VAI !ETTÄ KÄYVÄT NE JEHOVALAISET ROKKIJUHLILLA JA MUISSAKIN JOISSA SOITETAAN MAAILMAN MUSIIKKIA
MITÄ NE SELLAISET USKOVAISET OVAT?
OLEN AINA KYLLÄ PITÄNYT JUMALANKIELTÄJINÄ HEITÄ JA NIIN SE NÄYTTÄÄ PITÄVÄN PAIKKAANSA
MUKA USKOVAISIA
24
1542
Vastaukset
>>
VAI !ETTÄ KÄYVÄT NE JEHOVALAISET ROKKIJUHLILLA JA MUISSAKIN JOISSA SOITETAAN MAAILMAN MUSIIKKIA
>>
Muutama kommentti.
1.) Nimi on Jehovan todistajat.
2.) Mistä olet kuullut tai mihin perustat mielipiteesi että nimenomaan Jehovan todistajat kävisivät erityisesti "rokkijuhlilla"?
>>
MITÄ NE SELLAISET USKOVAISET OVAT?
OLEN AINA KYLLÄ PITÄNYT JUMALANKIELTÄJINÄ HEITÄ JA NIIN SE NÄYTTÄÄ PITÄVÄN PAIKKAANSA
>>
Sanoisin itse niin että uskovia siinä missä muutkin. Eri asia on luonnollisesti ns. s-palvontamusiikki, jota tuskin yksikään uskovainen kuuntelee, mutta tavallisessa rock and rollissa voidaan hyvin laulaa Jumalastakin. Jos rock-musiikki ei mielestäsi uskovaiselle sovi, niin tämä olisi hyvä perustella jollain;) Ei taida Raamatusta löytyä perusteita, jolla jokin musiikin tyylilaji olisi toista huonompaa;)
Ps. Itse en ole Jehovan todistaja ja mielipiteeni ovat puhtaasti omiani.
Pps. Kun kirjoitat TIKKUKIRJAIMILLA, niin se tarkoittaa näillä keskustelupalstoilla HUUTAMISTA ja näyttää muutenkin hieman tökeröltä.- äiti vain mä
Työkaverini on jehova ja hän ainakin sanoi käyvänsä ja ihmettelen suuresti
Hän on kiertävä jehovan todistaja erittäin kova sellainen
Joten en pidä jehovia uskovaisina.
eikö raamatussa sanota älä istu kussa pilkkaajat istuu. Se on missä on maailman musiikki, ravintolat yms. - Lexmen
äiti vain mä kirjoitti:
eikö raamatussa sanota älä istu kussa pilkkaajat istuu. Se on missä on maailman musiikki, ravintolat yms.Työnkuvaani kuuluu yleisen järjestyksen ja turvallisuuden valvominen toimialueella (Laki järjestyksenvalvojista)
Olen toiminut järjestyksenvalvojana mm.
-leirintäalueilla ( juhannusvalvojaiset, moott.p. kokoontumiset )
Yleisötilaisuuksissa (Tangomarkkinat, Vauhtiajot, Miljoona Drive-In, Miljoona Rock, Tervakuhinat )
Ravintoloissa
Mä oon sitten vissiin niin viimeisen päälle paha, notta... - admata.
äiti vain mä kirjoitti:
eikö raamatussa sanota älä istu kussa pilkkaajat istuu. Se on missä on maailman musiikki, ravintolat yms.Ihmettelen hiukan yleistäviä kommenttejasi ja sitä että uskallat tuomita toisen ihmisen sielun tilaa vastoin mitä ihminen itse ilmoittaa. Raamatussa varoitellaan monessa paikassa antamasta tuomioita, koska me ihmiset emme siihen kykene.
""Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan. Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?" (Matt. 7:1-3)
>>
eikö raamatussa sanota älä istu kussa pilkkaajat istuu. Se on missä on maailman musiikki, ravintolat yms.
