Poikaset oli PAKKO erottaa ennen

aikojaan...

Noin viisi viikkoiset seeprapeippo poikaset oli aivan pakko erottaa nyt jo. Jossain sanotaan, että ne saisi erottaa vanhemmistaan vasta kahdeksan viikon iässä.

Poikaset oli aivan pakko erottaa, koska vanhemmat härnäsivät ja nokkivat niitä. Yhdellä poikasista on hieman pahan näköinen reikä päässä, johon toinen vanhemmista nokkasi oikein kunnolla.

Vanhemmat eivät enää välittäneet kauheasti (?) poikasista, sillä vanhemmat halus tehä vaa lisää poikasia... Aion hankkia nyt piakkoin tekomunia.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ihmetyttää kuitenkin, että pärjäävätkö poikaset varmasti? Vanhemmat eivät kuitenkaan enää syöttäneet niitä. Poikaset osaavat itse syödä ja juoda, ja yksi poikasista yrittää laulaakin jo :)

Mitä mieltä olette asiasta?

Sekä vanhemmat että poikaset ovat huoneessani, mutta eri häkeissä! Kuulevat toistensa laulua ja "tööttäämistä".

5

480

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -iiris-

Oli hyvin tehty kun erotit ne!
      vanhemmat olisivat voineet tappaa poikaset!
      pienet linnut ovat todella siroja ja heikkoja ja kun yksi kova kolhu tulee päähän on siinä jo kuoleman rajoilla.
      missä päin asut?
      ajattelin jos sinulle tulee paljon poikasia niin voisitko myydä minulle niitä?
      itsellänikin seeprapeippoja :))

• Töötti

Tuskin ne poikaset olisivat kuolleet, vaikka vanhemmat niitä nyppivätkin. Kyllä ne karkuun osaavat lentää ennen kuin henki menee.
      Mutta jos ne syödä ja juoda osaavat itse, niin mikäs siinä. Mutta kannattaa kuitenkin tarkkailla poikasia, että osaavat varmasti toimia itsenäisesti.

• tia

Mahtaa olla sulosia..:)

sitä mä vaan ajattelin kysyä et myisitkö/antaisitko yhden..? Ostin juuri "käytetyt" 3undua ja 1seeprapeipon..
        entises perhees sattunu onnettomuus..:/

Peipponen nyppii itteään ja on tosi vaisu..
        Lääkäri sano et luultavin syy on et se on yksin..:(

tarttis jostai löytää kaveri..:)

• kevätlintu
        tia kirjoitti:

sitä mä vaan ajattelin kysyä et myisitkö/antaisitko yhden..? Ostin juuri "käytetyt" 3undua ja 1seeprapeipon..

Voi :/

Tiesitkö, että varsinkin seeprapeipot kuolevat helposti SURUUN? Kannattaisi hankkia pikaisesti peipolle kaveri. Esimerkiksi eläinkaupoista! Seeprepeipot maksavat noin. 20-30€.

Yritä nyt (ennen kuin hankin kaverin, toivottavasti mahdollisimman pian) olla tälle yksinäiselle peipolle kaveri. Yritä ilahduttaa häntä jotenkin. Esimerkiksi tarjoamalla tuoretta kurkkua ja puhumalla hänelle hentoisella äänellä. Tai jos sinulla on jokin cd-levy jossa olisi lintujen laulua... ehkä sen voisi laittaa vähäksi aikaa päälle!

• myytävänä hki
        tia kirjoitti:

jos asustelen lähellä helsinkiä, anna vaikka maili osoitteesi. poikaset nyt 7vko ikäisiä. eli luovutus ikä olisi vko päästä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2982
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2857
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1832
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1689
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1622
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1610
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe