Tapio-viina

Dean Anderson

Johtuen Suomen tiukasta alkoholipolitiikasta esimerkiksi Tapio-mainospaitojen lähettäminen asiakkaille on kiellettyä.

Ajattelin kokeilla logon tekemistä itse, sillä olen ollut graaffisena suunnittelijana / kuvankäsittelijänä jo useita vuosia.

Tietääkö kukaan mitä fontteja on käytetty Tapio-pullon etiketissä sanoissa "TAPIO" ja Viina Brännvin"?

5

1304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanoa.

Jos olisit todellakin ollut graafisena suunnittelijana jo useita vuosia, osaisit varmaankin kirjoittaa "graafisena", ei "graaffisena".

"TAPIO" vaikuttaa olevan lähellä Bookman Boldia. Ei kuitenkaan sellaisenaan, vaan alkuperäisfontille on tehty jotain jekkua niin että teksti on saatu vaikuttamaan kolmiulotteiselta. Luulenpa melkein, ettei fonttia ole saatavana tuolla tavoin valmiiksi käsiteltynä.

"Viina Brännvin" -tekstin ensimmäinen kirjain V näyttää olevan eräänlainen anfangi. Se ei ole samaa fonttia kuin seuraavat kirjaimet. Luultavasti se on tyylitelty ihan erikseen eli se ei edes kuulu mihinkään (tunnettuun, yleiseen) fonttiin.

Miksi et skannaa etikettiä ja siirrä skannaustulosta suurennettuna mainospaitaasi?

• Dean Anderson

Eipä nyt puututa yksityiskohtiin. Huomasin pienen kirjoitusvirheeni juuri ennen viestin jättämistä, mutta en ehtinyt / viitsinyt enää korjata.

Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että tuskin löytyy fonttia, joka olisi suoraan Tapio -etiketistä. Todennäköisempää on, että kirjasintyyppejä on korjattu mainostoimiston taholta.

En vain ymmärrä mitä järkeä on teetättää mainospaitoja, joita ei sitten kuitenkaan voi jakaa kuluttajille alkoholilain pelossa?

• timanttimies

alhaalta kuvattuna,se on tapsu

• Anonyymi

Sain talkoo-palkkaa litran Tapiota lasipullossa. Se maistui hieman pontikalta. Onko se Tapion perusmaku vai onko kyseessä valmistusvirhe? Hankinta-ajankojta ja -paikka tuntmaton..

• Anonyymi

Se on minun nimikkoviinani. Saan tilata itselleni minkälaisen paidan haluan, eikö niin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7495
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5424
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      261
      4669
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4545
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      62
      3287
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2718
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2378
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      49
      2343
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2342
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2204
    Aihe