Mielestäni on surullista että ne henkilöt jotka ovat jättäneet järjestön syyllistyvät eroamisen/erottamisen jälkeen typerään panetteluun.
Mitä se ketään hyödyttää että oma katkeruus ja viha ja ehkä se huono olokin joka taustalla on puretaan tällaiseen keskustelupalstaan?
Onko täällä kirjoitelleet henkilöt saaneet omalla kriittisyydellään ja katkeruudellaan saaneet mitään aikaan?
Ei erotetut tai eronneet saa Jehovan järjestöä katoamaan ettekä te saa Jehovan järjestölle aiheutettua mitään vahinkoa puheillanne.
Siksi viestit joita luopiot lähettävät ovat yhtä tyhjää sanahelinää koska ne ei saa Jehovan vaunuja kääntymään mihinkään suuntaan.
Et sinä muurahainen pysty pysäyttämään pikajunaa!
Jehova voittaa,kirjoitti kuka hyvänsä mitä hyvänsä.
turhaa luopioilta
17
1351
Vastaukset
- lotossa
Niihän te hörhön Russelin "pojat" uskotte.
Eka voitto piti olla 1914 mut ei tullut edes
pisteitä. Loput onkin samaa epä-onnistumista.
Herätkää vartiotorni kaatuu...- rutherfordilainen
Kun Vartiotorniseura toistaa samaa valhetta tarpeeksi usein, se alkaa kiertää totuutena. Kerrataanpa siis mikä onkaan totuus: Russellilaiset = Raamatuntutkijat. Rutherfordilaiset = jehovantodistajat.
- Markku_Meilo
Mielestäni on surullista että ne henkilöt jotka ovat puolustavinaan Vartiotorniseuraa eivät saa tämän perustellumpaa kirjoitusta aikaan.
Mitä se ketään hyödyttää että oma epävarmuus ja kykenemättömyys käännetään muka toisten katkeruudeksi ja vihaksi ja ehkä se kykenemättömyys, joka taustalla on puretaan tällaiseen keskustelupalstaan?
Ovatko täällä kirjoitelleet henkilöt kyenneet kirkastamaan järjestöään sen valheellisuudesta?
Eivät jehovantodistajat ole kyenneet vastaamaan alkeellisiinkaan kriittisiin kysymyksiin, esimerkiksi Vartiotorniseuran erään tukijalan, vuoden 1914 raamatullisuuden suhteen.
Vastaamattomuus kertoo omaa kieltään Vartiotorniseuran vaunuista, jotka vaunut eivät tosiaan käänny mihinkään suuntaan, vaan ovat yli sadan vuoden ajan jatkaneet epäonnistuneesta ennustuksesta toiseen.
Vartiotorniseuran muurahaisia tarvitaan kun ennustus on mennyt pieleen, syy kun oli heidän, he kiihdyttivät junan vauhtia.
Jos kuka hyvänsä kirjoittaa ihan mitä hyvänsä, on todennäköistä, että joku oikaisee asian.- mlkvst
>> ... kertoo omaa kieltään Vartiotorniseuran vaunuista, jotka vaunut eivät tosiaan käänny mihinkään suuntaan, vaan ovat yli sadan vuoden ajan jatkaneet epäonnistuneesta ennustuksesta toiseen.
Vartiotorniseurasta tulee mieleen edesmenneen tieteiskirjailija Stanislaw Lemin teoksen "Kyberias" (1967) kerrostalon kokoinen jääräpäinen laskukone, jonka mielestä kaksi plus kaksi oli seitsemän. - exsä
mieleen eräs vts laulu..."Suunnaton veljien joukko"...., kuinka oikeaan se osuukaan.
- nimimerkki.
Jos totuuden paljastaminen on turhaa, niin miksi jokaisessa konventissa uhrataan kokonaisia ohjelmia "luopiosivustoista" varoitteluun?
Hassua sinänsä, että tätäkin palstaa kutsutaan luopiosivustoksi.
Jonkinlaista kylmää rinkiä kuitenkin tuntunee pahassa paikassa, koska on katsottu aiheelliseksi demonisoida koko internet varmuuden vuoksi.- jessejee
se on, miten sen nyt loukkaamatta sanoisi...
Ihan "kiva" juttu.
- Murkku
>>Et sinä muurahainen pysty pysäyttämään pikajunaa!
- salaisuus?
vaan hämmennystä!! JT olette tottuneet erot/eron alistamiseen vuosien saatossa. Nyt on kuitenkin koko joukko entisiä löytäneet oikeuden uskovapauteen. Ei tarvitse kohdatessa kääntää päätä taivaalle kuin te. Me voimme kohteliaassti myös tervehtiä teitä, mikä on taas teiltä kielletty.
Mitä jt saavat aikaan puheillaan?? Paratiisin vai huonoa oloa kun ennustukset eivät toteudukkaan??
Mielipiteet eivät mene hukkaan, aina on joku joka saa itselleen uutta ajateltavaa.JT järjestöstä on hyvä ihmisten tietää se toinenkin puoli ja hyvä vastapaino kenttä propagandalle.
Ei tässä kukaan Jumalolentoja vastaan taistele, vai luetko JT järjestön sellaiseksi??- toteudukkaan
Tulee tästä väkisinkin mieleeni eräs lopun aikaa koskeva Raamatun ennustus jonka voit lukea 2 Pietarin kirjeen 3:3,4. --Kiinnostavaa luettavaa on myös neljännestä jakkeestakin eteenpäin.
toteudukkaan kirjoitti:
Tulee tästä väkisinkin mieleeni eräs lopun aikaa koskeva Raamatun ennustus jonka voit lukea 2 Pietarin kirjeen 3:3,4. --Kiinnostavaa luettavaa on myös neljännestä jakkeestakin eteenpäin.
3 Erityisesti tietäkää, että lopun aikoina tulee pilkkaajia, jotka ovat omien himojensa vietävinä. 4 He sanovat pilkaten: "Onko hän muka tullut, niin kuin lupasi? Isämme ovat nukkuneet pois, ja kaikki on entisellään, niin kuin on ollut maailman luomisesta asti."
Eikö olekin hienoa, että vaikka osoittautuu vääräksi profeetaksi niin siitä huolimatta voi osoittaa raamatulla olevansa oikeassa.- Markku_Meilo
t-i-u-k-u kirjoitti:
3 Erityisesti tietäkää, että lopun aikoina tulee pilkkaajia, jotka ovat omien himojensa vietävinä. 4 He sanovat pilkaten: "Onko hän muka tullut, niin kuin lupasi? Isämme ovat nukkuneet pois, ja kaikki on entisellään, niin kuin on ollut maailman luomisesta asti."
Eikö olekin hienoa, että vaikka osoittautuu vääräksi profeetaksi niin siitä huolimatta voi osoittaa raamatulla olevansa oikeassa.>>lopun aikoina
Raamatun lopun aika oli Jeesuksen aikalaisten eläessä, montanolaisten lopun aika oli noin vuosisadan kuluttua, erilaisia lopun aikoja on ollut tuhkatiheään kautta vuosisatojen. Esimerkiksi Vartiotorniseuralla ensimmäinen lopun aika oli välillä 1799-1914, sitten 1920-luvulla keksittiin uusi lopun aika, joka takapäivättiin alkamaan vuodesta 1914. Kun 1914 myytti haudataan on aika aloittaa jälleen uusi lopun aika. - salaisuus?
toteudukkaan kirjoitti:
kristillinen liitto ei ole vielä huomannut käyttää tuota raamatun lausetta.
