El cumbanchero?

Loviisa

Sattuuko kukaan muistamaan/tietämään, kuka on esittänyt tämän samban suomen kielellä ja vähemmän vakavasti otettavilla sanoilla - ja mikä olisi kappaleen nimi, ellei tuo alkuperäinen???

"Hän jompaan kumpaan suuntaan katsoo kieroon, ja varkain pyrkii arkaa paikkaa hieroon..."
Jotenkin tyyli sattuisi 7 Seinähulluun, mutta en löytänyt tuota esim Ylen äänilevystön sivuilta.

12

2663

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elina
      • Elina

Ei näköjään onnistunut tuo linkitys, mutta Äänitearkoston sivulla kun kirjoitat biisin nimen kohtaan "Alkuperäinen nimi" niin johan alkaa löytyä. :)

• Loviisa
        Elina kirjoitti:

Ei näköjään onnistunut tuo linkitys, mutta Äänitearkoston sivulla kun kirjoitat biisin nimen kohtaan "Alkuperäinen nimi" niin johan alkaa löytyä. :)

Kiitos!
        Kyllähän minä tuolta olin jo kertaalleen etsinytkin, mutta en kai katsellut riittävän pitkälle, kun oletin kaikkien olevan vain instrumentaaliesityksiä.
        No löytyihän sieltä ihan lopusta tuo "Marokosta Sudaniin", joka ainakin sattuu tuohon muistamaani tekstipätkäään - en vaan muistanut itse noita paikkakuntia.
        Esittäjät ei vaan paljoa minulle sano, tai siis ovat sellaisia joita tuskin levyhyllyiltä pahemmin löytyy - kirjastosta korkeintaan...

• xczxv s

En tie mut nimi ainakin tuo mieleeni Laila Kinnusen. Muistaisin että hänellä on sellainen biisim kielestä en muista

• Mus.t

Mielestäni Marokosta Sudaniin on ainakin toinen käytetty nimi.

• Nimby2

Ellen aivan väärin muista, niin poppoon nimialbumilla "Pentti Oskari Kankaan 7 seinähullua veljestä" (v. 1973) olevassa Karmee-biisissä lauletaan Bizet'n Carmen-oopperan tuttujen melodioiden välissä "El Cumbanchero" sävelmää noilla mainitsemillasi sanoilla.

• Nimby2

... mutta Seitsemän seinähullua kuitenkin.

Kaivoin esiin ikivanhan itseäänitetyn C-kasetin, jossa tuo biisi oli "Heipä hei" ja "Karmee" kappaleiden välissä. Olin nimennyt sen "Guantanameraksi", koska biisi alkaa sen suomennoksella "Rantalan Veera". Sitten se jatkuu sikermänä: "Besame mucho"-suomennos "Vessaan mee juosten" ja lopuksi on tuo "El Cumbanchero"-suomennos " .. hän jompaan kumpaan suuntaan katsoo kieroon...". Tuo kasetti on äänitetty 7 seinähullun LP:ltä, mutta mikään netistä löytävä biisin nimi ei tunnu natsaavan tuohon kappaleeseen.

• tuju
        Nimby2 kirjoitti:

... mutta Seitsemän seinähullua kuitenkin.

Kaivoin esiin ikivanhan itseäänitetyn C-kasetin, jossa tuo biisi oli "Heipä hei" ja "Karmee" kappaleiden välissä. Olin nimennyt sen "Guantanameraksi", koska biisi alkaa sen suomennoksella "Rantalan Veera". Sitten se jatkuu sikermänä: "Besame mucho"-suomennos "Vessaan mee juosten" ja lopuksi on tuo "El Cumbanchero"-suomennos " .. hän jompaan kumpaan suuntaan katsoo kieroon...". Tuo kasetti on äänitetty 7 seinähullun LP:ltä, mutta mikään netistä löytävä biisin nimi ei tunnu natsaavan tuohon kappaleeseen.

se on nimellä: lattarisikermä
        guantanamera/besame mucho/el cumbanchero.

• Loviisa
        tuju kirjoitti:

se on nimellä: lattarisikermä
        guantanamera/besame mucho/el cumbanchero.

Tuo Lattarisikermä sisältää todellakin sen mitä hain - löysin sen jo itsekin!
        Muutenkin on harvinaisen hauska juttu - ne välispiikit olen "osannut" jo vuosikausia sitten, mutta en muistanut mistä ne ovat.

• ja vielä
        Loviisa kirjoitti:

Tuo Lattarisikermä sisältää todellakin sen mitä hain - löysin sen jo itsekin!
        Muutenkin on harvinaisen hauska juttu - ne välispiikit olen "osannut" jo vuosikausia sitten, mutta en muistanut mistä ne ovat.

Armeija-aikana kuulin El Cumbancheron melodialla laulettuna kertosäkeen "Kuka kusi kaminaan..."

Taisi sekin alkaa "jompaankumpaan suuntaan... jne"

• jjhjjjj

.....

• lkuuju

....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2640
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe