Kun katselee näitä viestejä niin huomaa että tällä palstalla keskustelevat 99% Luopiot keskenään.
JT keskustelu
21
1457
Vastaukset
- Markku_Meilo
Kun katselee osion aloitussivulla mainittua tarkoitusperää, niin siinä lukee:
"Keskustele jehovantodistajuudesta."
Ehkä se on liian monimutkaisesti ilmaistu? - UskoToivo
Muistaakseni tällä palstalla oli joskus sellainen ohje, että yhden lauseen avauksia ei hyvällä katsota. Joten, oliko sinulla, veljeni, jotain sanottavaakin? Ja jos oli, mitä?
Sinä se et pääse tuosta "luopiokirveestäsi" eroon, et sitten millään. Leimaat sillä ihmisiä aivan kuin muinoin metsänhoitajat kaadettavia puita.- Lähimmäinen.
Usko Toivo olet saanut "tosi ystäviä"M.Meilo Tiuku ym.
- UskoToivo
Lähimmäinen. kirjoitti:
Usko Toivo olet saanut "tosi ystäviä"M.Meilo Tiuku ym.
Mikäs vika ystävissä on? Oletko kateellinen?
;) - Lähimmäinen.
UskoToivo kirjoitti:
;)Mikä vika "näissä ystävissä"? mieti vähän.
- Antaeus.
Lähimmäinen. kirjoitti:
Mikä vika "näissä ystävissä"? mieti vähän.
Mukavia ja ajattelevia ihmisiä, varmaan oikeastikin ihan kivoja tyyppejä. Katsovat JT uskoon liittyviä asioita rehellisesti ja totuudenmukaisesti.
JT uskossa korostetaan "täsmällistä tietoa",mielestäni tämä palsta ja etenkin Markku Meilo tarjoavat sitä,eikö niin Lähimmäinen :) ?? - fiipii
Lähimmäinen. kirjoitti:
Kuvitteletko itse olevasi Jeesusta merkittävämmässä asemassa siinä, keitä kelpuutat ystäviksesi tai edes keskustelukumppaneiksesi.
Ettet vain ylentäisi itseäsi ja olisi ulkokultainen fariseus? - Lähimmäinen.
fiipii kirjoitti:
Kuvitteletko itse olevasi Jeesusta merkittävämmässä asemassa siinä, keitä kelpuutat ystäviksesi tai edes keskustelukumppaneiksesi.
Ettet vain ylentäisi itseäsi ja olisi ulkokultainen fariseus?Matteus 13:24–30, 36–43.
24. Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa.
25. Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
26. Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
27. Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
28. Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
29. Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
30. Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"
24. Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa.
25. Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
27. Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
28. Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
29. Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
30. Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"
38. Pelto on maailma; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset.
39. Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja leikkuumiehet ovat enkelit.
40. Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
41. Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
42. ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
43. Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niinkuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon. - UskoToivo
Lähimmäinen. kirjoitti:
>>Mikä vika "näissä ystävissä"? mieti vähän.
Mikä vika on sinussa? Mikä on meissä kaikissa? Synti. Emme me ole toistamme parempia, vaikka itse saattaisimme pienissä päissämme niin ajatella. Onko sinulla kovinkin ylimielinen asenne jotain henkilöä kohtaan, jota kutsut halventavasti "luopioksi"? Mitä Jeesus sanoikaan tällaisille "vanhurskaille ihmisille?
*** ”Se teistä, joka on synnitön, heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä.” (Johannes 8:7)
Tuo oli Raamatusta, vaikka se kovin pienellä painettuna UM-käännöksessä olikin. Muista tuo aina, kun tekee mieli halventaa muita. Meistä JOKAINEN on syntinen, joka tarvitsee Jumalan armoa ja Kristuksen lunnaita pelastuakseen.
- - - - -
Sitten loppukevennykseen
- - - - -
Heitätkö sinä ensimmäisen kiven? Muista, että meillä täällä Suomessa on myös sellainen, joka heittää aina sen "viimeisen kiven". Se on Markku Uusipaavalniemi, tuo mainio curling-joukkueen kippari.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Markku_Uusipaavalniemi
http://uusipaavalniemi.youaremighty.com/
;) - UskoToivo
Lähimmäinen. kirjoitti:
Matteus 13:24–30, 36–43.
38. Pelto on maailma; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset.
39. Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja leikkuumiehet ovat enkelit.
40. Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
41. Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
42. ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
43. Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niinkuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon.>>26. Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
Miksi sinä henkilökohtaisesti otat tehtäväksesi "nyhtää lusteen pois", vaikka Jeesus sanoi, että antaa sen kasvaa elonleikkuuseen asti.
Älä mene yli sen mitä on kirjoitettu äläkä ota sellaisia tehtäviä, mitkä eivät sinulle kuulu. Et sinä tunne, kuka on lustetta ja kuka ei, voisit vahingossa nyhtää viljaa tohkeissasi, kun kaikkialla näet vain mörköjä.
Suuri elonleikkaaja kyllä tuntee, kuka kuulee lusteeseen ja kuka ei. Ei se ole sinun asiasi.
Sinulle riittää se, mikä meille kaikille muillekin:
*** 21 Te olette kuulleet sanotun muinoin eläneille: ’Et saa murhata; mutta se, joka tekee murhan, on tilivelvollinen tuomioistuimelle.’ 22 Mutta minä sanon teille, että jokainen, joka pysyy veljeensä vihastuneena, on tilivelvollinen tuomioistuimelle, mutta se, joka puhuttelee veljeään sanomattoman ylenkatseellisella sanalla, on tilivelvollinen korkeimmalle oikeudelle, kun taas se, joka sanoo: ’Senkin halveksittava typerys!’, ansaitsee tulisen Gehennan. (Matteus 5:22,23)
43 Te olette kuulleet sanotun: ’Sinun on rakastettava lähimmäistäsi ja vihattava vihollistasi.’ 44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa jatkuvasti vihollisianne ja rukoilkaa jatkuvasti niiden puolesta, jotka vainoavat teitä, 45 jotta osoittautuisitte taivaissa olevan Isänne pojiksi, koska hän antaa aurinkonsa nousta pahoille ja hyville ja antaa sataa vanhurskaille ja epävanhurskaille. 46 Sillä jos rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, mikä palkka teillä on? Eivätkö veronkantajatkin tee samoin? 47 Ja jos tervehditte ainoastaan veljiänne, mitä poikkeuksellista teette? Eivätkö kansakuntien ihmisetkin tee samoin? 48 Teidän on siis oltava täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen. (Matteus 5:43-48)
Jos sinä keskittyisit nyt vain rakastamaan lähimmäisiäsi (ja nyt en tarkoita pelkästään nimimerkkiäsi), noudattaisit Jeesuksen ohjeita. Muussa tapauksessa otat Tuomarin roolin ilman valtuutusta. - fiipii
Lähimmäinen. kirjoitti:
Matteus 13:24–30, 36–43.
43. Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niinkuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon.UskoToivo toi jo tämän esille, mutta minä toistan vielä Jeesuksen omat sanat:
"29. Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
30. ANTAKAA molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana_MINÄ_sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"
Lähimmäinen! Olet ottanut roolin, jota Jeesus VAROITTI ottamasta ja sanoi sen kuuluvan itselleen. Tajuatko lainkaan, mihin olet syylistynyt?
Millaiseen rooliin Jeesus yritti sinuakin opettaa?
43 Te olette kuulleet sanotun: ’Sinun on rakastettava lähimmäistäsi ja vihattava vihollistasi.’ 44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa jatkuvasti vihollisianne ja rukoilkaa jatkuvasti niiden puolesta, jotka vainoavat teitä, 45 jotta osoittautuisitte taivaissa olevan Isänne pojiksi, koska hän antaa aurinkonsa nousta pahoille ja hyville ja antaa sataa vanhurskaille ja epävanhurskaille. 46 Sillä jos rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, mikä palkka teillä on? Eivätkö veronkantajatkin tee samoin? 47 Ja jos tervehditte ainoastaan veljiänne, mitä poikkeuksellista teette? Eivätkö kansakuntien ihmisetkin tee samoin? 48 Teidän on siis oltava täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen.
Sinä, veljeni Lähimmäinen, julistat kirjoituksissasi seurakunan yhteydestä pois jääneet suurimmiksi vihollisiksisi. Sen sijaan, että noudattaisit Jeesuksen antamaa neuvoa, sinä otat tuomarin oikeudet omiin käsiisi. Hylkäät kylmästi sen, mitä Jeesus opetti seuraajilleen ja teet sen sekä tietoisesti, että tarkoituksellisesti. Opettiko Jeesus mitään muuta suhtautumista? Ei ainakaan Raamatun mukaan.
Miten Jeesus opetti toimimaan noiden kadonneiden lapaiden kanssa? Hyljeksimään ja vihaamaan heitä, kuten sinä teet? Lue Jeesuksen ohje:
12 Mitä arvelette? Jos joku ihminen saa sata lammasta ja yksi niistä eksyy, eikö hän jätä ne yhdeksänkymmentäyhdeksän vuorille ja lähde etsimään sitä yhtä, joka on eksyksissä? 13 Ja jos hän sattuu löytämään sen, totisesti minä sanon teille: hän iloitsee enemmän siitä kuin niistä yhdeksästäkymmenestäyhdeksästä, jotka eivät ole eksyneet. 14 Samoin ei taivaassa olevan Isäni tahto ole, että yksikään näistä pienistä menehtyy.
