mitä tapahtui?

kristian

Mitä tapahtui niille jotka elivät ennen jehovantodistajien järjestöä? Miten teoilla voi pelastaa itsensä ovelta ovelle kiertelemällä? Oikeen lisäpisteitä kalastellen. Outoa raamatuntulkintaa!

14

897

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lähimmäinen.

Lue Matt 28:19,20

• Gospel

>>
      Mitä tapahtui niille jotka elivät ennen jehovantodistajien järjestöä?
      >>

JT-opin mukaan he ovat kuolleet, mutta Jumala herättää heidät ja he saavat uuden mahdollisuuden;
      "Miljoonat, jotka ovat eläneet menneinä vuosisatoina ja jotka eivät olleet Jehovan todistajia, tulevat takaisin ylösnousemuksessa ja saavat mahdollisuuden elää."

>>
      Miten teoilla voi pelastaa itsensä ovelta ovelle kiertelemällä?
      >>

JT-oppi vastaa tähän ovelta ovelle kiertelyyn näin:
      "Tämä on tärkeä tapa osoittaa, että olet Jeesuksen Kristuksen opetuslapsi. Jeesusta sanotaan Raamatussa ”uskolliseksi ja totuudelliseksi todistajaksi”. Maan päällä ollessaan hän saarnasi sanoen: ”Taivasten valtakunta on tullut lähelle”, ja hän lähetti opetuslapsensa tekemään samoin. (Ilmestys 3:14; Matteus 4:17; 10:7.) Myöhemmin Jeesus antoi seuraajilleen käskyn: ”Menkää sen tähden ja tehkää opetuslapsia kaikkien kansakuntien ihmisistä - - ja opettakaa heitä.”"

Perinteinen kristillisyys toteuttaa Jeesuksen lähetyskäskyä pitämällä tilaisuuksia, joissa saarnataan uskosta. Tällaisiin tilaisuuksiin toivotetaan yleensä kaikki tervetulleiksi. Jehovan todistajat haluavat tämän lisäksi lähestyä ihmisiä henkilökohtaisesti. Jotkin kokevat tämän kuitenkin kiusalliseksi. Omasta mielestäni se on sellainen turha velvoite. Aivan eri asia olisi vaikkapa tarjota siihen mahdollisuutta ja mennä keskustelemaan sitten kun on saanut kutsun tai kiinnostuneisuuden osoituksen.

Lainaukset ovat Jehovan todistajien virallisilta sivuilta kohdasta "kysymyksiä, joita kiinnostuneet usein tekevät":

http://www.jehovantodistajat.fi/languages/finnish/library/jt/index.htm

Itse en ole Jehovan todistaja.

• koo.koo

Lainaus: " Myöhemmin Jeesus antoi seuraajilleen käskyn: ”Menkää sen tähden ja tehkää opetuslapsia kaikkien kansakuntien ihmisistä - - ja opettakaa heitä.” "

Yritin etsiä tuolta:
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible
        mm. haku sanoilla: lähetyskäsky, sama erikseen, ja lähetys. En saanut muuta edes vähän hakuun vivahtavaa kuin :"Ja vie nämä kymmenen juustoa tuhannenpäämiehelle. Tiedustele veljiesi vointia ja hanki varmuus, että lähetys on heille saapunut. (1Sam 17:18)

Mistä tuo:”Menkää sen tähden ja tehkää opetuslapsia ..." oikein löytyy ?

• am.ha_arets

>>>>Jehovan todistajat haluavat tämän lisäksi lähestyä ihmisiä henkilökohtaisesti. Jotkin kokevat tämän kuitenkin kiusalliseksi.

Tämä on vähän niinkuin Suomalainen ilmiö... tai oikeastaan länsimainen ilmiö.. siis tämä kokea uskonnosta keskusteleminen kiusalliseksi.

Keskustelin tästä juuri erään ystäväni kanssa.. Pääkaupunkiseudulla (tai muissa suuremmissa kaupungeissa) on vaikea saada ihmisiin kontaktia. Hengelliset asiat eivät kosketa ihmisiä... heitä ei kiinnosta onko esim. kolminaisuusoppi totta vai ei... suurinta osaa ei vain satu kiinnostamaan hengelliset asiat. On näistä asioista joskus joku puhunut rippikoulussa tai koulun uskontotunnilla, mutta mitä väliä niillä on. Kaikilla on vaan niin pirunmoinen kiire...

