YK: Ihmiskaupan torjunta tehotonta
YK muistuttaa ihmiskaupan koskettavan lähes jokaista maailman maata. Maailmanjärjestön huumausaine- ja rikosasioiden toimiston UNODC:n tänään julkistettavan raportin mukaan ihmiskaupan torjunta on tehotonta ja maiden välinen yhteistyö on vähäistä.
"Hallitusten on yritettävä kovemmin", UNODC:n johtaja Antonio Maria Costa sanoi. Osa hallituksista ei järjestön mukaan suostunut yhteistyöhön raportin tekijöiden kanssa.
Järjestö listaa raportissaan 127 maata, joista ihmiskauppiaat etsivät uhrejaan. Kauppa suuntautuu raportin mukaan 137 maahan, joiden joukossa on myös useita Euroopan unionin maita. 87 prosenttia ihmiskauppatapauksista liittyy raportin mukaan seksikauppaan.
Naiset myynnissä
8
462
Vastaukset
- Tiedetään
Ihmiskauppa ja paritus on kriminalisoitu Suomessa ankarasti.
- mika on laillista?
Ihmiskaupan uhriin pussinsa tyhjentäminen.
- Tekemisistään.
mika on laillista? kirjoitti:
On perustuslain vastaista puuttua oikeustoimikelpoisten aiukuisten kahden välisiin sopimuksiin.
- ja seksin ostaja
Tekemisistään. kirjoitti:
On perustuslain vastaista puuttua oikeustoimikelpoisten aiukuisten kahden välisiin sopimuksiin.
Kahden oikeustoimikelpoisen aikuisen välinen sopimus.
- oikeustoimikelpoisuudella
on ihmiskaupan uhrien kanssa? Heiltähän on riistetty oikeus päättää omasta kehostaan.
Vetoamasi perustuslaki kertoo myös ne edellytykset, joilla sen takaamia perusoikeuksia voidaan rajoittaa.
Sopimusvapautta taas voidaan rajoittaa ja on rajoitettu jo aiemminkin niin kuin on parhaaksi katsottu. Siinä ei mitään uutta ole.- j.pukkila
..olisi milenkiintoista pohtia niitä tilanteita, joissa sopimusvapautta pitää/pitäisi rajoittaa, nykykäytännön mukaan ainakin seuraavissa tapauksissa:
..suojeltaessa heikompaa osapuolta..
..kolmatta henkilöä..
..yleistä etua..
..nämä lienevät ne keinot, joilla lainsäätäjä pystyy suitsimaan myös kapitalismia, hyviä periaatteita jokapäiväiseen kanssakäymiseenkin, oikeastaan hyvien tapojen perusta.. - Suomenmatkan
mika on laillista? kirjoitti:
syyllistyt jo ihmiskauppaan. Ts. olet "lainannut" mtakarahat ja odotat seksiä ja viihdyttämistä vastapalvelukseksi.
Voit saada vankilatuomion.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391389Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12978
- 7921
- 20919
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7861- 71796