Ikäerosta taas kerran...

Jape81

Otetaan taas kerran esille, tämä ikäero kysymys. Harvemmin täällä on ollutkaan tapausta- nuorempi mies/ vanhempi nainen. Mitä naiset ylipäätään ajattelevat nuoremmista miehistä ? Onko nuorempi mies lähinnä häpeän aihe ?

Esimerkiksi nainen on 30v ja mies on 25v tai 30v ja 20v... Suhde toimii erittäin hyvin, mutta silti... Onko häpeällistä paljastaa miehen ikä esim. omille ystäville ?

191

62357

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä kertoisin

ilomielin kaikille, että mmun mies on 5 vuotta nuorempi, jos vaan saisin keihästettyä tän uroksen...joka täytti äsken 33v.
      On ihanin pakkaus....ja saa mut lentämään pelkästä katseesta...
      mites miehet, onko häpeä kertoa naisen olevan vanhempi? :@

• Jape81

Kertoisin hyvin ylpeänä, että löysin itselleni 5- vuotta vanhemman naisen, joka on kaikenlisäksi vielä nätti ja mukava :) Kaikki omat miespuoliset ystävänikin pitävät vanhempaa naista, tietyllätapaa " arvossaan " ... Tämä oli hieman rumasti sanottu- nuorempia naisia kohtaan, mutta tulipa sonottua.

• miehellä

jolla on tarjontaa niin se voi vähän olla.. Status laskee kaverien silmissä. Ehkä muutaman vuoden vanhemman vois kertoa, muuten en kertois muuta kuin että se on yks vanha vaki panopuu

• 38-nainen
        miehellä kirjoitti:

jolla on tarjontaa niin se voi vähän olla.. Status laskee kaverien silmissä. Ehkä muutaman vuoden vanhemman vois kertoa, muuten en kertois muuta kuin että se on yks vanha vaki panopuu

Jaahas....11 kuukautta seurustellut 24 vuotiaan miehen kanssa. Itse olen 38.Ja nii myö vaa tykätää toistemme seurasta.

• -m31-
        38-nainen kirjoitti:

Jaahas....11 kuukautta seurustellut 24 vuotiaan miehen kanssa. Itse olen 38.Ja nii myö vaa tykätää toistemme seurasta.

Näinpäin se homma onnistuu, kukaan ei lotkauta korviaankaan.

• hjjkjk

tälläsel miehelle joka ei saa ylipäätään naista, saihan se nyt jonkun. Sillä jolla riittää valinnanvaraa, vois vähän olla. Ite en kelpuuttais kun seksisuhteeseen noit vanhempii naisii

• ihanaa naista...
        hjjkjk kirjoitti:

tälläsel miehelle joka ei saa ylipäätään naista, saihan se nyt jonkun. Sillä jolla riittää valinnanvaraa, vois vähän olla. Ite en kelpuuttais kun seksisuhteeseen noit vanhempii naisii

Haista sä kloppi pitkä pas...Et ole tainnut saada kunnollista nuorempaakaan naista,voi elämänkevät sun ajatus maailmaasi!!!Minä rakastan14v vanhempaa avopuolisoani ja kihlattuani todella.Enkä ole mikään lökäpöksy peräkamarin poika(46v)olen ollut muutamassa avo-liitossa nuorempien naisten kanssa,enkä ole nauttinut elämästäni ennen näin täydellisesti kuin tämän nykyisen rakkaani rinnalla.Enkä todellakaan ole hänen kanssa siksi ettei nuoremmista naisista olisi jopa ylitarjontaa.Hän on vaan täydellinen,niin henkisesti kuin ulkoisestikin.

• mitä ollu
        38-nainen kirjoitti:

mä kohta seurustellu kokonaiset 4kk 12v vanhemman naisen kans ja kaikki menee loistavasti!!! kyllähän niitä ihmettelijöitä on mutta mitä sen väliä. pääasia ettei itseään haittaa.

• dollwoman

Eihän 5 vuotta edes ole mikään ikäero, suuntaan tai toiseen. Ja muutenkin riippuu paljon persoonista sovitaanko yhteen, eikä niinkään iästä. Sitäpaitsi eihän ne samanikäistenkään liitot välttämättä kestä, eroja tulee vaik nainen ois kuinka kaunis ja mies ihanan komee. Eikä mitään häpeilyjä tai salailuja sen suhteen jos nainen on vanhempi (tai mies). Eihän täs keillekään muille eletä kuin itsellemme..jos rakastuu sitä rakastuu..Joku sanoi et kun nainen rupsahtaa, mies alkaa katseleen muualle..juups voi se sen tehdä vaik olis samanikäsiäkin, varsinkin jos tarpeeks kauan yhes;). Mä oon kyl nähnyt erittäin upeita 40-50v naisia ja sit taas täysin rupsahtaneita 30v miehiä..et sillee..hyvää illan jatkoa.

• lomittaja1

mun uusi mieheni on mua 12 vuotta nuorempi.(mä38 mies 26)ja olemma törmänneet pienellä kylällä tuijotus ja juoru ongelmaan jonka lähteenä on ylläri ylläri kylän miehet .millon olen pedofiili ja miestennieliä yms.raivostuttaa välillä.olemme tosi onnellisia ja se näkyy meistä molemmista kävelemme käsikkäin ja saatamme pussailla kaupassa. sekös saa muut ihmiset raivostumaan.on se kumma ettei suomessa saa olla onnellinen.

• make
        38-nainen kirjoitti:

Meillä vaimon kanssa kahdeksan vuotta ikäeroa. Ei tunnu missään. On perustettu perhe ja pesä yhdellä lapsella täyttynyt. minä 35, emäntä 43. Olkaa yhdessä vain jos siltä tuntuu. "Miehille jotka kulkevat omia polkujaan". Kevätterveisin, Marko.

• kehiin fiilikset
        make kirjoitti:

Meillä vaimon kanssa kahdeksan vuotta ikäeroa. Ei tunnu missään. On perustettu perhe ja pesä yhdellä lapsella täyttynyt. minä 35, emäntä 43. Olkaa yhdessä vain jos siltä tuntuu. "Miehille jotka kulkevat omia polkujaan". Kevätterveisin, Marko.

Itse olen 37v ja vaimokkeeni on 22.
        Yhdessä on oltu 4v ja siitä kihloissa 2v.
        Häät tulossa ja eka lapsi myös.
        Kummankin suku todella fantastisia ja kaverit myös.
        Tässä on erottunut tuttujen suhteen jyvät akanoista.

Rohkeutta kaikille "ikäero-suhteessa" elävät!

• Sara
        kehiin fiilikset kirjoitti:

Itse olen 37v ja vaimokkeeni on 22.
        Yhdessä on oltu 4v ja siitä kihloissa 2v.
        Häät tulossa ja eka lapsi myös.
        Kummankin suku todella fantastisia ja kaverit myös.
        Tässä on erottunut tuttujen suhteen jyvät akanoista.

Rohkeutta kaikille "ikäero-suhteessa" elävät!

Olen 47v ja mieheni 31v. (Piti ihan laskea ikäni!) Olemme tunteneet 9 vuotta ja olleet naimisissa pian vuoden. Ikä on vain numeroita. Rakastuminen ei katso ikää. Meillä, kuten kaikissa suhteissa, on omat ylä- ja alamäkemme. Pikantin lisän siihen tuo neljä lastani.

Näytän ikäistäni nuoremmalta, mutten kuitenkaan miltään kolmikymppiseltä. Alkuun miehelleni huomautettiin iästäni ja se loukkasi häntä ja asiaa tuli välillä ajateltua. Nykyisin ei tule edes ajateltua asiaa. Hän on rakkaani, tämä on meidän elämämme, ei muiden.

• upeaa!
        Sara kirjoitti:

Olen 47v ja mieheni 31v. (Piti ihan laskea ikäni!) Olemme tunteneet 9 vuotta ja olleet naimisissa pian vuoden. Ikä on vain numeroita. Rakastuminen ei katso ikää. Meillä, kuten kaikissa suhteissa, on omat ylä- ja alamäkemme. Pikantin lisän siihen tuo neljä lastani.

Näytän ikäistäni nuoremmalta, mutten kuitenkaan miltään kolmikymppiseltä. Alkuun miehelleni huomautettiin iästäni ja se loukkasi häntä ja asiaa tuli välillä ajateltua. Nykyisin ei tule edes ajateltua asiaa. Hän on rakkaani, tämä on meidän elämämme, ei muiden.

upeaa!
        Rakkaus on suuri asia ja
        rikkoo raja-aitoja .. se on aitoa !

Halit teille!

• nannapee
        hjjkjk kirjoitti:

helvetin aivottomat miehet,ainaisen panopuun etsijät... eiko tissinimememisvaihe ole vielä ohi...itellä on 13 vuotta nuorempi mies, eikä oo mikään mammanpoika. Miehet näyttää olevan aina vaan äidissään kiinni, onneksi mun mies on eri maata, vaikkakin on homopuuhiin kallellaan...

• lady vaalea
        ihanaa naista... kirjoitti:

Haista sä kloppi pitkä pas...Et ole tainnut saada kunnollista nuorempaakaan naista,voi elämänkevät sun ajatus maailmaasi!!!Minä rakastan14v vanhempaa avopuolisoani ja kihlattuani todella.Enkä ole mikään lökäpöksy peräkamarin poika(46v)olen ollut muutamassa avo-liitossa nuorempien naisten kanssa,enkä ole nauttinut elämästäni ennen näin täydellisesti kuin tämän nykyisen rakkaani rinnalla.Enkä todellakaan ole hänen kanssa siksi ettei nuoremmista naisista olisi jopa ylitarjontaa.Hän on vaan täydellinen,niin henkisesti kuin ulkoisestikin.

Hienoa...puhut asiaa..minulla nuorempi mies ja haluaa minua ,,vaikka nuorempia tarjolla...
        Tykkää siitä kun ikäiseni osaa ymmärtää,, ajatella,,antaa aikaa,,rauhaa,,yksityisyyteen,,mitä nuoremmat naiset ei edes osaa ajatella,,muuten kuin itsekkäästi..ja tärkeintä se hellyys mitä ikäiseni kypsät naiset osaavat todella antaa.

• se ole niin,
        miehellä kirjoitti:

että yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä..? Oon itse seurustellut yli neljä vuotta miehen kanssa, joka on kahdeksan vuotta nuorempi ja ensi vuonna mennään naimisiin. Olen 32 v. ja nuoret pojat yrittää vähän väliä; on kuulemma nykyään trendikästä ja coolia tapailla vanhempaa naista. Mutta makuja on monenlaisia, ja tässä vaan yksi esimerkki.

• Mipa

Olen itse 30-vuotias naishenkilö ja tapaillut 25-vuotiasta miestä nyt muutamien treffien verran. Iällä ei tässä ole mitään väliä, en usko, että esim. ulkopuolisten silmissä näyttäisimme eri ikäisiltä. Keskustelun ja kiinnostuksenaiheet eivät myöskään hirveästi poikkea sukupuolieroja lukuunottamatta. Tällä hetkellä elämäntilanteemme ovat aika samanlaiset, joka aiheuttaa sen, ettemme ehdi tapaamaan, joten uskon että koko juttu loppuu jo ennen alkamistaan eli ihan muista syistä kuin iästä johtuen.

• -nainen-

Jos nuorempi mies on fiksu, niin ei mikään ongelma. Itse ihastun persooniin ja ikää ei siinä vaiheessa tiedä. Ihmisessä täytyy olla sisältöä, oli hän sitten 10v vanhempi, nuorempi tai samanikäinen.

Ikäkysymykset ovat helpompia niille, joiden elämä perustuu enemmän henkisiin arvoihin kuin status-kysymyksiin.

• Cinnamonish

Mun mielestäni aito rakkaus ei katso ikää. :) Ittekkin seurustelen itteeni vuoden nuoremman maailman ihanimman pojan

• lyylikäs

Tuo muutama vuosi ei ole vielä mitään. Minulla on ollut yli 20 vuotta nuorempi mies ja ihan hyvin meni. Olen jo reilusti yli 50 v, enkä ole koskaan ollut suhteessa saman ikäisen miehen kanssa. Omituista eikö? Ehkä ikäiseni miehet pitävät minua liian nuorekkaana, en tiedä.
        Joskus olisi kiva jos ikäiseni miehet osoittaisivat kiinnostusta mutta kummasti vedän puoleeni nuorempia. Pitäisi kai olla kiitollinen ja iloinen.
        Toisaalta ikäiseni miehet ovat jotenkin jo niin "ukkoja" minun rinnallani.

• lyylikäs kirjoitti:

Tuo muutama vuosi ei ole vielä mitään. Minulla on ollut yli 20 vuotta nuorempi mies ja ihan hyvin meni. Olen jo reilusti yli 50 v, enkä ole koskaan ollut suhteessa saman ikäisen miehen kanssa. Omituista eikö? Ehkä ikäiseni miehet pitävät minua liian nuorekkaana, en tiedä.
        Joskus olisi kiva jos ikäiseni miehet osoittaisivat kiinnostusta mutta kummasti vedän puoleeni nuorempia. Pitäisi kai olla kiitollinen ja iloinen.
        Toisaalta ikäiseni miehet ovat jotenkin jo niin "ukkoja" minun rinnallani.

Nii omalta kohdaltani, mieheni on olleet minuu vanhempia. Nyt olen koittanut katsella nettisivuilta ikäiseni miesten kuvia, jos saisi vaikka seuraa. Hui mitä uroksia! Kyllä toiveet raukee, kun nit kuvia katselee, ovat ikäisekseen tosi rupsahtaneen näköisiä, minä olen sut'koht sutjakka ja ikäistäni nuoremman oloinen. On nyt alettava suuntaamaan toiveet nuorempiin uroksiin. Laitoin aloituksen: kosinta&kihlaus, mutta vähän on tullut kommenteja. Hmmmm

• N49
        mixmaxi kirjoitti:

Nii omalta kohdaltani, mieheni on olleet minuu vanhempia. Nyt olen koittanut katsella nettisivuilta ikäiseni miesten kuvia, jos saisi vaikka seuraa. Hui mitä uroksia! Kyllä toiveet raukee, kun nit kuvia katselee, ovat ikäisekseen tosi rupsahtaneen näköisiä, minä olen sut'koht sutjakka ja ikäistäni nuoremman oloinen. On nyt alettava suuntaamaan toiveet nuorempiin uroksiin. Laitoin aloituksen: kosinta&kihlaus, mutta vähän on tullut kommenteja. Hmmmm

Nettimies ei täytä koskaan 50:ntä, korkeintaan vasta silloin kun on 60 . Jotkut jopa laittavat suht uuden kuvan ja valheikänsä, siitä johtuu kauhistumisesi. miehet valehtelevat ikänsä. Näin minulle on tehty 90%sti. osa kertoo sitten oikean ikänsä, ikäänkuin juttu olisi jokin vitsi.

Minä olen tavatessa järkyttynyt, sillä kyllähän sitä jonkinlainen ennakko-odotus on siitä, millainen on 50:nen mies.

He kait kuvittelevat saavansa näin nuorempia, mutta eivät tajua järkyttävänsä. Se on sitä miehen logiikkaa kait.

otin profiilini pois, vaatii voimia kestää kaikki valheet.

• yks naisihimen
        N49 kirjoitti:

Nettimies ei täytä koskaan 50:ntä, korkeintaan vasta silloin kun on 60 . Jotkut jopa laittavat suht uuden kuvan ja valheikänsä, siitä johtuu kauhistumisesi. miehet valehtelevat ikänsä. Näin minulle on tehty 90%sti. osa kertoo sitten oikean ikänsä, ikäänkuin juttu olisi jokin vitsi.

Minä olen tavatessa järkyttynyt, sillä kyllähän sitä jonkinlainen ennakko-odotus on siitä, millainen on 50:nen mies.

He kait kuvittelevat saavansa näin nuorempia, mutta eivät tajua järkyttävänsä. Se on sitä miehen logiikkaa kait.

jouduin ottaa profiililini pois,liikkaa valheita miesten osalta,liian monta pettymystä.Luulis olevan sen verran aikuismaista,että laittais oikean ikänsä.Ikä ei merkitse,mutta valheet kyllä raivostuttaa.

• N49 kirjoitti:

Niinpä, miesten ikä, mut miten voivat laittaa niin kauheen näkösiä kuvia itsestään, tai kenestä sitten ovatkin. Ei minkään näköstä tyyliä ja kuvittelevat saavansa jonkun kiinni, ei oo tosi! En ole ottanut kehenkään yhteyttä, olen aivan pois tolalta, hui olkoonki. Ääh. Hmm, miehet ei pidä itsestään huolta, antavat vaan itsensä ränsistyä, lihoa, verkka- tai tuulipuku on joka paikan vaate. Ei kiitos, joku raja on oltava. Nyt onkin oltava tarkkana niiden kosijoiden ja kihlojen kanssa, ettei tuu pettymystä.

• qvqvqvqdvvd

voin todellakin myöntää, että vanhemmat naiset saavat meikäläisen "veren kiertämään". olen aina pitänyt itseäni vanhemmista naisista, itse olen 30-vuotias. provoilijoille tiedoksi, että äitisuhteeni on sataprosenttisesti terveellä pohjalla. ;) mielestäni nainen on parhammillaan nelikymppisenä, hieman yli tai alle. loppujen lopuksi ikä on kuitenkin vain numero, jos se "oikea" joskus sattuu löytymään...

• minä mies

Miehenä en voisi kuvitella olevani vanhemman naisen kanssa.Kyllä naisen pitää nuorempi olla.Mitä kaveritkin ajattelis jos olisin ikälopun naisen kanssa.

• kokenut

Me ollaan erilaisia.. toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä..joskus jotkut jopa molemmista. No, relaks pojuseni, voit olla tota mieltä, jees..mut älähän lähe moralisoimaan jos kamus joskus tuo uhkean, haluttavan ja kauniin vanhemman naisen kaveripiiriinsä koska tuut saamaan varmaan julkisesti nenulles ja hän ei ehkä ole enää senjälkeen kaverisi..(moralisoiko hän sinun nuorta tyttäystävääsi?..tuskinpa!) Tiedän että 98% miesporukoissa tätä rohkeaa karehditaan.. Itse voin runsaankin ikäeron kokeneena puolisona sanoa et ei sillo aijota hankkia lapsia, perhettä..silloin MOLEMMAT NAUTTII ELÄMÄN HERKUISTA.. ja jos/kun ero tulee se ei ole kiinni siit ikäerosta vaan ihan muista tekijöistä.. itse otin eron ja edelleen vaan "nuoret" pörrää ympärilläni..souwat,minullahan on kaikki asiat HYVIN:) enhän edes hae elämänimiestä.

• muuten ihan
        kokenut kirjoitti:

Me ollaan erilaisia.. toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä..joskus jotkut jopa molemmista. No, relaks pojuseni, voit olla tota mieltä, jees..mut älähän lähe moralisoimaan jos kamus joskus tuo uhkean, haluttavan ja kauniin vanhemman naisen kaveripiiriinsä koska tuut saamaan varmaan julkisesti nenulles ja hän ei ehkä ole enää senjälkeen kaverisi..(moralisoiko hän sinun nuorta tyttäystävääsi?..tuskinpa!) Tiedän että 98% miesporukoissa tätä rohkeaa karehditaan.. Itse voin runsaankin ikäeron kokeneena puolisona sanoa et ei sillo aijota hankkia lapsia, perhettä..silloin MOLEMMAT NAUTTII ELÄMÄN HERKUISTA.. ja jos/kun ero tulee se ei ole kiinni siit ikäerosta vaan ihan muista tekijöistä.. itse otin eron ja edelleen vaan "nuoret" pörrää ympärilläni..souwat,minullahan on kaikki asiat HYVIN:) enhän edes hae elämänimiestä.

täyttä paskaa.. Seksiin kyllä kelpaat

• just
        muuten ihan kirjoitti:

täyttä paskaa.. Seksiin kyllä kelpaat

siihenhän minä lähinnä niinku tarkoitinkin..seksiin juu ja elokuviin ja bilettään ja vaikka avoliittoon.. ja joskus se voi kestää muutaman vuodenkin;)
        turhaa pyristelet..

• Anna-Mariia

naisena ajattelen samalla tavalla. Vanhemmat miehet ovat niin itseään täynnä olevia retkuja jotka yrittävät pompotella nuorempaa ja naivimpaa. En tajua naisia jotka hakevat varta vasten vanhempaa miestä.

Mun kaverit on kyllä ottanut mun retkahtamisen 5 vuotta vanhempaan mieheen tosi hyvin, että tsemppiä sullekin jos vaikka joskus ihan oikeesti rakastut aikuiseen naiseen.

• Agathe

.. kavereilleni, jos seurustelisin "ikälopun" miehen kanssa! Hyi, wanha ja kurttuinen eikä mikään toimi, Näinhän se meni?

• luulet niin
        Agathe kirjoitti:

.. kavereilleni, jos seurustelisin "ikälopun" miehen kanssa! Hyi, wanha ja kurttuinen eikä mikään toimi, Näinhän se meni?

ihmiset on kuitenkin yksilöitä.

Nuoruuden intoa vai kokemuksen tuomaa taitoa,
        sitä et usein saa samassa paketissa.

• se on rehdata
        kokenut kirjoitti:

joku ikäloppu luuska kavereille näytille! ja selän takana naureskellaan tälle casanovalle

• nimekäs
        se on rehdata kirjoitti:

joku ikäloppu luuska kavereille näytille! ja selän takana naureskellaan tälle casanovalle

-ota ikäloppua ettei tarvii hävetä. Ota vain vuoden nuorempi, tai jopa 25v.nuorempi.

• sinä muijaa

etsit? Hmm erikoinen tapa.

• tytti

että se nuorempi nainen voi hävetä sinua ikäloppua miestä.
        Sinun ajatusmaailmassasi.

• ja (kokemuksen tuoma) taito
        luulet niin kirjoitti:

ihmiset on kuitenkin yksilöitä.

Nuoruuden intoa vai kokemuksen tuomaa taitoa,
        sitä et usein saa samassa paketissa.

on kylläkin usein samassa paketissa. Huomaa, että "kokemuksen tuoma" on suluissa, sillä oleellistahan on taito, ei kokemus. Jotkut ovat luonnonlahjakkuuksia. Vai onko se niin, että oikea tunnesuhde ja rakkaus saa tekemään asiat juuri niinkuin pitää. Jotkut ei opi, vaikka yrittää selittää selittämästä päästyään. Parasta nuorissa, useimmissa, on avoimuus ja ennakkoluulottomuus. Itse tutustuin n. vuosi sitten 25 vuotiaaseen herraan, enkä ole eläissäni tavannut miestä, jonka kanssa juttu (ja kaikki muukin) luistaisi yhtä sujuvasti. Olen jo pitkälti yli 40, mutta tunnen olevani 25-30, paitsi elämänkokemuksen osalta.

• BB.

ollut ongelma,mutta x-avovaimolle oli.8-vuotta olin nuorempi,yhdessä oltiin lähes 10-vuotta.Mutta mustasukkaisuus oli kamalaa.Hänellä oli huoli seksualisuudestaan,kun hänen halut joskus loppuu ja minä nuorempana tarvitsen naista,niin hän ei kuulema enää sitten riitä.Lopulta lopetin suhteen kyllästyttyäni mustasukkaisuuteen joka vain paheni.Ja kaiken lisäksi turhaan.

• naine29

Mun historiasta löytyy niin monen ikäistä miestä, on reilusti vanhempia, ja nuorempiakin.
        Ja sanoisin että harvemmin se ikä on eron syynä ollut. Turha miettiä ikää, kyllä se on ne kemiat jotka kohtaa:) Onnea etsintään, oli se sun tuleva rakas nuorempi, taiko vanhempi!

• numeroita...
        naine29 kirjoitti:

Mun historiasta löytyy niin monen ikäistä miestä, on reilusti vanhempia, ja nuorempiakin.
        Ja sanoisin että harvemmin se ikä on eron syynä ollut. Turha miettiä ikää, kyllä se on ne kemiat jotka kohtaa:) Onnea etsintään, oli se sun tuleva rakas nuorempi, taiko vanhempi!

koska naiselle tulee vaihdevuodet jossakin vaiheessa ja nuorempi mies ei ehkä sitä sulata... varsinkin, jos haluaa vielä lapsia.

Itse olen avomiestäni kahdeksan vuotta vanhempi ja se näkyy tietyissä asioissa.

• ......................
        numeroita... kirjoitti:

koska naiselle tulee vaihdevuodet jossakin vaiheessa ja nuorempi mies ei ehkä sitä sulata... varsinkin, jos haluaa vielä lapsia.

mulla taas on mies joka ei halua lapsia .

• tule mitään
        numeroita... kirjoitti:

jos alkaa etukäteen laskea vaivoja, mitä on mahdollisesti odotettavissa. Joillakin naisilla on kovat vaihdevuosiongelmat, joillakin ei. Jotkin rypistyy nopeammin kuin toiset. Joillekin miehille tulee seksi-/aktiongelmia jo 30-ikäisenä, me jokainen voimme joutua onnettomuuteen milloin vain, olemmeko täällä vielä huomenna tai vuoden, viiden vuoden päästä. Joillakin seksihalut hiipuu, toiset ovat aktiivisia koko ikänsä. Itse olen vasta 40 jälkeen alkanut nauttia seksistä ja vasta nyt uskon todella voivani toiselle myös jotain antaa. Eletään tätä päivää, ei kuitenkaan kuten viimeistä päivää.

• ketju siis

sellaisten jotka ei saa naista. Näillä palstoillahan muuten mellastavat pääasiassa vanhemmat naiset ja ATM miehet. Huomattu on, ei nämä edusta mitään keskiverto mielipiteitä..
      Mies

• miestä

sen nyt vaan huomaa..