Tälläkin palstalla varmaankin suurinta osaa ei kiinnosta hengelliset asiat pätkääkään... he ovat vain kimpaantuneet siitä, että joku järjestö yritti saada heidät noudattamaan tiettyjä rajoja.. ei nykyajan ihmiset hyväksy rajoittavia sääntöjä.... heille kaikki on sallittua niin kauan kun se ei haittaa heidän omaa elämäänsä.

Muualla suomessa (tai maailmalla.. ei niinkään länsimaissa) on hiukan eri meininki.. kaverini mainitsi esimerkkinä Oulun seudun.. siellä jokaisella on suvussaan lestadiolainen, helluntailainen tai Jehovan todistaja.. tai joku muu "uskovainen".. ihmiset ajattelevat hengellisiä asioita ja jos joku haluaa keskustella näistä asioista heidän kanssaan niin ei siinä ole mitään ongelmaa... on aivan tavallista ajatella hengellisiä asioita..

täällä etelässä jos joku kysyy jonkun henkilökohtaisen kysymyksen niin heti koetaan se kotirauhan häirinnäksi tai ahdisteluksi.

Se on kyllä totta ettei toisille omasta uskostaan puhuminen ole meillekkään helppoa... se ei ole ihmisille luontaista.. ja miksi olisi. Eihän Jumalan alkuperäiseen suunnitelmaan kuulunut muille saarnaaminen. Se on ominaista vain nykyajalle..

mutta kuten admata sanoi.. se oli Jeesuksen käsky!

Tässä hiukan ajatuksia tällä kertaa... Nyt kuitenkin on aika vuoden tärkeimmän tapahtuman.. joten illanjatkoja...

• am.ha_arets
        koo.koo kirjoitti:

Lainaus: " Myöhemmin Jeesus antoi seuraajilleen käskyn: ”Menkää sen tähden ja tehkää opetuslapsia kaikkien kansakuntien ihmisistä - - ja opettakaa heitä.” "

Yritin etsiä tuolta:
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible
        mm. haku sanoilla: lähetyskäsky, sama erikseen, ja lähetys. En saanut muuta edes vähän hakuun vivahtavaa kuin :"Ja vie nämä kymmenen juustoa tuhannenpäämiehelle. Tiedustele veljiesi vointia ja hanki varmuus, että lähetys on heille saapunut. (1Sam 17:18)

Mistä tuo:”Menkää sen tähden ja tehkää opetuslapsia ..." oikein löytyy ?

Matteus 28:19,20

• koo.koo

Lainaus: "Myöhemmin Jeesus antoi seuraajilleen käskyn: ”Menkää sen tähden ja tehkää opetuslapsia kaikkien kansakuntien ihmisistä - - ja opettakaa heitä.”"

Missä hän noin sanoo? Jos tarkoitat Matt28:19,20 niin siellä lukee:

19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. ....

Miten jt:t voivat noudattaa kirjaimellisesti tuota käskyä (Jumalan erehtymätön sana) jos he eivät usko kolminaisuus oppiin??! Taitaa olla taas niitä seli, seli, seli, juttuja. Ja niitähän riittää...

• koo.koo
        am.ha_arets kirjoitti:

Matteus 28:19,20

Kiitos.

• am.ha_arets
        koo.koo kirjoitti:

Lainaus: "Myöhemmin Jeesus antoi seuraajilleen käskyn: ”Menkää sen tähden ja tehkää opetuslapsia kaikkien kansakuntien ihmisistä - - ja opettakaa heitä.”"

19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. ....

Miten jt:t voivat noudattaa kirjaimellisesti tuota käskyä (Jumalan erehtymätön sana) jos he eivät usko kolminaisuus oppiin??! Taitaa olla taas niitä seli, seli, seli, juttuja. Ja niitähän riittää...

UM

"19 Menkää sen tähden ja tehkää opetuslapsia kaikkien kansakuntien ihmisistä, kastakaa heidät Isän ja Pojan ja pyhän hengen nimessä
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikkina päivinä asiainjärjestelmän päättymiseen asti."

KR-38

"19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

KR-92

"19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Pikasesti löysin tämmösen jutskan.. et jos kiinnosta...

