Onko rattiin nukahtaminen ja siitä johtuva auton kolarointi vakuutuskorvauksien piirissä, kun kyseessä on säästökasko?
säästökasko ja rattiin nukahtaminen?
8
5448
Vastaukset
- stycke
Rattiin nukahtaminen ja rattijuopumus rinnastetaan toisiinsa, joten jos menit tunnustamaan että uni tuli niin varaudu kaivamaan kuvettasi. Syvältä.
- ....................
höpö höpö juttuja taas,vai oikein rinnastetaan.
- stycke
.................... kirjoitti:
höpö höpö juttuja taas,vai oikein rinnastetaan.
Vedä kinnerisi pellolle ja kerro poliisille että ohhoh nukahdin ja katso mitä vakuutusyhtiö tykkää! Kerro sitten meillekin lopputulos!
tieliikennelaissa sanotaan selvästi, että päihtyneenä ja väsyneenä tai näihin rinnastettavissa tilanteissa ajaminen on rangaistava teko.
- se rangaistavaa
SMC kirjoitti:
tieliikennelaissa sanotaan selvästi, että päihtyneenä ja väsyneenä tai näihin rinnastettavissa tilanteissa ajaminen on rangaistava teko.
eli sakot saa mutta kyllä kasko sentään nukahtamiset korvaa!
- kokeileen..
se rangaistavaa kirjoitti:
eli sakot saa mutta kyllä kasko sentään nukahtamiset korvaa!
Vai väitätkö että voi nukahtaa olematta väsynyt.
- K.Ä.
Vakuutus otetaan vahingon varalle. Vakuutusehdoissa on kerrottu, millaisten vahinkojen. Jos sinulla on ns. täyskasko/ laajakasko/vaunuvahinkovakuutus, se korvaa omalle autollesi aiheutuneet vahingot lukuunottamatta tilanteita, jotka on ehdoissa rajattu ulkopuolelle.
Säästökasko poikkeaa ehdoiltaan vain siltä osin, että Tappiola voi korjauttaa autosi käytetyillä tai tarvikeosilla ja muuallakin kuin merkkiliikkeessä. Vahingon syntymekanismiin sillä ei ole vaikutusta.
Ehdoissa ei varmasti ole rajattu pois nukahtamisesta aiheutuneita vahinkoja. Lähes kaikki liikennevahingot aiheutuvat kuljettajan / kuljettajien virheistä. Jos ne kaikki rajattaisiin pois, ei mitään koskaan korvattaisi.
Suojeluohjeissa on kerrottu, että liikennesääntöjä ja huolellisuutta pitää noudattaa ja ettei väsyneenä ja humalassa saa ajaa. Suojeluohjeiden törkeä laiminlyönti voi olla peruste alentaa korvausta. Kuinka törkeäksi laiminlyönniksi väsyneenä ajaminen tulkitaan, on varmasti jo päätetty moneen kertaan vakuutuslautakunnassa ja oikeudessa. Veikkaisimpa, ettei kovin usein ole korvausta tällä perusteella alennettu. Vakuutus kun tosiaan otetaan siksi, että ihminen on erehtyväinen.
Humalassa ajamiseen suhtaudutaan ankarammin mm. siksi, että oman toiminan ja humaltumisen välinen syy-seuraus-suhde on selkeämpi. Väsymys voi iskeä vähitellen kesken ajosuoritteen, mutta humalan hankinta on aina suunnitelmallista toimintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363847- 122596
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos372025Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211751Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311556- 1251521
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101331- 851302
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo5001300- 141266