1. rivin aloituskohta

Lissu

Heips, mitenkä saa muutettua Wordissa sitä sivun 1. rivin alkamiskohtaa? Eli suomeks, miten ylhäältä/alhaalta alaka eka rivi.
T:Lissu

9

2122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asetuksista

Tiedosto-valikosta Sivun asetukset ja sieltä ylämarginaali (reunus - siis se tyhjäksi jäävä osa) sopivaksi. Tai vedä hiirellä asiakirjassa vasemmasta reunasta sitä harmaata ylämarginaalin osoitinta alaspäin.

• Vinkkejä kiitos!

Mulla sivun asetuksissa lukee marginaalissa jo valmiina 2,5cm, mutta silti teksti alkaa niin ylhäältä ettei sinne juuri riviäkään mahtuisi. Marginaalin suurentaminen entisestään ei muuta tilannetta. Myöskään harmaasta alueesta vasemmalta ei saa kiinni että voisi hiirellä vetää sitä alaspäin. Luulen että olen sählännyt jonkun muun asetuksen kanssa. Ihan kuin word(2003) luulisi että olen tulostamassa listalle, siis sellaiselle pitkälle atk-listalle jossa on vain reiät sivuissa ja printterikin tietty erilainen. En ole vain keksinyt miten saisin näkymän normaaliksi, eikä englanninkielinen ohjelma juuri auta...

• vain näytössä
        Vinkkejä kiitos! kirjoitti:

Mulla sivun asetuksissa lukee marginaalissa jo valmiina 2,5cm, mutta silti teksti alkaa niin ylhäältä ettei sinne juuri riviäkään mahtuisi. Marginaalin suurentaminen entisestään ei muuta tilannetta. Myöskään harmaasta alueesta vasemmalta ei saa kiinni että voisi hiirellä vetää sitä alaspäin. Luulen että olen sählännyt jonkun muun asetuksen kanssa. Ihan kuin word(2003) luulisi että olen tulostamassa listalle, siis sellaiselle pitkälle atk-listalle jossa on vain reiät sivuissa ja printterikin tietty erilainen. En ole vain keksinyt miten saisin näkymän normaaliksi, eikä englanninkielinen ohjelma juuri auta...

tuo tekstiasettelu, mutta paperille tulostuu ihan ok? Jos näin on, niin silloin View-valikosta voit vaihtaa näkymää. Sori, jos en ymmärtänyt kysymystäsi oikein!

• yläreunasta
        Vinkkejä kiitos! kirjoitti:

- Valitse Näytä-valikosta 'Tulostus asettelu'
        - Vie hiiri paperin yläreunaan, reunan ja viivottimen väliin (kursori näyttää kaksi vastakkaista nuolta ja vinkkiteksti kertoo 'Näytä tyhjä tila') ja klikkaa siitä.

• Toinen ongelmallinen
        yläreunasta kirjoitti:

- Valitse Näytä-valikosta 'Tulostus asettelu'
        - Vie hiiri paperin yläreunaan, reunan ja viivottimen väliin (kursori näyttää kaksi vastakkaista nuolta ja vinkkiteksti kertoo 'Näytä tyhjä tila') ja klikkaa siitä.

Ei saa hiirellä kiinni, ei hiiren nuoli muutu miksikään muuksi. Valkoinen "mitta" näkyy melkein ylös asti ja siniharmaata pilkottaa ehkä vain pikselin verran sieltä takaa. Vaikka kuinka siihen tähtää ei kursori edes vilahda muun näköiseksi... Jokin yksinkertainen juttu tämä varmaan on kun vain keksisi mikä...

• Laurivaan

Hei vain. tuo korjautuu seuraavasti:
      Mene tiedosto>asetukset>näyttäminen ja sieltä sit raksita kohta Näytä sivujen väliset tyhjät tilat tulostusasettelynäkymässä.

tai sit tuplaklikkaat sivun ylä tai alareunaa.

• GNlFE8DG

Onhan se hyvä että kymmenen vuotta odotettuaan saa ohjeet ja vo jatkaa kirjoittamista.

• Anonyymi

Ja täällä tänään! :D

• anonyymi_K6p

kiitos tästä, neuvo tuli täällä tarpeen tänään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      86
      3166
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3013
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1862
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1802
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      27
      1701
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1681
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1677
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    9. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      32
      1326
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1309
    Aihe