>>
Ja mihin perustat mielipiteesi että konserteissa tai ravintoloissa "pilkkaajat istuisivat"? Olen itse käynyt useammassakin konsertissa ja ravintolassa. En ole pilkkaamisia havainnut ja Jumalasta on voinut rauhassa keskustella molemmissa;) - minä vaan...
admata. kirjoitti:
Ihmettelen hiukan yleistäviä kommenttejasi ja sitä että uskallat tuomita toisen ihmisen sielun tilaa vastoin mitä ihminen itse ilmoittaa. Raamatussa varoitellaan monessa paikassa antamasta tuomioita, koska me ihmiset emme siihen kykene.
""Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan. Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?" (Matt. 7:1-3)
>>
eikö raamatussa sanota älä istu kussa pilkkaajat istuu. Se on missä on maailman musiikki, ravintolat yms.
>>
Ja mihin perustat mielipiteesi että konserteissa tai ravintoloissa "pilkkaajat istuisivat"? Olen itse käynyt useammassakin konsertissa ja ravintolassa. En ole pilkkaamisia havainnut ja Jumalasta on voinut rauhassa keskustella molemmissa;)Hallelujah.... janiin edespäin...
- kiusaantunut vääryydestä
äiti vain mä kirjoitti:
eikö raamatussa sanota älä istu kussa pilkkaajat istuu. Se on missä on maailman musiikki, ravintolat yms.Koska Jehova on Jumala. Jehovan todistaja hän kyllä voi olla. Samalla perusteella uskon että Jehova on myös uskovainen sanan täydessä merkityksessä. Ja mitä muuten tulee Jehovaan,Hän on yksi,joten ei voida puhua monesta Jehovasta.Monesta Jehovan todistajasta kylläkin,jopa yli6 miljoonasta. Ihan vain pieneksi vihjeeksi ensi kirjoitteluasi varten.
kiusaantunut vääryydestä kirjoitti:
Koska Jehova on Jumala. Jehovan todistaja hän kyllä voi olla. Samalla perusteella uskon että Jehova on myös uskovainen sanan täydessä merkityksessä. Ja mitä muuten tulee Jehovaan,Hän on yksi,joten ei voida puhua monesta Jehovasta.Monesta Jehovan todistajasta kylläkin,jopa yli6 miljoonasta. Ihan vain pieneksi vihjeeksi ensi kirjoitteluasi varten.
Se on jokaisen oma asia miten kutsuu jeppuloita. Varsinkin kun käsite "jehovat" on täysin vakiintunut ilmaisu todistajista. Kaikki tietävät mitä sillä tarkoitetaan. Vaikka nyt asian omaksesi otitkin niin ensi viikollakin kun joku jossain sanoo: minun työkaverina on jehova ja se ei syö verilättyjä. Asia tulee ymmärretyksi ilman että kenellekään tulee mieleen työkaverinaan olevan jumala.
- timotei
t-i-u-k-u kirjoitti:
Se on jokaisen oma asia miten kutsuu jeppuloita. Varsinkin kun käsite "jehovat" on täysin vakiintunut ilmaisu todistajista. Kaikki tietävät mitä sillä tarkoitetaan. Vaikka nyt asian omaksesi otitkin niin ensi viikollakin kun joku jossain sanoo: minun työkaverina on jehova ja se ei syö verilättyjä. Asia tulee ymmärretyksi ilman että kenellekään tulee mieleen työkaverinaan olevan jumala.
kun jehovista puhutaa. Ei taida enemmistö tietää, että JVHV on jumalan VT:n aikainen nimi. Mielestäni kuuluisi sivistykseen, koska moni luulee uskovansa kyseiseen hahmoon.
- Markku_Meilo
timotei kirjoitti:
kun jehovista puhutaa. Ei taida enemmistö tietää, että JVHV on jumalan VT:n aikainen nimi. Mielestäni kuuluisi sivistykseen, koska moni luulee uskovansa kyseiseen hahmoon.
>>Korvaan särähtää kun jehovista puhutaa.
