Innsbruck- patikointia toukokuussa

Ötzi

Hei kaikki alppiretkeilijät! Olen menossa pariksi päiväksi Innsbruckiin toukokuun puolivälissä ja haluaisin käyttää yhden pitkän päivän patikointiin ja valokuvaamiseen jylhissä maisemissa. Löytyykö kaupungin reunamilta yht.n. 8-10 tunnin reittiä vai kannattaako ajella bussilla/vuokra-autolla esim. 20-30 km etelään Stubain suunnalle? Rajoittaako lumitilanne (toukuun puoliväli) mahdollisia reittivalintoja? Niin korkealle haluaisin kavuta kuin aikataulu ja sääolosuhteet antavat myöten.

Kiitos jo etukäteen!

t: Ötzi

5

1083

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • berge!

Kait se ihan säätilasta riippuu, kyllähän siellä korkeemmalla kesäkuulle lunta riittänee et ei ehkä kovin korkeelle pääse. Paikat on kyllä jylhät ja komiat, olen kolunnut aika paljon just noita Tirolin vuoristoseutuja Ibk:n ympäristössä..

• Ötzi

Kiitos, kuvia olen noista seuduista nähnyt ja lupaavilta ovat näyttäneet. Lähteekö Innsbruckin keskustasta kaupungin pohjoispuolella oleville huipuille patikointireittejä? Näyttävät houkuttelevilta Google Earthista katsottuna, eikä tartteis kulkea bussilla yms. päästäkseen keskustan majoituksesta patikkapolulle.

-Ötzi

• mahdollista
        Ötzi kirjoitti:

Kiitos, kuvia olen noista seuduista nähnyt ja lupaavilta ovat näyttäneet. Lähteekö Innsbruckin keskustasta kaupungin pohjoispuolella oleville huipuille patikointireittejä? Näyttävät houkuttelevilta Google Earthista katsottuna, eikä tartteis kulkea bussilla yms. päästäkseen keskustan majoituksesta patikkapolulle.

-Ötzi

Vietimme muutama vuosi takaperin juhannuksen Iglsissä ja sieltä tarjoutui mahdollisuuksia vaikka mihin. Vaikkapa mukaviin vaelluksiin. Ja Innsbruckista pääsi Iglsiin peräti ratikalla!

Tsekkaa sivuilta!
        http://www.innsbruck-igls.at/

• sinne
        Ötzi kirjoitti:

-Ötzi

pohjoispuolen huipuille pääsee suoraan keskustasta. Inn- joen pohjoispuolelta kulkee gondolihissi lähihuipulle ja hissin alapuolella kulkee meikäläisittäin pyörätien levyinen polku, jota ilmeisesti käytetään myös huoltotienä. Kiipeäminen kysyy tietenkin hieman reiden kestävyyttä. Huipulla pystyy lähtemään eri suuntiin vaeltelemaan jo hieman vaikeakulkuisempiakin reittejä. Turisti- infoissa mainioita vaelluskarttoja. Kirkkaalla säällä tuolta huipuilta näkymät kaikkiin ilmansuuntiin. Näkee Alppien hiipumisen Saksan puolella. Italian huiput, sekä itään päin esim. Grossglocknerin, Itävallan korkeimman mäen. Mutta kerro ilmoista päättäjille, että haluat aurinkoisen päivän, pilvien keskellä ei näe mitään minnekään.

• Ötzi
        sinne kirjoitti:

pohjoispuolen huipuille pääsee suoraan keskustasta. Inn- joen pohjoispuolelta kulkee gondolihissi lähihuipulle ja hissin alapuolella kulkee meikäläisittäin pyörätien levyinen polku, jota ilmeisesti käytetään myös huoltotienä. Kiipeäminen kysyy tietenkin hieman reiden kestävyyttä. Huipulla pystyy lähtemään eri suuntiin vaeltelemaan jo hieman vaikeakulkuisempiakin reittejä. Turisti- infoissa mainioita vaelluskarttoja. Kirkkaalla säällä tuolta huipuilta näkymät kaikkiin ilmansuuntiin. Näkee Alppien hiipumisen Saksan puolella. Italian huiput, sekä itään päin esim. Grossglocknerin, Itävallan korkeimman mäen. Mutta kerro ilmoista päättäjille, että haluat aurinkoisen päivän, pilvien keskellä ei näe mitään minnekään.

Kiitokset! Vaikuttaa siltä, että rinteeseen pääsee patikoimaan ja maisemia ikuistamaan heti keskustasta. Hyvä niin, kun aikataulu ei mahdollista tällä kertaa pidempiä siirtymisiä.

-Ötzi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2845
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2723
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1802
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      16
      1610
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1570
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1422
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1277
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1253
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1239
    Aihe