Elämä on taistelua

Jehovantodistaja

Olen pitkään lukenut tätäkin palstaa ja joutunut pohtimaan, mitä Jehovantodistajuus on minulle antanut? Se on antanut minulle paljon, sillä se on antanut minulle vastoinkäymisiä, jotka olen kaikki voittanut!

Isäni kuoli ollessani lapsi ja äitini oli pienipalkkainen tehdastyöläinen liukuhihnalla. Koulussa minua hakattiin ja jehovaksi haukkuminen oli arkea, 2kk kovassa vankilassa ja 6kk työsiirtolassa tekivät minulle hyvää. Olen ylpeä tuosta kovasta kahdesta kuukaudesta, sillä siellä minua rääkättiin ja olen ollut kovemmassa koulussa, kuin yksikään Karvian lastentarhan pullistelija. Hankin käytännön ammatin, joka nyt tuottaa kummasti tuohta, koska alani ammattimiehet alkavat käydä vähiin, eikä nuorisosta alani taitajia meinaa löytyä. 70-80 luvulla työpaikkani kommunistit sanoivat, että minut ammutaan kun Suomi siirtyy sosialismiin, 90-luvulla työpaikkani reseviläiset sanoivat, että minut ammutaan, kun sota Venäjän kanssa tulee, vastasin vain, että sitten ammutte!

Oli Jehovantodistajuus sitten oikeassa tai väärässä se on antanut minulle itsetuntoa, sillä olen kestänyt selkarankaisena ja aatteellisena monista tiukoista tilanteista ja antanut kokemuksia, jota en olisi ikinä ilman tätä järjestöä saanut.

On todella ilo nähdä finninaamaisia mielenosoittajia konventipaikan lähistöllä ja kävellä heidän ohi miehekkäästi hymyillen ja tajuten, ettei teillä ole mitään sellaista mitä minä olen kokenut.
Olen kokenut ja voittanut!

77

6146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jehovantodistaja

Korjaan 7 kuukautta työsiirtolassa

• PoterO

>> kävellä heidän ohi miehekkäästi hymyillen ja tajuten, ettei teillä ole mitään sellaista mitä minä olen kokenut.

• Jehovantodistaja

Varmasti kaikenlaista. Kirjoitin vastoinkäymisten kasvattavasta voimasta, silloin kun ne voittaa, siis siitä, että voi olla ylpeä siitä, että on selviytynyt jostain sellaisesta, josta harva senikäinen on joutunut selviämään.

Kuten kirjoitin YHDELLÄKÄÄN heistä ei ole sellaista kokemustaustaa, mitä minä olen käynyt läpi, senverran nuorta tai "pehmeä" oloista tyyppiä siellä seisoo.

• PoterO
        Jehovantodistaja kirjoitti:

Varmasti kaikenlaista. Kirjoitin vastoinkäymisten kasvattavasta voimasta, silloin kun ne voittaa, siis siitä, että voi olla ylpeä siitä, että on selviytynyt jostain sellaisesta, josta harva senikäinen on joutunut selviämään.

Kuten kirjoitin YHDELLÄKÄÄN heistä ei ole sellaista kokemustaustaa, mitä minä olen käynyt läpi, senverran nuorta tai "pehmeä" oloista tyyppiä siellä seisoo.

Mistä sinä tiedät kuinka kovia he ovat joutuneet kokemaan? Ikä tai ulkonäkö tuskin käy minään yleisenä kokemusmittarina. Siinä kuitenkin olet aivan varmasti oikeassa ettei kellään ole samanlaista kokemustaustaa kuin sinulla. Sinullakaan ei toisaalta ole samanlaista kokemustaustaa kuin yhdelläkään heistä. Kokemaasi vähättelemättä, jotkut heistä ovat voineet kokea jotain niin rankkaa ettet osaa edes sitä kuvitella. Toisen kokema rankempaakin rankempi kokemus taas voi olla toiselle arkipäivää johon on jo tottunut. Ihmiset ovat erilaisia ja elämän rankkuuden vertaileminen on täysin turhaa.

• Jehovantodistaja
        PoterO kirjoitti:

Mistä sinä tiedät kuinka kovia he ovat joutuneet kokemaan? Ikä tai ulkonäkö tuskin käy minään yleisenä kokemusmittarina. Siinä kuitenkin olet aivan varmasti oikeassa ettei kellään ole samanlaista kokemustaustaa kuin sinulla. Sinullakaan ei toisaalta ole samanlaista kokemustaustaa kuin yhdelläkään heistä. Kokemaasi vähättelemättä, jotkut heistä ovat voineet kokea jotain niin rankkaa ettet osaa edes sitä kuvitella. Toisen kokema rankempaakin rankempi kokemus taas voi olla toiselle arkipäivää johon on jo tottunut. Ihmiset ovat erilaisia ja elämän rankkuuden vertaileminen on täysin turhaa.

Ihmiset todella ovat erillaisia ja minä kerroin oman kantani asioihin. Mielenosoittajilla on todennäköisesti oma kantansa ja he varmasti viittaavat kintaalla minun kokemuksiin, mutta vapaassa maassa heillä on siihen täysi oikeus.

• PoterO

Ihmiset todella ovat erillaisia ja minä kerroin oman kantani asioihin. Mielenosoittajilla on todennäköisesti oma kantansa ja he varmasti viittaavat kintaalla minun kokemuksiin, mutta vapaassa maassa heillä on siihen täysi oikeus.

Ongelma taitaakin olla siis vain siinä, että sinun on vaikea ymmärtää noiden mielenosoittajien motiiveja. Luulet ehkäpä, että heidän ainoa motiivinsa olisi kovat kokemukset ja siksi muistelet omia kokemuksistasi.

• Jehovantodistaja
        PoterO kirjoitti:

Ongelma taitaakin olla siis vain siinä, että sinun on vaikea ymmärtää noiden mielenosoittajien motiiveja. Luulet ehkäpä, että heidän ainoa motiivinsa olisi kovat kokemukset ja siksi muistelet omia kokemuksistasi.

Tähän on hyvä lopettaa, ettei jutut mene kärsimysvertailuksi. Totean vain sen, että OMISTA valinnoista maksaa aina täyden hinnan ja mitä miehekkäämmin sen kestää, niin sen parempi!

• PoterO

Tähän on hyvä lopettaa, ettei jutut mene kärsimysvertailuksi. Totean vain sen, että OMISTA valinnoista maksaa aina täyden hinnan ja mitä miehekkäämmin sen kestää, niin sen parempi!

>>Totean vain sen, että OMISTA valinnoista maksaa aina täyden hinnan ja mitä miehekkäämmin sen kestää, niin sen parempi!

• Non-jääräpää

Mikä oli kirjoituksesi tarkoitus? Yrititkö vain vakuutella itsellesi kuinka hienon elämän oikein olet saanut elää? Minussa tuollainen 'jääräpäisyys' ei valitettavasti herätä mitää ihailua vaikka en itsekkään ihan poikanen enää ole. Minä ihailen enemmän niitä 'finninaamoja' siellä mielenosoituksessa koska he osaavat käyttää aivojaan ja heillä on kyky nähdä se millaista tuskaa Jt touhu aiheutta monille muille.

Minun iso-isäni on ollut mukana sodassa ja tuo sinun pullistelusi kuulostaa lähinnä huvittavalta sen rinnalla. Hän kuitenkin opi näkemään sodassa sen mitä 'jääräpäisyys' saa aikaan ja olen kiitollinen hänelle siitä asenteesta jonka hän yritti istuttaa myös lastenlapsiinsa.

>>>On todella ilo nähdä finninaamaisia mielenosoittajia konventipaikan lähistöllä ja kävellä heidän ohi miehekkäästi hymyillen ja tajuten, ettei teillä ole mitään sellaista mitä minä olen kokenut.

• Jehovantodistaja

Tuossa se ydin oli "Minun iso-isäni on ollut mukana sodassa" Siis missä sinun vakaumus on testattu?

Minun isä oli mukana sodassa, joten kyllä näitä löytyy lähes, joka suvusta,

• Non-jääräpää

Tuossa se ydin oli "Minun iso-isäni on ollut mukana sodassa" Siis missä sinun vakaumus on testattu?

Minun isä oli mukana sodassa, joten kyllä näitä löytyy lähes, joka suvusta,

>>>Tuossa se ydin oli "Minun iso-isäni on ollut mukana sodassa" Siis missä sinun vakaumus on testattu? Minun isä oli mukana sodassa, joten kyllä näitä löytyy lähes, joka suvusta,>Jehovantodistajista pois lähtiessään ihminen tekee tietoisen valinnan ja sitä hinnasta tämä porukka valittaa konventin lähistöllä.

• taram2

"kokenut ja voittanut" ja ottanut vastaan yksin Jeesuksen ja hylännyt järjestöpalvonnan.

• Juudas..

No hyvä jos olet aina onnistunut toimimaan uskosi ja vakaumuksesi mukaan.

Nyt kuitenkin sinunkin tulisi muistaa, että nuo mielenosoittajat toimivat myös vakaumuksensa mukaan.

Monet heistä on kehdosta saakka pakotettu jt-kuvioihin, mutta he ovat aikanaan valinneet toisen tien, joka on monessa mielessä rankka sekin. Vai miltä sinusta tuntuisi menettää kaikki sukulaiset ja ystävät? Muutama kuukausi linnassa ja työsiirtolassa lentokenttää kuokkimassa tuntuu pikkujutulta siihen uhraukseen nähden, jonka he ovat joutuneet tekemään vakaumuksensa vuoksi. Sinähän et lopulta menettänyt mitään kuin vain vapautesi väliaikaisesti. He menettävät jt-sukunsa ja jt-ystävänsä loppuiäksi.

• Jehovantodistaja

Elämä on rankkaa myös sen tähden, että täytyy tehdä valintoja, josta täytyy maksaa kova hinta. Jehovantodistajista pois lähtiessään ihminen tekee tietoisen valinnan ja sitä hinnasta tämä porukka valittaa konventin lähistöllä.

Ero on siinä, että minä en osoita mieltäni puolustusministeriön edustalla vuosittain, pikku kärsimyksistäni. Kestin valintani aiheuttaman kohtelun, kuten miehen tulee kestää!

• Lähimmäinen.

Elämä on rankkaa myös sen tähden, että täytyy tehdä valintoja, josta täytyy maksaa kova hinta. Jehovantodistajista pois lähtiessään ihminen tekee tietoisen valinnan ja sitä hinnasta tämä porukka valittaa konventin lähistöllä.

Ero on siinä, että minä en osoita mieltäni puolustusministeriön edustalla vuosittain, pikku kärsimyksistäni. Kestin valintani aiheuttaman kohtelun, kuten miehen tulee kestää!

Olen samaa mieltä nimimerkki Jehovantodistajan kanssa,minut kastettiin v.1981 en kadu päivääkään sitä että minusta tuli JT, elämäni on ollut paljon tasapainoisempaa ja rikasta kuin ennen totuuteen tuloani, ja päinvastoin kuin muut väittävät suhteeni ei JT sukulaisiini on vain vahvistunut! he arvostavat JT ja vakaamustani,onko se JT järjestön vika jos joku eroaa ja marssii ja osoittaa mieltä konventeissa?
        Arvostan monia EX-JT jotka eroavat mutta eivät kritisoi eivätkä narise internetin palstoilla, se joka eroaa tietää mitä siitä seuraa, he eivät voi sanoa:"Ei minulla ollut aavistustakaan että minua ei enää tervehditä" ym.
        Jeesuksen Kristuksen muistonvietto on keskiviikkona, kierrosviikko kohta, kesän konventti! Yhtä juhlaa! Mikä ilo kuulua JT järjestöön!!

• Lähimmäinen.

Olen samaa mieltä nimimerkki Jehovantodistajan kanssa,minut kastettiin v.1981 en kadu päivääkään sitä että minusta tuli JT, elämäni on ollut paljon tasapainoisempaa ja rikasta kuin ennen totuuteen tuloani, ja päinvastoin kuin muut väittävät suhteeni ei JT sukulaisiini on vain vahvistunut! he arvostavat JT ja vakaamustani,onko se JT järjestön vika jos joku eroaa ja marssii ja osoittaa mieltä konventeissa?
        Arvostan monia EX-JT jotka eroavat mutta eivät kritisoi eivätkä narise internetin palstoilla, se joka eroaa tietää mitä siitä seuraa, he eivät voi sanoa:"Ei minulla ollut aavistustakaan että minua ei enää tervehditä" ym.
        Jeesuksen Kristuksen muistonvietto on keskiviikkona, kierrosviikko kohta, kesän konventti! Yhtä juhlaa! Mikä ilo kuulua JT järjestöön!!

• Jehovantodistaja
        Lähimmäinen. kirjoitti:

100% samaa mieltä!

• Lähimmäinen. kirjoitti:

>>:"Ei minulla ollut aavistustakaan että minua ei enää tervehditä" ym.

Kukaan ei ole koskaan sanonut noin. Kerropa yksi joka on näin kertonut. Se on varmasti erittäin helppoa koska yleistät asian noin. Jokainen tietää omien valintojensa hinnan, mutta sinä et taida millään ymmärtää, että asia on niin.

Ystävien ja sukulaisten menettämisen järjettömyyden takia entisiä todistajia alkaa kyrpimään, ei sen takia että he eivät olisi tajunneet erotessaan heidät menettävänsä.

• Satu Suomalainen
        Lähimmäinen. kirjoitti:

Kuulostaa tuo: "Mikä ilo kuulua järjestöön!"-juttu aivan kuin hehkuttaisi iloaan joku Pohjois-Koean aivopesty välijohdon ihminen..Huh!..Minun mielestäni Raamattu antaa kyllä oikeankin aiheen iloon: Iloni on kuulua Herralle Jeesukselle, Hänessä on turvani ja pelastukseni!..Siihen ei järjestöjä tarvita! ..Luojan kiitos!

• salaisuus?

muuttuvatpikku kärsimyksiksi?????
        Siis oliko rankkaa vai ei????
        Mitä valintoja JT perheeseen syntyvä lapsi tekee??????????????????????????????????????
        Uskon vapauden perään huudetaan, mutta sitä ei suoda omille jäsenille????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

• Markku_Meilo

>>Olen pitkään lukenut tätäkin palstaa ja joutunut pohtimaan, mitä Jehovantodistajuus on minulle antanut? Se on antanut minulle paljon, sillä se on antanut minulle vastoinkäymisiä, jotka olen kaikki voittanut!

Käytännössä jokainen järjestäytyneen yhteiskunnan kanssa poikkiteloin asettuva fanaatikko kokee vastoinkäymisiä, jotka tietysti voi omassa pienessä mielessään kääntää voitoiksi. Uskoisin Helvetin enkeleidenkin ajattelevan tavallasi.

>> 70-80 luvulla työpaikkani kommunistit sanoivat, että minut ammutaan kun Suomi siirtyy sosialismiin, 90-luvulla työpaikkani reseviläiset sanoivat, että minut ammutaan, kun sota Venäjän kanssa tulee, vastasin vain, että sitten ammutte!

1960-luvun loppupuolelta jehovantodistajat uskoivat ja käyttäytyivät siten, että kaikki muut mädätetään pystyyn viimeistään vuonna 1975. Fanaattiset aatteet teettävät kaikenlaista suurta puhetta.

• Jehovantodistaja

"jotka tietysti voi omassa pienessä mielessään kääntää voitoiksi"

Oli sitten mieli pieni tai iso, niin asiat kannattaa kääntää voitoksi! Minä tiedän ja tunnen sinut, sen tiedän, että sinun pieni mielesi ei meinannut edes Karvian lastentarhaa kestää.

• Markku_Meilo

Oli sitten mieli pieni tai iso, niin asiat kannattaa kääntää voitoksi! Minä tiedän ja tunnen sinut, sen tiedän, että sinun pieni mielesi ei meinannut edes Karvian lastentarhaa kestää.

>>Oli sitten mieli pieni tai iso, niin asiat kannattaa kääntää voitoksi!

Aivan, perääntymistä ei kannata missän vaiheessa edes harkita, riittää kun kääntyy ympäri ja etenee taas. Häviön voi puolestaan nimetä torjuntavoitoksi.

>>Minä tiedän ja tunnen sinut...

Metkaa, aivan viime vuosia lukuunottamatta, en ole noin 35 vuoteen ollut tekemisissä perheen ulkopuolisten jehovantodistajien kanssa (siten, että kyseinen jehovantodistaja olisi tiennyt uskonnollisen taustani). Viime vuosien aikana olen kyllä tutustunut muutamaan jehovantodistajaan, mutta laillasi esiintyvää ei siihen joukkoon kyllä mahdu. Mutta älä anna sen häiritä, tunne mitä tunnet.

>>...sen tiedän, että sinun pieni mielesi ei meinannut edes Karvian lastentarhaa kestää.

Kerro lisää, tuo diagnosointi kiinnostaa minuakin. Semminkin kun eräs toinen ongelmiensa kanssa painiva toistelee aika ajoin samansuuntaista tällä forumilla.

• Jehovantodistaja
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Oli sitten mieli pieni tai iso, niin asiat kannattaa kääntää voitoksi!

Aivan, perääntymistä ei kannata missän vaiheessa edes harkita, riittää kun kääntyy ympäri ja etenee taas. Häviön voi puolestaan nimetä torjuntavoitoksi.

>>Minä tiedän ja tunnen sinut...

Metkaa, aivan viime vuosia lukuunottamatta, en ole noin 35 vuoteen ollut tekemisissä perheen ulkopuolisten jehovantodistajien kanssa (siten, että kyseinen jehovantodistaja olisi tiennyt uskonnollisen taustani). Viime vuosien aikana olen kyllä tutustunut muutamaan jehovantodistajaan, mutta laillasi esiintyvää ei siihen joukkoon kyllä mahdu. Mutta älä anna sen häiritä, tunne mitä tunnet.

>>...sen tiedän, että sinun pieni mielesi ei meinannut edes Karvian lastentarhaa kestää.

Kerro lisää, tuo diagnosointi kiinnostaa minuakin. Semminkin kun eräs toinen ongelmiensa kanssa painiva toistelee aika ajoin samansuuntaista tällä forumilla.

Mieletöntä, no niin MM todella hyvä yritys.

Jokainen tässä maassa Jehovantodistajien kanssa tekemisissä ollut tietää, kuinka pienet piirit tässä maassa on, saati kuinka nopeasti Karvian kumppanit tunnistavat miehen, joka esiintyy internetissä omalla naamalla.

Me molemmat olimme mukana 70-luvun alussa ja aika lähellä toisiamme, joten se riittäköön kiertoosi vastaukseksi.

"Kerro lisää, tuo diagnosointi kiinnostaa minuakin. Semminkin kun eräs toinen ongelmiensa kanssa painiva toistelee aika ajoin samansuuntaista tällä forumilla."

Todellakin, sillä netissä niitä näköjään on vain kaksi, mutta todellisuudessa sinulle hymyileviä Jehovantodistajia, siis aikalaisiasi on kymmeniä.

Eiköhän tämä minun nettikirjoitteluksi riitä.

• Markku_Meilo

Mieletöntä, no niin MM todella hyvä yritys.

Jokainen tässä maassa Jehovantodistajien kanssa tekemisissä ollut tietää, kuinka pienet piirit tässä maassa on, saati kuinka nopeasti Karvian kumppanit tunnistavat miehen, joka esiintyy internetissä omalla naamalla.

Me molemmat olimme mukana 70-luvun alussa ja aika lähellä toisiamme, joten se riittäköön kiertoosi vastaukseksi.

"Kerro lisää, tuo diagnosointi kiinnostaa minuakin. Semminkin kun eräs toinen ongelmiensa kanssa painiva toistelee aika ajoin samansuuntaista tällä forumilla."

Todellakin, sillä netissä niitä näköjään on vain kaksi, mutta todellisuudessa sinulle hymyileviä Jehovantodistajia, siis aikalaisiasi on kymmeniä.

Eiköhän tämä minun nettikirjoitteluksi riitä.

>>Jokainen tässä maassa Jehovantodistajien kanssa tekemisissä ollut tietää, kuinka pienet piirit tässä maassa on,

Kyllä, juoruilu on noissakin piireissä hyvin yleistä.

>>Me molemmat olimme mukana 70-luvun alussa ja aika lähellä toisiamme, joten se riittäköön kiertoosi vastaukseksi.

Todellakin,tuollainen epätarkkuus riittääkin. 1970-luvun alussa minä kun olin Saharassa, jossa minut onnekseni erotettiin.

>>Todellakin, sillä netissä niitä näköjään on vain kaksi,

Kaksi diagnoosinjakajaa; ei minua kannata pitää tyhmänä ainoastaan sillä perusteella, että olen entinen jehovantodistaja.

>>.. mutta todellisuudessa sinulle hymyileviä Jehovantodistajia, siis aikalaisiasi on kymmeniä.

Jollain sitä omaa ylemmyydentunnetta on pönkitettävä. Olen havainnut, että tuo salihymy hyytyy sillä siunaamalla kun henkilökohtaisuuksista siirrytään esimerkiksi Vartiotorniseuran valheellisuuteen. Kävin jokin viikko sitten noin tunnin puhelinkeskustelun erään vanhimman kanssa, ilmettä en toki nähnyt, mutta kykenemättömyys Vartiotorniseuran valheellisuuden puolustamiseen riitti korvikkeeksi.

>>Eiköhän tämä minun nettikirjoitteluksi riitä.

Kertoisit nyt kuitenkin sen kaukodiagnoosisi.

• Jehovantodistaja
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Jokainen tässä maassa Jehovantodistajien kanssa tekemisissä ollut tietää, kuinka pienet piirit tässä maassa on,

Kyllä, juoruilu on noissakin piireissä hyvin yleistä.

>>Me molemmat olimme mukana 70-luvun alussa ja aika lähellä toisiamme, joten se riittäköön kiertoosi vastaukseksi.

Todellakin,tuollainen epätarkkuus riittääkin. 1970-luvun alussa minä kun olin Saharassa, jossa minut onnekseni erotettiin.

>>Todellakin, sillä netissä niitä näköjään on vain kaksi,

Kaksi diagnoosinjakajaa; ei minua kannata pitää tyhmänä ainoastaan sillä perusteella, että olen entinen jehovantodistaja.

>>.. mutta todellisuudessa sinulle hymyileviä Jehovantodistajia, siis aikalaisiasi on kymmeniä.

Jollain sitä omaa ylemmyydentunnetta on pönkitettävä. Olen havainnut, että tuo salihymy hyytyy sillä siunaamalla kun henkilökohtaisuuksista siirrytään esimerkiksi Vartiotorniseuran valheellisuuteen. Kävin jokin viikko sitten noin tunnin puhelinkeskustelun erään vanhimman kanssa, ilmettä en toki nähnyt, mutta kykenemättömyys Vartiotorniseuran valheellisuuden puolustamiseen riitti korvikkeeksi.

>>Eiköhän tämä minun nettikirjoitteluksi riitä.

Kertoisit nyt kuitenkin sen kaukodiagnoosisi.

"Kertoisit nyt kuitenkin sen kaukodiagnoosisi."
        Mitä turhaan, sillä saattaa olla niin, että minä olen kuullut vain juoruja ja sinä olet ytimiä myöten terve.

Olisihan se hirvittävä vääryys leimata noinkin terve mies sairaaksi, vain siksi, että jotkin ihmiset ovat sitä mieltä. (siis ilkeämieliset juoruilijat)

Minä pyydän sinulta anteeksi ja totean, että kaikki ne lukuisat kuulemani jutut siitä, että käyttäydyit Karvialla hieman oudosti on juoruilua ja panettelua, TÄMÄ ON JÄMPTI!!!!!!

• Markku_Meilo

"Kertoisit nyt kuitenkin sen kaukodiagnoosisi."
        Mitä turhaan, sillä saattaa olla niin, että minä olen kuullut vain juoruja ja sinä olet ytimiä myöten terve.

Olisihan se hirvittävä vääryys leimata noinkin terve mies sairaaksi, vain siksi, että jotkin ihmiset ovat sitä mieltä. (siis ilkeämieliset juoruilijat)

Minä pyydän sinulta anteeksi ja totean, että kaikki ne lukuisat kuulemani jutut siitä, että käyttäydyit Karvialla hieman oudosti on juoruilua ja panettelua, TÄMÄ ON JÄMPTI!!!!!!

>>Mitä turhaan, sillä saattaa olla niin, että minä olen kuullut vain juoruja ja sinä olet ytimiä myöten terve.

Koita ihmeessä jo päättää, hetki sitten olit tätä mieltä:

"Me molemmat olimme mukana 70-luvun alussa ja aika lähellä toisiamme, joten se riittäköön kiertoosi vastaukseksi."

Muuten tuollaisesta harha-aistimuksesta, vai miksi tuon luonnehtisi, tulee liian helposti mieleen, että tässä on kyseessä jälleen yksi vastoinkäyminen, jonka olet voittanut.

• Jehovantodistaja
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Mitä turhaan, sillä saattaa olla niin, että minä olen kuullut vain juoruja ja sinä olet ytimiä myöten terve.

Koita ihmeessä jo päättää, hetki sitten olit tätä mieltä:

"Me molemmat olimme mukana 70-luvun alussa ja aika lähellä toisiamme, joten se riittäköön kiertoosi vastaukseksi."

Muuten tuollaisesta harha-aistimuksesta, vai miksi tuon luonnehtisi, tulee liian helposti mieleen, että tässä on kyseessä jälleen yksi vastoinkäyminen, jonka olet voittanut.

Niin, Karvian tekosi on vain juorujen varassa, toki älykkäänä miehenä tämän tiesit, mutta jotain sinunkin pitää yrittää.

"että tässä on kyseessä jälleen yksi vastoinkäyminen, jonka olet voittanut."

Elämässä on hyvä olla voittaja.

• Markku_Meilo

Niin, Karvian tekosi on vain juorujen varassa, toki älykkäänä miehenä tämän tiesit, mutta jotain sinunkin pitää yrittää.

"että tässä on kyseessä jälleen yksi vastoinkäyminen, jonka olet voittanut."

Elämässä on hyvä olla voittaja.

>>Niin, Karvian tekosi on vain juorujen varassa,

Karvialla samaan aikaan olleista en silloinkaan ajattellut saavani kaikista hyviä ystäviä. Se porukka kun ei ollut mikään varsinainen veljellisen rakkauden tihentymä.

Minulle mielipide- tai luonne-ero ei kuitenkaan riittäisi syyksi esittää huhupuheiden pohjalta kymmenien vuosien kuluttua arveluja näiden henkilöiden mielenterveydestä. Ehkä minulla ei ole oikeaa sydämentilaa, en ole voittaja-ainesta?

>>... mutta jotain sinunkin pitää yrittää.

Ei vaan onnistanut, vaikka sinnikkäästi kyselin mainostamaasi "diagnoosia". Ihan vaan kun minä esitän jotain, Vartiotorniseuraan liittyvää kuulemaani, niin esittämäni usein torpataan näytön puutteen takia.

Toki forumin lukijoiden kannalta olisi mielekkäämpää, jos laisesi voittaja lähtisi samalla tarmolla käsittelemään vaikka Vartiotorniseuran valheellisuutta.

>>Elämässä on hyvä olla voittaja.

Jehovantodistajana minäkin kuvittelin olevani voitaja-ainesta, ellen yli-ihminen. Sen vaiheen jälkeen olen lopulta oppinut arvostamaan enemmän rehellisyyttä, muita sekä itseäni kohtaan.

• salaisuus?

ollut lähinnä keskitysleiri. Kyllä meidän 9 kk linnareissu lomineen ollut lastenleikkiä verattuna karviaan. Karvian kaverit koukattiin lusimaan ilman ennakkovaroitusta ja lusivat 2- 4 vuotta tietämättä itse sisään joutuessa kakun määrää.
        Sinä haluat antaa itsestäsi kovan kaverin kuvan? Jos olet lusinut 7 kk työsiirtolassa rattilaisten ja sakkolaisten parissa ja pari kk linnassa Omien aateveljien suojeluksessa, niin se ei tee sinusta kovaa kaveria.
        PS montako lomaa sait??
        Väittäisin että sinulla oli lomia enemmän kuin Karvia kavereilla yhteensä.
        Et ilmeisestikää elänyt 60 luvun JT aikaa? Minä sen nuorena näin ja myös sen Karvia tuskan joka koski silloisia nuoria miehiä, heidän perheitään ja srk tuttuja.
        Meneppäs esittämään ajatuksesi JT pääkordinaattorille Jounille P:lle, niin sinulle selviää kuinka kova poika olet järjestössäsi.

• nähdä, kun
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Niin, Karvian tekosi on vain juorujen varassa,

Karvialla samaan aikaan olleista en silloinkaan ajattellut saavani kaikista hyviä ystäviä. Se porukka kun ei ollut mikään varsinainen veljellisen rakkauden tihentymä.

Minulle mielipide- tai luonne-ero ei kuitenkaan riittäisi syyksi esittää huhupuheiden pohjalta kymmenien vuosien kuluttua arveluja näiden henkilöiden mielenterveydestä. Ehkä minulla ei ole oikeaa sydämentilaa, en ole voittaja-ainesta?

>>... mutta jotain sinunkin pitää yrittää.

Ei vaan onnistanut, vaikka sinnikkäästi kyselin mainostamaasi "diagnoosia". Ihan vaan kun minä esitän jotain, Vartiotorniseuraan liittyvää kuulemaani, niin esittämäni usein torpataan näytön puutteen takia.

Toki forumin lukijoiden kannalta olisi mielekkäämpää, jos laisesi voittaja lähtisi samalla tarmolla käsittelemään vaikka Vartiotorniseuran valheellisuutta.

>>Elämässä on hyvä olla voittaja.

Jehovantodistajana minäkin kuvittelin olevani voitaja-ainesta, ellen yli-ihminen. Sen vaiheen jälkeen olen lopulta oppinut arvostamaan enemmän rehellisyyttä, muita sekä itseäni kohtaan.

Jehovantodistajaa viedään ns. 6-0, niin siitä alkaa hiljaisuus, eikä enää vastata. Mistähän tuokin johtuu........

• Markku_Meilo
        nähdä, kun kirjoitti:

Jehovantodistajaa viedään ns. 6-0, niin siitä alkaa hiljaisuus, eikä enää vastata. Mistähän tuokin johtuu........

>>Mistähän tuokin johtuu........

Sitä en tarkemmin tiedä, mutta olen käsitänyt, että meillä on uskonnonvapaus.

• koo.koo
        nähdä, kun kirjoitti:

Lainaus: "Jehovantodistajaa viedään ns. 6-0, niin siitä alkaa hiljaisuus, eikä enää vastata. Mistähän tuokin johtuu....."
        Sanopa se. Olen ihan 'aikuisten oikeasti' ihmetellyt samaa asiaa.

• "On todella ilo nähdä finninaamaisia mielenosoittajia konventipaikan lähistöllä ja kävellä heidän ohi miehekkäästi hymyillen ja tajuten, ettei teillä ole mitään sellaista mitä minä olen kokenut."

Miten miehekkyys ilmeni kävelyssäsi? Viiden sentin psykologina voisin myös kysyä miksi miehekkyyttä pitää korostaa kirjoittamalla siitä itse.

Mitä todella tiedät mielenosoittajista? Taitaa olla niin, että olet nostanut itsesi jalustalle omien kokemustesi vuoksi, etkä voi jalustalta alas katsoessasi edes kuvitella että joku muukin on voinut kokea jotain jollaista, jota sinä et pysty edes kuvittelemaan.

• Jehovantodistaja

Näin terävään kysymykseen kyllä täytyy vastata.

"Miten miehekkyys ilmeni kävelyssäsi?"

Mielenosoituksen edessä, on mielestäni miehekästä kävellä tyynesti ohi provosoitumatta ja kohteliaasti hymyillä mielenosoittajille.

"Mitä todella tiedät mielenosoittajista?" Sen mitä he plakaateissaan kertovat, pitäisikö tietää jotain muuta? Kengännumeron?

"etkä voi jalustalta alas katsoessasi edes kuvitella että joku muukin on voinut kokea jotain jollaista, jota sinä et pysty edes kuvittelemaan."

Tuota noin, kerro sinä nyt aluksi jotain sellaista, mitä minä en pysty edes kuvittelemaan? Minä sitten vastaan, jos sinä kirjoitat jotain sellaista, mitä minä en eläessäni pystyisi kuvittelemaan. Minulla on sellainen tunne, että aika raskasta tarinaa saa tulla, ennenkuin mielikuvitukseni raja tulee vastaan.

• Jehovantodistaja kirjoitti:

Näin terävään kysymykseen kyllä täytyy vastata.

"Miten miehekkyys ilmeni kävelyssäsi?"

Mielenosoituksen edessä, on mielestäni miehekästä kävellä tyynesti ohi provosoitumatta ja kohteliaasti hymyillä mielenosoittajille.

"Mitä todella tiedät mielenosoittajista?" Sen mitä he plakaateissaan kertovat, pitäisikö tietää jotain muuta? Kengännumeron?

"etkä voi jalustalta alas katsoessasi edes kuvitella että joku muukin on voinut kokea jotain jollaista, jota sinä et pysty edes kuvittelemaan."

Tuota noin, kerro sinä nyt aluksi jotain sellaista, mitä minä en pysty edes kuvittelemaan? Minä sitten vastaan, jos sinä kirjoitat jotain sellaista, mitä minä en eläessäni pystyisi kuvittelemaan. Minulla on sellainen tunne, että aika raskasta tarinaa saa tulla, ennenkuin mielikuvitukseni raja tulee vastaan.

"Mielenosoituksen edessä, on mielestäni miehekästä kävellä tyynesti ohi provosoitumatta ja kohteliaasti hymyillä mielenosoittajille."

Selvä.

"tajuten, ettei teillä ole mitään sellaista mitä minä olen kokenut"

Miten voi tajuta tuollaisen asian ihmisistä, joista ei tiedä muuta kuin mitä heidän plakaateissaan lukee. Kysymykseni tarkoitukseni oli herättää sinut tajuamaan, että ajatuksesi oli ylimielinen.

"Tuota noin, kerro sinä nyt aluksi jotain sellaista, mitä minä en pysty edes kuvittelemaan?"

En ole väittänyt että sellaista olisi Jos onkin, niin ei minulla ole mitään velvollisuutta kirjoittaa sellaisista asioista tänne palstalle.

"Minulla on sellainen tunne, että aika raskasta tarinaa saa tulla, ennenkuin mielikuvitukseni raja tulee vastaan."

Tunteet ovat petollisia. Ja miksi ajattelet, että sen pitäisi olla jotain raskasta. Ehkä mielikuvituksesi raja tulee vastaan ihan toisella suunnalla.

• koo.koo

Tuossa yksi näkökanta etenkin tuohon loppukaneettin: "On todella ilo nähdä finninaamaisia mielenosoittajia konventipaikan lähistöllä ja kävellä heidän ohi miehekkäästi hymyillen ja tajuten, ettei teillä ole mitään sellaista mitä minä olen kokenut.
      Olen kokenut ja voittanut!"

Minusta kaikilla jt-miehillä on tässä asiassa kuvainnollisesti "hame päällä"; kaikki eivät sitä näe, mutta ainakin minä näen.

Jutun pituudesta johtuen olen lyhentänyt juttua, mutta se on löytyy tuolta kokonaisuudessaan:
      http://www.turvapaikka.fi/thread.php?forumid=3&threadid=51
      Se on yhdeksäs juttu.

.... " Vankeinhoidon silloisen ylijohtajan K. J. Långin mukaan Jehovan todistajat
      käyttäytyivät vankilassa ollessaan mallikelpoisesti, tekivät työtä ja
      nauttivat vankilan erityiseduista ja -vapauksista. Vankilat muodostivat
      hänen mukaansa Jehovan todistajille erinomaisen ympäristön paneutua omaan
      uskonnonharjoitukseensa ja oppinsa julistamiseen. Jehovan todistajat eivät
      pitäneet vankilatuomiotaan pelkästään rangaistuksena vaan eräänlaisena
      uskonnollisessa kilvoittelussa saavutettuna voittona.

Nuorten Jehovan todistaja -miesten valintaan kieltäytyä aseista vaikutti
      epäilemättä henkilökohtaisen vakaumuksen lisäksi yhteisön painostus.
      Aseelliseen, aseettomaan tai siviilipalvelukseen mennyt Jehovan todistaja
      katsottiin yhteisöstä eronneeksi. Jehovan todistajien sääntöjen mukaan
      yhteisöstä eronneisiin pitää katkaista kaikki siteet. Heidän kanssaan ei
      saa puhua eikä heitä saa edes tervehtiä. Tämä on nuorelle Jehovan
      todistajien yhteisössä kasvaneelle erittäin ankara rangaistus. Valitessaan
      asevelvollisuuden suorittamisen nuori Jehovan todistaja valitsi myös
      välien katkaisemisen perheeseensä ja elinikäisiin ystäviinsä.

Puolustusvoimien tilastot osoittavat, että kutsunnoissa vapautetaan noin
      150 Jehovan todistajaa vuosittain. Luku on pysynyt yhtä suurena jo vuosia.
      Jos Jehovan todistajia ei vapautettaisi asevelvollisuuden suorittamisesta,
      suurin osa heistä todennäköisesti suorittaisi siviilipalveluksen, kuten on
      asian laita esimerkiksi monissa Itä-Euroopan maissa ja Kreikassa. Osa
      saattaisi valita vankilan tai aseellisen palveluksen ja jälkimmäisessä
      tapauksessa Jehovan todistajista eroamisen.

Suomessa Jehovan todistajien uutta maailmanlaajuista politiikkaa hyväksyä
      siviilipalvelus on tahallisesti peitelty. Eduskunnan käsitellessä uutta
      siviilipalveluslakia vuonna 1998 Jehovan todistajilta pyydettiin asiasta
      lausunto. 17.11.1998 päivätyssä kirjeessään eduskunnan työvaliokunnalle
      Jehovan todistajien tiedottaja Veikko Leinonen ei mainitse sanallakaan
      sitä, että Jehovan todistajat hyväksyvät siviilipalveluksen.
      .....
      Joni Valkila
      Uskontojen uhrien tuki ry. "

Lopuksi jt-"moraalista " Miksikä kutsuttaisiin suomen kansalaista,yhteiskunnan jäsentä, joka on ylpeilee ja kehuskelee julkisesti sillä, että on rikkonut lakia?

• Jehovantodistaja

"Lopuksi jt-"moraalista " Miksikä kutsuttaisiin suomen kansalaista,yhteiskunnan jäsentä, joka on ylpeilee ja kehuskelee julkisesti sillä, että on rikkonut lakia?"

Keskustelun taso nousee, nyt puhutaan moraalista!

Suomessa ja Yhdysvalloissa murhasta saa tuomion, aivan oikein!

Suomessa ja Yhdysvalloissa varas saa tuomioin, aivan oikein!

Suomessa mies joutuu asevelvollisuudesta ja siviilipalveluksesta kieltäytyvänä vankilaan, mutta Yhdysvalloissa miestä ei edes koko kysymyksellä vaivata????????

Missä mättää?

Kummasta mielestäsi pitäisi keskustella kansakunnan moraalista vai yksilön moraalista?
        Pitäisikö todellakin kysyä näin:

Lopuksi Suomen hallituksen-"moraalista " Miksikä kutsuttaisiin hallitusta, YK:n jäsentä, joka on ylpeilee ja kehuskelee julkisesti sillä, että on läntinen demokratia, mutta laittaa ihmisiä mielipiteiden vuoksi vankilaan?

"Minusta kaikilla jt-miehillä on tässä asiassa kuvainnollisesti "hame päällä"; kaikki eivät sitä näe, mutta ainakin minä näen."

Tuota noin, kerro nyt ihmeessä mitä sinä näet?

• koo.koo

"Lopuksi jt-"moraalista " Miksikä kutsuttaisiin suomen kansalaista,yhteiskunnan jäsentä, joka on ylpeilee ja kehuskelee julkisesti sillä, että on rikkonut lakia?"

Suomessa mies joutuu asevelvollisuudesta ja siviilipalveluksesta kieltäytyvänä vankilaan, mutta Yhdysvalloissa miestä ei edes koko kysymyksellä vaivata????????

Missä mättää?

Kummasta mielestäsi pitäisi keskustella kansakunnan moraalista vai yksilön moraalista?