Särönpoikanen syntyy minulle tässä aiheessa siitä, että Vartiotorniseura pitää itseään AOT:n edustajana mm. sillä perusteella, että ovat kirkastaneet Jumalan erisnimen. Tästä huolimatta Vartiotorniseura pitää Jumalan erisnimen Jahve-muotoa Jehova-muotoa oikeampana.
Toisaalta Vartiotorniseura perustelee Jehova-muodon käyttöä sillä, että se on laajalle levinnyt ja tunnettu.
Samalla tavalla laajalle levinneitä ja tunnettuja nimityksiä lienee useimmilla tunnetuilla liikkeillä.
>>Mielestäni kuuluisi sivistykseen, koska moni luulee uskovansa kyseiseen hahmoon.
Sivistys onkin laaja-alainen mittari. Siis esimerkiksi asunto-osakeyhtiön osakkaan olettaisi ymmärtävän, että he eivät omista ko. asuntoa. He ainoastaan omistavat asunto-osakeyhtiön osakkeen tai osakkeita, joka osake tuottaa tai osakkeet tuottavat hallintaoikeuden kyseiseen asuntoon. Tästä huolimatta jopa asunto-osakeyhtiöiden hallinnossa käytetään omistusasunto-nimitystä. Lienee sivistyksen puutetta? - timotei
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Korvaan särähtää kun jehovista puhutaa.
Särönpoikanen syntyy minulle tässä aiheessa siitä, että Vartiotorniseura pitää itseään AOT:n edustajana mm. sillä perusteella, että ovat kirkastaneet Jumalan erisnimen. Tästä huolimatta Vartiotorniseura pitää Jumalan erisnimen Jahve-muotoa Jehova-muotoa oikeampana.
Toisaalta Vartiotorniseura perustelee Jehova-muodon käyttöä sillä, että se on laajalle levinnyt ja tunnettu.
Samalla tavalla laajalle levinneitä ja tunnettuja nimityksiä lienee useimmilla tunnetuilla liikkeillä.
>>Mielestäni kuuluisi sivistykseen, koska moni luulee uskovansa kyseiseen hahmoon.
Sivistys onkin laaja-alainen mittari. Siis esimerkiksi asunto-osakeyhtiön osakkaan olettaisi ymmärtävän, että he eivät omista ko. asuntoa. He ainoastaan omistavat asunto-osakeyhtiön osakkeen tai osakkeita, joka osake tuottaa tai osakkeet tuottavat hallintaoikeuden kyseiseen asuntoon. Tästä huolimatta jopa asunto-osakeyhtiöiden hallinnossa käytetään omistusasunto-nimitystä. Lienee sivistyksen puutetta?Sen lisäksi asunto-osakkeet ovat irtainta omaisuutta, johon sovelletaan irtaimiston lakeja ja asetuksia. Talo on kiinteää omaisuutta, jota toinen aviopuoliso voi myydä toisen tahdon vastaisesti. Jos asunto-osake on vain toisen puolison nimissä, voi hän sen kännipäissään myydä koska haluaa. Uskovaistenkin on hyvä tietää näistä maallisista asioista, koska harmahan ei ole vielä saapunut ja maamme on kylmä etenkin talvella.
- Markku_Meilo
timotei kirjoitti:
Sen lisäksi asunto-osakkeet ovat irtainta omaisuutta, johon sovelletaan irtaimiston lakeja ja asetuksia. Talo on kiinteää omaisuutta, jota toinen aviopuoliso voi myydä toisen tahdon vastaisesti. Jos asunto-osake on vain toisen puolison nimissä, voi hän sen kännipäissään myydä koska haluaa. Uskovaistenkin on hyvä tietää näistä maallisista asioista, koska harmahan ei ole vielä saapunut ja maamme on kylmä etenkin talvella.
>>Sen lisäksi asunto-osakkeet ovat irtainta omaisuutta, johon sovelletaan irtaimiston lakeja ja asetuksia.
Juu ja mm. avioliittolakia.
>>Jos asunto-osake on vain toisen puolison nimissä, voi hän sen kännipäissään myydä koska haluaa.
Aina ei lainmukaisesti ei voi edes selvinpäin. Avioliittolain 39 § mukaan pääasiallisesti tai yksinomaan puolisoiden yhteisenä kotina käytetyn huoneiston hallinnan tuottavaa osaketta tai osakkeita ei saa myydä ilman toisen puolison suostumusta. (Toinen puoliso voi siis vaikka känkkäränkkäämällä tehdä kiusaa, mutta myyntihalukas puoliso voi sitten taas hakea käräjäoikeudelta päätöstä myyntiluvan suhteen.)
Yhteisenä asuntona käytetyn kiinteän omaisuuden suhteen minulla ei ole tietoa.
>> Uskovaistenkin on hyvä tietää näistä maallisista asioista, koska harmahan ei ole vielä saapunut ja maamme on kylmä etenkin talvella.
Juu ja alan tietoutta soisin monille isännöitsijöille ja asunto-osakeyhtiöiden hallitukseen änkeäville. Pari viikkoa sitten olin erään asunto-osakeyhtiön kokouksessa ja puolustin erään osakkaan oikeutta muutoksen tekoon. Taloyhtiön hallitus oli (uskoakseni osakkaan syntyperästä johtuen) siirtänyt osakkaan muutoshakemuksen yhtiökokouksen päätettäväksi enemmänkin tunnepohjalta, vaikka asia kuuluu hallituksen päätösvaltaan ja lähtökohtaisesti kyseessä oleva muutos on aina sallittava. Hallitus ja isännöitsijä olivat täysin tietämättömiä asunto-osakeyhtiölain 77 § sisällöstä. Pelkkä kyseisen pykälän lukeminen riitti vaimentamaan lupahakemusta tunnepitoisesti vastustaneet yhtiökokousedustajat. - Laki on
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Sen lisäksi asunto-osakkeet ovat irtainta omaisuutta, johon sovelletaan irtaimiston lakeja ja asetuksia.
Juu ja mm. avioliittolakia.
>>Jos asunto-osake on vain toisen puolison nimissä, voi hän sen kännipäissään myydä koska haluaa.
Aina ei lainmukaisesti ei voi edes selvinpäin. Avioliittolain 39 § mukaan pääasiallisesti tai yksinomaan puolisoiden yhteisenä kotina käytetyn huoneiston hallinnan tuottavaa osaketta tai osakkeita ei saa myydä ilman toisen puolison suostumusta. (Toinen puoliso voi siis vaikka känkkäränkkäämällä tehdä kiusaa, mutta myyntihalukas puoliso voi sitten taas hakea käräjäoikeudelta päätöstä myyntiluvan suhteen.)
Yhteisenä asuntona käytetyn kiinteän omaisuuden suhteen minulla ei ole tietoa.
>> Uskovaistenkin on hyvä tietää näistä maallisista asioista, koska harmahan ei ole vielä saapunut ja maamme on kylmä etenkin talvella.
Juu ja alan tietoutta soisin monille isännöitsijöille ja asunto-osakeyhtiöiden hallitukseen änkeäville. Pari viikkoa sitten olin erään asunto-osakeyhtiön kokouksessa ja puolustin erään osakkaan oikeutta muutoksen tekoon. Taloyhtiön hallitus oli (uskoakseni osakkaan syntyperästä johtuen) siirtänyt osakkaan muutoshakemuksen yhtiökokouksen päätettäväksi enemmänkin tunnepohjalta, vaikka asia kuuluu hallituksen päätösvaltaan ja lähtökohtaisesti kyseessä oleva muutos on aina sallittava. Hallitus ja isännöitsijä olivat täysin tietämättömiä asunto-osakeyhtiölain 77 § sisällöstä. Pelkkä kyseisen pykälän lukeminen riitti vaimentamaan lupahakemusta tunnepitoisesti vastustaneet yhtiökokousedustajat.muuttunut sen jälkeen, kun olen asiaa opiskellut.
Kiitti tiedosta, vaikka en sitä itse tarvitsekaan! kiusaantunut vääryydestä kirjoitti:
Koska Jehova on Jumala. Jehovan todistaja hän kyllä voi olla. Samalla perusteella uskon että Jehova on myös uskovainen sanan täydessä merkityksessä. Ja mitä muuten tulee Jehovaan,Hän on yksi,joten ei voida puhua monesta Jehovasta.Monesta Jehovan todistajasta kylläkin,jopa yli6 miljoonasta. Ihan vain pieneksi vihjeeksi ensi kirjoitteluasi varten.
Mielestäni jokaisen tulisi kunnioittaa toista ihmistä siten että käyttää toisen vakaumusta sitä nimitystä, mitä kyseisen vakaumuksen omaavat itse käyttävät.
Mielestäni on myös hieman kornia käyttää Jumalan nimeä ihmisistä, jotka kertovat todistavansa kyseisestä Jumalasta.admata kirjoitti:
Mielestäni jokaisen tulisi kunnioittaa toista ihmistä siten että käyttää toisen vakaumusta sitä nimitystä, mitä kyseisen vakaumuksen omaavat itse käyttävät.
Mielestäni on myös hieman kornia käyttää Jumalan nimeä ihmisistä, jotka kertovat todistavansa kyseisestä Jumalasta.>>Mielestäni on myös hieman kornia käyttää Jumalan nimeä ihmisistä, jotka kertovat todistavansa kyseisestä Jumalasta.
Kai se juontaa juurensa siitä, että muidenkin uskontokuntien edustajia kutsutaan uskontonsa nimellä, miten milloinkin. Esim lestadiolaiset on meilläpäin lessuja. Onhan kornia ylipäätänsä, että uskontokuntia nimetään jonkun ihmisen mukaan. Niinkuin nyt lestadiolaisia tai luterilaisia jne...- timotei
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Mielestäni on myös hieman kornia käyttää Jumalan nimeä ihmisistä, jotka kertovat todistavansa kyseisestä Jumalasta.
Kai se juontaa juurensa siitä, että muidenkin uskontokuntien edustajia kutsutaan uskontonsa nimellä, miten milloinkin. Esim lestadiolaiset on meilläpäin lessuja. Onhan kornia ylipäätänsä, että uskontokuntia nimetään jonkun ihmisen mukaan. Niinkuin nyt lestadiolaisia tai luterilaisia jne...Laestadius ja Luther sitten mielestäsi jumalia. Oppi oli heidän keksintönsä ja käsittääkseni he kuitenkin olivat kuolevaisia ihmisiä. Joten ero on suuri, eikä edes verrattavissa oleva. Onhan niitä alkiolaisiakin.
- Markku_Meilo
timotei kirjoitti:
Laestadius ja Luther sitten mielestäsi jumalia. Oppi oli heidän keksintönsä ja käsittääkseni he kuitenkin olivat kuolevaisia ihmisiä. Joten ero on suuri, eikä edes verrattavissa oleva. Onhan niitä alkiolaisiakin.
>>Oppi oli heidän keksintönsä ja käsittääkseni he kuitenkin olivat kuolevaisia ihmisiä.
Lienee kuolevaisuus samaa luokkaa kuin raamatuntutkijuutena tunnetun liikkeen keksijällä ja Vartiotorniseuran eräällä perustajalla, C.T. Russelilla. Tosin Russell lähinnä kopioi asioita muilta, etupäässä adventisteilta. Niinpä raamatuntutkijoita nimitettiin mm. russelilaisiksi, Suomessa myös hartevalaisiksi.
Nykyinen jehovantodistajuus voisi samoin ajatellen olla rutherfordilaisuutta, niin paljon keksintöjä tuo mies liikkeen uskontunnustukseen toi. Tosin joitakin muutoksia palautettiin russelilaiseen kuosiin kun miehestä aika jätti. Joten rutherfod-russelilaisuus olisi oraakkelin nimeä käytettäessä (f)frantzilaisuutta.
>>Joten ero on suuri, eikä edes verrattavissa oleva.
Kaikki 1800-luvun amerikkalaiset uususkonnot on potkaistu alkuun tulisieluisten ja uskontoharhaisten henkilöiden toimesta. Näitä vanhemmillekin liikkeille löytynee jokaiselle aivan tavallinen kuolevainen johtohahmo. Kokonaan toinen asia on näiden johtohahmojen myöhempi pyhittäminen. - timotei
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Oppi oli heidän keksintönsä ja käsittääkseni he kuitenkin olivat kuolevaisia ihmisiä.
Lienee kuolevaisuus samaa luokkaa kuin raamatuntutkijuutena tunnetun liikkeen keksijällä ja Vartiotorniseuran eräällä perustajalla, C.T. Russelilla. Tosin Russell lähinnä kopioi asioita muilta, etupäässä adventisteilta. Niinpä raamatuntutkijoita nimitettiin mm. russelilaisiksi, Suomessa myös hartevalaisiksi.
Nykyinen jehovantodistajuus voisi samoin ajatellen olla rutherfordilaisuutta, niin paljon keksintöjä tuo mies liikkeen uskontunnustukseen toi. Tosin joitakin muutoksia palautettiin russelilaiseen kuosiin kun miehestä aika jätti. Joten rutherfod-russelilaisuus olisi oraakkelin nimeä käytettäessä (f)frantzilaisuutta.
>>Joten ero on suuri, eikä edes verrattavissa oleva.
Kaikki 1800-luvun amerikkalaiset uususkonnot on potkaistu alkuun tulisieluisten ja uskontoharhaisten henkilöiden toimesta. Näitä vanhemmillekin liikkeille löytynee jokaiselle aivan tavallinen kuolevainen johtohahmo. Kokonaan toinen asia on näiden johtohahmojen myöhempi pyhittäminen.pyhittänyt joitakin edesmenneitä johtohahmojaan?
Nyt fger kertoo VT-seurankin olevan erehtyväinen. Ei siitä ole kovinkaan kauan kun jt:t itse kertoivat, että Vartsikan on ihan itse Jehova kirjoittanut Beetelin? väki on ikäänkuin suorasiirtänyt Jehovan sanonoman tämän päivän ihmisille opiksi ja ojennukseksi. - timotei
timotei kirjoitti:
pyhittänyt joitakin edesmenneitä johtohahmojaan?
Nyt fger kertoo VT-seurankin olevan erehtyväinen. Ei siitä ole kovinkaan kauan kun jt:t itse kertoivat, että Vartsikan on ihan itse Jehova kirjoittanut Beetelin? väki on ikäänkuin suorasiirtänyt Jehovan sanonoman tämän päivän ihmisille opiksi ja ojennukseksi.pisteen kirjoittanut ja Beetelin väliin. Sattuu näitä vahinkoja.
Uususkontojahan nämä ovat ja Amerikka suoltaa koko ajan uusia. Lienee helppo rikastumiskeino aatteen alullepanijalle. Aivopestyt ihmisethän jo tunnontuskien takia laittavat laatikkoon kahisevaa, vaikka itse tarvitsisi omaan elämiseensä ja lasten koulutukseen.
Mutta VT-seura on aina etusijalla ja haave paratiisista. - Markku_Meilo
timotei kirjoitti:
pyhittänyt joitakin edesmenneitä johtohahmojaan?
Nyt fger kertoo VT-seurankin olevan erehtyväinen. Ei siitä ole kovinkaan kauan kun jt:t itse kertoivat, että Vartsikan on ihan itse Jehova kirjoittanut Beetelin? väki on ikäänkuin suorasiirtänyt Jehovan sanonoman tämän päivän ihmisille opiksi ja ojennukseksi.>>..pyhittänyt joitakin edesmenneitä johtohahmojaan?
Ei minun tietoni mukaan pyhittänyt, enkä muista tällaista esittäneeni.
Pyhittämisen asemesta Vartiotorniseura on valinnut vääristelemällä ja tarpeen vaatiessa valehtelemalla tapahtuvan kaunistelun Russelin sekä Rutherfordin ajoista. - timotei
Markku_Meilo kirjoitti:
>>..pyhittänyt joitakin edesmenneitä johtohahmojaan?
Ei minun tietoni mukaan pyhittänyt, enkä muista tällaista esittäneeni.
Pyhittämisen asemesta Vartiotorniseura on valinnut vääristelemällä ja tarpeen vaatiessa valehtelemalla tapahtuvan kaunistelun Russelin sekä Rutherfordin ajoista.Tarkoitit ilmeisesti muiden uskontokuntien johtohenkilöiden pyhittämisen. Puhutaan pyhästä Pietarista ja aina välillä julistetaan joitakin ansioituneita kalilisessa uskossa pyhimyksiksi. Luterilaiset eivät tietääkseni julista ketään pyhimykseksi.
- Markku_Meilo
timotei kirjoitti:
pisteen kirjoittanut ja Beetelin väliin. Sattuu näitä vahinkoja.
Uususkontojahan nämä ovat ja Amerikka suoltaa koko ajan uusia. Lienee helppo rikastumiskeino aatteen alullepanijalle. Aivopestyt ihmisethän jo tunnontuskien takia laittavat laatikkoon kahisevaa, vaikka itse tarvitsisi omaan elämiseensä ja lasten koulutukseen.
Mutta VT-seura on aina etusijalla ja haave paratiisista.>>Mutta VT-seura on aina etusijalla ja haave paratiisista.
Tuttu tunne, kannoin sitä 25 vuotta vielä erottamiseni jälkeenkin. Siihen aikaan sisältyi myös Vartiotorniseuran viimeisin megalomaaninen Harmagedon. Edes se fiasko ei minua herättänyt.
No, Suomessa on uskonnonvapaus, joten siitä vaan. - Markku_Meilo
timotei kirjoitti:
Tarkoitit ilmeisesti muiden uskontokuntien johtohenkilöiden pyhittämisen. Puhutaan pyhästä Pietarista ja aina välillä julistetaan joitakin ansioituneita kalilisessa uskossa pyhimyksiksi. Luterilaiset eivät tietääkseni julista ketään pyhimykseksi.
tarkoitin
timotei kirjoitti:
Laestadius ja Luther sitten mielestäsi jumalia. Oppi oli heidän keksintönsä ja käsittääkseni he kuitenkin olivat kuolevaisia ihmisiä. Joten ero on suuri, eikä edes verrattavissa oleva. Onhan niitä alkiolaisiakin.
>>Laestadius ja Luther sitten mielestäsi jumalia. Oppi oli heidän keksintönsä ja käsittääkseni he kuitenkin olivat kuolevaisia ihmisiä. Joten ero on suuri, eikä edes verrattavissa oleva.
Toisaalta ero on suurtakin suurempi, mutta kuten totesin niin kukin uskonto saa kutsumanimensä herkästi nimensä perusteella, eikä sillä ole läheskään aina silloin mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Kas siksi ei ole minkään maailman ihme, että Jehovan todistajia kutsutaan jehoviksi, eikä ole ihme, että Lestadiolaisia kutsutaan lessuiksi tai että Ev.Luterilaisia kutsutaan luterilaisiksi jne... Syy seuraus suhde mielestäni eikä mitään muuta.
Toki todistajat haluavat asialle elämää suuremman syyn keksiä. Ymmärrän, ovathan he tekemisissä ainoan oikean ........ kanssa.- Lähimmäinen.
Markku_Meilo kirjoitti:
tarkoitin
Kylläpä jutut on taas mennyt "sivuraiteille" niinkuin tavallista! eikö ollut kysymys "Rokkijuhlille" menosta??
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.26610746Suomea odottaa karu kohtalo
Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.4052934Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei921678- 871671
- 801496
- 641409
Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!
Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau81379Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?
Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti581353Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja
Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa1021294- 361196