• MIes/vanhempi nainen

Tuntuu nuoret miehet todella haluavan vanhemman naisen...syy no niitä voi olla monia.Itseeni ihastui 13 v.nuorempi poika mutta ei oikein iskenyt jostain syystä.Itse siis 37 v ja hän oli 24 v.
      Tuli tunne että on kehdoryöstäjä vaikka miehennäköinen hän kyllä oli.....;)

• hmm

täällä olisi ykx nuori nainen joka tykkää nuoremmista miehistä ja todellakkaan se ei ole häpeä:)joillakin kestää suhteet pidempään nuorempien ku itseään vanhempien kanssa..:)= kuka tietää miksi ??

• dementia :

tapauksesta, jos muuten toimii - mikäs siinä. Sitäpaitsi miesten keskimääräinen elinikä on kuitenkin matalampi kuin naistan niin tämähän kompensoi sitä :)

Yhdessä hamaan loppuun asti

• nainen n.40

Niin..
      täytyy sanoa , että
      ei suhteen eikä varsinkaan sexin onnistuminen ole iästä kiinni enää silloin kun ollaan kunnolla aikuisia 25-50v jne.

Vanhemmissa kuin nuoremmissa on sekä loistavia että vähemmän kyvykkäitä sexi-virtuooseja :))

Mulla ollu ongelmana,että mä oon pikkasen nymfis ja hiuuuuuuuuuuukka sellanen pikkupervo.. ;DDD

Ongelmana on ollut..
      Mun ex-kavaljeerit tahtoneet väsyä ihan liian äkkii..

Paitsi tää vimosin.. :DD on kyllä aikas kestävää plaatua, mut ikä kyl alkaa numerolla 3 :))

• oldfashion-

Nauttikaa toisistanne. Ole nuori tai vanhempi, kunhan hyväksyt itsesi ja sen toisen, niin silloin ei iällä väliä. Nuoren innokkuus ja vanhemman kokemus yhdistettynä= Tasapaino voi löytyä-kin.

• nainen n.40
        oldfashion- kirjoitti:

Nauttikaa toisistanne. Ole nuori tai vanhempi, kunhan hyväksyt itsesi ja sen toisen, niin silloin ei iällä väliä. Nuoren innokkuus ja vanhemman kokemus yhdistettynä= Tasapaino voi löytyä-kin.

Kiitos,tämä oli päivän piristys:)

Sillä tuntuu,että useimmilla ei ole aavistustakaan,että ikä ei ole mikään itsestään selvyys-tie onneen,menestykseen suhteessa.

Kyllä se on henkinen kemia ja kaikki on vuorovaikutusta,minä ainakin nautin siitä jos toinen nauttii ja on onnellinen ,se inspiroi jatkamaan. On vain tämä yksi elämä,miksi tuhlata sitä murehtimalla sellaista mitä ei ole vielä tapahtunut.

Elämä on tässä ja nyt on aika nauttia siitä..huomista ei kukaan tiedä.

• 40------35

Sama juttu ja homma toimii, ja kestoa riittää!

• vaan

Miten ahtaasti me ihmiset elellään sekä fyysisesti että mentaalisesti. Jokainen tekee itse omat rajansa. Onko ne sitten kaverin näköiset vai ei, jää ihmisen itsensä päätettäväksi.

Vanhainkodissa voi sitten vertailla kumpi eli paremman elämän. Jos siihen on vielä tarvetta.

Nauttikaa keväästä, iästä huolimatta! :)

• ..............................

saa hakea sellaista seuraa kun itse haluaa ja tykkää? Mitä siihen muiden mielipiteet sanoo?

Mä en ainakaan kysy muilta,saano tavata sen ja sen ihmisen koska ikä on sitä ja tota.

Jokainen tykätköön mistä itse pitää.

En mäkään arvostele muiden horökorvia tai pippelin pituutta tai luonnetta.

• -----

mun kummivanhempani elivät onnellisesti elämänsä lopuun saakka,vaikka nainen olikin vanhempi.

Veljeni vaimo vanhempi,silti kaikki jees.

Tuttavani äiti taas oli 18v vanhempi uutta miestään,mutta muiden puheista huolimatta olivat umpirakastuneita ja elivät onnellisesti elämänsä lopuun saakka.

• teaser1

onon

• nam ..

Minulla ( olen 46v. nainen ) on salarakkaana kaksi miestä, toinen on 32v. ja toinen 62v. Nuoremman kanssa meillä on kiihkeitä rakasteluhetkiä ja vanhemman kanssa hidasta eroottista nautiskelua. Ikäeromme ei ole siis esteenä .. kummaltakin saan mitä kaipaan.

• rallityttö..

itse pidän vanhemmista vaikken silloinkaan tahdo että mies on paljoa minua vanhempi.. mutta oman makuni mukaan en voisi välttämättä olla nuoremman miehen kanssa.. joskus käyttänyt sanomaa: miehet ovat muutenkin kolme vuotta naisia kehityksessä jäljessä.. :) mutta kukin taaplaa tyylillään..

• ylioppilas'86

Demi Mooren ynna muiden julkimoiden, nuoremmat miehet on nyt kovassa huudossa vanhempien naisten parissa! Itselle ei todellakaan kelpaa enaa mikaan kolmikymppinen partajeesus vaan kunnolla nuorta lihaa sen olla pitaa! Muodin takia ihan mita vaan eli ukot vaihtoon :)

• ole tämä

kesto muoti että miehet vaihtavat nuorempaan

• toisin päin
        ole tämä kirjoitti:

kesto muoti että miehet vaihtavat nuorempaan

NYT eletäänkin toisin päin!!Kypsät naiset on suurta huutoo nuorten todella fiksujen miesten mieleen(ÄHÄKUTTI)moni tollo luulee että pelkkä per..naisen tekee.Kysykää tosi miehiltä miksi he arvostavat kypsää naistaan ylikaiken.

• alexndrea3

Eihän mitään ongelmaa ,minulla oli 17vuotta nuorempi mies kuin itse .toimimme ihan luontevasti ,eikä mitään ongelmia .kaikki tiesivät sen .Lapsiakin suhteesta .aina minua kihtoneet nuoremmat miehet ,usein ikäisteni kans paljon ongelmia .Mutta rakkaudessahan on aina ihanaa sen mielettömyys ?

• ;))))))))

tunteiden vietäviksi :)

Rakkaus on hullua ja mieletöntä toisinaan :)

Harmi,että jotkut ei uskalla elää täysillä elämäänsä ja antaa itselleen luvan nauttia kaikesta ihanasta ..

t.eräs nautiskelija(ikäeroa 11v)

• nelli -72

Seurustelen itseäni 4v nuoremman miehen kanssa eli olen 34v ja mies 30v. On hän välillä lapsellinen ja mieleen tulee että jaksanko häntä?? Kerron kuitenkin hänelle mikä ärsyttää ym ja toivon että hän ottaisi opiksi eikä ja lopettaisi9 lapsellisuudet!!!

• alone_again

Olen pari vuotta sitten lopettanut usean vuoden suhteen minua 11 vuotta nuoremman miehen kanssa (iät 42/31). Ikä ei koskaan ollut haittana meidän suhteessa. Mies oli jopa aikuisempi kuin moni minun ikäinen mies. Eli ikä on vaan numeroita. Se mikä suhteessa merkitsee löytyy toisen ihmisen pään sisältä. Vika tässä suhteessa oli se että ko. mies omasta mielestään tiesi aina kaikesta kaiken ja osasi kaiken parhaiten, jopa kasvattaa lapsia joita hänellä itsellään ei ollut ainuttakaan ja minulla on. Sain siis tarpeekseni tästä kaikkitietävyydestä ja suhde loppui siihen.

• sehän

on niin kuin saunan uuni.mitä vanhempi sen kovemmat löylyt.

• sexxxx

Biologia

1. Keski-ikäinen nainen, iske nuori mies ja toisin päin
      Miehen sukupuolivietti on huipussaan 19-vuotiaana. Naisen 36–38-vuotiaana. Naisen sukupuolivietti lisääntyy 40:ää vuotta lähestyessä, koska raskaaksi tulemisen mahdollisuus vähenee. Myös 20-vuotiaan naisen ja 40-vuotiaan miehen sukupuolivietit vastaavat toisiaan.

2. Katso se kädestä
      Miehen käden koko antaa osviittaa peniksen koosta. Vartalon koko ei korreloi peniksen koon kanssa.

3. Puhu hänelle pehmeitä
      Naisten kuulo on parempi kuin miesten ja naisia kiihottavat äänet enemmän kuin miehiä.

4. Tee miehestä alusvaatteilla uskollinen
      Miesten näköaisti on parempi kuin naisten ja miehiä kiihottaa se, mitä he näkevät enemmän kuin naisia. Amerikkalaistutkimuksen mukaan miehet, joiden naisilla on seksikkäitä alusvaatteita ovat uskollisempia kuin halpahallialusvaatenaisten miehet.

5. Haluaako hän sinua?
      Tarkista rinnat
      Kun nainen kiihottuu hänen rintansa suurenevat, jopa 25 prosenttia, nänninkehä paisuu ja se saa nännit näyttämään matalammilta. Jos et huomaa rinnoissa kokoeroa, tarkista syke. Naisen syke nousee kiihottumisvaiheessa 100–160 lyöntiin minuutissa. Myös hengitys kiihtyy ja verisuonet tulevat näkyviin.

6. Liian nopea?
      Ota peniksestä kiinni
      Neljännes suomalaisnaisista kokee miehen liian nopean tulemisen ongelmaksi. Siemensyöksyn hidastaminen käy näin. Kun hän on tulemaisillaan, pyydä häntä tarttumaan penikseen lujasti peukalolla ja etusormella peniksen pään takaa ja puristamaan. Penikseen voi tarttua myös yhdynnän aikana.

Tiesitkö?
      Mies voi kiihottua kolmessakin sekunnissa.

Lukija kertoo:
      Biologia vie
      "Olin matkalla baarista yöbussille ja vastaan tuli poika. Katseemme kohtasivat. Päämme kääntyivät ohi mennessämme. Kuljin eteenpäin, mutta katsoin taakseni. Poikakin katsoi taakseen. Menin hänen luokseen, ja hän suuteli minua. Hän pyysi numeroni, jonka annoin. Seuraavana päivänä menin hänen luokseen, vaikka seurustelin. Harrastimme ihanaa seksiä, ei puhetta. Olen käynyt hänen luonaan muutamia kertoja sen jälkeen."
      Nainen, 19 vuotta

Seksin lehtori vastaa:
      Lukijan kysymys: Kuinka kauan voi olla laukeamatta, kunnes luonto hoitaa homman?
      Lääkäri Ari Klemolan vastaus: "Nuorilla pojilla tahaton siemensyöksy saattaa tulla parissa päivässä, selibaatissa elävillä miehillä 2–3 viikon välein aina 40-vuotiaaksi saakka. Ilman sairauksia jopa 60-vuotiailla miehillä esiintyy tahatonta siemensyöksyä noin kerran kuussa."

--

teksti lainattu "cityn sexi koulusta"

• vapautuu

vanhemmiten ja jakaa kaikille. Kelpaavat hyvin yhden yön suhteeseen

• biologia

jutusta että kun nainen raskaaksi tulon mahdollisuus pienee niin seksin tarve voi lisääntyä. Kaikki miehet taas iästä riippumatta haluavat taas niitä hedelmällisimmässä iässä (18-26 vee) olevia naisia. Näin se luonto on sen järjestänyt että elämä jatkuu.

Biologia on järjestänyt nimenomaan niin että kaikki miehet haluvat sitä nuorta lihaa (monesti tyytyvät vanhempaan naislihaan baarista kun ei oikein käy flaksi; ja niiltä saa helpommin)

• ....
        biologia kirjoitti:

jutusta että kun nainen raskaaksi tulon mahdollisuus pienee niin seksin tarve voi lisääntyä. Kaikki miehet taas iästä riippumatta haluavat taas niitä hedelmällisimmässä iässä (18-26 vee) olevia naisia. Näin se luonto on sen järjestänyt että elämä jatkuu.

Biologia on järjestänyt nimenomaan niin että kaikki miehet haluvat sitä nuorta lihaa (monesti tyytyvät vanhempaan naislihaan baarista kun ei oikein käy flaksi; ja niiltä saa helpommin)

tohon lisätä että eläinmaailmassa kovimmat urokset (alfaurokset ) yrittävät elämänsä aikan hoitaa niin montaa parhaassa hedelmällisessä iässä olevaa naarasta kuin mahdollista. Jo hedelmällisyys kyvyn loppuvaiheessa olevia naaraita alfauros ei ole enää niin kiinostunut hoitamaan. Niitä pääse sitten hoitamaan muutkin urokset (vrt. ATM-vanhempi nainen)

Eläinvietit tätä elämää loppujenlopuksi aika paljon kumminkin ohjaa..

• Kypsä mehukas nainen
        .... kirjoitti:

tohon lisätä että eläinmaailmassa kovimmat urokset (alfaurokset ) yrittävät elämänsä aikan hoitaa niin montaa parhaassa hedelmällisessä iässä olevaa naarasta kuin mahdollista. Jo hedelmällisyys kyvyn loppuvaiheessa olevia naaraita alfauros ei ole enää niin kiinostunut hoitamaan. Niitä pääse sitten hoitamaan muutkin urokset (vrt. ATM-vanhempi nainen)

Eläinvietit tätä elämää loppujenlopuksi aika paljon kumminkin ohjaa..

Näyttää niin kivasti aihe kiristävän joidenkin pinnaa. Onko asenteen jyrkkyys suoraan verrannollinen vanhemmilta naisilta satuihin pakkeihin??? Vaikka "nuorena"ollessani minusta kiinnostuneita miehiä riitti, niin kalpoiselta näyttää se aika verrattuna tähän rentoon 40v aikaan. Mistä lie johtuu?? En itse ole nuoria miehiä jahdannut, enkä ole missäännimessä epätoivoinen, yksinäinen, rupsahtanut (ja mitä kaikkea te patoutunutta seksuaalisuuttanne tihkuvat puutteessa elävät, kateelliset miehet sanoittekaan..?) nainen, vaan onnellinen, tasapainoinen, eroottinen aikuinen nainen, joka vetää puoleensa huomattavasti itseään nuorempia(kin) miehiä. Mitä pahaa siinä on?

Ehkä miesten ankea tulevaisuus ahistaa jo nyt...? Vanhemmilla miehillä ei lienee samanlaista flaksia kuin vanhemilla naisilla, paitsi jos heillä on valtaa ja varallisuutta...

Tässä yhteydessä rakkaat terveiset kaikille älykkäille, säkenöiville ja viiriileille nuorille miehille, nauttikaa nyt niin ettei tarvitse keski-ikäisenä ja kateellisena narista muiden tekemisistä!

• ...
        Kypsä mehukas nainen kirjoitti:

Näyttää niin kivasti aihe kiristävän joidenkin pinnaa. Onko asenteen jyrkkyys suoraan verrannollinen vanhemmilta naisilta satuihin pakkeihin??? Vaikka "nuorena"ollessani minusta kiinnostuneita miehiä riitti, niin kalpoiselta näyttää se aika verrattuna tähän rentoon 40v aikaan. Mistä lie johtuu?? En itse ole nuoria miehiä jahdannut, enkä ole missäännimessä epätoivoinen, yksinäinen, rupsahtanut (ja mitä kaikkea te patoutunutta seksuaalisuuttanne tihkuvat puutteessa elävät, kateelliset miehet sanoittekaan..?) nainen, vaan onnellinen, tasapainoinen, eroottinen aikuinen nainen, joka vetää puoleensa huomattavasti itseään nuorempia(kin) miehiä. Mitä pahaa siinä on?

Ehkä miesten ankea tulevaisuus ahistaa jo nyt...? Vanhemmilla miehillä ei lienee samanlaista flaksia kuin vanhemilla naisilla, paitsi jos heillä on valtaa ja varallisuutta...

Tässä yhteydessä rakkaat terveiset kaikille älykkäille, säkenöiville ja viiriileille nuorille miehille, nauttikaa nyt niin ettei tarvitse keski-ikäisenä ja kateellisena narista muiden tekemisistä!

seksisuhteeseen ja yhden yön juttuun. Muu onkin eri juttu

• rwrwrw
        Kypsä mehukas nainen kirjoitti:

mä en ymmärrä miks nuorten naisten täytyy pihdata sen piparin annon kans. Aika nihkeetä vastaanottoo oon monest saanu baarissa kun on yrittäny päästä piparille. Vanhemmat naiset taas tajuu ton et piparii ei kannata pihistellä

• ihminen
        rwrwrw kirjoitti:

mä en ymmärrä miks nuorten naisten täytyy pihdata sen piparin annon kans. Aika nihkeetä vastaanottoo oon monest saanu baarissa kun on yrittäny päästä piparille. Vanhemmat naiset taas tajuu ton et piparii ei kannata pihistellä

Ei antaminen tai ottaminen mistään iästä ole kiinni, vaan persoonasta. Ei naiset tänne maailmaan miksikään piparin antajiksi ole syntyneet. Mihin on kadonnut ihmisten kunnioitus toisiaan kohtaan, arvot kohdalleen. Elämässä on muutakin kuin jatkuvasti seksin hakeminen. Rakastetaan ja kunnioitetaan toisiamme, ja annetaan tietynlainen vapaus...on ihanaa ihastua/rakastua...

• mitä pienempi

mies sitä suuremmat munat.ja pitää myös paikkansa.

• .....................

ensiksi, toisen ihmisen kunnioitus ihmisenä,naisena ja miehenä:

ei rakkaus katso ikää.

• mielenkiintoista tämä

Minuakin on aina kiehtonut sellainen asia että mitä naisen päässä liikkuu jos hän tapailee oman lapsensa ikäisiä miehiä?Minusta se ei kyllä ole ihan normaalia,eikä se selity sillä että rakkaus ei ikää katso.
      Jotenkin sen vielä ymmärtää jos kyseessä on korkeintaan 5 vuoden ikä ero miehen eduksi,siis mies nuorempi,mutta jos ikä eroa alkaa olla 10,15,20 vuotta silloin on kyseessä jokin pielessä ja pehemman kerran!Eikä ne miehetkään minusta aivan täysillä käy jotka etsivät itselleen äidin korviketta vanhemmista naisista.

• -------------------

huono provo.

• kale

mitä sun päässäs liikkuu,mutta taaplaa sä vaan tyylilläs

• sitä nyt

noin ahdasmielinen pidä olla. Tuo oli kyllä ihan typerää. Vaikka en itse kelpuuta itseäni vanhempaa naista niin jos joku haluaa selvästi vanhemman naisen (tai vanhempi nainen siinä taitaa haluta sen nuoren miehen) niin voin tietysti miehenä sitä vähän ihmetellä että miksi mies nyt noin, mutta hänelle sen toki suon mukisematta (samoin myös tälle naiselle). Jokainen tehköön itse valintansa, mitäpä se muille edes kuuluu..

• ihminen
        sitä nyt kirjoitti:

noin ahdasmielinen pidä olla. Tuo oli kyllä ihan typerää. Vaikka en itse kelpuuta itseäni vanhempaa naista niin jos joku haluaa selvästi vanhemman naisen (tai vanhempi nainen siinä taitaa haluta sen nuoren miehen) niin voin tietysti miehenä sitä vähän ihmetellä että miksi mies nyt noin, mutta hänelle sen toki suon mukisematta (samoin myös tälle naiselle). Jokainen tehköön itse valintansa, mitäpä se muille edes kuuluu..

Ai sitäkö muka voi valita kehen rakastuu?!! En minä ainakaan, yleensä en etsi mitään, se tulee jos on tullakseen..rakkaus. Eikä kaikki "vanhemmat naiset" edes näytä vanhemmilta...yleensähän ihmisiin rakastutaan heinä itsenään ja se voi tapahtua ihan sattumalta, ilman etsimisiä.

• mies...

... pitkä, tumma, atleettinen, kaikinpuolin komea ja hyväkäytöksinen rakastui reilusti itseään vanhempaan yksinhuoltajanaisen. Kauniiseen, mutta jo ikääntyneeseen.

He ovat yhdessä uskomaton pari! Samanlaista harmoniaa en ole koskaan nähnyt. Kukaan heidät tunteva ei enää epäile etteikö tämä suhde toimisi. Alussa epäilijöitä riitti.

Älkää luovuttako, arvostelijoilta voi sulkea korvansa!

• wwwwwwww

zzzzzzzz

• ei ollut
        wwwwwwww kirjoitti:

zzzzzzzz

Mies on serkkuni sukulainen, ei kuitenkaan minulle sukua. Olen nähnyt parin muutamia kertoja.

Tunnen myös toisen pariskunnan, jossa nainen on vanhempi. Ikäeroa heillä on vajaa 10 vuotta. Mies on kivannäköinen, mukava ja lapseton. Nainen (entinen työkaverini) on ikäisensä näköinen, luonteeltaan suvaitsevainen ja rento. Kiva tyyppi. Naisella on kaksi lasta. Olen käynyt heillä kotona ja nähnyt sen hellyyden ja huolenpidon mikä heidän välillään on. Siinä on kaksi sielultaan samanlaista ihmistä löytäneet toisensa, eikä siinä ikää tai ulkonäköä kysytä. Pari vuotta sitten he menivät naimisiin.

Itse seurustelen itseäni vanhemman miehen kanssa, joten minulla ei ole mitään syytä provoilla. Ihailen ihmisiä, jotka uskaltavat tehdä toisenlaisia ratkaisuja.

• 2222222
        ei ollut kirjoitti:

Mies on serkkuni sukulainen, ei kuitenkaan minulle sukua. Olen nähnyt parin muutamia kertoja.

Tunnen myös toisen pariskunnan, jossa nainen on vanhempi. Ikäeroa heillä on vajaa 10 vuotta. Mies on kivannäköinen, mukava ja lapseton. Nainen (entinen työkaverini) on ikäisensä näköinen, luonteeltaan suvaitsevainen ja rento. Kiva tyyppi. Naisella on kaksi lasta. Olen käynyt heillä kotona ja nähnyt sen hellyyden ja huolenpidon mikä heidän välillään on. Siinä on kaksi sielultaan samanlaista ihmistä löytäneet toisensa, eikä siinä ikää tai ulkonäköä kysytä. Pari vuotta sitten he menivät naimisiin.

Itse seurustelen itseäni vanhemman miehen kanssa, joten minulla ei ole mitään syytä provoilla. Ihailen ihmisiä, jotka uskaltavat tehdä toisenlaisia ratkaisuja.

enpä miehenä nyt tota oikein usko

• ennenkuin näet
        2222222 kirjoitti:

... En voi sille mitään.

Nämä ihmiset kuitenkin elävät onnellisina yhdessä. Toivottavasti sinäkin jonkun kanssa. Aurinkoista kevättä.

• sitten että
        ennenkuin näet kirjoitti:

... En voi sille mitään.

Nämä ihmiset kuitenkin elävät onnellisina yhdessä. Toivottavasti sinäkin jonkun kanssa. Aurinkoista kevättä.

erittäin epätodennäköistä. Kai kaikkihan tässä elämässä on mahdollista. Musta sä kirjoittelit tuolla ylempänä vähän jotain eri juttuja itsestäsi (kirjoitustyyli ihan sama) että siinäkin mielessä taidat olla näitä tarinankertoja naisia täällä, niitähän näillä palstoilla välillä riittää

• sivusta seuraaja
        sitten että kirjoitti:

erittäin epätodennäköistä. Kai kaikkihan tässä elämässä on mahdollista. Musta sä kirjoittelit tuolla ylempänä vähän jotain eri juttuja itsestäsi (kirjoitustyyli ihan sama) että siinäkin mielessä taidat olla näitä tarinankertoja naisia täällä, niitähän näillä palstoilla välillä riittää

ikävä ja ruma olet sisältä.Toivottavasti vakka löytää kantensa.Hyvää jatkoa.

• tarinoita
        sitten että kirjoitti:

... ylempänä tässä ketjussa.

Mietin miten itse suhtauduin serkkuni sukulaiseen kun näin hänet eka kerran vanhemman naisen kanssa. Oliko minulla ennakkoluuloja? Tiesin miehen ulkonäön ja sen, että hän on vilkas ja samanikäinen kuin minä. Tiesin myös sen, että koko suku vastusti hänen suhdettaan vanhempaan naiseen. Heidät nähtyään ymmärsin, ettei suhteessa ole mitään ihmeteltävää.

Kauneinta mitä voi olla, on nähdä kaksi toisiaan rakastavaa ihmistä. Oli toinen sitten nuorempi, vanhempi, tummempi, vaaleampi, pidempi, lyhyempi, lihavampi tai laihempi.

Elän suhteessa, joka on kaikin puolin keskiverto. Olen miestäni lyhyempi, nuorempi, kauniimpi ja hoikempi. Meitä ei kukaan ulkopuolinen katso arvostellen, eikä tarvitse taistella sukulaisten hyväksynnästä. Mutta jos tilanne olisi toinen, en luovuttaisi sen takia mitä muut meistä ajattelevat. Jos rakkauden löytää, siitä ei halua luopua.

Sinulla on vielä paljon opittavaa.

• no voi
        2222222 kirjoitti:

luuletko, että asiat ovat sinun uskostasi kiinni.
        Aivan sama mitä sinä uskot.
        Joko olet lapsi tai dinosauruksen ajalta.

• Yks ihminen

kuka keneenkin ihastuu,rakastuu.

Eläkää itsellenne ja rakkaallenne.

Jokaisen sydämen oma valinta.
      Ei naapurin tai muidenkaan.

• mies32

aiemmin 14v vanhemman naisen kanssa seurustelleena, sanoisin koko tämän pitkän ketjun jatkeeksi, kuten jotkut aiemmatkin kirjoittajat: Olen täsmälleen samaa mieltä kuin sinäkin.

• mies32 kirjoitti:

aiemmin 14v vanhemman naisen kanssa seurustelleena, sanoisin koko tämän pitkän ketjun jatkeeksi, kuten jotkut aiemmatkin kirjoittajat: Olen täsmälleen samaa mieltä kuin sinäkin.

tuon yhden (tod.näk) katkeran tyypin pilata omia avoimia asenteitamme ja suvaitsemuuttamme muiden elämää kohtaan? Hölmöjä kommentteja, monta eri nimimerkkejä, sama tyyli...

Elä ja anna elää!!

• todella!

Olen itse 40v nainen ja nuoremmat miehet ovat todella makuuni..vaikka rakkaus ei ikää kysykkään. Jotenkin suhde vaan toimii paremmin nuoremman miehen kanssa ja seksi erityisesti. Kai se kemioista, kokemuksesta ja personallisuuksista on kiinni, kuinka suhde alkaa toimia. Mutta ihanaa on ollut! Aidillänikin on reilusti itseään nuorempi mies, joten sukuvika vissiin. Suosittelen olemaan rohkea rakkauden kanssa, eikä välittää muitten mielipiteistä, ymmärrystä löytyy ennemin minusta.

• nainen 45..

että aina nähdään vaivaa jos nainen on huomattavasti miestä vanhempi!! mut jos asetelma on toisinpäin niin se hyväksytään!! silloin ei kukaan puhu mitään tai näe siitä vaivaa jos vanhempi mies seurustelee huomattavasti paljon itseään nuoremman naisen kanssa!! tiedän paljon pareja jossa nainen on 18-20 vuotias ja mies jos täyttänyt 45... ja kukaan ei puhu siitä mitään.. itselläni on 9 vuotta nuorempi mies jonka kanssa seurustellut puolen vuotta.. meitä se ei häiritse mutta ihmisiä kyllä =)

• äiskä..

luulisin, että ainakin tytön vanhempia häiritsee, jos "vävyehdokas" on vanha äijä. Ei takuulla ole mikään ilon aihe. Tosin minulla on vain poikalapsiua, mutta ei se paljon empatiakykyä vaadi, ajatella miltä tuntuisi jos oma nuori kaunis tytär toisi yli 10 vuotta vanhemman miehen näytille. 10 vuottakin on jo liikaa, 5 vuotta puoleen tai toiseen olisi ihanne.

Jos pitkää liittoa ajattelee, ehkä olisi parempi, jos nainen hiukan vanhempi, niin seksuaalinen halukkuus pysyisi vanhempanakin suht tasoissa.

• 14444
        äiskä.. kirjoitti:

luulisin, että ainakin tytön vanhempia häiritsee, jos "vävyehdokas" on vanha äijä. Ei takuulla ole mikään ilon aihe. Tosin minulla on vain poikalapsiua, mutta ei se paljon empatiakykyä vaadi, ajatella miltä tuntuisi jos oma nuori kaunis tytär toisi yli 10 vuotta vanhemman miehen näytille. 10 vuottakin on jo liikaa, 5 vuotta puoleen tai toiseen olisi ihanne.

Jos pitkää liittoa ajattelee, ehkä olisi parempi, jos nainen hiukan vanhempi, niin seksuaalinen halukkuus pysyisi vanhempanakin suht tasoissa.

häiritsisi jos poikani toisi vaikka viiskin vuotta vanhemman naisen näytille. Tulis mieleen että mikä pojassa on mennyt pieleen..

Tyttärelleni soisin reilusti vanhemmankin puolison toki, onhan vaimonikin minua 12 vuotta nuorempi

• naisnäkökanta
        14444 kirjoitti:

häiritsisi jos poikani toisi vaikka viiskin vuotta vanhemman naisen näytille. Tulis mieleen että mikä pojassa on mennyt pieleen..

Tyttärelleni soisin reilusti vanhemmankin puolison toki, onhan vaimonikin minua 12 vuotta nuorempi

varmaan asenteeseesi vaikuttaa se, että vaimosi kanssa on niin suuri ikäero. Minä en kyllä siitä ilahtuisi, jos tyttöni seurustelisi niinkin vanhan miehen kanssa. Ei se mikään ihanne ole. Kauniimmalta se näyttäisi, jos ikäistään katselisi.

• ...---...
        naisnäkökanta kirjoitti:

varmaan asenteeseesi vaikuttaa se, että vaimosi kanssa on niin suuri ikäero. Minä en kyllä siitä ilahtuisi, jos tyttöni seurustelisi niinkin vanhan miehen kanssa. Ei se mikään ihanne ole. Kauniimmalta se näyttäisi, jos ikäistään katselisi.

... omasta mielestä parasta, mutta itse ne elämänsä lopulta elävät.

Meillä ei äiteen ja isukin mielipiteet ole paljon painaneet. Mutta kaiken ne on lopulta hyväksyny, ehkä parin vuoden taiston jälkeen, mutta kuitenkin.

• sivusta seur............
        ...---... kirjoitti:

... omasta mielestä parasta, mutta itse ne elämänsä lopulta elävät.

Meillä ei äiteen ja isukin mielipiteet ole paljon painaneet. Mutta kaiken ne on lopulta hyväksyny, ehkä parin vuoden taiston jälkeen, mutta kuitenkin.

ainoastaan,että lapsi on onnellinen - ja saa valita oman rakkaansa , se on hänen elämänsä ja valintansa. Ihan saa olla ikä mikä vain. Kunhan on onnellinen ja rakkaus kukoistaa

• tytti
        äiskä.. kirjoitti:

sellaiselta kauhuanopilta.
        Puuttuu joka asiaan. Lapset tekevät oman valintansa ja vanhemmilla ei siihen ole sanomista.
        Tärkeeetä olisi varmaan tutustua anoppiin, ettei avioliitto kariutuisi anoppiin.

• jos sillä miehellä
        äiskä.. kirjoitti:

olisi paksu lompakko takataskussa?

• nasu

Tämän päivän trendi taitaa olla se et naiset hakee nuorta orhia panemaan.
      Esimerkiksi suomi24 treffeissä lähes kaikki naiset hakee itteään kymmenen vuotta nuorempaa miestä/poikaa. Jopa synnyttäneet, yli kolmekymppiset;). Ja tissit on puristettu kuvassa oikein tyrkylle. Ilmoittavat jopa,"en sitten hae pelkästään seksiseuraa";))
      Eikö tämä ole enemmän kuin läpinäkyvää.

• jutskaaa

kyllä on kamalaa..

• jarski

Ovat Moskovassa perustaneet naisille Bordellin. Se alkaa olla nykyaikaa. Koskahan saadaan sellainen suomeen.

• N50-

Minulla on kaunis ystävyyssuhde itseäni 10 vuotta nuorempaan mieheen. Aiemmin pidin "ystävyys"-juttuja miehen ja naisen välillä ihan hömppänä. En tiedä onko tämä rakkauden kieltämistä, mutta ikäero on minulle ylittämätön juttu varsinaiseen suhteeseen lähtemiseen. Jos rakkautta on ilmassa vielä vuosien kuluttua, niin mietin sitten tilanteen uudelleen.

Ensinnäkin olen niin lapsellinen, etten kestä tuntea itseäni vanhemmaksi. Tiedän olevani hyvin säilynyt, mutta kyllä ikäero näkyy. Toisaalta en tiedä, koska ja miten se vanheneminen alkaa tuntua.

Olen yrittänyt jossain vaiheessa jopa tumpata miestä ulos elämästäni, sillä ajattelin että rakkauden tunteet häipyvät ajan kanssa jos ei olla tekemisissä....että etsin ikäiseni.

nyt ajattelen niin, että ystävyys, rakkaus on lahja...annan sen olla. Seksistä on pakko kieltäytyä, ettei homma mene pois hallinnasta.

• olet nainen!

Jos rakkaus on lahja..ja joku sen sulle antaa omasta halustaan..niin miten voit olla ottamatta sen vastaan. Vai onko se toinen susta niin sokea ja tyhmä, että rakastaa sua vaan omaa tyhmyyttään! Eikö nuorempi mies "osaa" ihan itse arvioida oletko sen rakkauden arvoinen. En ymmärrä sua ollenkaan! Heität rakkauden hukkaan ihan itse...Muistele sitä sitten keinutuololissa! Kyllä mä ymmärrän sen kynnyksen mikä naisella voi olla siitä ikäerosta, mutta että sen takia uhraat kaiken. Etkö opi enää mitään uutta...edes itsestäsi.

• N50-
        olet nainen! kirjoitti:

Jos rakkaus on lahja..ja joku sen sulle antaa omasta halustaan..niin miten voit olla ottamatta sen vastaan. Vai onko se toinen susta niin sokea ja tyhmä, että rakastaa sua vaan omaa tyhmyyttään! Eikö nuorempi mies "osaa" ihan itse arvioida oletko sen rakkauden arvoinen. En ymmärrä sua ollenkaan! Heität rakkauden hukkaan ihan itse...Muistele sitä sitten keinutuololissa! Kyllä mä ymmärrän sen kynnyksen mikä naisella voi olla siitä ikäerosta, mutta että sen takia uhraat kaiken. Etkö opi enää mitään uutta...edes itsestäsi.

Minulla on jo lapset, hänellä ei. En halua riistää keneltäkään mahdollisuutta saada lapsia, en ainakaan sellaiselta, joka on minulle rakas. ystävyysdessä ei ainakaan mitään pahaa ole, niin en vie häneltä yhtään mitään.

Olen käynyt jo niin monenlaisia tunteita tämän asian tiimoilta, että luullakseni olen löytänyt hyvän tasapainon näin.

Jos rakkaus/ ystävyys on, ei se minnekään katoa.

Meillä on merkillisen mukavaa olla yhdessä, olemme samanlaisia. Jos asuisimme lähempänä toisiamme, "ongelma" olisi akuutimpi.

Jokaisen oma valinta on olla välittämättä ikäerosta. Minä olen aina ollut hiukan ulkomuotokeskeinen, en kestä tuntea itseäni vanhaksi. Näin käy, jos mies on reilusti nuorempi: pelkään että alan pelätä vanhenemista. Rakastan häntä silti, mutta en kerro sitä hänelle. Olemme "ystäviä".

Jos jompi kumpi löytäisi jonkun....ongelma olisi ohi, tai sitten ei.

• yksi vaan
        N50- kirjoitti:

Minulla on jo lapset, hänellä ei. En halua riistää keneltäkään mahdollisuutta saada lapsia, en ainakaan sellaiselta, joka on minulle rakas. ystävyysdessä ei ainakaan mitään pahaa ole, niin en vie häneltä yhtään mitään.

Olen käynyt jo niin monenlaisia tunteita tämän asian tiimoilta, että luullakseni olen löytänyt hyvän tasapainon näin.

Jos rakkaus/ ystävyys on, ei se minnekään katoa.

Meillä on merkillisen mukavaa olla yhdessä, olemme samanlaisia. Jos asuisimme lähempänä toisiamme, "ongelma" olisi akuutimpi.

Jokaisen oma valinta on olla välittämättä ikäerosta. Minä olen aina ollut hiukan ulkomuotokeskeinen, en kestä tuntea itseäni vanhaksi. Näin käy, jos mies on reilusti nuorempi: pelkään että alan pelätä vanhenemista. Rakastan häntä silti, mutta en kerro sitä hänelle. Olemme "ystäviä".

Jos jompi kumpi löytäisi jonkun....ongelma olisi ohi, tai sitten ei.

Minäkin kiellän tunteet ja en pääse niitä millään pakoon. Sellainen on kyllä aika piinaavaa,kuin jokin nakertaisi sisintäni kokoajan.

Välillä pystyy unohtamaan,mutta syvä tunne ei jätä rauhaan kuin hetkittäisiksi ajoiksi.
        Yritän olla urhea ja unohtaa.
        Ja samalla silmäni ovat sameat vailla minkäänlaista elonkipinää.

• totuus/tehtävä
        yksi vaan kirjoitti:

Minäkin kiellän tunteet ja en pääse niitä millään pakoon. Sellainen on kyllä aika piinaavaa,kuin jokin nakertaisi sisintäni kokoajan.

Välillä pystyy unohtamaan,mutta syvä tunne ei jätä rauhaan kuin hetkittäisiksi ajoiksi.
        Yritän olla urhea ja unohtaa.
        Ja samalla silmäni ovat sameat vailla minkäänlaista elonkipinää.

Pahinta on vielä se, että jos sitä ikäeroa ei olis niin voisi olla hyvinkin onnellinen hänen kanssaan. Ei koskaan saa tietää, mitä olis voinut olla..

• nainen 30 plus

Tuo 30v ja 25v ei mikään paha ole, varsinkaan jos nainen on nuorekas. Mutta tuo kymmenen vuoden ikäero on kieltämättä aika iso. Kuka aikuinen nainen haluaa teinin kans yhteen? :)

• 40-50miehet

30 mies ei ole teini enää,vaikkakin on niitä miehiä 40-50v ,jotka ovat ihan jääneet alakoululaisten tasolle ja asuvat vielä kokona..vanhojapoikii nääs.

• 40-50miehet kirjoitti:

30 mies ei ole teini enää,vaikkakin on niitä miehiä 40-50v ,jotka ovat ihan jääneet alakoululaisten tasolle ja asuvat vielä kokona..vanhojapoikii nääs.

se ikää katso, jos asiat skulaa. Ittellä ei onneksi moisia murheita ole, joten ne onnelliset, jotka yhdessä ootte ja nainen on vanhempi kuin mies, niin antakaa palaa, alkääkä välittäkö mitä jotkut muut mietti teidän välisistä henk.koht. asioista.

• koko touhu

Sairasta,sairasta,sairasta,,,,,Mitä sinä täällä kyselet jos olet niin varma tunteistasi.Et taida itsekään hyväksyä tilannetta pitää hakea toiseten ihmisten hyväksyntää.Elä elämääsi sillä tavoin että uskallat olla oma itsesi ja tehdä päätöksesi,ja pitää mielipiteesi.

• kenny

Nainen 27, ja se on 19 vuotiaan pojan kanssa. Heh, poijal hormonit hyrrää, ja naiselle riittää kerran kaks kuukauessa.. Ja sitte se kolmenkympin kriisi, eli vauvakuume :) Mut, EVVK, ei oo mun asia murehtia toisten asioosta.

• K***

temmelyskenttä tämäkin ketju (niinku paljon nääkin palstat yleensä). Vanhat naiset elää jossain haavemaailmoissa näköjää. Näistä palstoista ne on saanut oman virtuaalimaailmansa.

Vähän alle 30 vee miehenä voin sanoo ettei ainakaan mua kiinostaa yli 30 vee naiset muut kuin seksitarkoitukseen (eikä mun frendejäkään). Mut kai sit jotain varmaan kiinnostaakin.

• että...

olet naisten logiikka -palstalla??

• "vanha" nainen

Mihin sinä sitä naista sitten katsot?

Kyllä minä seksitarkoitukseen aina miestä katson? En lapsille isäksi, lapset on jo tehty. Joskus siinä seksitarkoitukseen etsimisessä on tunteitakin ilmennyt, varsinkin jos tämä seksitarkoitus on vuosia kestänyt. Olen jo keski-ikäinen, "vanha" sinun mittareilla, joten ne miehet pakkaavat väkisinkin nuorentumaan.

Nämä nettikeskustelut ovat siitä hassuja, että 50:n ja 20:n kokemus- ja ajatusmaailma eivät voi kohdata. Kaikki vastailevat samoihin viesteihin.

• ...
        että... kirjoitti:

olet naisten logiikka -palstalla??

Alkuperäisen kirjoittajan kysymys oli :

"Mitä naiset ylipäätään ajattelevat nuoremmista miehistä ? Onko nuorempi mies lähinnä häpeän aihe? " Jne jne..

Kysymys kuuluukin: KENELLE ap:n teksti oli suunnattu?

Kysymys ja kohderyhmä kohtasivat aika hyvin. Ainoastaan muutama nuori(?) mies(?) halusi terrorisoida mielipiteillään keskustelua. Enkä kyllä ymmärrä miksi? Jos ei pidä vanhemmista naisista, niin silloin voi hypätä tämän ketjun yli.

• kjvivbbkdjk

alle kolkyt vee teet täällä lukemassa ketjua, joka ei kiinnosta aiheeltaan.Voi helvetti mitä p****n jauhamista sun puhe.

• kalkkis noita-akka
        "vanha" nainen kirjoitti:

Mihin sinä sitä naista sitten katsot?

Kyllä minä seksitarkoitukseen aina miestä katson? En lapsille isäksi, lapset on jo tehty. Joskus siinä seksitarkoitukseen etsimisessä on tunteitakin ilmennyt, varsinkin jos tämä seksitarkoitus on vuosia kestänyt. Olen jo keski-ikäinen, "vanha" sinun mittareilla, joten ne miehet pakkaavat väkisinkin nuorentumaan.

Nämä nettikeskustelut ovat siitä hassuja, että 50:n ja 20:n kokemus- ja ajatusmaailma eivät voi kohdata. Kaikki vastailevat samoihin viesteihin.

vain provoilee ja terrorisoi täällä,on tässäkin tejussa monessa kohtaa ihan vain haluaa tahallaan ärsyttää ja saa siitä jotain mielihyvää. Ei kannata välittää,kyllä elämä häntäkin vielä opettaa.

• terve

Harvinaisen viisas kirjoitus!Hyvä pidä pintasi!

• tytti

jos sinua ei kiinnosta niin ei sitten.
        Ei sinullakaan ole montaa vuotta kun olet vanha ukkeli.

• nukkumaanmenoaika!

niinkuin sinun, "vähän alle 30 vee miehenä" (hihihih), olisi hyvä OPETELA KIRJOITAMAAN oikein, jos haluat tulla ymmärretyksi ilman mielikuvaa siitä, että olet 9-vuotias joka on saanut valvoa liian myöhään. Suosittelen sinua pidättäytymään kaikesta sanottavastasi kunnes olet kärsinyt rangaistuksesi eli joutunut opiskelemaan kaksoiskonsonanttien käyttöä vähän YLI 40-vuotiaan naisen kanssa. Se lienee sinulle liian järkytävää. ei kiinosta . AAAAAARRRGH!!! Hmmm. BTW, olen kuullut jostain ikäisillesi suunnatuista Habbo-hotelli -nettisivusta, oletko käynyt tutustumassa? Olet jo varmaan juonut iltakaakaosi, muistithan käydä myös pissillä..? ;DD

• Hyvää yötä sinnekkin vaan.
        nukkumaanmenoaika! kirjoitti:

niinkuin sinun, "vähän alle 30 vee miehenä" (hihihih), olisi hyvä OPETELA KIRJOITAMAAN oikein, jos haluat tulla ymmärretyksi ilman mielikuvaa siitä, että olet 9-vuotias joka on saanut valvoa liian myöhään. Suosittelen sinua pidättäytymään kaikesta sanottavastasi kunnes olet kärsinyt rangaistuksesi eli joutunut opiskelemaan kaksoiskonsonanttien käyttöä vähän YLI 40-vuotiaan naisen kanssa. Se lienee sinulle liian järkytävää. ei kiinosta . AAAAAARRRGH!!! Hmmm. BTW, olen kuullut jostain ikäisillesi suunnatuista Habbo-hotelli -nettisivusta, oletko käynyt tutustumassa? Olet jo varmaan juonut iltakaakaosi, muistithan käydä myös pissillä..? ;DD

Ilmeisesti eivät edellä kirjoitelleet naiset kuitenkaan kestäneet totuutta, mitä nuori herra tajosi?

Itse allekirjoitan kaverin näkemyksen täysin. Katselen vain omanikäisiäni tai n. 5 vuotta nuorempia naisia, ja se on varsin luonnollista, jo ihan suvunjatkamisen kannaltakin.

Itse olen 35 - vuotias kaveri ja en näe mitään kiinnostavaa ei niin parhaassa lisääntymistilassa olevassa päälle n nelikymppisessä naisessa.

Mitä tulee keskustelupalstoilla oikeinkirjoituksiin, niin osoittaa varsin nihlistiä ihmistä, jos kiinnittä näinkin vapaalla foorumilla toisten kirjoitusasuun? Yleensähän tämmöinen käytös kertoo surkeasta verbaalista kyvystä, jonka korvaakin sitten puuttumalla ihmisten oikeinkirjoitus oppiin.

Väinö Linnalle kustantajaa aikoinaan sanoi, kun Linna murehti kirjoitusvirheidensäö paljoutta, ettei murehdi sellaista, sitä varten on palkattu oikolukijat, kirjoita sinä vaan Linna edelleen.

• :) Nainen

Mulla oli joskus suhde 18-vuotiaan kanssa ja itse olin silloin 30v..eli ikäeroa 12 vuotta.
      Kukaan ei tullut "saarnaamaan" suhteestamme :)

• aina nuori

on sitä, että ihminen on just sen ikäinen ku tuntee olevansa. Kateelliset saa syödä hapanta leipää.

• sitä herkumpi

Oon 19 vuotta ja harrastan seksiä 71 vuotiaan naisen kanssa. Tökin välillä vääriin paikkoihin kun en löydä oikeaa reikää ryppyjen seasta, mutta se onkin osa jännää esileikkiä. Joka päivä monta kertaa. Elämä on ihanaa.

• mies -69

Meillä Suomessa perinteisesti ajatellaan, että mies on vaimoa vanhempi. Itse olen samalla perinteisellä linjalla.

En ole koskaan seurustellut itseäni nuoremman kanssa, koska tuntuu että jopa jotkut ikäisenikin ja pari vuotta vanhemmatkin miehet ovat vielä kakaroita! Ei ole mielipiteitä, ei vakaata pohjaa elämällä jne.

Ex oli kaksi vuotta vanhempi ja täysi kakara, ei osannut ottaa vastuuta itsestä, puhumattakaan perheestä. Kymmenisen vuotta häntä katselin ja sitten se loppui -erosimme. Nyt hän on naimisissa itseään vanhemman naisen kanssa, ilmeisesti naisen ikä on arka paikka, koska sitä ei voi paljastaa. Arvelisin naisen olevan lähempänä neljääkymmentä.

Suhteista, joissa nainen on miestään vanhempi, minulle tulee mieleen, että miehellä on jotain ongelmaa äiti-suhteessaan. Mies etsii turvaa, joko henkistä, emotionaalista tai taloudellista vanhemmasta naisesta. Ex oli ja on edelleen tyhjätasku sekä veloissa korviaan myöten, naisella taas oli oma osake, johon muuttivat jne. Ex osasi laskelmoida hyvin ;>

Yksi mies, jonka kanssa seurustelin, löysi myö itselleen vanhemman naisen. Tädin, sanoisin...mutta heillä on kai oikein suvussa tapana nämä vanhemmat naiset, kun hänen veljensä on naimisissa itseään vanhemman naisen kanssa.

Nykyinen mieheni on itseäni viisi vuotta vanhempi. Henkisesti kypsä, tasapainoinen, luotettava ja selkärankainen. Uusioperheemme elämä sujuu loistavasti ja me kaikki voimme hyvin.

Tässäpä minun mietteitä asioista. En halua tuomita ketään, joka kenties ajattelee toisin. Jokainen elää omaa elämäänsä ja tekee omat valintansa.

Onnea jokaiseen suhteeseen, ikään katsomatta!

• Agathe

Siis jos mies on nuorempi, hän etsii äitiä tms., ja jos nainen on nuorempi ja mies paljonkin vanhempi, niin homma on ihan "normaalia", ei mitään isä-juttuja tai taloudellistä hyväksikäyttöä? Näinhän se menee!

• mies vanhempi ..

oli minua 3 v vanhempi, silti liitto ei onnistunut.
      Ei iästä ole kiinni. Mieheni synt vuosi -60. Mutta voin sanoa,että lopulta selvisi ettei hän ole ns. aikuistunut tarpeeksi vieläkään. Mustasukkaisuus sairaalloinen ja alkoholi teki oman osuutensa. Onnea tarvii uusi vaimoke.

• Agathe

Ikäeroa aika lailla , mies oli vähän yli 20v ja minä' 35, mutt upeaa oli! Löytyispä vielä vastaavaa =)

• Laurami

Olen seurustellut nuoremman miehen kanssa, suhde kaatui muuhun kuin ikäeroon. Minua ei ikäero haittaa, en koe itseäni vanhaksi, tosin en voisi kuvitella oman poikani ikäisen kanssa seurustelevani (poika kohta 19 v.).Kaikki ei sovi kaikille, eikä onneksi kaikkien tarvi olla samaa mieltä kaikesta! Rakkaus ei katso aikaa, paikkaa, ikää eikä sääntöjä!

• Jaana Koski-Kallio

Mie, nainen, 35 ja mies 24. Vaikka tykkään, niin hävettää!!

• Pöhve

te jumalauta jaksatte jauhaa tuosta ikäkysymyksestä. Jokaisen oma-asiahan se on, kenen kanssa on ja voi paksusti.PYHPÖHHHHPAH!

• Nainen-46

Olen 46 ja avomieheni 35. Rakastamme toisiamme eikä muiden mielipiteet vaikuta meihin yhtään mitään.:)

• ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,...

nää taas alottelet uusia sivuja???

• onnellinen

Hei!

Mie oon ollut mieheni kanssa 3,5v ja meillä on ihana tytär 1v7kk...itse olen 31 ja mies 28 ja meillä mennee hyvin vaikka mieheni on nuorempi.
      Itse olen sitä mieltä jos jutut menee yksiin toisen kaa niin mitä sitä ikää tuijottelemaan...Että anna palaa vaan ja älä sitä mieti muut ajattelee sinähän se seurustelet hänen kanssaan ei muut...Tsemppiä vaan ja anna mennä!

• Minä vaan...

Mulla on itseäni 5 vuotta nuorempi mies (minä 32 ja mies 27).Ollaan oltu yhdessä kohta 5 vuotta joista kohta 3 vuotta naimisissa.Ikäero ei tunnu meidän välillämme missään mutta jokuset sukulaiset napisee asiasta. Annetaan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.Kaipa ne ei tykkää kun mulla oli neljä lasta ennestään ja miehellä yksi ja nyt odotan meille yhteistä. Kaikkia ei voi miellyttää....

• N50-

Minä näen "ikäeroa" olevaksi vasta jos se on yli 5-7 vuotta. varsinkin 5 vuoden sisällä olevat ovat kyllä mielestäni "samanikäisiä". ymmärrän toki, että kun 20.stä puhutaan, voi jo henkinen kehitys olla eri luokkaa siinä 5 vuodenkin haarukassa. Aikuisenpana kumminkin tulee vastaan lähinnä fyysiset, iän tuomat eroavaisuudet. Siinäkään viisi vuotta ei ole mikään ero, koska yksilölliset erotkin tulevat jo yli 40:llä niin suuriksi (jotkut vain vanhenevat silmissä, toiset eivät: geenit, elämäntavat, että - anteeksi vain - minusta on lapsellista puhua "ikäerosta2 jos puhutaan vain muutamasta vuodesta. Kyllä se ikä silloin on pelkkä kela-kortin numero. Vasta kymmenen vuoden haarukka alkaa näkyä ja tuntua niin ihmisessä itsessään kuin yleensä jo hieman ulkoisestikin.

En minä koskaan ole ajatellut, että 5 vuotta suuntaan tai toiseen olisi jokin poikkeama, edes nuorempana. Miten sitä nyt niin millilleen voisi rakkauden viilata. Sen, aidon sellaisen, löytäminen on muutenkin vaikeaa. jos ajattelee, että "sen oikean" tulee olla naisena sen 2 vuotta vanhempi, niin kylläpäs menee homma hankalaksi.

10 vuotta niin, että mies on sen verran vanhempi, on vanhastaan ollut ihan hyväksyttävää. Kaipa se juttu on ihan korvien välissä, etteikö asia voisi olla toisinkin päin. Pakko kait sitä on alkaa rakkauteenkin uskoa, kun sitä niin moni vakuuttelee. Olen aina ollut sellainen "järki-ihminen", heh....mutta elämä näyttää opettavan. Kaikki ei tapahdu kaavojen mukaan, se "kaikki" on tunteet.

• BCat

Kun ollaan aikuisia ihmisiä-

Miksi pitäisi kysellä muilta (kuin itseltään)
      keneen ja minkä ikäiseen ihastuu tai vaikka rakastuu.Mielestäni se on kahden aikuisen välinen asia.
      Sydän kyllä kertoo ja tunteita ei voi huijata..

Miksi yleensä pitäisi olla jonkun tietyn ikäinen-jotta voisi antaa ja/tai vastaan ottaa rakkautta?

Miksi tuomita/kuunnella muita?
      Tämä elämä on jokaisen oma ja ainutlaatuinen,
      -
      mikset nauttisi siitä nyt?
      Elämänlanka voi sammua iästä riippumatta ihan koska tahansa.

Kuuntele vain omaa sisintäsi ja tutkiskele oletko vilpittömästi onnellinen ja viihdytkö nykyisen kumppanisi tai tulevan seuralaisesi seurassa.

Miksi kahden aikuisen ihmisen jokin tietty ikä/ikäero määräisi sen onnistuvuuden,onnen,rakkauden ?

Onko sellainen jossain määrätty? Missä ?
      Kuka on näin määrännyt?

Kuuntele itseäsi ja sydäntäsi, tiedät silloin mikä on oikea suunta :)

*Hymy* Sinulle ja muillekin T.BCat

• Pöhve

..täysin tuon, mitä BCat kirjoitit. Ei ole muuta lisättävää kuin se että itse en ainakaan ymmärrä, miksi niiden ihmisten on se ikäero suuntaan tai toiseen sitten mitä on niin tehdään välillä täysin mahd. olla ja elää yhdessä. Onko olemassa muka mitään sääntöä minkäikäisten pitäisi olla yhdessä ja minkäikäisten ei. En tiedä, menee vähän hankalaksi. olisi ehkä vieläkin lisää kirjoitettavaa, mutta enpä jaksa enää lisätä mitään.

• Tuisku

Minä en ainakaan häpeä sanoa mieheni
      ikää. Hän on minua 11 vuotta nuorempi ja meillä menee oikein hyvin.

• pecu V

Nainen on 14 vuotta vanhempi. Tää meni sillai, ett ekana en uskaltanut kertoa hänelle oikeaa ikääni,mut sitte ku lähettiin ekaa kertaa reissuun oli pakko kertoa, ku matkatoimisto vaati.
        Suurempi juttu ol se ,etten ollut muistanut kertoa, ett mulla oli 4 lasta entisestä liitosta, mutta TAIDE PYHITTÄÄ KEINOT.
        Aattelin ett sit jotenkin on helpompi kertoa,ku tutustutaan paremmin. Ei ollut, vaan tämä perinteinen tapa, iso pullo suomi-viinaa ja sit uskalsin soittaa ja kertoa, mut hän ei ollutkaan näistä asioista vihainen, vaan siitä etten kertonut selvinpäin, helei vaan.
        3:tta vuotta yhdessä, kihloihin mennään tulevana kesänä 06 06 06, jos Jumala suo ja lääkäri määrää,hih! Eli toivon ettei hän muuta mieltään.

• ikäero
        pecu V kirjoitti:

Nainen on 14 vuotta vanhempi. Tää meni sillai, ett ekana en uskaltanut kertoa hänelle oikeaa ikääni,mut sitte ku lähettiin ekaa kertaa reissuun oli pakko kertoa, ku matkatoimisto vaati.
        Suurempi juttu ol se ,etten ollut muistanut kertoa, ett mulla oli 4 lasta entisestä liitosta, mutta TAIDE PYHITTÄÄ KEINOT.
        Aattelin ett sit jotenkin on helpompi kertoa,ku tutustutaan paremmin. Ei ollut, vaan tämä perinteinen tapa, iso pullo suomi-viinaa ja sit uskalsin soittaa ja kertoa, mut hän ei ollutkaan näistä asioista vihainen, vaan siitä etten kertonut selvinpäin, helei vaan.
        3:tta vuotta yhdessä, kihloihin mennään tulevana kesänä 06 06 06, jos Jumala suo ja lääkäri määrää,hih! Eli toivon ettei hän muuta mieltään.

Meillä ikäeroa 15 vuotta mies nuorempi.
        Yhdessä oltu kymmenen vuotta ja hyvin menee.
        Ikä on numero.

• Tuisku
        pecu V kirjoitti:

Kyllä se varmaan hyvin menee. Onnea vaan.
        Me mentiin naimisiin 4.11. Kyllå nuoremmassa miehessä on sitä jotain. Olen aivan umpi rakastunu.

• mindy
        pecu V kirjoitti:

Onnea teille ja kaikille muillekin!
        Minulla 8 vuotta nuorempi mies ja Tuiskun sanoja lainatakseni
        "Kyllä nuoremmassa miehessä on sitä jotain. Olen aivan umpi rakastunu."

Voiko paremmin sanoa :)

• Tuisku
        mindy kirjoitti:

Onnea teille ja kaikille muillekin!
        Minulla 8 vuotta nuorempi mies ja Tuiskun sanoja lainatakseni
        "Kyllä nuoremmassa miehessä on sitä jotain. Olen aivan umpi rakastunu."

Voiko paremmin sanoa :)

Kiitosta vaan vastauksesta. Olen kyllä joskus ajatellut että eihän sitä nuoremman kanssa voi olla mutta nyt en kyllä antais häntä pois mistään hinnasta. Koskaan en vielä ole ollut näin onnellinen kun nyt tämän nuremman miehen kanssa.

• mindy
        Tuisku kirjoitti:

Kiitosta vaan vastauksesta. Olen kyllä joskus ajatellut että eihän sitä nuoremman kanssa voi olla mutta nyt en kyllä antais häntä pois mistään hinnasta. Koskaan en vielä ole ollut näin onnellinen kun nyt tämän nuremman miehen kanssa.

kyllä sanoa, että aivan samat tunteet minullakin. Oli niinkuin minun kirjoittamani :)
        En ole koskaan ollut näin syvästi rakastunut keneenkään muuhun. Ja kuinka ihana tämä mies on. Saan jokapäivä kuulla kauniita sanoja ja on hellä ja rakastava avopuoliso.

• Tuisku
        mindy kirjoitti:

kyllä sanoa, että aivan samat tunteet minullakin. Oli niinkuin minun kirjoittamani :)
        En ole koskaan ollut näin syvästi rakastunut keneenkään muuhun. Ja kuinka ihana tämä mies on. Saan jokapäivä kuulla kauniita sanoja ja on hellä ja rakastava avopuoliso.

Ihan olen samaa mieltä. Entiseen mieheeni kun vertaa niin tuntuu että tämä nykyinen on kuin eri planeetalta. Todella paljosta rakkaudesta olisin jäänyt ilman jos en olisi häneen tutustunu.kyllä täytyy olla tyytyväinen että tälläsen onnen on saanut.

• pecu V
        Tuisku kirjoitti:

Ihan olen samaa mieltä. Entiseen mieheeni kun vertaa niin tuntuu että tämä nykyinen on kuin eri planeetalta. Todella paljosta rakkaudesta olisin jäänyt ilman jos en olisi häneen tutustunu.kyllä täytyy olla tyytyväinen että tälläsen onnen on saanut.

Kyllähän sen ikäeron pakostakin huomaa. Kerran on kysytty, jotta *onko tuo sinun äitisi?*.Vastasin huumorilla, ett*Ei se mikään ÄITI oo, se on MORSIAN* :D
        Ja kyllä se kysyjä sen ymmärsi, siis aidosti. Muuten ei ole tullut vinoilua, pikemminkin päinvastoin, kummankin kaverit ovat positiivisia *yhteiseen asiaamme*. Se on vähä ku 40:senä sairaudet iski kumpaankin tahoillaan ja puoliskot häippäs samantein,niin löyty joku, joka TODELLA välittää. -Jos on ollut yksin ja hylätty ja kipee, niin osaa arvostaa sitä, että toinen välittää, oikeesti. :D

• nuorempim

Itse olen 29v ja suhteessa 51v naisen kanssa eli ikäeroa 22v ja kaikki suhteen osa-alueet toimii hyvin.
      Yleensä idioottimaisimmat kysymykset koskee seksielämää, kun joskus joku udellut jommaltakummalta miten esimerkiksi yhdynnät sujuu tai miten muka voi olla yhdessä suuren ikäeron vuoksi.
      Ei vain välitä.

• Lilliputti

Aloittaessani suhteen mieheni kanssa olin 22 ja mies

17. Nyt kolme vuotta myöhemmin suhde kukoistaa

edelleen. Toiset hämmästelevät ikäeroamme, mutta

meitä se ei ole missään vaiheessa haitannut.

• löytäjä

Nuorempi mies ihan jees.
      Yhdessä kuljettu runsaat 46v.
      Ei valittamista

Hyvä löytö

• näin on

Täällä jotkut kirjoittaa, kuinka heidän ikäerojaan on hämmästelty.

En ymmärrä, miksi pitää hämmästellä joidenkin muiden ihmisten ikäeroa. Jokainen valitsee itse itselleen sopivan kumppanin, ja muilla ei pitäisi olla asiaan mitään sanomista, edes sukulaisilla.

• Sujuu se

Kahdeksan vuotta ikäeroa ja 12 vuotta takana ei se haittaamissään muodossa,miehet hyytyy kuitenkin n.50
        paremmalla puolen.Paras varmistaa tulevaisuus.

• mikki

sitähän voisi ihmetellämitä vaan toisessa. Esimerkiksi miksi otit noin ruman, lihavan, laihan jne.. Kyllä ihmettelemistä riittäisi.
        On ihmisiä jotka eivät näe asioita kuin omalta näkökannaltaan.

• kokemuksia !!

Olen mies ja 30 vuotiaana aloin seurustella itseäni 7 v vanhemman naisen kanssa. Alussa kaikki oli ihanaa, ja suhde toimi todella hyvin, mutta sitten kun hänen ikänsä ylitti 40 vuotta hän alkoi selvästi ja nopeasti rupsahtamaan ja myös hänen luonteensa muuttui piikikkääksi ja ilkeäksi. Lopetin suhteen ja vaihdoin vanhenevan naisen 17 vuotta nuorempaan siis itseäni 10v nuorempaan. Tämän sopuisian ja kauniin tytön kanssa saimme yhteisin pojan ja suhteemme on nyt kestänyt 18 vuotta. Nuorelle miehelle vanhempi nainen on seksuaalisesti kiihottava kokemus, mutta sopivasti nuorempi ja kaunis vaimo on myös ylpeden aihe, jota ei tarvitse piilotella eikä hävetä.

• Scandinavian Hunk -75

Joo. Jos löytyisi vanhempi nainen maksamaan minun kalliit harrastukset ja asumisen, niin täällä olisi erittäin komea ja seksikäs mies käytettävissä....

Juha

• maksaa?

