Mitenköhän käy...

Rokkimimmi

Ajattelin ajaa pyöräkortin tänä vuonna ku ei enää jaksa aina vaan istuu takaritsillä. Haluisin itekin kokee sen ajonautinnon. Ongelma on vaan siinä että ikinä en oo mitään muuta kakspyörästä ajanu ku polkupyörää.... Usko itseen on kova (tyyliin minähän perkele ajan sen kortin, kesti sit vaikka kuin kauan!)Eli siis onko muita yhtä alusta alottaneita ku mä? Ja montako ajotuntii tarvisit? Ja HD heeboilta neuvoja ku pyörä jolla sit tulevaisuudessa ajan tulee olemaan Sporster 1200. Onko sopiva naikkoselle... Siis asia tiivistettynä: Onko mulla mitään toivoa? :)

26

5218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pave

miksei olisi toivoa? Ainahan toivoa on ja itsestähän se kaikki halu on kiinni haluaako oppia ajamaan vai ei. Kannattaa vaikka harjoitella noita perusjuttuja vaikkapa aivan normaalilla mopolla, eli miten kytkin ja kaasu synkkaa yhteen ja niin edelleen. Itse tiedän useammankin naisen jotka ajelee joko sporsterilla tai jopa isommallakin hoodeellä joten miksi et myös sinä siihen pystyisi? Ja varmastihan miehesi kyllä mielellään opettaa noita niksejä ja juttuja mitkä liittyy ajamiseen, mutta sehän taitaa sitten vain tietää että kohta on perheessä kaksi hoodeetä.

• Rokkimimmi

Oikein arvasit. Siinä vaiheessa ku meikäläinen sen kortin (kunnialla...?) saapi niin ei oo mitään muuta vaihtoehtoo mun pyöräks ku HD. Ja taas kerran budjetti menee perseelleen! Mut ei se mitään, kerrankos täällä eletään! Kämppäremontin voi sit tehdä myöhemminkin....

• Rokkimimmi kirjoitti:

Oikein arvasit. Siinä vaiheessa ku meikäläinen sen kortin (kunnialla...?) saapi niin ei oo mitään muuta vaihtoehtoo mun pyöräks ku HD. Ja taas kerran budjetti menee perseelleen! Mut ei se mitään, kerrankos täällä eletään! Kämppäremontin voi sit tehdä myöhemminkin....

Kyllä se menee, kun muistaa pitää järjen päässä. Aina varot kaikkia muita, sulla on tietysti oikeuksia, mutta kukaan muu ei huomaa sinua. Itse voin sanoa nyt jo monen vuoden kokemuksella, että go go girl kyllä sen oppii. Eikun harrikka tai mikä nyt sitten onkaan, tulille ja nähdään tien päällä kesällä.

• onjo

Itse ajoin kortin viime kesänä ja hommasin sporsterin (883) saman tien. Mopolla tosin ajelin nuorena, mutten varmaan kymmeneen vuoteen mitään. Meni läpi yhdellä ajo- ja yhdellä käsittelykerralla. Mutta tälle kesälle on kai vähän tiukennettu noita inssivaatimuksia...

• Rokkimimmi

Mitäs kaikkee siinä käsittelyjutskassa vaaditaan (pitääkö ruveta HD:llä keulimaan, heh!!)Varmaan pitää ottaa haltuun nää käännökset ym... Harmittaa ku en ajanu ajoissa ajokorttia ni oisin saanu kaupanpäälle sen A-kortin. Vaan kun ajattelee että tosiaan ei oo kokemusta pyörällä ajosta ni ihan oikein että alotetaan sit tosiaan ihan alusta...

• siis...

naikkosille en suosittelis mitään mutta sopiva naisten pyörä on 883 spora.

• Rokkimimmi

Kertokaa nyt siitä Sporster tonnikakssatasesta!!!! Onko se mulle sit liian tehokas vai mikä? Ja miks ei muka naiset vois ajaa HD:llä?

• FXR
        Rokkimimmi kirjoitti:

Kertokaa nyt siitä Sporster tonnikakssatasesta!!!! Onko se mulle sit liian tehokas vai mikä? Ja miks ei muka naiset vois ajaa HD:llä?

...ainakin sanosin, että laita sukkana vaan se 1200:nen. Ei siinä oo liikaa niitä tehoja, kyllä se hanskassa pysyy, siinä missä 883:nenki. Eipähän tarvi alkaa sitten myöhemmin konversio kittejä osteleen/porauttaan pyttyjä.

Käsittelyssä on pujottelua, jarrutus ja väistö, sitten hidasajo, eli pitää tietty pätkä ajaa yli jonkin sekunti rajan. Yleensä vissiin noista kolmesta käsittely tsydeemistä inssissä on kaksi. Varmaan kannattaa koulun pyörällä ajaa käsittelyt, mutta miksei se sporttikin oo riittävän ketterä.

Tsemiä autokouluun!

• ukkos

ja H-D mukaan ja menkää 20.05 seuraavaan tapahtumaan: CCF Ajokoulutus HDofH / Kiikala koko päivä. Siellä saat varmasti hyvää opetusta ajamiseen suljetulla radalla.

• Rokkimimmi

Hyvä idea, mutta on turhan pitkä matka täältä Savosta....

• ja tekö
        Rokkimimmi kirjoitti:

Hyvä idea, mutta on turhan pitkä matka täältä Savosta....

ette koskaan ajele muualla kuin Savossa? =)

• custombiker

Ei muuta kun kovalla itseluottamuksella korttia ajamaan,niin se menee läpi. Itselläni on 1200/75 heppanen spora ja olen yli 40 v mies, ei se mihinkään lähde käsistä, muistaa vaan alottaa rauhallisesti että oppii tuntemaan pyörän, koska siinä on vääntöa aika paljon, 883 ei kannata ostaa, sillä 1200 ei ole nyt niin kauhean paljoa kalliimpi, jos sitä joutuu isontaan niin sama raha menee suunnilleen, ei muuta ku on the road baby.

• Rokkimimmi

Kiitoksia vastauksista, usko itseeni kasvoi entisestään! Ajokouluun on ilmottauduttu, tästä se sit lähtee... Eikun räpylää pystyyn kun sit tien päällä tavataan :)

• Pave

Onnea vaan autokouluun ja tien päälle. Räpylää toki nostan vaikka itse en ainakaan toistaiseksi HD:lla aja. Tosin eipä vielä ole tarvinnut tänä keväänä räpylää nostella kun ei ole ollut noita vastaantulijoita vaikka on tullut jo ajeltua.

• Fat Boy
        Pave kirjoitti:

Onnea vaan autokouluun ja tien päälle. Räpylää toki nostan vaikka itse en ainakaan toistaiseksi HD:lla aja. Tosin eipä vielä ole tarvinnut tänä keväänä räpylää nostella kun ei ole ollut noita vastaantulijoita vaikka on tullut jo ajeltua.

Meillä sama tilanne edessä! Tuli vain mieleen kun itsekkin savosta myös, että jos kiinnostaa tutustua toiseen HD pariin samalta seudulta ja rupatella aiheesta lisää, niin yhteyksiä!!! Bikeri kavereita ei koskaan liikaa!!!

• Deuce

No broblemo, rohkeesti vaan.
      Käsittelykoe on hankala, varsinkin jäykän kytkimen kanssa. Luulen,että harjottelupyörä voisi olla toinen kuin lopullinen ajopyörä..harva vain pystyy ratkaisemaan
      asiaan taloudellisista syistä.
      Autokouluilla on prätkä kyllä, mutta niiden harjoittelujaksot tulee aika harvakseltaan ja vähänlaisesti. Maalla asuvat voivat ajella mökkiteitä ja treenata ennalta...
      Mun daami ajaa deucea kuin vettä vaan, vaikka painoa pyörällä on 300kg.
      Kytkimen käyttö onnistuu juuri ja juuri jäykyytensä vuoksi.
      Rohkeesti vaan, matka-ajossa pyörät on paljon helpompia ajaa,kuin keiloja kiertää...

• tyroneracer

...sitä ennen olin ajanu vain tunturi super-sporttia. Hyvä mopo sekin.

Kortin ajo sujui hyvin autokoulun japsikyykyllä. Helppo ajaa. Mutta auta armias kun tilaamani softail saapui kauppaan. (2 vuotta kortin saamisesta. Välissä ei yhtään ajoa millään vehkeellä.) Kaupan pihassa sitten opettelin laittamaan pyörän käyntiin ja vähän ykkösellä hiljaa hiivin.

Siinä kävi niin, että hiljaa hivotellen ajoin pyörän lähimmän huoltsikan parkkiin, tankkasin täyteen ja odotin yli 8 tuntia puoleen yöhön ennenkuin uskalsin lähteä baanalle. Täällä itä-suomen seudulla kadut ja tiet todellakin tyhjenevät yön tullen. Sitten edessä oli 160 kilsan matka pitkin kesäyön asfalttia ja tutuiksi tultiin. Välissä pysähdyin useamman kauppakeskuksen tyhjään parkiiin harjoittelemaan.

• Rokkimimmi

Ihana tarina! Niinhän se sit varmaan mullekin käy: Savon tiet on öisin autioita ja kesäyöt valoisia... Joten jos kuuluu armoton pärinä Savon yöstä niin se oon vaan mä!!

• aika nuori
        Rokkimimmi kirjoitti:

Ihana tarina! Niinhän se sit varmaan mullekin käy: Savon tiet on öisin autioita ja kesäyöt valoisia... Joten jos kuuluu armoton pärinä Savon yöstä niin se oon vaan mä!!

tyttönen vielä kaikesta päätellen.

• Ei kai siinä...
        aika nuori kirjoitti:

tyttönen vielä kaikesta päätellen.

mitään vikaa jos joku on nuoruuden innolla lähtemässä korttia ajamaan? Jokainen ajallaan ja tyylillään. Antaa mennä vaan!

• hctiB

...nimittäin pääkaupunkiseudulla on eräs ajokoulu, jossa kortin voi ajaa (tai muuten vain harjoitella) sporalla - myös jossain muualla päin Suomea on tähän myös mahdollisuus, tästä oli vuosi sitten täälläkin keskustelua.

HD on ihan yhtä hyvä pyörä ekana tai kymmenentenä pyöränä, turha on säikähtää 'pro'-puheita.

Ajamisen iloa!

• pidä polvet yhdessä

On toivoa jos et kaikille anna.

Pidä polvet yhdessä ja etsi kunnon mies.

• Mies.

Saat olla rauhassa, hd-pojulle kelpaa vain toisen pojun perse.

• tuli yöllä kirjoiteltua

kaljan voimalla tuommoisia.Minua kiinnostaa ainoastaan oma sukupuoli ja japanilaiset moottoripyörät.Hyvää vappua.Terv:MIES.

• Menoos?

pariisiii ranskaan?

• .....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3847
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2596
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      2015
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1751
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      31
      1556
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      125
      1521
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1331
    8. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      500
      1290
    9. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      84
      1289
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14