eli jotta saadaan sama energiamäärä niin kuumaa polttoainetta pitää ruiskuttaa enemmän.
        Eli ECU-lisää syöttöä koko kierrosalueella. Tehon nousun tuntee selvästi. Savutuksen lisäyksen juuri huomaa. Kulutuksen noususta en osaa tarkkaan sanoa, mutta mikään kovin merkittävä se ei ole.
        Myös jakajapumpulliseen koneeseen on oma evry-modinsa ja siitä löytyy tietoa FFP:n foorumilta hakusanalla evry:
        http://ffp-motorsport.com/bb/search.php?mode=results

        Millanen evry sulla on pumppusuutin koneessa?


    • mersusta ohi

      eli perinteinen taksi -diesel jäi sinne 70-luvulle ... mersu ei juuri ole kehittynyt siitä

      vw-dieselit uudenaikaisia, tehokkaita, taloudellisia ja kestäviä

      • Jamppa1

        joo. Mersuhan on perinteisesti ajastaan jäljessä?

        Kyllä ne mesen koneet on vähintään yhtä hyviä kuin volkkarilla ja CDI-sukupolven koneet on todella tehokkaita ja taloudellisia. VW:llä on erikoisuutena tuo pumppusuutintekniikka joka nyt vaan on erilainen tapa toteuttaa homma, ei sen kummempaa. Apulaitteet on pitkälti samoilta toimittajilta.

        Mese ja VW on ne legendaarisimmat kuitenkin henkilöautodieseleissä. Vaikea sanoa kumpi on loppupeleissä parempi.


    • .....

      Niin, eipä noiden kahden moottorin välillä suurenpia eroja ole kestävyyden kannalta. Molemmissa on muistettava pitää jakoremmi tiukalla ja vesipumppu ehjänä. Tosin pumppusuutin tekniikka on jäämässä pois yhteispaine ruiskutuksen teiltä päästöjen vuoksi.

      • mersu

        eipä tartte mersuissa jakohihnoja vaihdella!


      • Heikki

        Liittyy pumppusuutin tekniikka huonompiin päästöihin. Minä en tiedä, perustele sinä. VW:dieselit täyttävät euro 4 päästövaatimukset ilman hiukkassuodatinta. Täyttääkö muut.


      • heil h
        Heikki kirjoitti:

        Liittyy pumppusuutin tekniikka huonompiin päästöihin. Minä en tiedä, perustele sinä. VW:dieselit täyttävät euro 4 päästövaatimukset ilman hiukkassuodatinta. Täyttääkö muut.

        Se on hitlerin kosto jälkipolville. Jos et mersua saa irti osta jaapanin ihme. Mikä helkutin auto se on jonka moottori pitää säännöllisesti avata vaikka mitään vikaa ei ole, opettelisivat tekemään ensi jakoketjun ennenkuin noita hitlerin kostoja mailmalle lykkäävät.


      • mersumies-86
        heil h kirjoitti:

        Se on hitlerin kosto jälkipolville. Jos et mersua saa irti osta jaapanin ihme. Mikä helkutin auto se on jonka moottori pitää säännöllisesti avata vaikka mitään vikaa ei ole, opettelisivat tekemään ensi jakoketjun ennenkuin noita hitlerin kostoja mailmalle lykkäävät.

        mersu osaa tehdä paljon nätimpi äänisemmän dieselmoottorin luukunottamatta uusimpia neljäsylinterisiä dieseleitä itselläni on vuosimallin 2000 E270cdi ja käy todella hienosti ja tehoakin tuntuu aivan riittävästi olevan


      • Japanistako hmm.. ?
        mersumies-86 kirjoitti:

        mersu osaa tehdä paljon nätimpi äänisemmän dieselmoottorin luukunottamatta uusimpia neljäsylinterisiä dieseleitä itselläni on vuosimallin 2000 E270cdi ja käy todella hienosti ja tehoakin tuntuu aivan riittävästi olevan

        No japsien koneista ei liioin pahaa sanottavaa ole, mutta niiden autojen alustat ja ajettavuus ylipäänsä on todella kaukana jäljessä sakuista, ja jollette usko niin käykääpä kokeilemassa... itseäni alkoi epäilyttää ovatko koeajon autot ehjiä ylipäätään.. (1.8 Civic,1.6 Auris, 1.6 Corolla verso... eikä nissanin Cashqai:kaan juuri vakuuttanut...) Mersujen hinnat alkaen mallit ei juuri kiinnosta, ja vanhoilla en halua ajaa, joten Volkkari konsernin menopelit ovat ehdottomasti osuvin ryhmä joista valita. Itse olen rullaillut Espanjan brandillä 85tkm ilman murheita, alusta on jämäkkä ja kone kohdallaan... Yllätyin jopa iloisesti ajettuani Fiatin ahdetun 1.4 t-jet bravan, kaikki vaikutti olevan kunnossa... Ranskattaret jätän edelleen suosiolla niille jotka niissä jotain näkee, ei pahalla mutta ei mulle... ja juu olen kyllä käynyt testaamassa niitäkin...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2982
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2857
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1832
    4. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1689
    5. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1622
    7. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1610
    8. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe