Kuitusiima pilkkiongessa?

Veijo

Termos. Olen ajatellut kokeilla kuitusiimaa normaalin pilkkivavan jatkeena. Onkohan minkälaisia kokemuksia esim. tasapaino-ongen siimana? Tärpit luulisi ainakin tuntevan helposti verrattuna tavalliseen monofiiliin. Tarvitseeko kuitusiimaan tehdä mahdollisesti joku erikoinen/oma solmunsa vai käykö perinteinen jota käytän monofiilisiimoissa.

7

5544

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laikaman

Tasureissa olen alkanut käyttää. Onhan noissa vetolujuutta ja venymättömyyttä ihan mukavasti. Ihan tavallisen solmun olen värkännyt. Pilkin olen ripustanut perhohakaseen ja 20-30 cm sen yläpuolelle leikarin. Yhden siiman panin kierteelle ja puukotuskuntoon, leikari tuntuu auttavan.
      Vähän sellainen tuntuma on, jottei hauen hampaissa katkea niin herkästi, kuin tavallinen siima.

• Veijo

Äsken juuri virittelin yhteen tasapaino-onkeen ja yhteen pystyvapaan 0.14 kuitusiiman. Vetolujuutta tuntuu olevan hemmetisti. Huomenna kokeilemaan miltä se tuntuu kun iso ahven (toivon mukaan) rimpuilee toisessa päässä siimaa. Kireitä siimoja vaan kaikille pilkkimiehille/naisille =)

• Veijo
        Veijo kirjoitti:

Äsken juuri virittelin yhteen tasapaino-onkeen ja yhteen pystyvapaan 0.14 kuitusiiman. Vetolujuutta tuntuu olevan hemmetisti. Huomenna kokeilemaan miltä se tuntuu kun iso ahven (toivon mukaan) rimpuilee toisessa päässä siimaa. Kireitä siimoja vaan kaikille pilkkimiehille/naisille =)

Dodii. Pari reissua tullut heitettyä ja kokemuksia rupeaa olemaan. Tuntuma ja tärpit loistavia tuon punotun siiman ansiosta...välillä jopa liiankin napakoita =). ainut miinuspuoli tosissaan tuo siiman kiertyminen, mutta leikari hieman ylemmäs siimaan niin nou probleemo. viime viikon suurin abukka 690g. tasapaino kuitusiima!

• Fireliner
        Veijo kirjoitti:

Dodii. Pari reissua tullut heitettyä ja kokemuksia rupeaa olemaan. Tuntuma ja tärpit loistavia tuon punotun siiman ansiosta...välillä jopa liiankin napakoita =). ainut miinuspuoli tosissaan tuo siiman kiertyminen, mutta leikari hieman ylemmäs siimaan niin nou probleemo. viime viikon suurin abukka 690g. tasapaino kuitusiima!

Kuitusiimaan pitäisi käyttää sitä omaa solmua. Muuten saattaa luistaa auki. Yleensä siinä siima pakkauksessa on sen oikean solmun ohjeet.

Jos esim Berkley Firelineä käytät niin siihen suositellaan Palomar fishing knot solmua. Katso tuolta ohjeet:
        http://www.eagle.ca/~jam/roddiper/fishingknots.html

Toisiksi alimmainen solmu.

• ei pitäisi
        Fireliner kirjoitti:

Kuitusiimaan pitäisi käyttää sitä omaa solmua. Muuten saattaa luistaa auki. Yleensä siinä siima pakkauksessa on sen oikean solmun ohjeet.

Jos esim Berkley Firelineä käytät niin siihen suositellaan Palomar fishing knot solmua. Katso tuolta ohjeet:
        http://www.eagle.ca/~jam/roddiper/fishingknots.html

Toisiksi alimmainen solmu.

ostaa tuota siimaa, se on kaikkein huonoin vaihtoehto. Katsokaa testejä ja kokeilkaa.

• kalamaukka

Kuitusiima imee kosteutta sen verran jos hiukankin on pakkasta siima muuttuu jäykäksi ja hankalaksi käsiteltäväksi.Mutta kevät jäille kun keli liki nollaa siimat toimívat joten kuten .Tärpit tuntuvat mutta toisaalta jäykkä siima ei jousta joten pilkkimisen esim haarukkavavalla voi unohtaa.Hyvia nailon siimoja löytyy esim onkitukku Triana siima potenza muistaakseni omaa huippu ominaisuuksia (Suosittelen )Ja unohtaisin kuitusiiman.

• bigfish-bestfish

Oikein! Kuitu imee vettä ja pakkasella jäykistyy häiritsevästi, varsinkin jos tuulee. Itse kokeillut kahdella pilkillä niin että toinen aina sulamassa haalareiden sisällä kun toisella taistelee.
        Mutta monolla mennään ainakin alku- ja keskitalvi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2663
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe