Olen kuullut, että aluvanteiden kiristyksessä pitäisi käyttää momenttiavainta. Onko näin tarkkaa hommaa ja mikä pitäisi kireyden olla?
Aluvanteiden
12
9980
Vastaukset
- vazman
käyttää momenttiavainta aina aluvanteiden kanssa.
jos käsivaralta vetäsee kiinni niin voi mennä liian tiukalle ja joko vanne menee kieroksi tai sitten pulttien kartiot hajoaa...
Momentti voisi olla joku 100-108Nm
ps.joku neropatti huomauttaa varmasti että 90 riittää..Mutta ranskalaisissa olen kuullut jarrulevyjen menevän kieroksi joten niihin n.95Nm- kiristys
Mitenkähän ne tekevät rengasliikkeissä? Olen nähnyt, että ilmapyssyllä vaan mutterit kiinni. Onkohan momentti säädetty pyssyyn valmiiksi?
- asdaf
kiristys kirjoitti:
Mitenkähän ne tekevät rengasliikkeissä? Olen nähnyt, että ilmapyssyllä vaan mutterit kiinni. Onkohan momentti säädetty pyssyyn valmiiksi?
ja paskat on mitään säädetty. Aluvanteet kannattaa vaihtaa/laittaa alle itse. Suurin osa rengasliikkeistä vetää ne surutta kiinni paineilmavehkeellä ilman mitään momentinsäätöjä.
Lue esim. tais olla toiseksi uusin TM jossa oli noista rengasliikkesitä juttua. Ei ollut monta joka veti aluvanteet momenttiin. - VW.
...autosta ja/tai vannemallistakin tuo kiristysmomentti. Esim. mulla Passatissa kiristysmomentti on 120Nm.
- momenttikey
mitäs tuollainen momenttiavain maksaa? pitäisikin varmaan ostaa sellainen...
- södkl
1/2 40-210Nm hinta alle 50€
- kiristys
Näyttää olevan melko suuri hajonta kireyksissä. Kun nyt kuitenkin auton mukana tulleet kesärenkaat ovat aluvanteilla, taidan kiristää ne entiseen tapaan:
Ristikkoavaimella nytkäytys niin, että olkanivelet lonksahtaa. Ei tule aivan yhtä kireäksi kuin rengasliikkeellä mutterikoneella, mutta aina ovat pysyneet.- kyrpä yrjö
tähtitiedettä pärjää ristikkoavaimella .
120Nm on Focuksessa. Vaihtelee automerkeittäin.
- kontio05
Ristikkoavaimella silleen miten hyvin saa hauiksella ilman päälläpomppimista.
ei ne siitä rikki mene. - kuitenkin
kontio05 kirjoitti:
Ristikkoavaimella silleen miten hyvin saa hauiksella ilman päälläpomppimista.
ei ne siitä rikki mene.kannattaa kiristää ja vähän kerrallaan eikä suoraan kiinni niin vanne asettuu paremmin paikoilleen
- aluvanteet
kuitenkin kirjoitti:
kannattaa kiristää ja vähän kerrallaan eikä suoraan kiinni niin vanne asettuu paremmin paikoilleen
Rengasliikkessä vetivät momenttiavaimella 110NM Avensiksen aluvanteet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565640Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222477Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2691812- 1141707
- 941546
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos241464Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121291Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3341260Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3431242Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681235