Lähimmäinen! Miksi Sinä keskityt hankkimaan vain uusia lampaita Herran laumaan, mutta ylenkatsot kaikkia kadonneita?
Lähimmäinen! Sinä lainaat Raamatun sanoja ahkerasti, mutta luetko itse lainkaan, mitä niissä sanotaan?
Mikä Sinä olet anastamaan työn, joka kuuluu Kuninkaalle? Kenen oikeutuksella luulet toimivasi; Jeesuksen ja Jumalan, vai heidän vastustajansa? fiipii kirjoitti:
UskoToivo toi jo tämän esille, mutta minä toistan vielä Jeesuksen omat sanat:
"29. Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
30. ANTAKAA molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana_MINÄ_sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"
Lähimmäinen! Olet ottanut roolin, jota Jeesus VAROITTI ottamasta ja sanoi sen kuuluvan itselleen. Tajuatko lainkaan, mihin olet syylistynyt?
Millaiseen rooliin Jeesus yritti sinuakin opettaa?
43 Te olette kuulleet sanotun: ’Sinun on rakastettava lähimmäistäsi ja vihattava vihollistasi.’ 44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa jatkuvasti vihollisianne ja rukoilkaa jatkuvasti niiden puolesta, jotka vainoavat teitä, 45 jotta osoittautuisitte taivaissa olevan Isänne pojiksi, koska hän antaa aurinkonsa nousta pahoille ja hyville ja antaa sataa vanhurskaille ja epävanhurskaille. 46 Sillä jos rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, mikä palkka teillä on? Eivätkö veronkantajatkin tee samoin? 47 Ja jos tervehditte ainoastaan veljiänne, mitä poikkeuksellista teette? Eivätkö kansakuntien ihmisetkin tee samoin? 48 Teidän on siis oltava täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen.
Sinä, veljeni Lähimmäinen, julistat kirjoituksissasi seurakunan yhteydestä pois jääneet suurimmiksi vihollisiksisi. Sen sijaan, että noudattaisit Jeesuksen antamaa neuvoa, sinä otat tuomarin oikeudet omiin käsiisi. Hylkäät kylmästi sen, mitä Jeesus opetti seuraajilleen ja teet sen sekä tietoisesti, että tarkoituksellisesti. Opettiko Jeesus mitään muuta suhtautumista? Ei ainakaan Raamatun mukaan.
Miten Jeesus opetti toimimaan noiden kadonneiden lapaiden kanssa? Hyljeksimään ja vihaamaan heitä, kuten sinä teet? Lue Jeesuksen ohje:
12 Mitä arvelette? Jos joku ihminen saa sata lammasta ja yksi niistä eksyy, eikö hän jätä ne yhdeksänkymmentäyhdeksän vuorille ja lähde etsimään sitä yhtä, joka on eksyksissä? 13 Ja jos hän sattuu löytämään sen, totisesti minä sanon teille: hän iloitsee enemmän siitä kuin niistä yhdeksästäkymmenestäyhdeksästä, jotka eivät ole eksyneet. 14 Samoin ei taivaassa olevan Isäni tahto ole, että yksikään näistä pienistä menehtyy.
Lähimmäinen! Miksi Sinä keskityt hankkimaan vain uusia lampaita Herran laumaan, mutta ylenkatsot kaikkia kadonneita?
Lähimmäinen! Sinä lainaat Raamatun sanoja ahkerasti, mutta luetko itse lainkaan, mitä niissä sanotaan?
Mikä Sinä olet anastamaan työn, joka kuuluu Kuninkaalle? Kenen oikeutuksella luulet toimivasi; Jeesuksen ja Jumalan, vai heidän vastustajansa?Lähimmäiseltä ymmärrystä ja nöyryyttä tuon tunnustamiseen? Pahoin pelkään, ettei löydy. Omavanhurskaus on kavala ansa.
- Juhani.P
UskoToivo kirjoitti:
;)muuten olet Meilosta ja muista uusista ystävistäsi?
- Juhani.P
UskoToivo kirjoitti:
>>26. Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
Miksi sinä henkilökohtaisesti otat tehtäväksesi "nyhtää lusteen pois", vaikka Jeesus sanoi, että antaa sen kasvaa elonleikkuuseen asti.
Älä mene yli sen mitä on kirjoitettu äläkä ota sellaisia tehtäviä, mitkä eivät sinulle kuulu. Et sinä tunne, kuka on lustetta ja kuka ei, voisit vahingossa nyhtää viljaa tohkeissasi, kun kaikkialla näet vain mörköjä.
Suuri elonleikkaaja kyllä tuntee, kuka kuulee lusteeseen ja kuka ei. Ei se ole sinun asiasi.
Sinulle riittää se, mikä meille kaikille muillekin:
*** 21 Te olette kuulleet sanotun muinoin eläneille: ’Et saa murhata; mutta se, joka tekee murhan, on tilivelvollinen tuomioistuimelle.’ 22 Mutta minä sanon teille, että jokainen, joka pysyy veljeensä vihastuneena, on tilivelvollinen tuomioistuimelle, mutta se, joka puhuttelee veljeään sanomattoman ylenkatseellisella sanalla, on tilivelvollinen korkeimmalle oikeudelle, kun taas se, joka sanoo: ’Senkin halveksittava typerys!’, ansaitsee tulisen Gehennan. (Matteus 5:22,23)
43 Te olette kuulleet sanotun: ’Sinun on rakastettava lähimmäistäsi ja vihattava vihollistasi.’ 44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa jatkuvasti vihollisianne ja rukoilkaa jatkuvasti niiden puolesta, jotka vainoavat teitä, 45 jotta osoittautuisitte taivaissa olevan Isänne pojiksi, koska hän antaa aurinkonsa nousta pahoille ja hyville ja antaa sataa vanhurskaille ja epävanhurskaille. 46 Sillä jos rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, mikä palkka teillä on? Eivätkö veronkantajatkin tee samoin? 47 Ja jos tervehditte ainoastaan veljiänne, mitä poikkeuksellista teette? Eivätkö kansakuntien ihmisetkin tee samoin? 48 Teidän on siis oltava täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen. (Matteus 5:43-48)
Jos sinä keskittyisit nyt vain rakastamaan lähimmäisiäsi (ja nyt en tarkoita pelkästään nimimerkkiäsi), noudattaisit Jeesuksen ohjeita. Muussa tapauksessa otat Tuomarin roolin ilman valtuutusta.Sinuun
><
Jos sinä keskittyisit nyt vain rakastamaan lähimmäisiäsi (ja nyt en tarkoita pelkästään nimimerkkiäsi), noudattaisit Jeesuksen ohjeita. Muussa tapauksessa otat Tuomarin roolin ilman valtuutusta.
><
Olen huomannut, että parjaat ja tuomitset jatkuvasti todistajat ja hallintoelimen veljet, oleko unohtanut, että pidät heitä saatanan palvelijoina?.
Minusta hyvät neuvot sinulle itselle, joka tunnut kovasti vihaavan hallintoelimen veljiä ja osoitat sen myös pilkkaamalla lehtiemme kirjoituksia toistuvasti. Kirjoituksistasi on lähes kaikki todistaja vihamielisiä ja pahempaan suuntaa olet menossa.
Sillähän ei varmasti ole mitään tekemistä asian kanssa, että palvomasi järjestö on kehoittanut jäseniään olla tulematta tämänkaltaisille palstoille?
Olisikin mielenkiintoista jos järjestö antaisi siunauksensa tällaisten palstojen välityksellä käytäville keskusteluille. Saattaisi kastetilastot rumentua entisestään, ja rajusti.- salaisuus?
julkisesti entisiä ystäviäsi????
Mitä ajat takaa?? Pelkäätkö totuutta?? - ......
Entä sitten?
Tärkeintä on asia, eikä kirjoittaja!
Jos täällä olisi pelkkiä Lähimmäisiä, ei mihinkään saataisi perusteltuja vastauksia. - PoterO
Kuulostat niin kovin katkeralta, kun sinulla ei ole juurikaan muuta sanottavaa kuin valittaa luopioista.
- .....
Lähimmäinen sanoo että luopiot ovat katkeria, siitä huolimatta että on itse keskittynyt lähimmä exien haukkumiseen ja kiukun purkamiseen heitä kohtaan tällä palstalla.Olisikohan aika katsoa peiliin ja miettiä kuka on oikeasti katkera!
- mene niin, että
Raamattu on kehottanut luopumaan Saatanasta ja näinhän 'luopiot' ovat tehneet kun he ovat kääntäneet selän saatanalliselle jeppulalle.
Mietipä sitä sinä Saatanan synagoogaan kuuluva pikku pirulainen :) - Antaeus.
Näin on. Tämähän kertoo siitä että todistajat suhtautuvat vakavasti VT seuran määräykseen karttaa internet palstoja. Eikö tämä ole hienoa?
Toki sinunlaisia poikkeustapauksia aina joskus ilmenee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.27211149Suomea odottaa karu kohtalo
Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.4143130Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei931768- 821575
- 671474
- 861046
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te411001Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin73917Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn21883Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e252858