Lainaus vartiotornista vuodelta -92

"Varhaisimpia ei-raamatullisia kristillisen uskon ilmauksia on kirjassa Kahdentoista apostolin oppi eli Didakhe. Siinä on 16 lyhyttä lukua. Jotkut historioitsijat ajoittavat sen vuotta 100 edeltävälle ajalle tai tuon vuoden vaiheille. Sen kirjoittajaa ei tunneta.2

Didakhe puhuu asioista, joita ihmisten olisi tarpeen tietää tullakseen kristityiksi. Sen seitsemännessä luvussa määrätään, että tulee kastaa ”Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen”. Jeesus käytti samoja sanoja Matteuksen 28:19:ssä.3 Se ei sano kuitenkaan mitään siitä, että nämä kolme olisivat yhdenvertaiset iankaikkisuudessa, voimassa, asemassa ja viisaudessa. Kymmenennessä luvussaan Didakhe esittää seuraavan uskontunnustuksen rukouksen muodossa:

”Me kiitämme sinua, pyhä Isä, pyhästä nimestäsi, jonka olet pannut asumaan meidän sydämiimme, sekä tiedosta ja uskosta ja kuolemattomuudesta, jonka olet ilmoittanut meille palvelijasi Jeesuksen kautta. Sinulle kunnia iankaikkisesti! Sinä, kaikkivoipa Valtias, olet luonut kaiken nimesi tähden. – – Meille taas olet antanut hengellisen ravinnon ja juoman ja iankaikkisen elämän palvelijasi Jeesuksen kautta.”4

Tämä ei puhu kolminaisuudesta. Kirjassaan The Influence of Greek Ideas on Christianity (Kreikkalaisten käsitysten vaikutus kristillisyyteen) Edwin Hatch lainaa edellä olevaa kohtaa ja sanoo:

”Näyttää siltä, että kristillisyyden alkuperäisessä vaikutuspiirissä ei liiemmin kehitelty näitä yksinkertaisia käsityksiä. Oppi, jota korostettiin, oli, että Jumala on olemassa, että Hän on yksi, että Hän on kaikkivoipa ja ikuinen, että Hän teki maailman, että Hänen armonsa on kaikkien Hänen tekojensa yllä. Tuolloin ei oltu taipuvaisia metafyysiseen teoriointiin."

• am.ha_arets
        koo.koo kirjoitti:

>>>"Myöhemmin Jeesus antoi seuraajilleen käskyn: ”Menkää sen tähden ja tehkää opetuslapsia kaikkien kansakuntien ihmisistä - - ja opettakaa heitä.”"

Niin eihän tällaista löydykkään suoraan raamatusta... ja jos et huomannut noita ajatusviivoja niin siihen jää jonkin verran tekstiä väliin.. :)

• kristian
        am.ha_arets kirjoitti:

>>>"Myöhemmin Jeesus antoi seuraajilleen käskyn: ”Menkää sen tähden ja tehkää opetuslapsia kaikkien kansakuntien ihmisistä - - ja opettakaa heitä.”"

Niin eihän tällaista löydykkään suoraan raamatusta... ja jos et huomannut noita ajatusviivoja niin siihen jää jonkin verran tekstiä väliin.. :)

eli raamatusta ei löydykkään mitään "opettakaa" eli joku on se myöhemmin lisännyt:O

• am.ha_arets
        kristian kirjoitti:

eli raamatusta ei löydykkään mitään "opettakaa" eli joku on se myöhemmin lisännyt:O

"19 Menkää sen tähden ja tehkää opetuslapsia kaikkien kansakuntien ihmisistä, kastakaa heidät Isän ja Pojan ja pyhän hengen nimessä
        20 ja OPETTAKAA heitä noudattamaan kaikkea, mitä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikkina päivinä asiainjärjestelmän päättymiseen asti."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      265
      10692
    2. Suomea odottaa karu kohtalo

Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      404
      2915
    3. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      92
      1668
    4. Kerro mistä alkaen

Se ihastuminen alkoi? Mikä vuosi?
      Ikävä
      87
      1661
    5. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      79
      1487
    6. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      64
      1409
    7. Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!

Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1369
    8. Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?

Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti
      Tv-sarjat
      58
      1353
    9. Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja

Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa
      Ikävä
      99
      1276
    10. Olet upea nainen

Upea nainen oot.
      Ikävä
      36
      1186
    Aihe