- sippeliina
Rakas ystävä, ex-todistajana katson velvollisuudekseni kertoa muille miten kadun valintaani. Pidän arvossa joitakin ihmisiä vieläkin, mutta itse en halua olla enää osa heistä. Jo puhuttu aihe, miten karttamis-menettely tuo tuskaa, sen voi allekirjoittaa aika moni täällä suomenmaassakin. Ja miten jt-käytännöt erottavat /heikentävät aika monia perhesiteitä. Kaikesta tästä minulla kokemusta. Ja se, miten joidenkin seurakunnassa sallitaan tehdä mitä vain JATKUVASTI ilman seurauksia. Eli tiedetään mitä nämä ihmiset ovat ja tekevät, ja myös srk ulkopuolella, mutta mitään ei tapahdu srk sisällä. Raivostuttavaa epäoikeudenmukaisuutta. Voisin kertoa mitä juttuja vain, kyllä vaan, asioista ja ihmisistä JUORUTAAN ja puhutaan paljon srk kesken.
JA MUUTEN, et ole tainnut seurata kokouksissa, mitä teet tällä palstalla? Siellähän käsketään välttämään tällaisia luopiopalstoja??? Ja etenkin vastamaasta kirjoitteluun! Ehkä keräsit kenttätunteja :). - Sisko
Voi sinua. Minun kirjoitukseni pohjautuvat ainakin oman elämäni kokemukseen ja siihen, että vanhempani pakkotti minut kokoukseen. Jo 4 vuotiaana! Muistan kyllä. Raamatussa ei missään sitäpaitsi sanota, että olisi pakko uskoa. Vaan sielä kyllä on ihan jotain muuta. Minä en panettele teitä, vaikka olenkin erotettu minuthan kastetiin 13 vuotiaana jolloin olin vielä lapsi. En ymmärtänyt kasteen merkitystä ja harvat JT:t sen todella ymmärtävät. Yritätte kumota Joh.3:16 jakeen ja yleesä Jumalan kehoituksen Rakastaa lähimmäistä. Room.13:10 puhuu käytöstänne vastaan. Niin ja koko luvunkin voi lukea.Tai peräti koko Roomalaisten kirjeen. Ikävä kyllä olen elämässäni nähnyt, että suurin käsky jää jokaisen tutkittavaksi sisimmässään ei toisen ihmisen vallan alla vaan Jumalan lain alla.Matt.22:34-40. Siinä mietittävää tuleeko ylpeys esteeksi elää tämä juuri tänään todeksi? Toivoisin myös teidä kaikkien lukevan Jeesuksen Kristuksen tavasta toimia. Luuk 18 luku. Ihan kokonaan ja ajatella kykeneekö meistä kukaan niin toimimaan elämässään. Viisaasti ja Rakkaudessa. En tuomitse teitä vaan kerron siitä mitä itse olen kokenut ja se oli jotain käsittämätöntä. Lapsella on lapsen mieli ja oikeus ajatella omilla aivoillaan. Onneksi Jumalalla on oma lakinsa tähän elämään ja pääsin vapaaksi ahdistuksesta ja pelosta. En pelännyt Jumalaa vaan ihmisiä jotka kertoivat jotain ihan muuta mitä Raamatussa oikeasti lukee. Onneksi sain luku taidon. Sekä omanlaiseni ymmärryksen joka ei aina kaikkea käsitä vieläkään. JT.den puolesta rukoilen, että henkinen väkivalta heidän osaltaan loppuisi etenkin lapsia kohtaan. Aikuinen tekee sitten omat valintansa mihin uskoo ja mihin ei? Se on sitten heidän asiansa. Lapsille pitäisi antaa kuitenkin mahdollisuus uskoa ja elää vapaana ilman pakkoa. Terveet rajat on aina paikallaan; mutta pakolla ei synny mitään hyvää. Lopuksi kannattaa lukea 1Kor.13 luku kokonaan ja miettiä onko siitä osallisena elämässään?
1. Kor. 13:11 "Kun olin lapsi, niin puhuin kuin lapsi, ajattelin kuin lapsi, järkeilin kuin lapsi, mutta nyt kun olen tullut mieheksi, olen pannut pois lapsen ominaispiirteet."
Minä olen pannut pois lapsen ominaispiirteet enkä ole enää jehovantodistaja.- salaisuus?
asiaa- Kiitos!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.27211149Suomea odottaa karu kohtalo
Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.4143130Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei931768- 821575
- 671474
- 861046
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te411001Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin73917Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn21883Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e252858