Neitokakaduista.

neitokakadu

Pitävätkö ne hirveätä meteliä? Asun kerrostalossa. Haluaisin oman linnun mutta tämä asuinpaikka vähän huolestuttaa että voinko edes ottaa niitä. Pitääkö niitä olla kaksi? Jotain muutakin voi kertoa. Kiitos vastauksista, tai no jos niitä edes tulee.

3

471

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koukkunokka

Häiritseekö neidon ääni naapureita riippuu tietysti naapureista ja talon eristyksistä yms. Neitokakadu ääntelee monilla eri äänillä, ja monilla eri äänen voimakkuuksilla. Osa on tuskin kuultavia naksahduksia, osa korkeaa ja kovaa huutoa. Tyytyväinen lintu harvoin varsinaisesti huutaa.

Neidot ovat päiväaktiivisia, joten öisin ovat hiljaa ja nukkuvat. Monet naapurit kestävät päivisin ääni ja toiset eivät edes kuule niitä omilta touhuiltaan.

Jos lintu joutuu olemaan paljon yksin, on kaksi tai useampi lintu ehdoton valinta. Jos taas perheessä ollaan paljon kotona ja linnun kanssa, niin yksikin lintu menettelee.

• äänteleminen

Saattavat pitää kovaa ääntä ,mutta yleensä johtuu siitä että haluaa lentelemään,tai on vailla seuraa.Meillä ainakin on näin päin,kun päästän linnut lentelemään päiväksi,niin ovat tyytyväisiä ja narskuttelevat nokallaan.Voivat matkia ulkolintujen ääniä,Mutta ei ole miedän naapureita haitannut.Rauhottuvat yleensä iltasin,joten luulen että niillä on luontainen rytmi.

• pitää

Kyllä pitää.Niitä olisi parasta hankkia kaksi,ettei sinun tarvitsisi pitää sille koko ajan seuraa.Voit toki pitää jos haluat.Suosittelen (ehkä) neitokakadua,tai pikemminkin undulaattia :D.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2845
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2723
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1802
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      16
      1610
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1570
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1422
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1277
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1253
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1239
    Aihe