Ristihämähäkki ! kertokaa infoa!

HarriRis

Sattui sellainen tapaus että kalareissulla tuli vastaan kodassa iso hämähäkki, otin sen rasiaan mukaan. Kaveri tunnisti sen joksikin ristihämähäkiksi? Hämähäkki on n. 3cm kokoinen, musta valkoinen.

Laitoin hämähäkin ruukussa olevaan kukkaan/kasviin, ja läpinäkyvästä kelmusta tein sille kukkapaketin näköisen terraarion.

Osaisiko joku saako hämähäkin syömään terraariossa? Syökö ristihämähäkit muutakin kuin vaan verkkoon jäänyttä ruokaa? esim. jos tiputan kärpäsen ruukkuun elävänä/kuoleena , osaako se syödä/etsiä sen?

8

2780

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokuvaan111

Eli nuo syövät kuolleitakin hyönteisiä, ampiaiset ovat ilmeisesti niiden herkkuja, itikoita, kärpäsiä, melkein mitä vain ja kuolleinakin.

• jokuvaan111

Sitä itse miettinyt että... miten niille talvella saisi ruokaa, kun kaikki hyönteiset ovat poissa.

• jokuvaan111
        jokuvaan111 kirjoitti:

Sitä itse miettinyt että... miten niille talvella saisi ruokaa, kun kaikki hyönteiset ovat poissa.

Tuntuisi että sellainen terraario riittäisi tuollaiselle: 20x20cm korkeus noin 50cm, ja sitten jotain multapohjaa ja syöttelee ötököillä sitä. Ampiaiset ovat herkkua noille, ilmeisesti.

Noillahan on ampiaisten tasoista myrkkyä kanssa. Ajattelin että kun pesee ikkunoita niin laittaa sitten hämähäkille oikein herkkuaterian mitä on ollut ikkunan välissä.

- Ja kiipeilyalustaa. kasveja ja jotain mustaa, mustasta nuo tykkäävät, kun muutaman kuukauden tuota seurannut..

• jokuvaan111

Syö se kuolleitakin jos on urospuolinen oikea ristihämähäkki vaikka lasipurkissa kuolleita itikoitakin, jalat vaan jää..

• jokuvaan111

Biologian tunnille, niin se opettaja piirsi taululle siitä kuvan, että: joo tästä minkä toit näkee hyvin selvästi tuon risti-kuvion, ei ole ihan pienikään. Ja tämä on ilmeisesti syönytkin yöllä itikoita täällä. Sitten laitettiin se purkki kiertämään luokassa, tytöt kirkuivat..

• jokuvaan111

ristihämähäkit ovat aika sitkeitä..

• jokuvaan111

Kuolleet ampiaiset ja kotikalja ovat herkkua ristihämähäkeille, kun itsellä asuu sellainen.. ampiaiset ilmeisesti oikein herkkua.

• MUSTAAURINKO

VOISIT KATSOA TIETOA NETISTÄ IHAN ITE:))))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2620
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1587
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1510
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe