"Mitä kuuluu? Kiitos, ei tässä ihmeempiä, paitsi, että masennusta oon tässä jo jonkun aikaa sairastanu. Ei oikein jaksais mitään ja silleen".
Miten reagoitte vastaukseen? Lähdettekö karkuun mielipuolta; hymisette mielessänne, että "Joo, laiska se vaan on" vai ehkä kerrotte itsekin joskus sairastanneenne vastaavan.
Masennus on muuten ihan oikea sairaus:
Onko masennus "oikea" sairaus?
12
1294
Vastaukset
- vastaani
tulee masennusta sairastava ihminen.
Yritän mahdollisuuksien mukaan tsempata häntä.
Ja kaikille tiedoksi, masennus on todellakin sairaus. Ja sitä sairastaa yllättävän moni ihminen.
Masennuksestakin toipuu, kuin muistakin yleisimmistaä sairuaksista. Mutta kestää todella paljon aikaa. On oikea sairaus,olen seurannut läheltä masennukseen sairastuneen ystävän elämää ja täytyy sanoa että on todella kova tauti :( en toivoisi sitä kenellekkään.
ei todellakaan ole laiskuudesta kyse.
Seurasin läheltä työkaverini masennusta, mikä oli tosi vakavaa.
Mutta ihmettelen, että miksi hän lopetti hyvin tehonneen lääkityksen juuri kun oli parantunut masennuksestaan ja masentui aina uudelleen.
Jostain luin kysymyksen, "eikö aivot ole samanlainen elin kuin muutin elimet, miksi niitä ei saisi lääkitä kuten muitakin elimiä lääkitään, kun ne sairastuvat?"
Aika hyvin sanottu mielestäni.- "muotisairaus"
ja siihen lääkärikin reagoi.
Minulla tuli kyynärpää ja ranne tosi kivuliaaksi, menin lääkäriin; lääkäri sanoi, olet masentunut, luulet vaan että kätes on kipee.
No otettiin kyllä sitten rtg-kuvat jne. joista vaivani todettiin ja työperäisiä ovat.
Tästä johtopäätökseksi sain, jotta kannattais olla masentunut; saisi parhaan hoidon.
Minä sain kantositeen käteeni ja reseptin, jolla ostaisin pillereitä. "muotisairaus" kirjoitti:
ja siihen lääkärikin reagoi.
Minulla tuli kyynärpää ja ranne tosi kivuliaaksi, menin lääkäriin; lääkäri sanoi, olet masentunut, luulet vaan että kätes on kipee.
No otettiin kyllä sitten rtg-kuvat jne. joista vaivani todettiin ja työperäisiä ovat.
Tästä johtopäätökseksi sain, jotta kannattais olla masentunut; saisi parhaan hoidon.
Minä sain kantositeen käteeni ja reseptin, jolla ostaisin pillereitä.nuo mielialalääkkeet olisi sun kyynärpäähäsi auttaneetkaan.Tai mistä sen tietää...nykylääketiede on niin ihmeellistä.
Olen kuullut, että nuo lääkkeet turruttavat ajatusmaailmaa. Olisit unohtanut kyynärpääsi kokonaan ja yksi lääkäri olisi ollut taas iloinen oikeasta diagnoosista....
Luulen kyllä, että vaikean masennuksen oireet ovat vähän pahempia kuin sinun kipusi..
Hyvä, että sait kätesi kuntoon.
- tuffe
voi aiheuttaa masennusta, ja voi iskeä kelle tahansa, joten en lähde karkuun. Varmaan moni meistä on tutustunut siihen lievässä muodossa. Kun se äityy pahaksi pitää hakea apua, nykyiset pillerit ei sisällä rauhoittavia aineita, joten ne ei turruta eikä aiheuta riippuvuutta, ne vaan auttaa pitämään ajatukset koossa.
Hoitamattomana masennus voi johtaa psykoosiin, joista iltapäivälehdet saa taas lisää liikevaihtoa, otsikoilla tyyliä "Äiti tappoi lapsensa" "Isä ampui perheensä" :( - mintsu
Missä olette kaikki ALKOHOLISTIN AIKUISET LAPSET? Tiedän että teitä on olemassa ja paljon, en suinkaan ole ainoa tämän maan päällä! En kait ole kuolemassa sukupuuttoon? Eli etsintäkuulutan kaikki alkoholisti perheessä eläneitä aikuisia ja läheisriippuvaisia ihmisiä kertomaan tarinaanne ja keskustelemaan, antamaan vertaistukea toinen toisillemme. Olen itse alkoholistin aikuinen lapsi, läheisriippuvainen, avoliitossa työnarkomaanin, vahvasti läheisriippuvaisen puolison kanssa. Mutta elämästäkin voi nauttia!
Minut ja muut läheisriippuvaiset löydät osoitteesta: http://groups.msn.com/riippuvaiset/_whatsnew.msnw
Tervetuloa mukaan. - mintsu
Mä en ainakaan juokse karkuun sillä olen itsekkin sairastanut masennusta monet vuodet. Olen syönyt mieliala lääkettä ainaskin 3 vuotta. Nyt lopetin lääkkeiden syönnin koska huomasin että ne vievät todelliset tunteet. Tunteet pitää tuntea ne sellaisena kun ne tulevat, asioista ja ongelmista pitää puhua jossain vaikka paikkakunnan mielenterveystoimistossa, ei ne mieliala lääkkeet sitä ongelman ydintä poista, päinvastoin se painaa todelliset tunteet taka-alalle. Olen myös läheisriippuvainen ja yritän tällä hetkellä parantua siitä ilman mieliala lääkkeitä puhumalla ongelmistani.
kokonaan unohtaneet sanan alakuloisuus. Niin herkästi tulee sanottua olenpas masentunut. Sairautena masentuneisuus eri asia, riippuu masennuksen asteesta. Pahimmillanhan ihminen ei jaksa mitään, ei edes kirjoitella näille palstoille! Nyt tarkoitan vakavaa depressiota!
- Animus
...kai saa vähäsen, kun joka kolmas on masentunut nykyään? Tilastokeskuksen pylväsdiagrammi kertoo karua kieltään, erilaisten psyykelääkkeiden räjähdysmäisen nousun...
Mun mielestä masennukseen on aina syy. Lääkkeet hoitaa vain oiretta, ei itse syytä. Ikään kuin sumentaa tajunnan, huiputtaa kemikaaleilla että kaikki on sittenkin ok. Ja se syy voi olla kaukana, kaukana, lähes saavuttamattomissa lääketieteen ja psykiatrian keinoin.
Tottahan se oikea sairaus kuitenkin on, saa lomaa ja lääkkeitä. Pahimmat tapaukset makaa kasvin asteella syötettävinä vuoden pari, eikä toivu koskaan ennalleen.
Usein on käynyt niin, että mulle kerrotaan masennuksesta. Sitä vaan yrittää olla tukena, jutella, kuunnella, mitäpä sitä muuta osaisi. Yleensä tunnistan kuitenkin oireet, haistan masennuksen, ja kysyn ennen kuin kerrotaan. Mun mielestä ei oo kiellettyjä aiheita, enkä ymmärrä ihmisten häpeilyjä... - Loistava.polku
Vaikeaksi luokitellun masennuksen kuolleisuusprosentti on noin 20 - siis kaksi kertaa suurempi kuin esim. rintasyövän.
- kika
Olen selviytynyt masennuksesta ja oppinut sen, että masennuksesta voi tietysti puhua ja julistaa sen sanomaa, mutta en ikinä ryhtyisi yhtäkään toista masentunutta ihmistä tukemaan.Sen vuoksi vain läiskyttäisin selkään ja toivottaisin ystävällisessä hengessä kaikkea hyvää sekä korkeintaan kysyisin oletko järkevien ihmisten avun piirissä vai aivan yksin.
En minä ryhdy muitakaan sairauksia hoitamaan, koska kaikissa -myös masennuksessa- on kyse sairaudesta, jonka pystyy vain asiantuntija hoitamaan. Sen tosiaan opin itse omien kokemuksien kautta ja ainoa, mitä tavalliselta tallaajalta odotin oli riittävä asiallisuus masennuksesta kertoessani.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih547168Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113314Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1421605Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2451424- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 891220
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124