Lopuksi Suomen hallituksen-"moraalista " Miksikä kutsuttaisiin hallitusta, YK:n jäsentä, joka on ylpeilee ja kehuskelee julkisesti sillä, että on läntinen demokratia, mutta laittaa ihmisiä mielipiteiden vuoksi vankilaan?

"Minusta kaikilla jt-miehillä on tässä asiassa kuvainnollisesti "hame päällä"; kaikki eivät sitä näe, mutta ainakin minä näen."

Lainaus: "Suomessa mies joutuu asevelvollisuudesta ja siviilipalveluksesta kieltäytyvänä vankilaan, mutta Yhdysvalloissa miestä ei edes koko kysymyksellä vaivata????????
        Missä mättää? "

Tsot, tsot. Ai, sinusta asepalveluksesta kieltäytyvät jt: t ovat miehiä? Jaa. Eiköhän tuo ole aikamoista liioittelua, sillä Suomessa nimenomaan Miehet ovat (perinteisesti) käyneet intin. Onneksi. Ei se tee vielä miestä, että ynisee Wc-kirjallisuutta rikoksesta tuomittuna vankilassa ja jalkojen välissä on miehen genitaalit.

Olisit muuttanut Amerikkaan. Siellähän voi vaikka kaikenmaailman alkoholisti-heinänpolttaja-lainrikkojat luimistella maan alla tai päästä jopa presidentiksi asti.

USA:n väkiluku on liki 300 miljoonaa. Ja se ei ole sitten 1700-luvun käynyt puolustussotaa, jossa kansakunnan olemassaolo olisi ollut oikeasti uhattuna. Lisäksi siellä armeija on pitkälti teknistynyt (ammattiarmeija)- Ei esim. USS Enterprisen kapteeni ole varusmies.

Oletko koskaan tutkinut karttaa ja lukenut historiaa (siis oikeata historiaa, ei mitään Russelin sedän pyramidi ja litteä maa- puppua) ? Sitä voisi kutsua poliittiseksi maantieteeksi. Jos osaisit näistä päätellä ; niin ehkä tulisit ajatukseen, että maassa on aina armeija: oma tai vieras.
        Suomessa, joka on pieni maa, yhteenhiileen puhaltamista tarvittaisiin ainakin niin olennaisessa asiassa kuin maanpuolustus.
        Jos täällä ei olisi Suomen armeijaa niin kenenköhän armeija täällä olisi ? Mitenköhän teidänkin keskuudessa häkki olisi heilunut, jos täällä olisi ollut 50 vuotta miehittäjänä puikoissa "sankarillinen Neuvosto-armeija"?

Joidenkin on käytävä armeija, jotta jotkut voisivat kieltäytyä siitä. Saisit olla kiitollinen, siitä että selvisit niinkin mitättömällä tuomiolla. Jos piippalakkeja ei olisi saatu silloisten asevelvollisten toimesta pysäytettyä 1944, niin sinunkin kohtalosi olisi voinut olla niskalaukaus ja joukkohauta jossain korvessa.

Tuota noin, kerro nyt ihmeessä mitä sinä näet.

Juuri tätä tarkoitin. Itsehän pyysit. Laita 'kaikki'- sanan tilalle "tyhmemmät jt:t ".

• Jehovantodistaja
        koo.koo kirjoitti:

Lainaus: "Suomessa mies joutuu asevelvollisuudesta ja siviilipalveluksesta kieltäytyvänä vankilaan, mutta Yhdysvalloissa miestä ei edes koko kysymyksellä vaivata????????
        Missä mättää? "

Tsot, tsot. Ai, sinusta asepalveluksesta kieltäytyvät jt: t ovat miehiä? Jaa. Eiköhän tuo ole aikamoista liioittelua, sillä Suomessa nimenomaan Miehet ovat (perinteisesti) käyneet intin. Onneksi. Ei se tee vielä miestä, että ynisee Wc-kirjallisuutta rikoksesta tuomittuna vankilassa ja jalkojen välissä on miehen genitaalit.

Olisit muuttanut Amerikkaan. Siellähän voi vaikka kaikenmaailman alkoholisti-heinänpolttaja-lainrikkojat luimistella maan alla tai päästä jopa presidentiksi asti.

USA:n väkiluku on liki 300 miljoonaa. Ja se ei ole sitten 1700-luvun käynyt puolustussotaa, jossa kansakunnan olemassaolo olisi ollut oikeasti uhattuna. Lisäksi siellä armeija on pitkälti teknistynyt (ammattiarmeija)- Ei esim. USS Enterprisen kapteeni ole varusmies.

Oletko koskaan tutkinut karttaa ja lukenut historiaa (siis oikeata historiaa, ei mitään Russelin sedän pyramidi ja litteä maa- puppua) ? Sitä voisi kutsua poliittiseksi maantieteeksi. Jos osaisit näistä päätellä ; niin ehkä tulisit ajatukseen, että maassa on aina armeija: oma tai vieras.
        Suomessa, joka on pieni maa, yhteenhiileen puhaltamista tarvittaisiin ainakin niin olennaisessa asiassa kuin maanpuolustus.
        Jos täällä ei olisi Suomen armeijaa niin kenenköhän armeija täällä olisi ? Mitenköhän teidänkin keskuudessa häkki olisi heilunut, jos täällä olisi ollut 50 vuotta miehittäjänä puikoissa "sankarillinen Neuvosto-armeija"?

Joidenkin on käytävä armeija, jotta jotkut voisivat kieltäytyä siitä. Saisit olla kiitollinen, siitä että selvisit niinkin mitättömällä tuomiolla. Jos piippalakkeja ei olisi saatu silloisten asevelvollisten toimesta pysäytettyä 1944, niin sinunkin kohtalosi olisi voinut olla niskalaukaus ja joukkohauta jossain korvessa.

Tuota noin, kerro nyt ihmeessä mitä sinä näet.

Juuri tätä tarkoitin. Itsehän pyysit. Laita 'kaikki'- sanan tilalle "tyhmemmät jt:t ".

"niin sinunkin kohtalosi olisi voinut olla niskalaukaus ja joukkohauta jossain korvessa."

Sitten olisi,mitäs minä olisin sille mahtanut? Valinta olisi ollut piippalakkikomissaarin. Minulla on sellainen tunne, ettei olisi tarvinnut ampua edes niskaa, sillä uskon, että olisin voinut katsoa piippua jopa edestä.

• koo.koo

"niin sinunkin kohtalosi olisi voinut olla niskalaukaus ja joukkohauta jossain korvessa."

Sitten olisi,mitäs minä olisin sille mahtanut? Valinta olisi ollut piippalakkikomissaarin. Minulla on sellainen tunne, ettei olisi tarvinnut ampua edes niskaa, sillä uskon, että olisin voinut katsoa piippua jopa edestä.

Lainaus: "...niin sinunkin kohtalosi olisi voinut olla niskalaukaus ja joukkohauta jossain korvessa."

Sitten olisi,mitäs minä olisin sille mahtanut? Valinta olisi ollut piippalakkikomissaarin. Minulla on sellainen tunne, ettei olisi tarvinnut ampua edes niskaa, sillä uskon, että olisin voinut katsoa piippua jopa edestä."

Niskalaukaus oli ainakin NKVD:n standardi teloitustapa. Tietysti olisit ehkä voinut pyytää erikoiskohtelua. Käsittääkseni uskovaisille yleensä annettiinkin -sanoisinko- normaalia "perusteellisempi" tai "huolellisempi " käsittely ihan pyytämättäkin.

Ai pelotella? No ei kai miestä, jonka mieskunnon korkein ilmentymä on ollut se, että uskaltaa onnen hymy kasvoillaan kävellä "finninaamaisten" mielenosoittajien ohitse, voi kukaan tai mikään enää pelottaa.

• Jehovantodistaja
        koo.koo kirjoitti:

Lainaus: "...niin sinunkin kohtalosi olisi voinut olla niskalaukaus ja joukkohauta jossain korvessa."

Sitten olisi,mitäs minä olisin sille mahtanut? Valinta olisi ollut piippalakkikomissaarin. Minulla on sellainen tunne, ettei olisi tarvinnut ampua edes niskaa, sillä uskon, että olisin voinut katsoa piippua jopa edestä."

Niskalaukaus oli ainakin NKVD:n standardi teloitustapa. Tietysti olisit ehkä voinut pyytää erikoiskohtelua. Käsittääkseni uskovaisille yleensä annettiinkin -sanoisinko- normaalia "perusteellisempi" tai "huolellisempi " käsittely ihan pyytämättäkin.

Ai pelotella? No ei kai miestä, jonka mieskunnon korkein ilmentymä on ollut se, että uskaltaa onnen hymy kasvoillaan kävellä "finninaamaisten" mielenosoittajien ohitse, voi kukaan tai mikään enää pelottaa.

Mitä ihmettä sinä oikein yrität todistaa?

Jos joku minut ampuu aseistakieltäytyjänä, niin se on ampujan ongelma ei minun!

• crapula.mundi

Missä mättää?

"Suomessa ja Yhdysvalloissa murhasta saa tuomion, aivan oikein!"

Yhdysvalloissa saa murhasta jopa kuolemantuomion, jos murhamies on värillinen niin aivan takuulla, aivan oikein!! paitsi jos murhaaja on rikas niin pääsee helposti minimituomioilla, aivan oikein!!

"Suomessa ja Yhdysvalloissa varas saa tuomioin, aivan oikein!"

Köyhä varas, varsinkin musta, linnaa, varakkaampi valkoinen ei mitään kummoista, rikas ei käytännössä mitään. Aivan oikein!!

"Suomessa mies joutuu asevelvollisuudesta ja siviilipalveluksesta kieltäytyvänä vankilaan, mutta Yhdysvalloissa miestä ei edes koko kysymyksellä vaivata????????

Missä mättää? "

Siinä mättää että USA:ssa, kuten valtaosassa länsimaista, ei ole yleistä asevelvollisuutta. Vietnamin sotaa pakoilevat tosin kyllä pantiin kernaasti lusimaan ja vieläkin saa kuulla mikäli pakoili rintamalle joutumista esim. Kanadaan.

"Kummasta mielestäsi pitäisi keskustella kansakunnan moraalista vai yksilön moraalista?"

Jos kansakunnan moraalista puhutaan, ei USAsta ei ole malliksi millään saralla.

• koo.koo

Mitä ihmettä sinä oikein yrität todistaa?

Jos joku minut ampuu aseistakieltäytyjänä, niin se on ampujan ongelma ei minun!

Lainaus: " Mitä ihmettä sinä oikein yrität todistaa?

• Jehovantodistaja
        koo.koo kirjoitti:

Lainaus: " Mitä ihmettä sinä oikein yrität todistaa?

"Vai niin. Kyllä kai se ainakin ihan pikkuriikkisen sinunkin ongelmasi on?"

Hyvin vähäinen apumisen jälkeen!

• koo.koo

"Vai niin. Kyllä kai se ainakin ihan pikkuriikkisen sinunkin ongelmasi on?"

Hyvin vähäinen apumisen jälkeen!

Lainaus: " "Vai niin. Kyllä kai se ainakin ihan pikkuriikkisen sinunkin ongelmasi on?"

Hyvin vähäinen apumisen jälkeen! "

Asia selvä. Uhittelustasi päätellen taidat jotenkin jopa toivoa ampumista. No, eikös Pipliassa sanota että kun oikein etsii niin löytää.
        Muuten, eikös se jt-asistakieltäytyminen perustu Raamattuun ? Minä löysin tuollaista:
        tuossa muutama "iltapipari": 2. Moos. 15:3 Jes. 42:13-15 Jooel 3:9-10

Eikös olekkin hyviä perusteita?

• Jehovantodistaja
        koo.koo kirjoitti:

Lainaus: " "Vai niin. Kyllä kai se ainakin ihan pikkuriikkisen sinunkin ongelmasi on?"

Hyvin vähäinen apumisen jälkeen! "

Asia selvä. Uhittelustasi päätellen taidat jotenkin jopa toivoa ampumista. No, eikös Pipliassa sanota että kun oikein etsii niin löytää.
        Muuten, eikös se jt-asistakieltäytyminen perustu Raamattuun ? Minä löysin tuollaista:
        tuossa muutama "iltapipari": 2. Moos. 15:3 Jes. 42:13-15 Jooel 3:9-10

Eikös olekkin hyviä perusteita?

En minä mitään uhittele! Kutsunnoissa joku herra kyllä repesi oikein toden teolla, kun kaveri uhkaili "että pian sut haetaan linnaan" johon vastasin, että OK huomisesta käy jo aivan hyvin, mutta tänään mulla on illalla raamatullinen puhe.

Koo.koo minä oikein toivon, että jos minut joku ampuu, niin se on juuri sinä, sillä minusta tuntuu, että juuri sinulta aseettoman ihmisen tappaminen kävisi varsin jouhevasti, sillä olisihan se ikävää, jos tappamispuuhiin joutuisi joku täysjärkinen.

• koo.koo

En minä mitään uhittele! Kutsunnoissa joku herra kyllä repesi oikein toden teolla, kun kaveri uhkaili "että pian sut haetaan linnaan" johon vastasin, että OK huomisesta käy jo aivan hyvin, mutta tänään mulla on illalla raamatullinen puhe.

Koo.koo minä oikein toivon, että jos minut joku ampuu, niin se on juuri sinä, sillä minusta tuntuu, että juuri sinulta aseettoman ihmisen tappaminen kävisi varsin jouhevasti, sillä olisihan se ikävää, jos tappamispuuhiin joutuisi joku täysjärkinen.

Lainaus: "Koo.koo minä oikein toivon, että jos minut joku ampuu, niin se on juuri sinä, sillä minusta tuntuu, että juuri sinulta aseettoman ihmisen tappaminen kävisi varsin jouhevasti, sillä olisihan se ikävää, jos tappamispuuhiin joutuisi joku täysjärkinen."

Ai sinusta täysjärkinen tappaisi teikäläisiä? No, voipi olla. Teilläpä on erikoinen logiikka.

Tuntemuksesi on väärä. Olen kyllä vannonut sotilasvalan :
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Sotilasvala

Mutta ei siinä kyllä mitään mainintaa teistä ole (ymmärettävistä syistä) .
        Ei armeijassa tarvitse noudattaa lainvastaista käskyä. En minä tappaisi eläintäkään, ellei olisi aivan pakko, saati ihmistä. Menneet sukupolvet onneksi saivat aikaan sen etteivät suomaiset miehet ole joutuneet tappotantereelle kuuteenkymmeneen vuoteen. Ei sitä Wc-kirjallisuutta tavaamalla ja pallo jalassa ole aikaan saatu. Tästä huolimatta: erilailla ajattelevien tappaminen ei onneksi ole "maan tapa".

Kyse on oikeudenmukaisuudesta: ei monikaan suomalainen katso "vapaamatkustajia" millään elämän alueella hyvällä. Mahdolliseen sotaan joutuvat parhaat nuoret miehet. He suojelevat kaatumisen ja vammautumisen uhallakin myös vankilassa luimistelevia fyysisesti terveitä jt "miehiä" . Onko tämä oikein? [Asia esitettynä näin rautalangalla.]

• salaisuus?

sinä oot niitä ensimmäisiä jotka tosipaikan edessä sovittelee tai juoksee karkuun.
        Voit tietenkin kertoa kuinka olet osoittanut rohkeuttasi muutenkuin aseistakieltäytymisellä ja kenttätyöllä- odottelen??

• Jehovantodistaja kirjoitti:

Aloitit keskustelun mm. tällä lauseella:

>>Oli Jehovantodistajuus sitten oikeassa tai väärässä

Jatkat ajatustenvirtaa näin:

>>Minulla on sellainen tunne, ettei olisi tarvinnut ampua edes niskaa, sillä uskon, että olisin voinut katsoa piippua jopa edestä.

Onkohan olemassa montaakaan niin typerää asiaa kuin aatteensa tai uskontonsa puolesta urheasti kuoleva ihminen, joka ei loppujenlopuksi itsekään tiedä onko aatteensa tai uskontonsa elämänsä arvoinen?

Juuri tällaisen kiihkoilun takia terrorismi on tällähetkellä pelätyin uhka länsimaisille valtioille. Saman asenteen omaavat kuolivat myös matkustajalentokoneen ohjaamossa uskontonsa puolesta (urheasti!?!) 11. syyskuuta muutamia vuosia sitten, jos muistat.

• UskoToivo

Luultavasti tämä kirjoituksesi on "provo", tuskin kukaan sentään noin ylimielisesti kirjoittaisi, vaikka onkin Jehovan todistaja. Tunnen kyllä muutaman vanhimman, joilla on yhtä ylimielinen asenne muita ihmisiä kohtaan, mutta he eivät yleensä vaivaudu siitä kirjoittelemaan.

Siltä varalta, että tämä ei olisi "provo", vastaan kuitenkin omalta osaltani.

>>Olen pitkään lukenut tätäkin palstaa ja joutunut pohtimaan, mitä Jehovantodistajuus on minulle antanut? Se on antanut minulle paljon, sillä se on antanut minulle vastoinkäymisiä, jotka olen kaikki voittanut!

Olen osittain samaa mieltä. Mutta viime vuodet ovat olleet täynnä vastoinkäymisiä, ja suurin osa niistä on tullut seurakunnan SISÄPUOLELSTA, että se siitä ylevästä vastoinkäymisten voittamisesta.

>> 2kk kovassa vankilassa ja 6kk työsiirtolassa tekivät minulle hyvää.

Minä oli 3 kuukautta "kovassa" vankilassa, ja 6 kuukautta työsiirtolassa, tai pitäisikö sanoa "kestitysleirillä". Mutta kumpikaan paikka eivät todellakaan tehneet mitään hyvää minulle. Päinvastoin. Jouduin olemaan 9 kk erossa vaimostani ja pienestä tyttärestäni, joka oppi kävelemään vankilan tapaamispöydän puolelta toiselle.

Ja kokonaan toinen juttu on se, että kun Vartiotorniseura myöhemmin näki hyväksi sallia siviilipalveluksen jehovantodistajille, olin ikäänkuin "turhaan" istunut vannkilassa 9 kuukautta. Ei sekään tieto tee "hyvää". Tunnen itseni tältä osalta ikäänkuin petetyksi.

>>Oli Jehovantodistajuus sitten oikeassa tai väärässä se on antanut minulle itsetuntoa, sillä olen kestänyt selkarankaisena ja aatteellisena monista tiukoista tilanteista ja antanut kokemuksia, jota en olisi ikinä ilman tätä järjestöä saanut.

Vaikka asenteemme on täysin päinvastainen, koen, että minullakin on "selkärankaa" taistellessani omassa kodissani selkärangattomien vanhinten syytösten kanssa. He tulevat syyttämään minua omaan kotiini siitä, että en ole katkaissut suhteita omaan erotettuun pikkusiskooni. Ja tässä tapauksessa tämä pahin selkärangaton vanhin on siinä asemassa, että hänen oma aikuinen tyttärensä on erotettu, ja hän on edelleen tekemisissä tämän kanssa, mutta hänellä on "otsaa" samasta asiasta tulla minua syyttämään.

Että se niistä selkärangoista.

>>On todella ilo nähdä finninaamaisia mielenosoittajia konventipaikan lähistöllä ja kävellä heidän ohi miehekkäästi hymyillen ja tajuten, ettei teillä ole mitään sellaista mitä minä olen kokenut.
      Olen kokenut ja voittanut!

Miksi pilkkaat iho-ongelmaisia. Finnejä tulee tai ei tule riippuen iästä ja ihon tyypistä. Onko sinun ihosi sileä ja hyvännäköinen? Onko ihollasi ryppyjä? Onko tukka lähtemässä? Ovatko nämä aiheita, joita sopii pilkata myös?

Mielenosoittajilla on varmasti syynsä olla osoittamassa mieltä mielivaltaa vastaan, kun on kyseessä sukulaisten välien rikkominen. Vartiotorniseura on todellakin omaksunut roolin, jossa perheyhteys rikotaan hinnalla millä hyvänsä. Ihmisille aiheutetaan suunnatonta tuskaa ihan turhaan, sekä seurakunnan ulkopuolella että sisäpuolella.

UskoToivo, Jehovan Todistaja

http://www.geocities.com/uskotoivo2004/
      uskotoivo2004@yahoo.com

• Lähimmäinen.

Niin,Usko Toivo, eikö erottaminen perustu raamattuun? Eikö siellä ole selvät ohjeet miten erotettuihin suhtaudutaan? Onko tämä JT keksintö?
        Toistan vielä kysymykseni: Oletko vielä JT?

• Jehovantodistaja

Luin juttusi ja ainoa asia mikä siinä ihmetyttää on tämä: "UskoToivo, Jehovan Todistaja"

Käytin kyllä värikästä kieltä ja pahoittelen sitä, sillä itse olen varsin ruma mies ja varmasti minun näkeminen tuotti tuskaa, jopa "kovassa" muille vangeille.

Älä ole UskoToivo liian herkkänakkainen, sillä joskus luin tällä palstalla sellaisia juttuja, että Jehovantodistajat haisevat "kuselle" ja en muista mainittiinko "paskaa" samassa yhteydessä?

Mutta asiaan Oletko sinä todella veli? jos olet, niin miksi piekset uskontovereitasi tällä palstalla ja olet samalla puolella niiden kanssa, jotka kaivelevat kaikkea ikävää Jehovantodistajista.

• UskoToivo
        Lähimmäinen. kirjoitti:

Niin,Usko Toivo, eikö erottaminen perustu raamattuun? Eikö siellä ole selvät ohjeet miten erotettuihin suhtaudutaan? Onko tämä JT keksintö?
        Toistan vielä kysymykseni: Oletko vielä JT?

>>Niin,Usko Toivo, eikö erottaminen perustu raamattuun?

Perustuu. En ole kritisoinutkaan itse erottamiskäytäntöä, vaikka tosin "oikeusmurhia" on tapahtunut usein. Tai no, kyllä erottamistapahtuma on kaikkea muuta kuin "oikeusprosessi". Oikeusprosessiin kuuluu normaalisti tuomari, syyttäjä ja puolustusasianajaja, mutta Vartiotorniseuran ohjeiden mukaan syytetty ei saa ottaa edes avustajaa mukaan. Mikä "oikeuskomitea" se sellainen on, jossa tuomari, syyttäjä ja puolustusasianajaja ovat yksi ja sama.

>>Eikö siellä ole selvät ohjeet miten erotettuihin suhtaudutaan?

Raamatussa ei sanota, että "erotettuja" pitää karttaa, kyse on kaksoiselämää viettävästä "veljestä", jota halutaan väliaikaisella karttamisella palauttaa elämän tielle. Minun Raamatussani lukee näin:

*** 11 Mutta nyt kirjoitan teille: lakatkaa olemasta jokaisen sellaisen veljeksi kutsutun seurassa, joka on haureellinen tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai herjaaja tai juoppo tai kiristäjä, älkääkä edes syökö sellaisen kanssa. 12 Sillä mitä tekemistä minulla on ulkopuolella olevien tuomitsemisen kanssa? Ettekö te tuomitse sisäpuolella olevia, 13 kun taas Jumala tuomitsee ulkopuolella olevat? ”Poistakaa paha ihminen keskuudestanne.” (1. Kor. 5:11-13)

Missä tuossa puhuttiin "erotetuista"? Siinä sanottiin "veljeksi" kutsuttu. Rinnakkaiskohta tuolle on tässä:

*** 13 Älkää te, veljet, puolestanne luopuko oikein tekemisestä. 14 Mutta jos joku ei tottele tämän kirjeen välittämää sanaamme, niin pitäkää häntä merkittynä ja lakatkaa seurustelemasta hänen kanssaan, jotta hän häpeäisi. 15 Älkää kuitenkaan pitäkö häntä vihollisena, vaan neuvokaa yhä häntä vakavasti niin kuin veljeä. (2. Tess. 3:13-15)

>>Onko tämä JT keksintö?

On. Pelkästään ihmisten keksintö, ei Jumalan. Jeesus sanoi fariseuksia "kovasydämisiksi" (Markus 10:5), ja sellaisia ovat tosiaan miehet, jotka antavat ehdottomia käskyjä karttaa omia sukulaisiaan, jos nämä valitsevat eri tavalla uskonnon.

>>Toistan vielä kysymykseni: Oletko vielä JT?

Toistan vielä vastaukseni: Olen, vaikka eräät vanhimmat yrittävät päästä minusta eroon.

• UskoToivo

Luin juttusi ja ainoa asia mikä siinä ihmetyttää on tämä: "UskoToivo, Jehovan Todistaja"

Käytin kyllä värikästä kieltä ja pahoittelen sitä, sillä itse olen varsin ruma mies ja varmasti minun näkeminen tuotti tuskaa, jopa "kovassa" muille vangeille.

Älä ole UskoToivo liian herkkänakkainen, sillä joskus luin tällä palstalla sellaisia juttuja, että Jehovantodistajat haisevat "kuselle" ja en muista mainittiinko "paskaa" samassa yhteydessä?

Mutta asiaan Oletko sinä todella veli? jos olet, niin miksi piekset uskontovereitasi tällä palstalla ja olet samalla puolella niiden kanssa, jotka kaivelevat kaikkea ikävää Jehovantodistajista.

>>Älä ole UskoToivo liian herkkänakkainen

En ole pitkään aikaan ollut herkkänahkainen. Nahkani on parkkiintunut, koska omat uskonveljeni ovat ahkerasti puukottaneet minua selkään. Ja puukottavat yhä.

>>Mutta asiaan

Minähän puhun aina asiaa. :)

>>Oletko sinä todella veli?

Olen. Mitäs ihmeellistä siinä on. Liityin Jehovan todistajiin aikuisiällä vähän yli 30 vuotta sitten, sen juuri päättyneen 1975-Harmagedonin jälkeen.

>>jos olet, niin miksi piekset uskontovereitasi tällä palstalla ja olet samalla puolella niiden kanssa, jotka kaivelevat kaikkea ikävää Jehovantodistajista.

En todellakaan piekse uskontovereitani, mutta tuon kyllä avoimesti ilmi kaikki Vartiotorniseuran vääryydet ja omituisuudet. Miksi en olisi rehellinen? Mitä hävittävää rehellisellä on? Eikö totuus kestä kaiken kritiikin?

• huomautus sivusta

Kyllä ihminen voi olla Jehovan todistaja (eli juutalaisten jumalan todistaja), vaikka ei olisikaan jehovantodistaja (eli tiettyyn Brooklynistä johdettuun järjestöön kuuluva).

• Markku_Meilo

Kello 15.36 jehovantodistajuuden totuudellisuudella oli sinulle tämän verran merkitystä:

"Oli Jehovantodistajuus sitten oikeassa tai väärässä se on antanut minulle itsetuntoa, sillä olen kestänyt selkarankaisena ja aatteellisena monista tiukoista tilanteista ja antanut kokemuksia, jota en olisi ikinä ilman tätä järjestöä saanut."

Kello 21.36 on jo herännyt huoli jehovantodistajuuden ikävien puolien paljastumisesta:

>>Mutta asiaan Oletko sinä todella veli? jos olet, niin miksi piekset uskontovereitasi tällä palstalla ja olet samalla puolella niiden kanssa, jotka kaivelevat kaikkea ikävää Jehovantodistajista.

• Jehovantodistaja
        UskoToivo kirjoitti:

>>Älä ole UskoToivo liian herkkänakkainen

En ole pitkään aikaan ollut herkkänahkainen. Nahkani on parkkiintunut, koska omat uskonveljeni ovat ahkerasti puukottaneet minua selkään. Ja puukottavat yhä.

>>Mutta asiaan

Minähän puhun aina asiaa. :)

>>Oletko sinä todella veli?

Olen. Mitäs ihmeellistä siinä on. Liityin Jehovan todistajiin aikuisiällä vähän yli 30 vuotta sitten, sen juuri päättyneen 1975-Harmagedonin jälkeen.

>>jos olet, niin miksi piekset uskontovereitasi tällä palstalla ja olet samalla puolella niiden kanssa, jotka kaivelevat kaikkea ikävää Jehovantodistajista.

En todellakaan piekse uskontovereitani, mutta tuon kyllä avoimesti ilmi kaikki Vartiotorniseuran vääryydet ja omituisuudet. Miksi en olisi rehellinen? Mitä hävittävää rehellisellä on? Eikö totuus kestä kaiken kritiikin?

Otetaan tämä asia pöydälle, koska alan hieman väsähtää, vaikka pelkän lukemisen jälkeen on ollut kyllä mielenkiintoista kirjoittaakkin.

"koska omat uskonveljeni ovat ahkerasti puukottaneet minua selkään. Ja puukottavat yhä."

Kun sinä usein arvostelet uskonveljiäsi ja järjestöä, mihin veljet uskovat, niin mitä ajattelet, kokevatko veljesi sinua uskonveljeksi?
        Kun joku veli käy epätoivoista todistuskamppailua palstan älykkäiden luopioiden kanssa, niin mitä pitäisi ajatella "uskonveljestä" joka käy kiinni yhdessä vastustajien kanssa?

Pitäisikö ajatella, sttä siinä se veli ihanasti MM tai Theoksen kanssa tulittaa, tätä se veljellinen rakkaus on. Minusta tuntuu siltä, että juuri uskolliset veljet kokevat, että se on juuri sinä, joka lyöt puukon selkään ja pyhität toimesi ns. 100% rehellisyydellä.

Jo pelkästään se, että järjestöuskollinen Jehovantodistaja selittää ja puolustautuu yhden suhde kymmentä vastaan on vaikea, ja kun lisäksi sopassa hämmentää "loikkari" niin tilanne on vaikea. Huomasin jo tänään, että kapasiteetti ja aika ei riitä kaikkiin esitettyihin kysymyksiin ja haasteisiin vastaamista, saatikka perehtymistä jokaiseen heittoo vaikkapa seuran rompun avulla.

Tunnen myötätuntoa Lähimmäistä, Juhanip ja vaikkapa Fger kohtaa, jotka ottavat vastustajilta kovan ryöpyn vastaa yhden suhde kymmenen altavastaajana. Lisäksi muutaman ns. Jehovantodistajan väännöt vielä soppaan päälle, niin en yhtään ihmettele, että solidaarisuuttasi epäillään ja ehkä hieman ajatellaan, että se puukon sovittaja selkään onkin juuri sinä!

• UskoToivo

Otetaan tämä asia pöydälle, koska alan hieman väsähtää, vaikka pelkän lukemisen jälkeen on ollut kyllä mielenkiintoista kirjoittaakkin.

"koska omat uskonveljeni ovat ahkerasti puukottaneet minua selkään. Ja puukottavat yhä."

Kun sinä usein arvostelet uskonveljiäsi ja järjestöä, mihin veljet uskovat, niin mitä ajattelet, kokevatko veljesi sinua uskonveljeksi?
        Kun joku veli käy epätoivoista todistuskamppailua palstan älykkäiden luopioiden kanssa, niin mitä pitäisi ajatella "uskonveljestä" joka käy kiinni yhdessä vastustajien kanssa?

Pitäisikö ajatella, sttä siinä se veli ihanasti MM tai Theoksen kanssa tulittaa, tätä se veljellinen rakkaus on. Minusta tuntuu siltä, että juuri uskolliset veljet kokevat, että se on juuri sinä, joka lyöt puukon selkään ja pyhität toimesi ns. 100% rehellisyydellä.

Jo pelkästään se, että järjestöuskollinen Jehovantodistaja selittää ja puolustautuu yhden suhde kymmentä vastaan on vaikea, ja kun lisäksi sopassa hämmentää "loikkari" niin tilanne on vaikea. Huomasin jo tänään, että kapasiteetti ja aika ei riitä kaikkiin esitettyihin kysymyksiin ja haasteisiin vastaamista, saatikka perehtymistä jokaiseen heittoo vaikkapa seuran rompun avulla.

Tunnen myötätuntoa Lähimmäistä, Juhanip ja vaikkapa Fger kohtaa, jotka ottavat vastustajilta kovan ryöpyn vastaa yhden suhde kymmenen altavastaajana. Lisäksi muutaman ns. Jehovantodistajan väännöt vielä soppaan päälle, niin en yhtään ihmettele, että solidaarisuuttasi epäillään ja ehkä hieman ajatellaan, että se puukon sovittaja selkään onkin juuri sinä!

>>Kun sinä usein arvostelet uskonveljiäsi ja järjestöä, mihin veljet uskovat, niin mitä ajattelet, kokevatko veljesi sinua uskonveljeksi?

Vastuun siitä, että arvostelen joidenkin vanhinten käytöstä, kantavat nuo vanhimmat itse toiminnallaan, en minä. He toimivat väärin ja julmasti uskonveljeään kohtaan. He ovat aloittaneet ajojahdin minua vastaan, minä en sitä halunnut enkä aloittanut, ja sille ei näy loppua tulevan, vaikka pääinkvisiittori on todettu vanhinten omissakin tutkimuksissa valehtelijaksi. Minä en voi enkä aio vaieta törkeistä vääryyksistä ennen kuin ne loppuvat. Jämpti on näin.

Mutta käsiälevittelevän esivalvojan ohjeiden mukaan seurakunnan sihteerillä on oikeus valehdella saamatta siitä mitään sanktiota. Ja tämän panettelevan sihteerin toimesta yksi tienraivaajasisar poistettiin TÄYSIN ILMAN SYYTÄ tienraivaajien riveistä ja hänet suorastaan ajettiin vaihtamaan seurakuntaa. Yksi vanhin sai lähteä vanhimman paikalta tämän sihteerin toimesta TÄYSIN ILMAN MITÄÄN SYYTÄ. Ja tämä veli sihteeri, jota me kutsumme yleisesti hauskasti "autioittavaksi iljetykseksi", koska hän on autioittamassa koko valtakunnansalin, porskuttaa eteenpäin Betelin suosiollisella avustuksella. Eihän Betel nyt heitä tärkeää äänilaitemiestä yli laidan, menkööt ennemmin kymmenen lammasta seurakunnasta. "Kyä näi o", sanoisi Kummeli.

>>Kun joku veli käy epätoivoista todistuskamppailua palstan älykkäiden luopioiden kanssa, niin mitä pitäisi ajatella "uskonveljestä" joka käy kiinni yhdessä vastustajien kanssa?

Sitä pitäisi ajatella, että meidän tulisi olla edes itsellemme rehellisiä eikä kaunistella asioita. Eivät ne asiat kaunistelemalla parane.

>>Jo pelkästään se, että järjestöuskollinen Jehovantodistaja selittää ja puolustautuu yhden suhde kymmentä vastaan on vaikea, ja kun lisäksi sopassa hämmentää "loikkari" niin tilanne on vaikea.

Tuo "järjestöuskollisuus" näyttää yhä useammin ajavan Jumalan palvonnan edelle ja yläpuolelle. Näin sitten Järjestö korotetaan Jumalan yläpuolelle ja palvonnan kohteeksi. Tätäkö Jumalamme Jehova haluaa? Muista, miten on aina käynyt, kun on korotettu Järjestön toimet Jumalan tahdon yläpuolelle. Miten kävikään Kultaisen Vasikan erämaassa? Ja miten kolme tuhatta kuoli sen takia, että Jehovan palvonta tahrattiin vasikanpalvonnalla, kun Mooses oli vuorella hakemassa lain tauluja. Ja sillä aikaa Aaron johti vasikanpalvontaa "Jehovan kunniaksi". Miten törkeää. Eihän nykyisin vain ole tapahtumassa jotain samantapaista?

>>Tunnen myötätuntoa Lähimmäistä, Juhanip ja vaikkapa Fger kohtaa, jotka ottavat vastustajilta kovan ryöpyn vastaa yhden suhde kymmenen altavastaajana.

En minä väheksy heitä Jehovan todistajina. Tunnen yhden heistä jotenkin myös henkilökohtaisesti. Minusta olisi reilua hyväksyä ihmiset sellaisina kuin he ovat. Jopa minut. Jumala on sitten se joka päättää, kuka on todella hänen puolellaan ja kuka vain näyttelee olevansa, kun samalla palvoo vasikkaa.

• Jehovantodistaja
        UskoToivo kirjoitti:

>>Kun sinä usein arvostelet uskonveljiäsi ja järjestöä, mihin veljet uskovat, niin mitä ajattelet, kokevatko veljesi sinua uskonveljeksi?

Vastuun siitä, että arvostelen joidenkin vanhinten käytöstä, kantavat nuo vanhimmat itse toiminnallaan, en minä. He toimivat väärin ja julmasti uskonveljeään kohtaan. He ovat aloittaneet ajojahdin minua vastaan, minä en sitä halunnut enkä aloittanut, ja sille ei näy loppua tulevan, vaikka pääinkvisiittori on todettu vanhinten omissakin tutkimuksissa valehtelijaksi. Minä en voi enkä aio vaieta törkeistä vääryyksistä ennen kuin ne loppuvat. Jämpti on näin.

Mutta käsiälevittelevän esivalvojan ohjeiden mukaan seurakunnan sihteerillä on oikeus valehdella saamatta siitä mitään sanktiota. Ja tämän panettelevan sihteerin toimesta yksi tienraivaajasisar poistettiin TÄYSIN ILMAN SYYTÄ tienraivaajien riveistä ja hänet suorastaan ajettiin vaihtamaan seurakuntaa. Yksi vanhin sai lähteä vanhimman paikalta tämän sihteerin toimesta TÄYSIN ILMAN MITÄÄN SYYTÄ. Ja tämä veli sihteeri, jota me kutsumme yleisesti hauskasti "autioittavaksi iljetykseksi", koska hän on autioittamassa koko valtakunnansalin, porskuttaa eteenpäin Betelin suosiollisella avustuksella. Eihän Betel nyt heitä tärkeää äänilaitemiestä yli laidan, menkööt ennemmin kymmenen lammasta seurakunnasta. "Kyä näi o", sanoisi Kummeli.

>>Kun joku veli käy epätoivoista todistuskamppailua palstan älykkäiden luopioiden kanssa, niin mitä pitäisi ajatella "uskonveljestä" joka käy kiinni yhdessä vastustajien kanssa?

Sitä pitäisi ajatella, että meidän tulisi olla edes itsellemme rehellisiä eikä kaunistella asioita. Eivät ne asiat kaunistelemalla parane.

>>Jo pelkästään se, että järjestöuskollinen Jehovantodistaja selittää ja puolustautuu yhden suhde kymmentä vastaan on vaikea, ja kun lisäksi sopassa hämmentää "loikkari" niin tilanne on vaikea.

Tuo "järjestöuskollisuus" näyttää yhä useammin ajavan Jumalan palvonnan edelle ja yläpuolelle. Näin sitten Järjestö korotetaan Jumalan yläpuolelle ja palvonnan kohteeksi. Tätäkö Jumalamme Jehova haluaa? Muista, miten on aina käynyt, kun on korotettu Järjestön toimet Jumalan tahdon yläpuolelle. Miten kävikään Kultaisen Vasikan erämaassa? Ja miten kolme tuhatta kuoli sen takia, että Jehovan palvonta tahrattiin vasikanpalvonnalla, kun Mooses oli vuorella hakemassa lain tauluja. Ja sillä aikaa Aaron johti vasikanpalvontaa "Jehovan kunniaksi". Miten törkeää. Eihän nykyisin vain ole tapahtumassa jotain samantapaista?

>>Tunnen myötätuntoa Lähimmäistä, Juhanip ja vaikkapa Fger kohtaa, jotka ottavat vastustajilta kovan ryöpyn vastaa yhden suhde kymmenen altavastaajana.

En minä väheksy heitä Jehovan todistajina. Tunnen yhden heistä jotenkin myös henkilökohtaisesti. Minusta olisi reilua hyväksyä ihmiset sellaisina kuin he ovat. Jopa minut. Jumala on sitten se joka päättää, kuka on todella hänen puolellaan ja kuka vain näyttelee olevansa, kun samalla palvoo vasikkaa.

Olet varmasti hyvä mies ja koet olevasi hyvällä asialla, mutta et sinä silti voi julkisella keskustelupalstalla laukoa tuollaisia asioita sihteeristä, joka ei ole paikalla itseä puolustamassa, siis vaikka olisit oikeassa, niin muista periaate.

Hyvä veli UT, kyllä me tarvitsemme soliraadisuutta toisiamme kohtaa, sillä palsta on täynnä Koo.koo tyyppejä, jotka näkevät märkiä päiväunia minun/meidän teloittamisesta, joten jotain rajaa UT hyvä.
        Anna ajan kulua ja ota rauhallisesti, sillä useinmiten juuri aika tuo ratkaisusn asioihin ja jos liikaa mättää, niin vaihda ihmeessä seurakuntaa, sillä et varmasti ole ensimmäinen, etkä vimmeinen seurakunnan vaihtaja, kun sukset menevät pahasti ristiin.

• UskoToivo

Olet varmasti hyvä mies ja koet olevasi hyvällä asialla, mutta et sinä silti voi julkisella keskustelupalstalla laukoa tuollaisia asioita sihteeristä, joka ei ole paikalla itseä puolustamassa, siis vaikka olisit oikeassa, niin muista periaate.

Hyvä veli UT, kyllä me tarvitsemme soliraadisuutta toisiamme kohtaa, sillä palsta on täynnä Koo.koo tyyppejä, jotka näkevät märkiä päiväunia minun/meidän teloittamisesta, joten jotain rajaa UT hyvä.
        Anna ajan kulua ja ota rauhallisesti, sillä useinmiten juuri aika tuo ratkaisusn asioihin ja jos liikaa mättää, niin vaihda ihmeessä seurakuntaa, sillä et varmasti ole ensimmäinen, etkä vimmeinen seurakunnan vaihtaja, kun sukset menevät pahasti ristiin.

>> et sinä silti voi julkisella keskustelupalstalla laukoa tuollaisia asioita sihteeristä, joka ei ole paikalla itseä puolustamassa, siis vaikka olisit oikeassa, niin muista periaate.

Miksi en voi? Minulla on sellainen periaate, että totta saa aina puhua. Ja hän on itse kirjoittanut mm. H2O-palstalla ja sanonut perusteluksi, että hänellä on Betelin lupa ns. "luopiosivuilla" vierailuihin. Betelin taholta tuo virallisesti kiistettiin.

>>Hyvä veli UT, kyllä me tarvitsemme soliraadisuutta toisiamme kohtaa, sillä palsta on täynnä Koo.koo tyyppejä, jotka näkevät märkiä päiväunia minun/meidän teloittamisesta, joten jotain rajaa UT hyvä.

Kaikki vaativat minulta solidaarisuutta, mutta minulle ei anneta mitään. Vastavuoroisuutta, pyydän!

>>Anna ajan kulua ja ota rauhallisesti, sillä useinmiten juuri aika tuo ratkaisusn asioihin ja jos liikaa mättää, niin vaihda ihmeessä seurakuntaa, sillä et varmasti ole ensimmäinen, etkä vimmeinen seurakunnan vaihtaja, kun sukset menevät pahasti ristiin.

Aikaa on kulunut jo toista vuotta ja mitään myönteistä ei näy. Minulla on tuntien nauhoitukset kuulusteluistani ja lukuisia ilkeitä sähköposteja. Ne kaikki todistavat vääjäämättä sihteerin täysin kelpaamattomaksi lampaiden "suojeluun" ja "auttamiseen". Luehan seuraava raamatunpaikka huolella. Se tapahtuu meidän seurakunnassamme juuri nyt.

Hesekiel. 34:1-10

Miksi minun pitäisi vaihtaa seurakuntaa, siis paeta ongelmaa, joka on muista lähtöisin? Miksi uhrin pitäisi väistyä mielivallan tieltä? Eikö oikeutta tapahdu koskaan?

• Jehovantodistaja
        UskoToivo kirjoitti:

>> et sinä silti voi julkisella keskustelupalstalla laukoa tuollaisia asioita sihteeristä, joka ei ole paikalla itseä puolustamassa, siis vaikka olisit oikeassa, niin muista periaate.

Miksi en voi? Minulla on sellainen periaate, että totta saa aina puhua. Ja hän on itse kirjoittanut mm. H2O-palstalla ja sanonut perusteluksi, että hänellä on Betelin lupa ns. "luopiosivuilla" vierailuihin. Betelin taholta tuo virallisesti kiistettiin.

>>Hyvä veli UT, kyllä me tarvitsemme soliraadisuutta toisiamme kohtaa, sillä palsta on täynnä Koo.koo tyyppejä, jotka näkevät märkiä päiväunia minun/meidän teloittamisesta, joten jotain rajaa UT hyvä.

Kaikki vaativat minulta solidaarisuutta, mutta minulle ei anneta mitään. Vastavuoroisuutta, pyydän!

>>Anna ajan kulua ja ota rauhallisesti, sillä useinmiten juuri aika tuo ratkaisusn asioihin ja jos liikaa mättää, niin vaihda ihmeessä seurakuntaa, sillä et varmasti ole ensimmäinen, etkä vimmeinen seurakunnan vaihtaja, kun sukset menevät pahasti ristiin.

Aikaa on kulunut jo toista vuotta ja mitään myönteistä ei näy. Minulla on tuntien nauhoitukset kuulusteluistani ja lukuisia ilkeitä sähköposteja. Ne kaikki todistavat vääjäämättä sihteerin täysin kelpaamattomaksi lampaiden "suojeluun" ja "auttamiseen". Luehan seuraava raamatunpaikka huolella. Se tapahtuu meidän seurakunnassamme juuri nyt.

Miksi minun pitäisi vaihtaa seurakuntaa, siis paeta ongelmaa, joka on muista lähtöisin? Miksi uhrin pitäisi väistyä mielivallan tieltä? Eikö oikeutta tapahdu koskaan?

Olisiko tässä ajatusta:
        4 Sillä jokaisella, joka on kaikkien elävien yhteydessä, on luottamus, koska elävä koira on paremmassa asemassa kuin kuollut leijona.

Vanhin kirjoittelemassa H2O:ssa? Sellainen vanhin pitäisi potkaista kaaressa ulos seurakunnasta!
        Ilmeisesti tyyppi vedättää myös Beteliä, sillä ei tuo oikein tavalliselta tarinalta kuulosta.

En ota enempää kantaa, toivon vain, että asiasi järjestyvät!

• hölmöä.

Olisiko tässä ajatusta:
        4 Sillä jokaisella, joka on kaikkien elävien yhteydessä, on luottamus, koska elävä koira on paremmassa asemassa kuin kuollut leijona.

Vanhin kirjoittelemassa H2O:ssa? Sellainen vanhin pitäisi potkaista kaaressa ulos seurakunnasta!
        Ilmeisesti tyyppi vedättää myös Beteliä, sillä ei tuo oikein tavalliselta tarinalta kuulosta.

Keskustelupalstoilla ei saa kirjoitella. Ihmisiä täytyy karttaa ym Mitä tuo kertoo teidän uskostanne?
        Olette unohtaneet "oikeat asiat" ja jääneet saivartelemaan olemattomien ja typerien kysymysten kanssa. Todella lapsellista ja turhauttavaa tuo teidän toimintanne.
        Muilla palstoilla saavat ihmiset pappeja myöten kirjoittaa, eikä kellään tule edes mieleen sellaiset typeryydet kuin karttaminen yms.
        Te vaan viilaatte hallintoelimen keksimien typerien epäraamatullisten sääntöjen kanssa.
        Kyllä tosi pöljä uskonto teillä! Tehkää parannus,lakihenkiset vasikanpalvojat!

• turhaan
        UskoToivo kirjoitti:

odottaa, mutta eihän sitä saanut Jeesuskaan ja hänen nimeään väärin käyttäen tehdään suuria rikoksia.

Osanottoni.

• Markku_Meilo

Olisiko tässä ajatusta:

>>Vanhin kirjoittelemassa H2O:ssa? Sellainen vanhin pitäisi potkaista kaaressa ulos seurakunnasta!

Öylönnäiltapäivästä olemme päässeet lähemmäksi asiaa, olet jo huolissasi Vartiotorniseuraan liittyvistä asioista:

Ehkä lisään huoliasi, mutta siitä huolimatta tilanne on liian makea hylättäväksi. Kyseinen vanhin soitti minulle 17. helmikuuta aivan omasta aloitteestaan tuon aiemmin mainitsemani noin tunnin puhelun.

Olen myös antanut itsellenni kertoa, että vanhimmisto on havainnut kyseisen vanhimman valehdelleen toimissaan, sellainen liittynee toimenkuvaan?

Entisenä jehovantodistajana minun on käytännössä mahdotonta saada kyseisen seurakunnan käsiteltäväksi oikaisua siihen korviini saatettuun tietoon, että kyseinen vanhin on esittänyt minun valehdelleen häneen liittyneessä asiassa. Kyse ei siis ole edellisessä kappaleessa mainitusta valehtelusta.

• UskoToivo

Olisiko tässä ajatusta:

>>Vanhin kirjoittelemassa H2O:ssa? Sellainen vanhin pitäisi potkaista kaaressa ulos seurakunnasta!

Olet oikeassa, hän vedättää myös Beteliä. Lainaan tähän H2O-palstan sen ketjun aloituksen, mihin "autioittava iljetyksemme", veli sihteeri vastasi.
        No niin, siis tämä on lainaus:

*** Täällä ja muilla vastaavilla sivustoilla on ajoittain mietitty, seuraako haaratoimisto(t) näillä sivustoilla käytävää keskustelua ja jos niin kuinka paljon?
        Voisiko Seura olla niin kaksinaamainen ja petollinen, että vaikka se kieltää ystäviä lukemasta "luopio" sivuja, niin se itse tekee sitä jatkuvasti?
        Nyt asiaa ei enään tarvitse arvailla. Vastaus kaikkeen tuohon aikaisempaan on: KYLLÄ!!!
        Seura lukee tätä ja muita vastaavia palstoja herkeämättä.
        Suomen haaratoimistokomitea on valtuuttanut *** seuraamaan suomessa toimivia luopio sivustoja.
        Asia selvisi, kun kuulin huhun että seurakuntamme sihteeri *** oli kertonut järjestelystä esivalvojallemme ***.
        Puhuin asiasta **** kanssa ja hän myönsi huhun pitävän paikkansa: "Kyllä. Tieto pitää paikkansa. Kysyin asiaa itse suoraan *** ja hän kertoi saaneensa tehtävän seurata luopiosivustoja suoraan haaratoimistokomitealta!"
        Jos et usko niin kysy itse!!!

Tämä lainaus oli 30.10.2005. Suora linkki keskusteluun on tässä:

http://www.aimoo.com/forum/postview.cfm?id=311102&CategoryID=3459&startcat=201&ThreadID=2306889

Ja sitten tämä seurakuntamme sihteerin vastaus. Se on tässä:

*** Reply to : Julistaja [Anonymous]
        Täällä ja muilla vastaavilla sivustoilla on ajoittain mietitty, seuraako haaratoimisto(t) näillä sivustoilla käytävää keskustelua ja jos niin kuinka paljon?Voisiko Seura olla niin kaksinaamainen ja petollinen, että vaikka se kieltää ystäviä lukemasta "luopio" sivuja, niin se itse tekee sitä jatkuvasti?Nyt asiaa ei enään tarvitse arvailla. Vastaus kaikkeen tuohon aikaisempaan on: KYLLÄ!!!

Tämän viestin lähettäjä voisi ottaa yhteyttä koska tietää puhelinnumeroni. Ketään ei ole valtuutettu eikä velvoitettu seuraamaan mitään sivuja. Vanhimmat ovat siinä ikävässä asemassa, että saattavat joutua, jopa keskustelemaan ns. luopioiden tai erotettujen kanssa yrittäessään auttaa heitä. Toisinaan voi joutua hakemaan jonkun tiedon näiltä sivuilta. Se ei ole ilo, vaan pikemminkin aika masentavaa kun näkee sen käsittämättömän vihan joka joillakuilla on Jehovan todistajia kohtaan. Olemme sanoneet ystäville, että ei ole viisasta hakea "hengellistä ravintoa" tällaisilta sivuilta, koska meillä on hyvä hengellinen ruokapöytä koko ajan saatavilla. Jos joku kysyy kuinka nyt löysin tämän sivun, niin kerron. On yhä olemassa ystävällisiä ihmisiä. Eräs sellainen soitti minulle ja kertoi asiasta. Kiitos hänelle. Pyydän samalla että nimeni ja tietoni poistetaan, koska suuhuni on pantu sanoja, joita en ole koskaan sanonut. Yksi kolmesta mainitusta

Lainaus oli 31.10.2005.

Vaikka tuossa nettijutussa sihteerimme, veli "autioittava iljetys", mainitsi, ettei hän muka ole valtuutusta Betelistä saanut, hän puolustelee kirjeessään tekoaan näin:

*** Nämä periaatteet koskevat yleisesti myös vanhimpia. Kuitenkin, jotta lauman paimentaminen olisi mahdollista, niin vanhimmilla on joitakin velvoitteita, joiden ymmärtäminen auttaa käsittämään, miksi vanhimmat näyttävät joissakin tilanteissa toimivan vastoin annettuja ohjeita. Vaikka erotetuista pitää pysyä erossa, niin vanhimmille on annettu tehtäväksi käydä tapaamassa erotettuja kerran vuodessa. Näin voidaan nähdä, jos joku on oikaissut asiansa ja onkin valmis palaamaan. Samoin, jos seurakunnassa on nähtävissä luopioainesten vaikutusta, niin vanhimman tulee ymmärtää vastuunsa. Jokaisen vanhimman tulee kantaa vastuunsa Seurakunnan ja Opetuksen säilymisestä puhtaana. Oikeudenmukaisuuden vaatimuksen täyttämiseksi jokainen syytös täytyy tutkia, pitääkö se paikkansa. On tilanteita jolloin se voi merkitä vaikka netissä luopiosivuilla käyntiä. Tällainen velvollisuus ja valtuus on kaikilla vanhimmilla, ei erikseen joillakuilla. Jokaisen vanhimman tulee olla pätevä näihin kysymyksiin liittyvien asioiden hoitamisessa.

Lainaus päättyi tähän. Voit kysyä ja tarkistaa tuon vaikka Betelistä, jos haluat, ja toivottavasti haluat. Onhan tämä järkyttävää kaksinaismoraalia ja petosta muita seurakunnan jäseniä kohtaan. Kysy vaikka Vartiotornin päätoimittajalta, hänen nimeään en turhaan mainitse, hän tietää asian parhaiten siellä päässä. On aika noloa näin hoitaa asioiden selvittelyä netin kautta, mutta muuta keinoa ei enää ole, kaikki mahdollisuudet on käytetty tämän valehtelijan ja panettelijan suhteen. Seurakunnan vanhimmisto on jopa sanonut ottavansa vastuun sihteerin virheistä, mutta se ei näy missään.

>>En ota enempää kantaa, toivon vain, että asiasi järjestyvät!

Ota vain rohkeasti kantaa, ja soita Beteliin, jos olet suoraselkäinen mies.

Lähetä minulle sähköpostia, jos haluta lisätietoja.

uskotoivo2004@yahoo.com

• UskoToivo
        Markku_Meilo kirjoitti:

Öylönnäiltapäivästä olemme päässeet lähemmäksi asiaa, olet jo huolissasi Vartiotorniseuraan liittyvistä asioista:

Ehkä lisään huoliasi, mutta siitä huolimatta tilanne on liian makea hylättäväksi. Kyseinen vanhin soitti minulle 17. helmikuuta aivan omasta aloitteestaan tuon aiemmin mainitsemani noin tunnin puhelun.

Olen myös antanut itsellenni kertoa, että vanhimmisto on havainnut kyseisen vanhimman valehdelleen toimissaan, sellainen liittynee toimenkuvaan?

Entisenä jehovantodistajana minun on käytännössä mahdotonta saada kyseisen seurakunnan käsiteltäväksi oikaisua siihen korviini saatettuun tietoon, että kyseinen vanhin on esittänyt minun valehdelleen häneen liittyneessä asiassa. Kyse ei siis ole edellisessä kappaleessa mainitusta valehtelusta.

>>Kyseinen vanhin soitti minulle 17. helmikuuta aivan omasta aloitteestaan tuon aiemmin mainitsemani noin tunnin puhelun.

Netissä oli kerran juttua jostain vanhasta tapauksesta, jossa oli kyse esiaviollisesta seksistä tai ehkäisystä. Olikohan kyse juuri tuosta vanhimmasta, joka oli salaamalla asian saanut mahdollisen tekonsa anteeksi, kun muut syntinsä tunnustaneet oli erotettu? Vai yhdistelenkö nyt eri tapauksia toisiinsa, jotenkin ne tuntuvat luontevasti liittyvän yhteen. Korjaa, jos olen väärässä, asia jäi vaivaamaan.

• Markku_Meilo
        UskoToivo kirjoitti:

>>Kyseinen vanhin soitti minulle 17. helmikuuta aivan omasta aloitteestaan tuon aiemmin mainitsemani noin tunnin puhelun.

Netissä oli kerran juttua jostain vanhasta tapauksesta, jossa oli kyse esiaviollisesta seksistä tai ehkäisystä. Olikohan kyse juuri tuosta vanhimmasta, joka oli salaamalla asian saanut mahdollisen tekonsa anteeksi, kun muut syntinsä tunnustaneet oli erotettu? Vai yhdistelenkö nyt eri tapauksia toisiinsa, jotenkin ne tuntuvat luontevasti liittyvän yhteen. Korjaa, jos olen väärässä, asia jäi vaivaamaan.

>>Netissä oli kerran juttua jostain vanhasta tapauksesta, jossa oli kyse esiaviollisesta seksistä tai ehkäisystä.

Unkefäär neljäkymmentä ajastaikaahan viittaamistasi tapahtumista on, nettiviestistä toki hieman vähemmän.

>> Olikohan kyse juuri tuosta vanhimmasta, joka oli salaamalla asian saanut mahdollisen tekonsa anteeksi, kun muut syntinsä tunnustaneet oli erotettu? Vai yhdistelenkö nyt eri tapauksia toisiinsa, jotenkin ne tuntuvat luontevasti liittyvän yhteen. Korjaa, jos olen väärässä, asia jäi vaivaamaan.

H2O:ta ja 24:ää yhdistelemällä olen vakuuttunut, että kyse on samasta vanhimmasta.

Kuulemaani liittyen voin vain todeta, että minulla ei entisenä jehovantodistajana ole mahdollisuutta saattaa vanhemmiston käsiteltäväksi esimerkiksi kunniani palautushakemusta. Olen antanut itselleni kertoa, että kyseinen vanhin on toisaalla sälyttänyt kyseisen spärdäriepisodin harteilleni.

• Pohdintaa
        UskoToivo kirjoitti:

>>Niin,Usko Toivo, eikö erottaminen perustu raamattuun?

Perustuu. En ole kritisoinutkaan itse erottamiskäytäntöä, vaikka tosin "oikeusmurhia" on tapahtunut usein. Tai no, kyllä erottamistapahtuma on kaikkea muuta kuin "oikeusprosessi". Oikeusprosessiin kuuluu normaalisti tuomari, syyttäjä ja puolustusasianajaja, mutta Vartiotorniseuran ohjeiden mukaan syytetty ei saa ottaa edes avustajaa mukaan. Mikä "oikeuskomitea" se sellainen on, jossa tuomari, syyttäjä ja puolustusasianajaja ovat yksi ja sama.

>>Eikö siellä ole selvät ohjeet miten erotettuihin suhtaudutaan?

Raamatussa ei sanota, että "erotettuja" pitää karttaa, kyse on kaksoiselämää viettävästä "veljestä", jota halutaan väliaikaisella karttamisella palauttaa elämän tielle. Minun Raamatussani lukee näin:

*** 11 Mutta nyt kirjoitan teille: lakatkaa olemasta jokaisen sellaisen veljeksi kutsutun seurassa, joka on haureellinen tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai herjaaja tai juoppo tai kiristäjä, älkääkä edes syökö sellaisen kanssa. 12 Sillä mitä tekemistä minulla on ulkopuolella olevien tuomitsemisen kanssa? Ettekö te tuomitse sisäpuolella olevia, 13 kun taas Jumala tuomitsee ulkopuolella olevat? ”Poistakaa paha ihminen keskuudestanne.” (1. Kor. 5:11-13)

Missä tuossa puhuttiin "erotetuista"? Siinä sanottiin "veljeksi" kutsuttu. Rinnakkaiskohta tuolle on tässä:

*** 13 Älkää te, veljet, puolestanne luopuko oikein tekemisestä. 14 Mutta jos joku ei tottele tämän kirjeen välittämää sanaamme, niin pitäkää häntä merkittynä ja lakatkaa seurustelemasta hänen kanssaan, jotta hän häpeäisi. 15 Älkää kuitenkaan pitäkö häntä vihollisena, vaan neuvokaa yhä häntä vakavasti niin kuin veljeä. (2. Tess. 3:13-15)

>>Onko tämä JT keksintö?

On. Pelkästään ihmisten keksintö, ei Jumalan. Jeesus sanoi fariseuksia "kovasydämisiksi" (Markus 10:5), ja sellaisia ovat tosiaan miehet, jotka antavat ehdottomia käskyjä karttaa omia sukulaisiaan, jos nämä valitsevat eri tavalla uskonnon.

>>Toistan vielä kysymykseni: Oletko vielä JT?

Toistan vielä vastaukseni: Olen, vaikka eräät vanhimmat yrittävät päästä minusta eroon.

Hienoa nähdä että jollakin Jt:llä on kyky ajatella ja pohtia asioita syvällisemmin kuin Jt piireissä yleensä. Samaa pohdintaa kävin minäkin aikana ja kun erilaiset ristiriidat kävivät liian suuriksi päätin jäädä taka-alalle.

• Pakko kommentoida
        Pohdintaa kirjoitti:

Hienoa nähdä että jollakin Jt:llä on kyky ajatella ja pohtia asioita syvällisemmin kuin Jt piireissä yleensä. Samaa pohdintaa kävin minäkin aikana ja kun erilaiset ristiriidat kävivät liian suuriksi päätin jäädä taka-alalle.

Oletpa harvinaisen rohkea ja älykäs, vilpittömästi!...Mutta....Onko rohkeus ja älykkyys jäänyt puolitiehen eli: Pelkäät lähteä järjestöstä koska luulet joutuvasi pois Jehovan suosiosta?!...Se teko sinun vielä kuitenkin pitäisi tehdä jotta oikeasti Jehovan suosioon pääsisit..Elät varmaan sekä järjestön jäsenten mielestä että sen ulkopuolisten (lähinnä kristittyjen) mielestä jonkunlaista "invalidisoitua" elämää...Tosin eri syistä.

• seuraajana

pari asiaa pistää silmään.

"Kun sinä usein arvostelet uskonveljiäsi ja järjestöä"

"Jo pelkästään se, että järjestöuskollinen Jehovantodistaja"

Missä Jehova/Jumala? Jehovantodistaja puolustelee pelkästään WT-järjestöä, eikä mainitse sanallakaan Jehovaa/Jumalaa.

• salaisuus?
        Pakko kommentoida kirjoitti:

Oletpa harvinaisen rohkea ja älykäs, vilpittömästi!...Mutta....Onko rohkeus ja älykkyys jäänyt puolitiehen eli: Pelkäät lähteä järjestöstä koska luulet joutuvasi pois Jehovan suosiosta?!...Se teko sinun vielä kuitenkin pitäisi tehdä jotta oikeasti Jehovan suosioon pääsisit..Elät varmaan sekä järjestön jäsenten mielestä että sen ulkopuolisten (lähinnä kristittyjen) mielestä jonkunlaista "invalidisoitua" elämää...Tosin eri syistä.

tarvi olla vaan kenties tervettä harkintaa jäädä pikkuhiljaa JT järjestön orjuudesta. Voi hankkia uudet ystävät ja kaikki muutkin sosiaaliset suhteet.
        Kahden- kolmen vuoden liukuma minullakin oli pois jäädessä, eikä se helppo ollut sitteenkään, mutta oikea ratkaisu kuitenkin.

• ei minun elämä

Minulla ei ole ollut vaikeaa lapsuutta. Minua ei ole
      pienenä hakattu. En ole ollut vankilassa, joten en ole rikollinen.
      Minusta ei ilmeisesti ole mieheksi, sillä en ole vaikeaa lapsuutta kokenut rikollinen!

Jos ketjun aloittajan miehusuuskuva on Vartiotorniseuralaisten piirissä yleistä en voi kuin
      ihmetellä Järjestön mielettömyyttä.

• ainoa

Kyllä meitä vankilan käyneitä muitakin löytyy, jos sinua kaksi kuukautta hörhöjen toimesta "porattiin" linnassa niin onneksiolkoon. Täytyy myöntää että itse olin työsiirtolassa koko 9 kk kakun, joten en ihan sama kokenut. Lapsena koulussa tuli myös turpaan jehovalaisuuden vuoksi, mutsi "lohdutti" sanomalla että ole ylpeä kun vainottiin.
      Kun viimein perhe, suku ja kaverit hylkäsi, niin ei auttanut kuin tulla toimeen itsenään. Ja kasvattaa hyvä itsetunto.
      Nyt kun lasten kanssa ulkoilessa näkee finninaamasia todistaja nöösejä salkkuineen kentäämässä, niin olen todella onnellinen että pääsin eroon tuosta maailman turhimmasta joukosta.
      En muuten kehuisi tuota roskakuskin ammattia, moni nuori ei todellakaan taida haluta niihin hommiin, hyvä että sinä ne teet, sillä jonkunhan ne pitää tehdä.

• lukijatar

tyytyväinen elämääsi ja tekemiisi ratkaisuihin. Hyvä niin. Näistä kovista kokemuksista voisi keskustella, mutta ei kannata ryhtyä siinäkään kilpailemaan. Kilvoiteltu kyllä on.

Tuo miehekkyys hiukan pisti silmään. Tunnet olevasi miehekäs kävellessäsi konventtiin. Vt-seura on miesten hallitsema. Naiset ovat aputyttöjä, mutta monesti heille voi langeta suurempi vastuu jälkikasvusta ja kenttäilystä, koska miehet istuvat omissa piireissään ja vanhimpina hallitsevat seurakuntaansa.

• päätös

>>Hankin käytännön ammatin, joka nyt tuottaa kummasti tuohta,

• salaisuus?

pikkuveljistäsi, jotka nyt lintsaavat intin??
      Onko nekin kovia kavereita?? Etkö tajua, että ne nauraa sun "sotajutuille" eivätkä edes kunnioita niitä jotka teki nykyisen lintsauksen mahdolliseksi.
      Jos sulla oli 2 kuukautta vankilassa "kovaa" oletko tunnustanut hairahduksesi srk:ssa!!!
      ( ja vielä ylpeilet)

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      266
      10746
    2. Suomea odottaa karu kohtalo

Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      405
      2934
    3. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      92
      1678
    4. Kerro mistä alkaen

Se ihastuminen alkoi? Mikä vuosi?
      Ikävä
      87
      1671
    5. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      80
      1496
    6. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      64
      1409
    7. Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!

Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1379
    8. Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?

Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti
      Tv-sarjat
      58
      1353
    9. Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja

Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa
      Ikävä
      102
      1294
    10. Olet upea nainen

Upea nainen oot.
      Ikävä
      36
      1196
    Aihe