Peugeot 405 vuosimalli 96, mikä momentti aluvanteille kun tulivat mukana? 120nm?
Voinko laskea itse momentin, eli käytän avainta ja vaakaa kiristykseen..
Mikä se momentti nyt sitten on?
4
964
Vastaukset
- Tapani
Minulla 406:ssa aluvanteet (kesärenkaissa) 10 vuotta. Ikinä en ole momenttiavainta käyttänyt, vaan vetänyt käsivaralta sen verran kireälle, että piisaa. Mitään ongelmia ei ole ilmennyt.
Jälkikiristys 100-150 km:n ajon jälkeen on joka tapauksessa ehdottoman suositeltavaa. olisi kun hankit momentti avaimen.
No se 120Nm on noin 12kiloa eli jos laitat 12kg painon (vääntövarren painoa ei huomioitu) tasan metrin päähän mutterin keskeltä tarkalleen samaan tasoon (eli jos vääntö tapahtuu esim. ylä viistosta niin tuo metri pitää kuitenkin olla takkatasosta mitattuna).
Onhan siinä askaresta joten suosittelen momenttiavainta.
Tähän viestiin vastaa tietysti joku pilkunnussija että kerroin on 9,81 eikä 10.- Saat vielä aukikin
käsin rengasavaimella (ilman mitään jatkovarsia) niin kireälle kuin saat. Kiristä uudelleen n. 100 km ajon jälkeen. Muuta ei tarvi.
- Olen
kiristänyt ruuvit kiinni, ja koskaan ei ole ollut tarvetta kiristää uudelleen. Aina on ollut muutama ruuvi tosi kireällä, kun on taas tullut vaihdon aika.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565340Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1131592
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2311550- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91143Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3021105- 721047