Prius vai Lexus IS?

WiKu

Nyt on valintatilanne edessä, kumpi kannattaisi hankkia? Olen 22v kaveri Helsingistä, ei lapsia.
Autoilla ei ole paljon muuta yhteistä kuin fiilis, molemmista huokuu sellainen tekninen edistyksellisyys jota en ole muista samanhintaisista löytänyt. Tiedän Lexuksen (IS250 Aut) olevan varusteltuna kalliimpi, mutta olen siinä onnellisessa asemassa ettei sillä hintaerolla ole merkitystä.

Tietysti teen lopullisen valinnan omista lähtökohdistani, mutta olisi mielenkiintoista kuulla teidän mielipiteitä, kumman ottaisitte itse?

14

2369

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhtälö...

Prius on corollaluokan auto,jonka hinnasta puolet
      tekee erikoinen tekniikka.
      Muuten auto vastaa 20 000e autoja.

Lexus IS taas on neliovinen kahden aikuisen auto,
      jonka materiaalit ja työn laatu vastaa paremmin
      tuota vajaan 50 000e hintaluokkaa.

Ajo-ominaisuuksiltaan IS häviää eurooppalaisille,
      muista myös,että IS on talvella aika vallaton,
      jos ei ole aiempaa kokemusta takavetoisista.

• WiKu

Itse en noita ajettavuusongelmia huomannut. Tunne oli lähinnä päinvastainen. Erittäin jämäkän oloinen, ei kallistele eikä huoju.

Ruotsalaisen auton voisin ostaa, mutten saksalaista. Ovat melkoisen ylimielistä kansaa.

• ja turvallinen

Prius on Avesiksen kokoinen auto tiloiltaan ja mukavuudeltaan. Ja yhtä turvallinen testeissä. Siinä on paljon enemmän autoa kuin Corolla/Golf-luokan autoissa. Prius on myös etuvetoinen. Siksi se sopii hyvin talviajoksikin. Lexus IS taas vikuroi talvella takavetoisten tavoin.

• selvästi

IS250 on pelleluokan auto, ahdas ja käytössä kallis. Prius on tilavampi ja käytännössä mukavampi. Ja Priuksessa on käytännön ajettavuutta paljon enemmän. Siinä on uskomattoman vääntävä kone. Myös kulutus ja päästöt puhuvat Priuksen puolesta. Prius on tulevaisuutta. Lexus kuuluu jo nyt menneisyyteen. IS on öykkäriautoa. Sillä ei saa oikeasti älykkäitä naisia. Joitakin silikonitissejä vain. Nillä tisseillä ei voi imettää vauvvoja. Se on aika suuri kriteeri jättää semmoset ämmät kadulle.

• Fat boy

ei ole väliä ,niin osta aygo.
      Niin minäkin tein.

• prius

No ainakin Lexuksessa on aktiivinen vakkari ja varmaan äänieristyskin on parempi. Lisäksi siinä on xenon-valoja sun muita vipstaakkeleita. Jos rahat riittää ja bensan kulutus ei hirvitä, niin ota toki Lexus.

• Lexus IS 220d ja ohjelmoint...

Ja suurimmalla hevosvoimalla!.
        Laita siihen se "lastu"-ohjelmointi,niin hevosvoimat kasvavat suuremmiksi -eli YLI 177hv.!!!.Vääntöä sitten piisaa ja jaksaa varmasti suuremmallakin vaihteella ajaa pienillä moottorin kierros-luvuilla!.

• ehdottomasti

Prius ehdottomasti, jos kerran kaupungissa enimmäkseen ajelet. On hiljaisempikin seistessäsi liikennevaloissa, koska moottori ei pyöri. Lexuksen logon sotkee helposti ladan logoon. Kaveri katseli Lexusta ja sanoi, että on Lada hieman kehittynyt, mutta ei viellä länsiautojen tasalla.

• Heikki

Tässä omia kokemuksiani Priuksesta ekan talven 2004-2005 jälkeen.
      http://www.ajovalo.net/Koeajot/Prius_laaja.html

Kovin paljon lisättävää tähän juttuun ei ole. Vikaa autossa ei ole ollut ja keskikulutus on ollut noin 4,7 L/100 km. Pienin kulutus viime heinäkuulta noin 4,2 litraa/100 km ja suurin viime tammikuulta noin 5,7 litraa/100 km. Lukemat ovat laskettuja kulutuksia noin 400-600 km matkoilla.

Tässä vielä linkki minnesotalaisen "Prius Guru" John Fagnantin erinomaiseen Prius sivustoon
      http://john1701a.com/

Lexus on varmasti myös hyvä valinta, mutta Prius on taatusti Suomessa harvinaisempi.
      Lexukseksen myynnissä Suomesssa on monopoli, sillä uusia autoja myydään vain Kaivokselassa. Auton ostoa on vaikea kilpailuttaa.

• kertokaa,jos tiedätte.
      • koneisto.......

on isompi(iskutilavuudeltaan2.5l

• koneisto....... kirjoitti:

on isompi(iskutilavuudeltaan2.5l

Kyllä noita Priuksia olen itse nähnyt liikenteessä enemmän kuin IS250-Lexuksia, ainakin täällä pohjoisemmassa Suomessa. Itse ottaisin Lexuksen, koska siinä on enemmän ylellisyyttä, enemmän hevosvoimia, manuaalivaihteet ja auton ulkonäko on aivan mahtava... ja ajaahan se Bill Gateskin Lexuksella. Minä en tiedä, mistä rahasi olet saanut, mutta ainakin näiden ns. uusrikkaiden ja miljoonaperijöiden/perijättärien imagoon Lexus sopii paremmin. Johonkin sijoittajailtaan tms. tapahtumiin on huomattavasti katu-uskottavampaa mennä Lexuksella. Jos taas ajattelet järkevästi ja ekologisesti, niin ostat Priuksen. Itse olen pakotettu ehkä ostamaan Lexuksen, koska Toyota Avensista ei saa tarpeeksi tehokkaalla V6-bensakoneella. Itse pistän siis urheilullisuuden ja ylellisyyden järkevyyden edelle.

• Leka-man
        james_burton kirjoitti:

Kyllä noita Priuksia olen itse nähnyt liikenteessä enemmän kuin IS250-Lexuksia, ainakin täällä pohjoisemmassa Suomessa. Itse ottaisin Lexuksen, koska siinä on enemmän ylellisyyttä, enemmän hevosvoimia, manuaalivaihteet ja auton ulkonäko on aivan mahtava... ja ajaahan se Bill Gateskin Lexuksella. Minä en tiedä, mistä rahasi olet saanut, mutta ainakin näiden ns. uusrikkaiden ja miljoonaperijöiden/perijättärien imagoon Lexus sopii paremmin. Johonkin sijoittajailtaan tms. tapahtumiin on huomattavasti katu-uskottavampaa mennä Lexuksella. Jos taas ajattelet järkevästi ja ekologisesti, niin ostat Priuksen. Itse olen pakotettu ehkä ostamaan Lexuksen, koska Toyota Avensista ei saa tarpeeksi tehokkaalla V6-bensakoneella. Itse pistän siis urheilullisuuden ja ylellisyyden järkevyyden edelle.

ovat "Lexusmaiset",siis 200-mallin tapaiset kirkaslasiset jotka KYLLÄ sopivat Priukseen!.
        Sopisivat ehdottomasti myöskin uuden Lexus IS -malliston malleihin!.

• Tapakouluttaja
        Leka-man kirjoitti:

ovat "Lexusmaiset",siis 200-mallin tapaiset kirkaslasiset jotka KYLLÄ sopivat Priukseen!.
        Sopisivat ehdottomasti myöskin uuden Lexus IS -malliston malleihin!.

Amikset laittaa noita helvetin Lexus-valoja jokaiseen 500 euron corollaan nykyään, onneksi ne ovat poistuneet Premium autoista. Ja itse aiheeseen: Lexus tietenkin, ei tarvitsisi sekuntiakaan miettiä. Itse en maksaisi tuollaisesta eko-tötteröstä euroakaan. Lexus sentään on oikea auto. Ja ihmiset jotka kitisevät takavetoisen talvikäyttäytimestä ovat ilmeisesti viimeksi takavetoisella ajaneet 80 lvulla? Nykyiset ajonvakautusjärjestelmät (jollainen siis Lexuksessakin on vakiona) tekee ajamisesta talvellakin todella turvallista. Autolla voi ajaa vaikka mutkan kaasu pohjassa, ja auto pysyy täysin hallitusti ajolinjallaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5360
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2367
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1607
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      232
      1564
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      310
      1116
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      1047
    Aihe