Ihmettelenpä että miksi pitäisi maksaa nuoremmasta miehestä. Sitä kun saa ilmaiseksikin :)

• vanhampi nainen

kyselet? Luulisi kun noin komea olet niin ottajia olevan, ettei tarvi kirjoitella.
        Tunnut jotenkin katkeralta.

• Juha
        vanhampi nainen kirjoitti:

kyselet? Luulisi kun noin komea olet niin ottajia olevan, ettei tarvi kirjoitella.
        Tunnut jotenkin katkeralta.

Näköjään löytyi sinusta minulle kotipsykologi.

En tiedä mistä sä löysit katkeruutta, mutta mähän voisin käydä sohvalle kertomaan mun lapsuudesta. Ehkä sieltä löytyisi jotain, mistä sä voisit analysoida.
        :D

Oletkohan "vanhampi nainen" lukenut liikaa naisten hömppälehtiä , kun et edes vitsiä tajua...

• vanhempi nainen
        Juha kirjoitti:

Näköjään löytyi sinusta minulle kotipsykologi.

En tiedä mistä sä löysit katkeruutta, mutta mähän voisin käydä sohvalle kertomaan mun lapsuudesta. Ehkä sieltä löytyisi jotain, mistä sä voisit analysoida.
        :D

Oletkohan "vanhampi nainen" lukenut liikaa naisten hömppälehtiä , kun et edes vitsiä tajua...

katkeruutta löysin siitä, että täällä puhutaan ikäeroista.
        Jotenkin vaan tuntui, että et ota asioita vakavasti vaan sinulle koko elämä on pelkkää vitsiä.
        Juoru- ja naistenlehtiä en lue.
        Pieleen meni.

• vAnhA....

nyt pisti miettimään...

• nymfis 40+

Täällä olis sulle kunnon daami...

kurvikas nymfis-blondi,40

mennäänkö pääsiäisenä Eedenin kylpylään ??

testaan sun kunnon...

t.Nymfis vailla hoitoa

• olen 41 ja avomieheni 24. ollaan oltu yhdessä yli 3 ja puolivuotta. rakastan miestäni enemmän kuin ketään ikinä. minun puoleltani meidät on ottanut avosylin vastaan sisarukset ja vanhempani, sekä kaikki ystävät. mieheni puoli ei minua hyväksy. olen saanut osakseni juoruilua, nimettömän kirjeen ym. itse olen kunnollinen, hyvässä työssä... kärsin todella paljon tästä, jota mieheni ei taas ymmärrä.

minua pelottaa kovasti. meillä on kolme keskenmenoa, ei toivottua yhteistä lasta ja aika käy vähiin.
      mieheni on muuttunut nyt talven aikana. kun lähestyn häntä, minut torjutaan lähes joka kerta. seksiäkään ei mieheni enää halua, mutta eihän se ihme ole, kun telkkari on aina päällä ja mies katsoo kaikki ohjelmat mitä tulee. minun pitää kuulemma mennä terapeutille, joka kertoo, mikä on normaalia...

pelkään, että tämä on lopun alkua. mieheni on kyllästynyt minuun, eikä sano sitä suoraan...
      mitä voin tehdä ?

• sujuu se

kOKEILIN TUOTAKIN IKÄEROA EI KANNATTANUT KOETA SUUNNATA ETSIMÄÄN JOTAIN MUUTA KOHDETTA.JOS MIES 24
        EI HYPPÄÄ SÄNKYYN INNOISSAAN NIIN KYLLÄ SE ON KUULE LOPPU SE SATU.POJU EI OLE EDES VIELÄ KASVANUT AIKUISEKSI HALUAA VARMAAN LIIKKUA JA MENNÄ, EI LAPSIA JA SITOUTUMISTA. KIIREKIN ALKAA OLLA IKÄSI TULEE VASTAAN, JÄÄT VIELÄ YKSIN LAPSEN KANSSA JOS ONNISTUT SEN SAAMAAN. KANNATTAAKO? MENE SINNE TERAPEUTILLE.VOIT AVARTAA NÄKEMYSTÄSI TILANTEESTA
        JOKA TAITAA OLLA TUKOSSA.

• lätkimään

Haloo neiti.. älä nyt ihmeessä jää sinne notkuun.. sinulla on maailma avoin kaikelle tuolla ulkona jossain.. jos jäät niin itsetuntosi murenee täysin.. jos koet ettet pysty lähteen niin mene keskustelemaan asiasta kriisikeskukseen. mitä pitemmäksi aikaa jää sinne niin sitä vaikeampaa on silloin lähteä kun et enää jaksa..
        hei, ihan oikeesti pelasta itsesi..
        kokemuksesta voin sanoa että sinkkuna on paljon kivempaa kuin tollasessa suhteessa, se loppuu kuitenkin..siitä olen varma, nyt vielä voit itse sen päättää ketä lahtee ja miksi.. TEE SE!!! ÄLÄKÄ PALAA TAKAS VAIKS PYYDETÄÄN!!

• Minulla on kokemusta todella ihanasta suhteesta nuoremman miehen kanssa joka kyllä nyt on jo päättynyt ja kaatui nimenomaan ikäeroon.Mutta jos ikäero on vain 5-10 vuotta siinä ei ole ongelmia ja ei kannata salailla ikäänsä. J vaikka se suhde sitten loppuisikin niin se aika oli sen arvoista.Nuorempi mies tuo parisuhteeseen uutta vipinää ja avaa sinullekin uusia ulottuvuuksia, Joten anna palaa vaan.

• tuomas

Jn se häpeä olla vanhempi miestä.

• minäkinpä

sellainen pari ei voi saada omia lapsia yhdessä.
      Että kyllä se ikäero jotain vaikuttaa...

• ...........

niin kaikki eivät ole lapsia hankkimassakaan.

• nikki

Tuttuni, jotka ovat samanikäisiä 35 vuotiaita.
        He eivät halua lapsia tehdä. Ovat niin päättäneet. Kertoivat juuri kuinka ihmiset ovat jatkuvasti kyselemässä miksei ole lapsia.
        Miksi toisia kiinnostaa muiden asiat niin SUUNNATTOMASTI ? Ärsyttävää.

• Täällä asivaa
        nikki kirjoitti:

Tuttuni, jotka ovat samanikäisiä 35 vuotiaita.
        He eivät halua lapsia tehdä. Ovat niin päättäneet. Kertoivat juuri kuinka ihmiset ovat jatkuvasti kyselemässä miksei ole lapsia.
        Miksi toisia kiinnostaa muiden asiat niin SUUNNATTOMASTI ? Ärsyttävää.

Täällä olisi ikäerosta juttua:

http://www.createphpbb.com/jelyan/index.php?mforum=jelyan

• Miisa

.. olen 35 ja mieheni 21...kivaa on ollut.

• epäilyttää

Kaikki menee loistavasti, mutta ongelmana on ikäeron takia tulevaisuuden suunnittelu. Minä olisin valmis sitoutumaan, eli hankkimaan lapsia ja menemään naimisiin, mutta mies ei vielä.

Muutenkin elämäntilanteemme ovat eri vaiheessa.

• ...

Meillä suhteen alussa oli M26/N32. Nyt 30/36 Ollaan naimisissa ja meillä on ihana 1v. jälkeläinen ja lisää tulossa. M oli myös kova juhlija vielä kakskuutosena, mutta rauhoittui heti tajuttuaan että on löytänyt "sen oikean". Sun iässäs ei kuitenkaan kannata jäädä kauaa suhteeseen "roikkumaan"... Kyllä sen melkein heti huomaa, kun kohtaa SEN OIKEAN.

• Miisa70

pitää mielen ja ruumiin virkeänä. Meillä minä 35, ja mies 21.

• kyllä minä uskon nuoremman ihmisen pitävän tunteet ja mielen virkeänä, jos vain kemiat kohtaavat ja on mielenkiintoista olla toisen lähellä ja keskustella, muusta puhumattakaan...
        Olen aika pettynyt, kun ei niitä kosijoita ole pahemmin ilmaantunut. Taitaa minun kriteerit olla aika tiukkoja, hmm, mut ei surra, kesä tulee ja linnut laulaa...

• Kati

Nuori mies pitää sinut virkeänä.Meillä minä olin 34 ja mieheni 24 kun yhteen mentiin. Naimisissa oltu 19v lapsi 17v ja yhteisiä onnellisia vuosia kertynyt jo 22vuotta.Rakkautta riittää edelleenkin!

• pieni ikä ero

tiedän monia pareja jos nainen on 5-6v vanhempi eikä se haittaa.Nuorempi mies on ihana.

Tiedän pareja joilla on 10-20:kin vuotta ikäeroa ja silti todella onnellisia.

Onnea teille olkaa rohkeita, ikä on vaan todella numeroita

• Tikanpoika

Todella luonnotonta, jos mies on suhteessa huomattavasti nuorempi osapuoli. Otetaan esimerkiksi Noora (menee naimisiin, tv-ohjelma). Sillehän on raati tarjonnut selvästi Nooraa nuorempia miehiä. Ei tule häitä tällä menolla. Raati tietenkin tarjoaa vanhemmalle naiselle tällaisia nuorukaisia, jotta myös alle parikymppiset ja nuoremmat katsojat pysyisivät kanavalla, siis puhtaasti kaupallisista syistä.

Seuraavassa ohje sopivista ikäeroista, jotta parisuhteesta tulisi toimiva.

25-vuotiaalle miehelle sopivan ikäinen nainen on noin 16-20

30-vuotiaalle miehelle noin 18-25

40-vuotiaalle miehelle noin 20-30

50-vuotiaalle miehelle noin 25-35

60-vuotiaalle miehelle noin 45-60

• J.a.n.e

Miten perustelet edellisen ohjeesi?

• spacemaker

Ikäerossa kannattaa ottaa huomioon se, että nainen rupsahtaa yleensä ennemmin kuin mies. Tuollainen 10v ikäeroa on yleensä sopiva, mies siis vanhempi. Silloin ollaan fyysisesti samanikäisen näköisiä.

Tosin voihan se nuorempi mies voi ottaa vanhemman naisen, kun muistaa ottaa huomioon tuon edellisen näkökohdan.
      Suurimpien seksuaalisten halujen sammuttua, kumppaniahan voi sitten vaihtaa aina muutamaa kaliperia nuorempaan!

• mieltä

Kymmenen vuotta vanhemmat miehet eivät ole samanikäisen näköisiä, päinvastoin! Tietysti hyvinsäilyneitä miesyksilöitä löytyy, mutta ovat harvassa ne.

Ehkä moni nainen ottaa vanhemman miehen siksi, että näyttää itse nuorelta ja kauniilta. Näin ainakin ystäväni.

• naaaaaaaaaaainen
        mieltä kirjoitti:

Kymmenen vuotta vanhemmat miehet eivät ole samanikäisen näköisiä, päinvastoin! Tietysti hyvinsäilyneitä miesyksilöitä löytyy, mutta ovat harvassa ne.

Ehkä moni nainen ottaa vanhemman miehen siksi, että näyttää itse nuorelta ja kauniilta. Näin ainakin ystäväni.

kelpaa ihan minkä ikäinen vaan,jos rakkaus kestää,

ei sexi ole ainoa asia maailmassa

• juupas juu

kyllä rupsahtahtaneita on joka ikäluokassa..

20 nainenkin voi rupsahtaa ja olla lihava tai muuten vaan sammakko.. tai sitten niuhottaja tyranni ja lisäksi pihtari..

MIEHET TAAS ..onneksi miehet ei rupsahda ikinä..
        ei toki.. heheheheheheheheh !!

• naitoneito

valitettava tosi on, että vanhemmat miehet tarvitsee viagraa ja onhan sekin tosi asia ,
      että nainen elää keskimäärin kauemmin kuin mies.
      Miehet kuolevat nuorempina kuin taas naiset elävät kauemmin.

Lisäksi vanhemmat miehet kajuuntuvat ja jo keski-iässä päälaki on esillä.Sitä ei peitetä parilla hiuskarvalla,kuten aika moni keski-ikäinen tekee.

• liitot

lisäätyvät ikäero molemmin puolin.
      Kun nämä parit ovat yhdynnässä tämä energia
      kestää heidän ympärillään 2 vuorokautta.Sitä miksi näin on en käy tässä sen enempää selittämään.
      Tulevaisuudessa myös naiset synnyttävät viis ja kuusikymppisenä.Tätäkin tullaan pitämään outona asiana.

• kerro lisää

kerro lisää...

• Hulda
        kerro lisää kirjoitti:

kerro lisää...

Monet 40-50 v. naiset ovat vähemmän rupsahtaneita kuin samanikäiset miehet. Miehille tapahtuu usein jotain kummallista kun he tulevat 40-50 v. Syödään lenkkiä, juodaan kaljaa ja löhötään sohvalla. Miehet näyttävät kuin olisivat synnytyslaitokselle menossa. Monelle miehelle on tissitkin kasvaneet mahan lisäksi. Kun on huono elintavoist johtuva"kunto", lähdetään hakemaan Viagra-reseptiä. Pukeutumisesta en jaksa enää edes vaahdota.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4953
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      672
      4188
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2311
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2067
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1878
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      167
      1461
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      91
      1164
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94