Mitä mieltä tästä

Minulla oli Nettiautossa Mersu myytävänä ja sain sähköpostitse tällaisen tarjouksen.:
Hello.
I am interested in your car and i have agreed to buy it.pls send me the
last price in euro so that i can send you a Cheque as the form of payment for the car
because i am an International buyer also send me the present condition.including the picture and more information about the car. reply me as soon as possible so that i can let you know how the transaction will proceed.
thanks

Paljonkohan kannattais pyytää ja millainen sekki kelpais. Tällä palstalla on hyviä asiantuntijoita ollut. Neuvokaas nytte.
Niin ja lähettäjänä oli James Ben EI Bond. Kansallisuudesta ei ole tietoa -:)

12

2451

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiantuntija.

Noita tulee välillä, eli huijari tuo on. Ei kannata edes vastata tuohon...

• Im-Export

Eihän tuossa vielä mitään kummallista ole, jos autosi on suht uusi ja vähän ajettu.

Sano että ainoa maksu jonka hyväksyt on tilisiirto. Ja autoa ei tietysti luovuteta kun on saatu hinta takaisin.

• Sivusta seuraaja

Ja tilillekin niin, että itse näet summan omalla tililläsi eikä niin, että hän näyttää jonkun tilisiirtokuitin.

• varoa
        Sivusta seuraaja kirjoitti:

Ja tilillekin niin, että itse näet summan omalla tililläsi eikä niin, että hän näyttää jonkun tilisiirtokuitin.

Saksassa on tapahtunut joskus niinkin,että pankki
        on maksanut myyjän tilille jo myyntisumman,mutta todennutkin sekin katteettomaksi ja vetänyt
        tilisiirron takaisin seuraavana päivänä.En tiedä,onko Suomen pankkijärjestelmässä mahdollista.

• Sivusta seuraaja
        varoa kirjoitti:

Saksassa on tapahtunut joskus niinkin,että pankki
        on maksanut myyjän tilille jo myyntisumman,mutta todennutkin sekin katteettomaksi ja vetänyt
        tilisiirron takaisin seuraavana päivänä.En tiedä,onko Suomen pankkijärjestelmässä mahdollista.

Suomessa (nimeltä mainitsematon henkilö, varmaan olette lukeneet hänestä lehdistä) eräs henkilö toimi niin, että meni pankkiin ja teki tilisiirron niin että siirto tapahtuu vasta parin päivän päästä. Näytti sitten myyjälle kuittia ja sanoi että summa on maksettu. Auton ja luovarit saatuaan kaveri meni suoraan pankkiin ja perui tilisiirron. Näin sitä huijataan Suomesssa... varovainen täytyy olla.

• varoitettu

monta kertaa näilläkin palstoilla, ja selitetty kuinka homma etenee.
      Jostain syystä vain tässä "nigerialaiskirjeiden" ja olemattomien loma-osakkeiden luvatussa maassa ei tieto mene perille.

Mistään maailmankolkasta ei kannata tulla ostaan käytettyä henkilöautoa Suomesta,(paitsi vanhat ladat -80 luvulla) siitä autoverotuksemme pitää huolen, joten miettikää mitkä motiivit jää jäljelle.

• 95 % varmuudella huijari
    • Rane

Samainen kaveri on bongannut mun Audin myös tuolta nettiauton myyntisivuilta.

Sain juuri prikulleen saman viestin 25.04.
      Vastasinpa piruuttani ja ostaja lupasi lähettää minulle shekin, jonka lunastan itse pankista.

Lisäksi pyysi minua maksamaan autoni rahtikulut suomesta canadaan ? samasta shekistä ( rahdin summaksi oli arvioitu 4000 eur). Ja siis shekissä ollut summa oli autoni hinta tuo 4 k eur.

Kyllähän tuo pistää mietityttämään :)

• Veli kuut prise

Ei muutakun odotat että shekki saapuu ja käyt sen lunastamassa. Itse olen lunastanut shekin joka tuli Saksasta. Kyllä silloin virkailijakin jotain kyseli, että onko shekki varmasti oikea.
        Ilmeisesti minulle olisi tullut jotain kuluja, jos shekki olisi ollut katteeton. Kysympä tutulta pankintätiltä...

• mullekin

tuli tarjous taxfree mersusta.Laitoin vastauksen ja ihmettelin kaverille miten täältä Canadaan laivaus maksaa 5000€,kun amerikasta tänne on n.1000€.pyysin kauppasumman käteisellä.....eipä ole mitään kuulunut

• Toni

Tuli mullekkin samanlainen viesti, laitoin vaan että käteisellä myydään :D Vois lähettää tosta kopion johonkin poliisin rikostutkivalle. Näyttää ton huutonetin jutun mukaan olevan aika yleistä.

• K00

James Ben on aktiivinen edelleen, mun prätkä olis kelvannut sille tälläkertaa, samanlainen viesti tuli mulle kun tuolla alussa oli.
      Tuskin kukaan noin utopistiseen kaupankäyntiin ryhtyisi, en minä ainakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5377
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      556
      1947
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1120
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1028
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      973
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      880
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      823
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe